2021-09-16, 00:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men alltså i samband med det här drevet. Säger en del.
ALLA vet vem som är bakom. Alla.
Citera
2021-09-16, 00:27
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Konstigt att Hanif Bali berättar om sina problem han hade i barndomen men att tjejen inte får ha problem.

Han la fram dem som en jämförelse, att det han tidigare blivit utsatt för väger lätt mot anklagelsen nu. Även PR drog till på sympatisträngen i sitt försvarstal, det i TV4 förra året, att han råkat ut för saker. Skägget sitter lika fullt fast i brevlådan ...

Träffade politikern verkligen den här unga tjejen IRL för att "hjälpa till med en skoluppgift"?

Är inte detta rätt suspekt i sig ... ?

(Ojojoj, det verkar som om servrarna skakar av all uppståndelse. Internet-orkanen blåser för fullt.)
Citera
2021-09-16, 00:40
Medlem
DrXenonBlooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Okej, nämn namn då.

Det är väl knappast någon hemlighet att offret heter Hanif Bali. Han är ju även en medialt känd riksdagsledamot för Moderaterna.

Finns väl ingen anledning att hålla på namnet
Citera
2021-09-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Han la fram dem som en jämförelse, att det han tidigare blivit utsatt för väger lätt mot anklagelsen nu. Även PR drog till på sympatisträngen i sitt försvarstal, det i TV4 förra året, att han råkat ut för saker. Skägget sitter lika fullt fast i brevlådan ...

Träffade politikern verkligen den här unga tjejen IRL för att "hjälpa till med en skoluppgift"?

Är inte detta rätt suspekt i sig ... ?

(Ojojoj, det verkar som om servrarna skakar av all uppståndelse. Internet-orkanen blåser för fullt.)

Oavsett om det är sant eller ej så visar det ändå väldigt dåligt omdöme. Och det har han visat redan tidigare så det är inte så förvånande egentligen.

Att "beviset" sedan tycks vara att sambon har "sett alla SMS" eller att han inte vill utsätta flickan och därför inte berättar vidare vad han menar med "bevis".

Folk kommer inte att köpa hans förklaring oavsett om den är sann eller ej.
Citera
2021-09-16, 00:45
Medlem
Alltid gillat Hanif men det här får mig att hoppa till:
Citat:
Hanif Bali berättar att han först träffade flickan för två år sedan när hon var 15 år. Men att relationen ”eskalerade” för ett år sen.

– Det skedde samtidigt som jag hade träffat Linnea och dejtade henne och då förklarade jag direkt för Linnea hur läget var, att det var en tjej som hörde av sig mycket och att jag inte visste hur jag skulle hantera situationen.

DU är en VUXEN man? Och vet inte hur du ska avfärda en liten småtjej?
Det låter väldigt osannolikt...
Citera
2021-09-16, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1

Han menar ju hur han ska hantera situationen givet att hon är en yngre kvinnlig partikamrat. Ska han gå ut hårt och bestämt mot henne? Ska han kontakta hennes föräldrar? Partiet? Givetvis svåra frågor när det från en början bara handlade om lite mentorskap och idolbilder
Citera
2021-09-16, 00:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag fick inget svar från Browser.
Men Browser påstod att någon faktiskt polisanmält Bali.

Det enda jag hört är att bruttan det gäller lämnat in en "anmälan" till Moderaterna.
Det är inte samma sak.
Vi har fortfarande ingen brottsrubricering.
Citera
2021-09-16, 00:52
Medlem
ArgusOnes avatar
Frågan är hur lång tid det tar innan bruttan gråter ut i media och kallar sig utsatt för ett drev och media hoppar på hennes snyftversion?
Citera
2021-09-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1

Det är inte lätt att handskas med folk med personlighetsstörning för första gången (om det är det det handlar om i det här fallet).

Det är lättare att klara av alkoholister, narkomaner, folk med bipolär sjukdom eller nästan vad som helst, men inte unga tjejer med Borderline personlighetsstörning. Du kan drivas till självmord om du inte blir av med dem.
Citera
2021-09-16, 00:56
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Ni är såna otroliga bönder.
Äter du mat? Tacka en bonde.

Varför blir alla så betagna av Bonnier-judarnas drev mot HB? Senast jag kollade var man byxmyndig vid 15.
Senast redigerad av Glossi 2021-09-16 kl. 01:00.
Citera
2021-09-16, 01:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag fick inget svar från Browser.
Men Browser påstod att någon faktiskt polisanmält Bali.

Det enda jag hört är att bruttan det gäller lämnat in en "anmälan" till Moderaterna.
Det är inte samma sak.
Vi har fortfarande ingen brottsrubricering.

En "utomstående person" har gjort en polisanmälan:

På onsdagskvällen fick Särskilda åklagarkammaren in en anmälan i ärendet. Kammarchefen Anders Jakobsson kan inte säga vad rubriceringen är, men säger att anmälan gjorts av en ”utomstående person”.

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/
Citera
2021-09-16, 01:06
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En "utomstående person" har gjort en polisanmälan:

På onsdagskvällen fick Särskilda åklagarkammaren in en anmälan i ärendet. Kammarchefen Anders Jakobsson kan inte säga vad rubriceringen är, men säger att anmälan gjorts av en ”utomstående person”.

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/

Vet du om det gäller samma offentlighetsprincip som vid vanliga fall?

Vet att det kan skyddas av sekretess i vissa fall men nu när bruttan är 17 finns det troligtvis inga skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in