2021-08-22, 09:03
Medlem
Även om inte är en united fan så Harry maguire stabilisera united backlinje när han kom till klubben.
De har efter han kom blivit 2-3 båda säsongerna.
Släppt in mindre mål än säsongerna innan,de har blivit bättre med Harry,sen visst summan va surrealistisk,men,en engelsk spelare är alltid snuskigt dyrt,Arsenal gjorde även de i år en back värvning med surrealistisk prislapp,men åter,en engelsman.
Båda klubbarna gör en liknande värvning av en back när det säsongen innan läckt där back,en klubb har de visat sig lyckat för.
En har mycket bevisa .
Citera
2021-08-22, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så lär det bli. Men tror att bara märkesvaran Arsenal FC är nog för att kunna attrahera i princip vilken spelare som helst.

Dock så hjälper det givetvis med att ha ett tyngre namn som boss.
Hahaha märkesvaran arsenal fc attraherar föredettingar och spelare ifrån bottenlag.
Citera
2021-08-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ja, för Leicester har ju spelat i UCL många ggr sedan de vann titeln för 5 år sedan. Eller hur?

Så Maguire var alltså den bästa backen som Man Utd kunde värva? Lol!

Hela fotbollsvärlden skrattar fortfarande åt Man United för att de faktiskt betalade de summorna för Maguire.
Ja och hela fotbollsvärlden skrattar åt arsenal som betalade 50 miljoner pund för ben White hahaha.
Citera
2021-08-22, 10:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villianlol
En gång, som Arsenal. Oavsett så är Leceister före Arsenal just nu. Det är bara att rätta in sig i ledet.
Att Leicester är snäppet bättre än Arsenal just nu har väl ingen förnekat? Men det är fortfarande ett gigantiskt isberg mellan Arsenal och Leicester när det gäller styrkeförhållandet mellan de två klubbarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Förstår inte riktigt hur du kan svinga mot allt å alla med Arsenals trackrecord på värvningar, Maguire hade mkt högre status innan han köptes än vad White har, ändå skiljer inte summorna sig särskilt märkvärdigt.

Du svingar så hårt mot alla att du talar emot dig själv utan att upptäcka det samt att du verkligen förstör denna tråd fullständigt.
På vilket sätt så svingar jag mot allt och alla? Jag ger mitt syn på saker o ting, precis som alla andra. Har du ngt emot det eller? Sen så förstår jag inte hur du klarar att dra upp White när vi snackar om Maguire.
Citera
2021-08-22, 10:11
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
(Läs storyn varför Arsenal valde att inte köpa Maddison).

Hur långt tillbaka måste jag gå i google för att hitta denna story, eller söker jag fel på när jag googlar ''why arsenal dont want to buy maddison'', ''why arsenal wont buy maddison'', ''arsenal no longer intressted in maddison''?

Denna ''story'' får du faktiskt slänga upp här. För det enda jag kan tänka mig varför arsenal inte går för honom är för att man inte har pengar, eller att man inte kommer värva för nästan £200m under ett fönster.

// PoK
Citera
2021-08-22, 10:16
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Att Leicester är snäppet bättre än Arsenal just nu har väl ingen förnekat? Men det är fortfarande ett gigantiskt isberg mellan Arsenal och Leicester när det gäller styrkeförhållandet mellan de två klubbarna.

På vilket sätt så svingar jag mot allt och alla? Jag ger mitt syn på saker o ting, precis som alla andra. Har du ngt emot det eller? Sen så förstår jag inte hur du klarar att dra upp White när vi snackar om Maguire.

Ja kolla bak senaste 10 sidorna så har du svaret, ingen förutom du pratar om maguire, likadant som jag tar upp White.

Att du hånar United för maguire är bara löjligt när ni värvar sämre backar för nästan samma summa, inte konstigt att man tar upp det med just dig då eller ?

Eller är det bara du som får ta upp ämnen här så ska vi alla diskutera det du vill?

Under din tid här har du aldrig ens varit öppen för debatt, du för en monolog med dig själv här inne. Det sorliga är att du är typ 50+, hade förstått om du var 18.
Citera
2021-08-22, 10:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chad-Thundercock
Du måste acceptera att Arsenal inte heller är i närheten av the big guns ekonomiskt, som är Chelsea, City och delvis Man U i England.
Arsenal kommer förmodligen aldrig vinna ligan igen så länge klubben inte köps av någon skurkstat som pumpar in pengar.

