2019-02-26, 21:54
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=Bukakekockaburra|66862489]
Citat:
I lönndom? Du förstår alltså inte vad det innebär att tro på en allsmäktig Gud som ser allt och hör allt.
Tänka sig att jag gör det.

Dessutom var det inte bara denna damen som tryckte i sig sin favoritmat, fast hon försökte konvertera från en dag till annan.

Många infödda i islam provar på, vilket jag förstår eftersom det ju är fantastiskt gott med den kristna maten som är i princip samma som den ateistiska maten, även om vi sällan uttrycker oss så - man har aldrig behövt rasifiera maten på tallriken, det är något nytt som seglat upp om man säger så.

Citat:
Men så klart utgår alltid dramadrottningar från sina egna känslor som de prompt vältrar över andra i nån löjeväckande projektion. Sluta var så narcissistisk. Allt kretsar inte kring dig och alla vill inte vara som dig.
Lol... nej du.

En annan anekdot som jag studerat länge, en äldre kvinna den gången, som inte kunde låta bli att doppa sin brödbit i det fett som simmade runt i pannan efter att hennes svägerska stekt bacon (och vi vet ju alla vad den vidunderligt goda bacondoften gör med mänskliga sinnet, japp det vattnas i munnen.. och på denna så kallat muslimska madam)

Men därefter, tvättade hon faktiskt sin mun med tvål och badade med tre flaskor schampoo i badkaret den kvällen, det löddrade så det stod härliga till och kan jag säga att hon drabbades av världens ångest och panik och desperation när hon började inse vilket BROTT hon ägnat sig åt.

Hon med andra ord, frestades och jag klandrar henne verkligen inte.

Citat:
Jag förstår att allt du gör gör du för att andra människor ska se dig, för att du vill imponera på folk. Det är kanske därför svårt att förstå att någon kan göra saker som inte syftar till att imponera på och bli sedd av andra människor.
off topic och rakt i diket, nej du kommer itne in på psykologlinjen du kan lägga ner övningskörningen här.

Citat:
flår varandras kön?
Exakt , men denna tråd handlar om vad man stoppar i munnen, dock är när vi ändå nämner det, oralsex inte alldeles något som islam bejakar, något många berättat om, men ja det finns ännu ingen statistik på det.

Däremot finns gott om kännedom och dokumentation på riktigt hänsynslös felvänd omskärning, helt säkert och inte så lite!
Citat:

Om du menar den manliga omskärelsen så är den ett förbund med Gud. Du överdriver när du skriver flår, men så är du ju dramadrottning oxå...
Bla bla bla
Citat:
Men i Sverige låter man hbtq-folket sätta klorna i ens barn redan när dom är små och lura dem så till den milda grad att de inte vet vilket kön de har när de blir större, vilket brukar sluta i att man tar bort hela picken och gör om den till vagina. Vad tycker du om det?
Blaa bla - du är dåligt insatt.
Citat:

Ja, du är väl så dum så du tror att muslimer inte äter också.
Mmm det tror jag, och så tror jag att de har ögon i rumpan och hår i sina handflator....
Citera
2019-02-26, 22:20
Medlem
Citat:
Blaa bla - du är dåligt insatt.

Angående HBTQ-dräglet som skvätter i hela samhällets ansikten? Så du menar att den här tidens sexualliberalism inte har NÅGONTING att göra med den våldsamma uppsving vi sett, inte bara i sexuella avvikelser utan även könsmodifiering?

MOTIVERA! Jag formligen kräver att du motiverar utförligt, eftersom du sagt; "du är dåligt insatt". Så sätt in. Ja, om inte annat, tillhandahåll länkar med opartiska och strikt vetenskapliga undersökningar som bortom alla tvivel substantierar det faktum att människans sexualitet inte har NÅÅÅÅÅåfdshnfgdGONTING med samhällspåtvingad prägling och UNDERgrögäjrjtjghrVD( UNDERGRÄVD!!!!!) INDOKTRINERING att göra, utan att det är en naturlig process som är helt frånkopplad dysfunktionella familjesituationer och mentalrubbad statsplanering! PROVIDE!

Men nej, det finns inget sådant även om det finns något sådant, av nöd, genom statligt subventionerade organisationer vilkas enda ändamål är att bidra med krut till deras fortsatt högkonsumptiva och politiskt stöttande massa av kött att fortsätta konsumera och bistå i deras hädiska namn; lismande, sörplande, kuksugande, hitlers mamma och stalins morsa-partier som säljer sina fucking själar för att fiska röster snarare än vad Jesus fodrat; sälja våra liv för att rädda våra själar och tala sanning och inte lögn!

