2021-09-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Som väl är kommer hon aldrig att bli utnämnd till någon ministerpost då jag tror det är en omöjlighet eftersom hon numera är en straffad brottsling och som sådan också för ALLA till beskådan införd i belastningsregistret

Tycker du inte i så fall att det är märkligt att vi med dagens sosse-regering har inte bara straffade brottslingar utan dessutom i domstol dömda, och straffade, brottslingar, som är ministrar? Hur förklarar du det, om det är omöjligt?
2021-09-14, 23:00
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag lutar åt samma håll som du. Sen tycker jag att affären innehåller aspekter utöver de strikt juridiska.

Eeh, på vilket sätt har du Krmkr lutat åt samma håll som Bergakungen menar du? Kan du ge några exempel?
Om du menar att du har varit tvärtemot i lutning så stämmer det ganska bra.
2021-09-14, 23:29
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Fattighuset lär det väl inte bli om (när) Ebba får rätt, försäljningssumman lär ju räcka till ombudskostnaderna och (kanske) ett vite (om nu Esbjörn först låter domen vinna laga kraft och sedan krånglar vidare). Om man med fattighuset mena Majkgårds boende torde middagskonversationen därstädes bli mer än lovligt ansträngd, och det är väl bara att hoppas att inte hans ombud sålt alla hans boenden.

Men vi kan ju hoppas (men kanske inte tro) att Binningen, Majkgård, hans båda ombud och Lullmaa har arbetat pro bono (av godhet) och inte kommer att skicka räkningar.

Efter att utsikterna för att vinna denna tvist sedan lång tid är minimala, så hoppas även jag att Esbs ombud jobbar pro bono.

Sedan i varje fall ett halvår tillbaka, har ju inget inlämnats som förbättrar Esbs position.

Esb är bevisat inte på nivå koko, han har inte sålt orimligt billigt enligt egen värdering och inget har framgått som ser ut att Esb blivit lurad medvetet och ändå har processen drivits vidare av Esbs ombud utan att förlikning har uppnåtts.

Det blir ju då en fråga efter att inget nytt kommit in angående ovanstående på i varje fall sex månader, om processen drivits vidare i Esbs intresse. Det är klart att så länge man anser att det finns en möjlighet så ska man driva en klients sak, men efter att man inte har en chans att uppfylla de rekvisit som krävs?

Det finns ju en rimlighet att fortsätta ett tag efteråt sjävklart, för att finna ev. nya infallsvinklar, men efter det så innebär det bara en kostnad för klienten och när börjar det bli en fråga om att driva orätt från ett ombuds sida?
2021-09-14, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Eeh, på vilket sätt har du Krmkr lutat åt samma håll som Bergakungen menar du? Kan du ge några exempel?
Om du menar att du har varit tvärtemot i lutning så stämmer det ganska bra.
Jag har trott att Ebba vinner tvisten men förlorar hedern vilket du ser om du kollar min posthistoria i ämnet. Nu vet jag att somliga av er ser mer in i er egen navel än utåt, men du kan väl göra ett undantag?
2021-09-14, 23:52
Medlem
Xius avatar
Citat:
Jag läser in Bergakungens ord "Mer allmänt kan ju inte domstolen heller tvinga Esbjörn att lämna ifrån sig huset (dvs, tvinga Esbjörn att skriva under ett köpebrev), "bara" utdöma ett vite (detta yrkas redan) och ta ställning till olika skadeståndsanspråk och juristkostnader." som att han menar "att domstolen inte kan tvinga Esbjörn att lämna ifrån sig huset utan bara utdöma ett vite."

Berätta ditt alternativa sätt att läsa in vad Bergakungen verkligen menade. Vad är din tolkning av "Mer allmänt kan ju inte domstolen heller tvinga Esbjörn att lämna ifrån sig huset (dvs, tvinga Esbjörn att skriva under ett köpebrev), "bara" utdöma ett vite (detta yrkas redan) och ta ställning till olika skadeståndsanspråk och juristkostnader." som skiljer sig från min "att domstolen inte kan tvinga Esbjörn att lämna ifrån sig huset utan bara utdöma ett vite."

Ta gärna med någon länk och källa på hur du kan tolka "Mer allmänt kan ju inte domstolen heller tvinga Esbjörn att lämna ifrån sig huset (dvs, tvinga Esbjörn att skriva under ett köpebrev), "bara" utdöma ett vite (detta yrkas redan) och ta ställning till olika skadeståndsanspråk och juristkostnader." på ett annorlunda sätt än "att domstolen inte kan tvinga Esbjörn att lämna ifrån sig huset utan bara utdöma ett vite."

Din tolkning ser ut att vara fel och min om att EB kan få lagfart med domslutsbeslut, ser ut att vara mer rätt efter att ha läst Bergakungens förtydligande.

Efter många om och men framförde du, Krmkr, Bergakungen som din enda källa för dina påståenden, och det verkar som även Bergakungen anser att du tolkat honom fel.

Det skulle vara önskvärt att du slutar med påhopp och ovederlagda påståenden, och börjar använda dig av mer källor i fortsättningen så att ev missförstånd i högre utsträckning kan undvikas och man kan ju bara hoppas att du nalkar dig juridiska frågor med större ödmjukhet.
2021-09-14, 23:58
Medlem
Xius avatar
Citat:
Jag har trott att Ebba vinner tvisten men förlorar hedern vilket du ser om du kollar min posthistoria i ämnet. Nu vet jag att somliga av er ser mer in i er egen navel än utåt, men du kan väl göra ett undantag?

