Citat:
Ursprungligen postat av
Robokopf
Och du tycker då inte att det vore fräckt att knacka på hemma hos en gamling och peka på dennes bil, som är rostig och har bråte i sig, och säga "kan jag få köpa farbrors bil?"
Sen komma med väldigt låga bud och få nej, sen när ni enas om ett pris, då ska du ha betalt för att det är jobbigt att plocka ut grejerna ur bilen.
För att vara väldigt sugen på att köpa Esbjörns hus så är hon väldigt petig med att spara in varenda liten utgift som kan tänkas tillkomma, och dom är det gamle Esbjörn som ska betala.
Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Förra veckan kom ett brev med texten hej du har en bil bla bla bla.
Vill du sälja den ring mig samt tele nr
Jag vet inte om jag tycker det är fräckt gjort.
Jag tackade nej
Detta händer några gånger om året och det minsta konstigt.
Samma med huset jag har.
Fräckt? (jag fetade i texten)
Man kan alltid tacka nej!
Jag har folk som vill hyra eller köpa fastighet jag har, jag tackar nej.
Folk som skriver brev eller ringer oombedda och vill prata om min fastighet, jag nonchalerar eller tackar nej.
Jag har folk som skriver brev eller ringer oombedda om bilar, jag nonchalerar eller tackar nej.
Hus och jag bor i eller redan är uthyrt eller bilar jag kör, jag nonchalerar eller tackar nej.
Värst var väl den knasbollen som jag trodde ville prata om min bil och startade med det och ville något helt annat, jag svor och la på luren.
Esb har ju haft andra bud på huset och han bor inte där och sköter inte om det, inte konstigt att folk frågar och han var öppen för det.
Jag har också frågat om till salu och pris på saker jag sett och vill ha.