Man kan vinna den vid något enstaka tillfälle om man lyckas pricka rätt med värvningar och tränarrekrytering på ett osannolikt bra sätt, som Liverpool, men inget tyder väl på att just Arsenal ska göra det.

Ha! Hur många hundra miljoner pund är 72 miljoner pund för Pepe?
1. Arsenal är fullt på höjd med Chelsea, Liverpool, Man United rent ekonomiskt, skillnaden är bara att vi har sedan 1930-talet haft en policy där vi inte spenderar mkt pengar på transfers. Men egentligen så är väl ingen klubb på höjd med varken Man City eller Chelsea när det kommer till ekonomi, pga ägarna. ”Arsenal kommer förmodligen aldrig vinna ligan igen så länge klubben inte köps av någon skurkstat som pumpar in pengar..” Haha.. Grattis för årets mest korkade kommentar.

Pepe har ej levt upp till hypen, men det samma kan ju även sägas om Maguire i Man Utd.
Citera
2021-08-22, 10:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Hur långt tillbaka måste jag gå i google för att hitta denna story, eller söker jag fel på när jag googlar ''why arsenal dont want to buy maddison'', ''why arsenal wont buy maddison'', ''arsenal no longer intressted in maddison''?

Denna ''story'' får du faktiskt slänga upp här. För det enda jag kan tänka mig varför arsenal inte går för honom är för att man inte har pengar, eller att man inte kommer värva för nästan £200m under ett fönster.

// PoK
Det var tillbaka i 2016 som Arsenal försökte att köpa Vardy.. vi erbjöd Leicester £20m för Vardy, budet aksepterades ej av Leicester som krävde mer pengar. Arsenal var inte villiga att betala mer än 20 millar för Vardy, samtidigt så önskade Vardy själv att stanna i Leicester.

Fattar du nu?
Citera
2021-08-22, 10:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja kolla bak senaste 10 sidorna så har du svaret, ingen förutom du pratar om maguire, likadant som jag tar upp White.

Att du hånar United för maguire är bara löjligt när ni värvar sämre backar för nästan samma summa, inte konstigt att man tar upp det med just dig då eller ?

Eller är det bara du som får ta upp ämnen här så ska vi alla diskutera det du vill?

Under din tid här har du aldrig ens varit öppen för debatt, du för en monolog med dig själv här inne. Det sorliga är att du är typ 50+, hade förstått om du var 18.
Jag tog upp Maguire som ett exempel, bara för att den killen är verkligen praktexemplet på en spelare som var överprisad de luxe.
Citera
2021-08-22, 10:40
Medlem
Citat:
1. Arsenal är fullt på höjd med Chelsea, Liverpool, Man United rent ekonomiskt, skillnaden är bara att vi har sedan 1930-talet haft en policy där vi inte spenderar mkt pengar på transfers. Men egentligen så är väl ingen klubb på höjd med varken Man City eller Chelsea när det kommer till ekonomi, pga ägarna. ”Arsenal kommer förmodligen aldrig vinna ligan igen så länge klubben inte köps av någon skurkstat som pumpar in pengar..” Haha.. Grattis för årets mest korkade kommentar.

Pepe har ej levt upp till hypen, men det samma kan ju även sägas om Maguire i Man Utd.
Det stämmer att Arsenal är på samma nivå som Liverpool men ingen av dom har någon chans mot Chelsea, City och Man U i ekonomiska muskler. Det betyder allt i dagens fotboll.

Jag tror att Liverpool kanske kan vinna ligan någon mer gång dom närmaste åren, men när den nuvarande startelvan åldras blir det nog 30 år utan ligatitlar igen. Det samma gäller Arsenal.

Jag menar att Maguire och Pepe kostade ungefär lika mycket och Maguire gör mycket mer nytta och är mer prisvärd.
Citera
2021-08-22, 10:41
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag tog upp Maguire som ett exempel, bara för att den killen är verkligen praktexemplet på en spelare som var överprisad de luxe.

Ok jag förstår det, men blir lite konstigt nu när ni spenderat typ 140m på mediokra spelare, jag hade iaf suttit lungt i båten om det var jag.
Citera
2021-08-22, 10:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ok jag förstår det, men blir lite konstigt nu när ni spenderat typ 140m på mediokra spelare, jag hade iaf suttit lungt i båten om det var jag.
Vilka av våra nysigneringar är det som är mediokra spelare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in