ROFLMAO, vilken historierevisionist du är, Krmkr.

Eftersom du har så hög svansföring, så får du i så fall gärna bifoga tio stycken inlägg där du visar att du påstår detta.

Du har en hel del problem med din trovärdighet, så i call BS återigen, men du får gärna motbevisa mig.

Jag skulle bli glad faktiskt om det visar sig att något stämmer av det du säger.
2021-09-15, 00:19
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Tycker du inte i så fall att det är märkligt att vi med dagens sosse-regering har inte bara straffade brottslingar utan dessutom i domstol dömda, och straffade, brottslingar, som är ministrar? Hur förklarar du det, om det är omöjligt?
Som du såg så antog jag det, men vet du annorledes så finns ju då risken fast den nog får betraktas som mer än minimal ja mikroskopisk med den gångart Ebba lagt sig till med. Vilka ministrar i dagens regering är straffade brottslingar och vilka brott har de begått?
2021-09-15, 01:20
Medlem
Citat:

De enda som bara ser in i sin egen navel är de som inte ser att Ebba blev vald till Årets Kvinna nr 2 mitt i denna tvist.
Det är knappast att förlora hedern, att bli vald till Årets Kvinna nr 2.

Du kanske skulle ta och lyfta blicken ut ifrån din egen navel, och lite mer utåt, så kanske du skulle se lite av all den fakta och verklighet som vissa av oss presenterar här i gruppen.
2021-09-15, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
De enda som bara ser in i sin egen navel är de som inte ser att Ebba blev vald till Årets Kvinna nr 2 mitt i denna tvist.
Det är knappast att förlora hedern, att bli vald till Årets Kvinna nr 2.

Du kanske skulle ta och lyfta blicken ut ifrån din egen navel, och lite mer utåt, så kanske du skulle se lite av all den fakta och verklighet som vissa av oss presenterar här i gruppen.

Av vem blev hon vald till "årets kvinna", dig och braattha?

Väljarna flyr, folk skrattar åt henne/skakar på huvudet hur hon beter sig och inte ens hennes parti backar henne nämnvärt.

Denna husaffär blev definitivt sista spiken i kistan för det lilla anseende hon hade kvar.
Gissar att hon veta detta själv och har siktet inställt på en annan karriär.
2021-09-15, 02:21
Avslutad
Den här soppan med rucklet och pensionären, Ebbas förtal, Ebbas uttalanden som sågas i media och Adaktusson som hela tiden gör bort sig och går emot partiet kommer tillsammans föra ned Kd till 4% och under igen som det här utvecklar sig. Skiten har pågått ett år snart nu om inte mer.

Adaktusson borde sparkas ut ur partiet och frågan är om inte Ebba borde avgå som det har utvecklat sig.
2021-09-15, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Av vem blev hon vald till "årets kvinna", dig och braattha?

Väljarna flyr, folk skrattar åt henne/skakar på huvudet hur hon beter sig och inte ens hennes parti backar henne nämnvärt.

Denna husaffär blev definitivt sista spiken i kistan för det lilla anseende hon hade kvar.
Gissar att hon veta detta själv och har siktet inställt på en annan karriär.
Om man kollar på faktiska mätningar så verkar inte anseendet försämras. Löfven går upp som en raket efter att han meddelat sin avgång. Nooshi Dadgostar klättrar efter sin misstroendeförklaring mot Löfven. Ebba Busch ligger stabilt och högre än Sabuni och de de stackars Mp-språkrören som ligger hjälplöst sist. Så vi kan nog konstatera att förtroendesiffrorna snarast visar en mycket stor glädje över Löfvens avgång och ett massivt misstroende för Bolund och Stenevi, det är väl snarast de som ligger inspikade i kistan?

https://www.expressen.se/nyheter/expressensifo-lofven-lyfter-igen-efter-beskedet/
2021-09-15, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Den här soppan med rucklet och pensionären, Ebbas förtal, Ebbas uttalanden som sågas i media och Adaktusson som hela tiden gör bort sig och går emot partiet kommer tillsammans föra ned Kd till 4% och under igen som det här utvecklar sig. Skiten har pågått ett år snart nu om inte mer.

Adaktusson borde sparkas ut ur partiet och frågan är om inte Ebba borde avgå som det har utvecklat sig.
Sifos väljarbarometer visar att KD har exakt samma siffra i augusti (4,9%) som i december. Samma period har till exempel (S) minskat med -3,5% så det är faktiskt ganska svårt att se trenden. Men du har rätt i att interna strider brukar sänka förtroendet för ett parti snabbt. Men Adaktussons kritik handlar väl snarare om förhållandet till SD. Det är en betydligt hetare och viktigare fråga att hantera inför framtiden.

När tvisten är juridiskt avgjord i rätten så kommer fastighetstvisten att försvinna i glömska, de flesta sätter faktiskt ett likhetstecken mellan juridik och moral eftersom det är ganska logiskt. De som varit politiska motståndare till Kd kommer att försöka använda tvisten för att påverka opinionen och då kommer de att försöka skapa ett narrativ som anspelar på moral och ung mot gammal. Det kommer säkert att appellera på de redan partitrogna men det stora flertalet genomskådar sådant.

KD bör hantera Adaktussons illojalitet på ett bra sätt, han kan knappast ha någon vettig plattform kvar i partiet efter sitt haveri i abortfrågan så han kommer knappast att bli saknad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in