Så vem är du, honey b. guuuuud? Varför sitter du här och främjar syran som fräter på världskroppen? Är det för att du är trögfattad eller är det för att du är feg eller är det för att du är självisk eller är det för att du är likgiltig? Eller är det bitterheten och hatet som motiverar dig eller vad är det? Jag skulle förlåta samtliga motiv, helst idiotin men jag skulle förlåta alltsammans, bara du slutar förespråka samhällets förruttnelse.
Citera
2019-02-26, 22:33
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Angående HBTQ-dräglet som skvätter i hela samhällets ansikten? Så du menar att den här tidens sexualliberalism inte har NÅGONTING att göra med den våldsamma uppsving vi sett, inte bara i sexuella avvikelser utan även könsmodifiering?

MOTIVERA! Jag formligen kräver att du motiverar utförligt, eftersom du sagt; "du är dåligt insatt". Så sätt in. Ja, om inte annat, tillhandahåll länkar med opartiska och strikt vetenskapliga undersökningar som bortom alla tvivel substantierar det faktum att människans sexualitet inte har NÅÅÅÅÅåfdshnfgdGONTING med samhällspåtvingad prägling och UNDERgrögäjrjtjghrVD( UNDERGRÄVD!!!!!) INDOKTRINERING att göra, utan att det är en naturlig process som är helt frånkopplad dysfunktionella familjesituationer och mentalrubbad statsplanering! PROVIDE!

Men nej, det finns inget sådant även om det finns något sådant, av nöd, genom statligt subventionerade organisationer vilkas enda ändamål är att bidra med krut till deras fortsatt högkonsumptiva och politiskt stöttande massa av kött att fortsätta konsumera och bistå i deras hädiska namn; lismande, sörplande, kuksugande, hitlers mamma och stalins morsa-partier som säljer sina fucking själar för att fiska röster snarare än vad Jesus fodrat; sälja våra liv för att rädda våra själar och tala sanning och inte lögn!

Så vem är du, honey b. guuuuud? Varför sitter du här och främjar syran som fräter på världskroppen? Är det för att du är trögfattad eller är det för att du är feg eller är det för att du är självisk eller är det för att du är likgiltig? Eller är det bitterheten och hatet som motiverar dig eller vad är det? Jag skulle förlåta samtliga motiv, helst idiotin men jag skulle förlåta alltsammans, bara du slutar förespråka samhällets förruttnelse.
Ups.. trampade jag på din ömma tå..

Du kan flytta ifrån landet, och är du medveten om att det går att emigrera till Afghanistan, Pakistan och dito länder där du slipper "utsättas"

Alltså, du har typ ett tiotal länder att välja mellan om inte fler! Vad MATEN anbelangar, där du kan motivera din vilja och önskan att förtära mat bland LIKAR.

Du behöver inte, således.... försättas i detta mentala tillståndet du befann dig i här, utifrån att jag delger autentiska berättelser om varför och vad som får så många att ändå ofrivilligt dras till den goda grisen på bord och spis.

Jag föreslår att du försöker andas djupt.. och dricka t.ex lite varmt te och låta dina nerver utanpå kroppen dras in igen för att hamna på rätt plats - du ska antagligen inte logga in dig i detta forum när du nu fick en sådan attack.

Varför, frågar man sig, äter inte muslimer gris t.ex : kan det bero på rädslor?

Det tror jag, men mitt svar är inte stensäkert eller slutgiltigt men jag har sett många rädda och skräckslagna muslimer som får spel (kortslutning) av tanken att ha fått i sig gris.

Detta är dessutom tyvärr inte ens osant, utan helt sant.

Det är så , och då får jag väl flika in att judisk mathållning, rymmer också ordentliga rädslor för beröring med gris, där mathållningen alltså är TRADITIONELL

din dumme gris!
håll bara käften, du har inte ens vuxit upp och allt du sa där uppe var rappakalja ur ditt kaotiska inre, och det är allt jag har att säga dig.
Citera
2019-02-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Ups.. trampade jag på din ömma tå..

Du kan flytta ifrån landet, och är du medveten om att det går att emigrera till Afghanistan, Pakistan och dito länder där du slipper "utsättas"

Alltså, du har typ ett tiotal länder att välja mellan om inte fler! Vad MATEN anbelangar, där du kan motivera din vilja och önskan att förtära mat bland LIKAR.

Du behöver inte, således.... försättas i detta mentala tillståndet du befann dig i här, utifrån att jag delger autentiska berättelser om varför och vad som får så många att ändå ofrivilligt dras till den goda grisen på bord och spis.

Jag föreslår att du försöker andas djupt.. och dricka t.ex lite varmt te och låta dina nerver utanpå kroppen dras in igen för att hamna på rätt plats - du ska antagligen inte logga in dig i detta forum när du nu fick en sådan attack.

