Citat:
Att SE inte märker något direkt förklaras ju enklast med att han kommer "senare".
Då går det ju inte att jämföra med ett vittne som sett mordet?
De 60 s. jag talar om är utifrån egen rekonstruktion men även Länninges sk. tidsschema.
Där GM når trappkrönet på 58 s. tror jag... (och själv sprang jag på 59 s.)
Efter detta kliver LJ fram (hans egna uppgifter)
Lisbeth bevittnar en person där inne (hon tidsbestämmer detta 1-3 minuter efter skotten)
Och med tanke på att LJ sedan tar upp jakten på GM så är han endast synligt ett begränsat antal sekunder.
Jag vill ju alltså mena att SE's uppgifter om/från mordplatsen börjar där någonstans efter 60s.
För han prickar sedan in kronologin vilka jag tidigare försökt påpeka här.
"Samtalet med Lisbeth" och möjligt att de båda iakttar LJ samtidigt.
Men med kronologin menar jag polis som anländer först, ambulansen kommer senare)
Han påstår att han pekar.. och även andra pekar. (Tänk om ingen pekat? Dum lögn eller TP's förklaring till detta trovärdig?)
Söderström skriker till Östlings konstaplar(3230) att dom ska få signalement senare.
SE ska springa efter för att berätta vad Lisbeth sagt
Kommer tillbaka och då har ambulansen anlänt.
Någon, som inte varit på platsen tidigare, anger SE's signalement till en polis.
Och någonstans här efter får även SE reda på vem som skjutits. (Hage, Johansson och någon till tror jag hör när Lisbeth skriker detta till Söderström...d.v.s. polis är på plats.)
Tänk vad snett det kunnat gå när gärningsmannen ska ljuga om allt detta?
Men han prickar in denna kronologi. Turligt om han är GM.
Flera av lögnerna är ju helt onödiga, då han redan placerat sig som "vittne" på platsen med 2-3 uppgifter redan.
Det är så jag ser på detta.
Då går det ju inte att jämföra med ett vittne som sett mordet?
De 60 s. jag talar om är utifrån egen rekonstruktion men även Länninges sk. tidsschema.
Där GM når trappkrönet på 58 s. tror jag... (och själv sprang jag på 59 s.)
Efter detta kliver LJ fram (hans egna uppgifter)
Lisbeth bevittnar en person där inne (hon tidsbestämmer detta 1-3 minuter efter skotten)
Och med tanke på att LJ sedan tar upp jakten på GM så är han endast synligt ett begränsat antal sekunder.
Jag vill ju alltså mena att SE's uppgifter om/från mordplatsen börjar där någonstans efter 60s.
För han prickar sedan in kronologin vilka jag tidigare försökt påpeka här.
"Samtalet med Lisbeth" och möjligt att de båda iakttar LJ samtidigt.
Men med kronologin menar jag polis som anländer först, ambulansen kommer senare)
Han påstår att han pekar.. och även andra pekar. (Tänk om ingen pekat? Dum lögn eller TP's förklaring till detta trovärdig?)
Söderström skriker till Östlings konstaplar(3230) att dom ska få signalement senare.
SE ska springa efter för att berätta vad Lisbeth sagt
Kommer tillbaka och då har ambulansen anlänt.
Någon, som inte varit på platsen tidigare, anger SE's signalement till en polis.
Och någonstans här efter får även SE reda på vem som skjutits. (Hage, Johansson och någon till tror jag hör när Lisbeth skriker detta till Söderström...d.v.s. polis är på plats.)
Tänk vad snett det kunnat gå när gärningsmannen ska ljuga om allt detta?
Men han prickar in denna kronologi. Turligt om han är GM.
Flera av lögnerna är ju helt onödiga, då han redan placerat sig som "vittne" på platsen med 2-3 uppgifter redan.
Det är så jag ser på detta.
Har Engström någongång berättat om vem han pratar med på brottsplatsen?
Han får väl info om vad som hänt o vart GM sprungit osv...
Men när han beskriver i sina förhör så nämner han ju faktiskt att "avgasknallen" som isåfall att han förstår att någon blivit skjuten..
Hörs avgasknallen isåfall ca 40 sek efter skotten?
Senast redigerad av Problem2020 2021-09-15 kl. 22:08.
Senast redigerad av Problem2020 2021-09-15 kl. 22:08.