2021-09-16, 01:07
Medlem
Hamiritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
HB polisanmäld? Vad har du druckit?
Sätt dig ner, det är du som verkar packad. Hanif Bali polisanmäld hade högerblaskan Fria Tider igår kväll en artikel som heter. Hur lite är du med i matchen egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Bali går fri såklart, sedan sitter drevet och gråter på Twitter och de ansvariga för falsk anmälan tigger via Swish för att betala sina böter. And life goes on.
Fri går han nog. Tyvärr. Han och hans blåradikala svansar kommer troligen lägga mycket av krutet på att misstänkliggöra den unga moderattjejen, typ kompromettera henne så till den grad att det framstår som om hon är förövaren och inte Bali.

Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Alla som tjatar om vänsterblaskan ETCs "scoop" ska kanske dra ner sina förväntningar
ETC men även Aktuellt Fokus lär komma med mer om Bali framöver.
Citera
2021-09-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananbaat
Citerar från https://www.friatider.se/therese-i-stockholm-jag-polisanmaldes-ocksa-att-ha-kravt-sexbilder-av-17-aringen

Det verkar som Fria Tider har fått korn på Ario Ebrahimpur va?

Det får vi hoppas.
Citera
2021-09-16, 01:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En "utomstående person" har gjort en polisanmälan:

På onsdagskvällen fick Särskilda åklagarkammaren in en anmälan i ärendet. Kammarchefen Anders Jakobsson kan inte säga vad rubriceringen är, men säger att anmälan gjorts av en ”utomstående person”.

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/
Insmuget i artikeln.
Den leder säkerligen ingenstans.
Citera
2021-09-16, 01:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vet du om det gäller samma offentlighetsprincip som vid vanliga fall?

Vet att det kan skyddas av sekretess i vissa fall men nu när bruttan är 17 finns det troligtvis inga skäl.

Jag förmodar att det kommer att hanteras med sekretess vare sig det inleds en förundersökning eller (mer troligt) ärendet avskrivs. Det är ju det normala med polisens och åklagares arbete. De beslut som fattas blir offentliga, men inte mycket mer.
Citera
2021-09-16, 01:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
HB är en absolut värdelös internet-krigare.

Han är förmodligen en av de bästa internetkrigarna vi har i Sverige. Han slaktar vänsterfolk på löpande band på sociala medier.

Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Dessutom är han pedofil.

Det var nytt för mig. Var har du läst det? Är han dömd också?
Citera
2021-09-16, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
Jag har sökt på "Ganman" i denna tråd men förvånansvärt nog hittade sökfunktionen inget, så jag lägger in detta:

https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10158578188563251

Det blev ju knappast klarare av det. F_n vet vad som pågår.

Vad har Ganman för "förhållande0" med Hanif?
Citera
2021-09-16, 01:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamiriten
Sätt dig ner, det är du som verkar packad. Hanif Bali polisanmäld hade högerblaskan Fria Tider igår kväll en artikel som heter. Hur lite är du med i matchen egentligen?

Fri går han nog. Tyvärr. Han och hans blåradikala svansar kommer troligen lägga mycket av krutet på att misstänkliggöra den unga moderattjejen, typ kompromettera henne så till den grad att det framstår som om hon är förövaren och inte Bali.

ETC men även Aktuellt Fokus lär komma med mer om Bali framöver.

Ja, poor little borderlinebrud som drar en vals och hoppas på att casha in poäng och dollars.
Citera
2021-09-16, 01:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Insmuget i artikeln.
Den leder säkerligen ingenstans.

Ja, om det är en utomstående som bara anmält baserat på vad som skrivs i sociala media kommer nog anmälan att avskrivas.
Citera
2021-09-16, 01:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamiriten
Tycker inte du det är konstigt att vi inte får veta brottsrubricering? Ens det.
Sen om en helt utomstående person anmält, pga nåt som står på internet? Håll med om att det låter minst sagt oseriöst.
Typ "Magda Hirväniemi från Vega" som anmälare?
Citera
2021-09-16, 01:18
Medlem
JajoNej666s avatar
Publicerad 15 september 2021 kl 22.55
INRIKES. Många tvivlar på uppgifterna om att den moderate riksdagsledamoten Hanif Bali, 34, ska ha försökt pressa en idag 17-årig flicka inom partiets ungdomsförbund att skicka sexbilder till honom. En av tvivlarna är småbarnsmamman Therese från Stockholm, som själv polisanmäldes för att ha utsatt samma flicka för samma sak i våras.

https://www.friatider.se/therese-i-stockholm-jag-polisanmaldes-ocksa-att-ha-kravt-sexbilder-av-17-aringen

Bloggtidningen skriver annat om någon redan hunnit före får Mod radera.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Vad har Ganman för "förhållande0" med Hanif?
Förhållande??? Båda är framgångsrika twittrare
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förmodar att det kommer att hanteras med sekretess vare sig det inleds en förundersökning eller (mer troligt) ärendet avskrivs. Det är ju det normala med polisens och åklagares arbete. De beslut som fattas blir offentliga, men inte mycket mer.

Brukar man kunna få reda på vem som anmält? Har dålig koll på sådant.

Vore just snyggt om en juridikstudent har lämnat in anmälan, då en 17 årig brutta knappast lär kunna förfarandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in