Varför, frågar man sig, äter inte muslimer gris t.ex : kan det bero på rädslor?

Det tror jag, men mitt svar är inte stensäkert eller slutgiltigt men jag har sett många rädda och skräckslagna muslimer som får spel (kortslutning) av tanken att ha fått i sig gris.

Detta är dessutom tyvärr inte ens osant, utan helt sant.

Det är så , och då får jag väl flika in att judisk mathållning, rymmer också ordentliga rädslor för beröring med gris, där mathållningen alltså är TRADITIONELL

din dumme gris!
håll bara käften, du har inte ens vuxit upp och allt du sa där uppe var rappakalja ur ditt kaotiska inre, och det är allt jag har att säga dig.

Jag är kristen och inte muslim, och du har inte tillhandahållit något vetenskapligt underlag för dina yttranden eller ens några personliga argument för varför könsförvirring och promiskuitet skulle vara något bra eller naturligt för oss.
Citera
2019-02-26, 23:21
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Jag är kristen och inte muslim, och du har inte tillhandahållit något vetenskapligt underlag för dina yttranden eller ens några personliga argument för varför könsförvirring och promiskuitet skulle vara något bra eller naturligt för oss.
Du ahr ju ingen ordning på torpet, håll dig till ämnet, så kanske du kan framföra något av kvalitet istället för detta kopiösa kaos du spyr ur dig //
Citera
2019-02-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Du ahr ju ingen ordning på torpet, håll dig till ämnet, så kanske du kan framföra något av kvalitet istället för detta kopiösa kaos du spyr ur dig //

Oj hjälp. Menar du att något jag skrivit kanske blir borttaget för att jag inte hållit mig till ämnet eller att jag rent av blir avstängd för att jag inte följer forumens diskussionsregler? Det vore ju en enorm personlig tragedi för mig och säkert ett stort sorgeämne för alla Flashback-användare som trånar efter att se mitt alias i forumslängorna. Vad ska de göra utan mina spretiga yttranden?

Man får konsumera vad som helst men är det inte hälsosamt så får man skylla eventuella konsekvenser på sin egen bristande kunskap eller omdöme. Det är den "regel" som Gud i sanning tillämpar på allt, konsumtion av flora och konsumtion av fauna eller annars mineraler och annat kuriosa. I grund så klarställde Herren från början att intagande av liv med själ i inte är tillbörligt men han har hänsyn till sådant så länge det exkluderar människa, då hon är särskilt avsatt som hans egen avglans.

M.a.o; egentligen är vi påbjudna att vara veganer men eftersom djur har en livsande endast för mer avancerade beteenden än växter så tolererar han vår "ambivorism".

Särskilda, senare påtänkta betänkligheter mot vissa sorters djur, som till exempel grisar är uppenbara med tanke på deras övergripande beteende. De vältrar sig i smuts och kommunicerar ljudligt och mångfaldigt, deras domesticerade former är otrevligt människolika till sina lekamen, vilket gör det obehagligt vid förnimmelse att slakta och äta dem. Det är alltså inte min bedömning utan deras, som beslutade denna regel. Sen tillkommer saken om trikiner osv. Jag personligen vet ju att även svin i alla deras former är djur, vilket också gäller hundar och katter. De har livsande och själ men de har exakt noll mottaglighet för Guds ande:

Du kan bli huuuuuuuuuuuuuuur god vän du vill med vilket djur du än vill, de kommer ändå vända dig ryggen när deras smärtgräns är uppnådd. Nu är visserligen den övervägande majoriteten av människor likadana, men bland människor finns något som aldrig funnits och aldrig kommer finnas hos djuren; en mottaglighet och en längtan efter Guds ande och en plågad vilja och ett envist försök att infinna sig i densamma. Det var för detta Gud skapade allt du ser omkring dig, just för detta. För att nå fram till henne och samtala med henne och fatta hennes hand och dra henne ut ur döden och in i livet. Såhär måste hon bo, för det reflekterar henne själv, i djupet av hennes ogudaktighet, omsvärmad av förvirrande förförelser, men någonstans mitt i alltsammans, någonstans här och där, mer på grund av lidanden än välbehag, vaknar något till liv hos henne, som väcker tankar och trånande efter något annat som hon inte känner till. Där fann Gud henne när han i evigheten betraktade kunskapens träd, för detta gjorde han sig till ett med det, för att räcka henne handen.
Citera
2019-02-27, 00:00
Medlem
F.Hansens avatar
Anledning: de äter det inte för att det står i koranen.

De mördar folk i heligt jihad. Anledning: det står i koranen.

