Citat:
Ursprungligen postat av
Pappa65
Visst är det tragiskt när en användare på Flashback försöker dominera en tråd på det sätt som Krmkr försöker göra. Hen begär av andra något hen aldrig själv gör. Andra skall ta fram bevis, andra skall visa källor men själv kommer hen med påståenden och allmänt dravel som inte har med denna fastighetstvist att göra. Lagar och regler har inte denne person något till övers för. Inte heller bryr hen sig om det kaos på fastighetsmarknaden som en LEX Esbjörn skulle leda till. Det enda Krmkr önskar är att spy sitt hat mot en politiker.
Hen är inte ensam. Denna fastighetstvist är trådens ämne gör att blodet svallar för många. Det är dock beklämmande att endast den ena sidan, kärande sidan, kommer med vettiga och logiska argument medan Esbjörns gäng kommer med om men och kanske. Påhitt som hittas på efterhand och inte har sin grund i verkligheten. Vissa är så förblindade i sitt hat att de inte förstår att lagar och avtal skall upprätthållas.
Vissa dårar är inte heller läskunniga. Detta gäller även Esbjörns sk advokater. De påstår att NJA 2020 s. 470 ger Esbjörn rätt att häva köpet trots att grund saknas. NJA 2020 s. 470 föreskriver att grund krävs! De klarar inte av att läsas köpekontraktet som stipulerar att Esbjörn skall medverka till pantbrev. Att inte medverka vid överlåtelsen, vare sig vid likvidavräkning eller pantbrev, som båda föreskrivs i kontraktet, gör att köparen har rätt att hålla inne köpeskillingen. Dessa sk advokter är lika stora idioter som den förste, han våldsmannen.
Du är ganska ny i tråden va? För jag kan lova dig att i denna tråd är det inte Krmkr som försöker styra tråden. Hen och alla andra som ifrågasätterbEnbas handlande är i minoritet. Att inte ha bevis för vad man säger är oxå något som ligger närmast till hand för så kallade Ebbaister. Mycket i denna soppa kan man inte veta något om. Men de som ifrågasätter Ebba brukar lyfta exempel på vad som tyder på det man tror. Detta görs sällan av Ebbaistsidan..
Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Lägger in Krmkr inlägg på nytt där han påstår att han alltid har trott att EB skulle vinna.
Jag kallar honom kappvändare, hans ”tidigare ” hatpredikantpolare benämner väl honom som svartfot.
Jag vet att det är varmt och gott hos oss goda medan det är kallt och obehagligt hos Er onda hatpredikanter.
Tyvärr så är dörren stängd för dig och du får gå ett par trappor ner, det går inte att byta till det vinnande laget i slutminuterna.
Jag trodde från början att Ebba skulle vinna. Med detta inte sagt att jag Stig på hennes sida. Jag har alltid tyckt att hon agerat moraliskt förkastligt. Dock börjar jag mer och mer luta åt att allt omkring henne är luftslott. Så varför inte detta oxå. När hon inte ens kan kasta fram en av de två värderingar hon påstår sig gjort så stärker det min tes. Det kallas att ändra sig när man får mera kunskap.
Att säga att Ebbaister tror gott är helt enkelt inte sant. Visst ni tror gott om Ebba. Men ni tror ont om alla kring Esbjörn. Nu kallar många människor för avskyvärda saker. Och ni fortsätter att kalla dem saker helt utan syfte eller mening.
Ni har önskat livet ur Esbjörn och ni har önskat att huset brinner. På vilka sätt är det gott?
Citat:
Ursprungligen postat av
adyring
Nu, efter erkännandet av förtal, så tror jag detta blir ett rejält sänke.
Nu kommer en skadeståndsfråga där EBT har erkänt sig skyldig att dras hela tiden.
Innan så handlade det om ett ärende där hon hävda sig vara oskyldig, och även om hon hade fällts, så hade hon haft en hyfsad chans att använda det politiskt, och försöka få det till att sanningen inte borde vara förtal, och jobba för lagändring. Hon hade kunnat få med sig en del där från de som protesterat mot förtalsdomarna i Metoo.
Klart det bästa varit om hon haft lite säkerhetsmarginal i sitt uttalande istället och det bara varit husaffären det handlat om. Då hade det varit lungt.
Förtalet och samt se lögner och felaktigheter som Ebba ertappats med gör att hennes ord inte längre är lika mycket värda. Ebba hade räknat med att rätten skulle ta hennes ord som sanningar utan att behöva verifiera något av det hon säger. Så kommer det inte att bli nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krimkoll
Det är över längre tid som Kd nu minskat kraftigt. Det började med Adaktusson, sedan har det fortsatt med Ebbas problem och nu är det båda två samtidigt som har enorma problem och går åt olika håll i samma parti. Det kommer naturligtvis inte bli något bra av det här med en sådan cirkus, illojalitet och osämja i ett litet parti som minskat ett antal procentenheter senaste åren.
Att Ebba får sitta kvar är helt sjukt. Hon borde i allafall ha vett att ta timeout tills detta är över.