Det är som att en scientolog skulle förklara för dig hur världen är, för att LSD-mannen Ron L Hubbard skrivit det.
Det är inget fel på LSD, men en del är helt enkelt för wierd för att äta det.

So there you have it, visst att vetenskapen inte kan förklara allt, som jag tror. Dvs medvetenhet och vad som är bortom vardagslivet. Men det fysiska med naturlagar och den fysiska världen vi alla befinner oss i med våra kroppar, yes.

Så griskött är egentligen inte orent, om man har utgångspunkten att griskött är orent pga hur den lever kan man inte äta mångt fler djur samt varelser. Och dessutom är det inte farligt om man tillagar det över 72 grader. Som med många andra djur.
Senast redigerad av F.Hansen 2019-02-27 kl. 00:02.
Citera
2019-02-27, 00:23
Medlem
Ennui, du är givetvis nånting på spåret när det gäller uppblåste honey b blue. Det är sannolikt en ultrahipster-person som med sin sk "framsynthet" uppviglar till synd, skamliga handlingar och förfall.
Skönt iaf att se fler förfasas över det mänskliga förfall som vi kan se på framfart i Sverige i form av 'könslösa' galningar.

Ont, hur ser du på att äta griskött? Har för mig att det inte tillåts i GT? Men att många kristna struntar i GT trots att Jesus sa att han inte kom för att upphäva lagen.
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2019-02-27 kl. 00:50.
Citera
2019-02-27, 20:39
Medlem
Judar har en term för regler, sina religiösa plikter och skyldigheter, som heter chuckim på hebreiska. Vilket betyder att det inte går att hitta en logisk förlikaring. Det är som det är, typ.

Muslimerna däremot, har som vanligt 0 koll.
Citera
2019-03-04, 01:02
Medlem
Jag försöker med en liknelse. Deras teologi uppfattar synd som ett giftigt ämne eller smittsamt virus. Grisar och andra djur, föremål, människor, handlingar, ord och tankar innehåller eller kan kan innehålla detta gift, som kallas orenhet. Fyll på burk eller flaska och gräv ned, så är du av med det!

Teorin innebär att du kan uppföra dig som ett svin och ändå komma till paradiset/himlen. Det viktiga är i stället att iaktta alla regler om orenhet. Du måste utföra en mängd ritualer och undvika en mängd saker.

Aposteln Paulus skriver i sina bibelbrev, att det är omöjligt, att hålla alla sådana regler. Ingen tycks ha begripit vad han menade, och man har därför stridit häftigt i kyrkan om saken. Allt sexuellt och särskilt abort räknas till det orena, men också mycket annat.

Inom Islam har frågan aldrig diskuterats. Teorin om orenhet är allenarådande och oomstridd. Inom judendomen har dock saken diskuterats ibland.

Orenhet påminner om en gammal kemisk teori från tidigt 1700-tal. Värme antogs då vara ett ämne som kallades flogiston (googla). Då ved antändes, upplöstes veden i ämnena aska och flogiston (värme). Teorin visades vara fel i mitten på 1770-talet.
Citera
2019-03-04, 18:24
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Som en parallell bara ; finns veganer som helt seriöst menar att de förgiftas av att äta uppvärmd mat, raw food rörelsen innefattar också veganism. De talar i termer av "förgiftande mathållning"

Så som någon här skrev att de förgiftas av att ens tänka på att stoppa in en skinka i munnen, och det blir till slut en tradition som går som på reflex för den enskilde som fötts in i ej uppdaterad information om vad mat/djur. De blir trollade och oftast kan de inte frigöra sig klanens tunga traditionsbärande förpliktelser vad gäller mathållningen. Det sätter sig djupt, i synnerhet om de redan märkts av t.ex det rigorösa festandet och upplyftande av personen som ritualiserats in, mentalt lika mkt som fysiskt och redan åtnjutit en hel massa fördelar av att hålla sig djupt lojal och inte solka ner hederskulturen som håller ögon på hur traditionen och hedern bevaras, och de vinster som sker i traditionens namn, samt hur omvärlden förstärker den ära som tillskansas av att vara traditionalistiskt plikttrogen, vad köttet anbelangar så tror jag de fullständigt blankt skiter i om de tuggar i sig en seg råtta eller en ko eller gris eller fågel och vilken sort - det är andra mekanismer tror jag , som får många att så slaviskt följa "matreglerna"

De blir ju accepterade och får guld och silver, diamanter bilar och belöning i form av utbildning, och vad är då det värt va?? En hel del!
Citera
2021-09-14, 20:44
Medlem
Dom äter inte gris för att grisen är helig för dom och är det renaste djuret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här