Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Jo för oss som söker och ser igenom denna uppenbara fasad absolut, men tänk på alla miljoner människor som är ovetandes om allt detta som sker bakom kulisserna, som bara får sin lilla uppdatering om omvärlden på den enstaka timmen de slår på Aktuellt på Svt.
Fan jag var tvungen att banka vett i min moster som är 25 år äldre än mig för att hon mådde dåligt p.g.a "klimatångest".
Det absolut bästa sättet att råda bot på detta är att inse och förstå att dom kan ljuga om och hitta på precis vadsomhelst. Dom styr absolut ingenting angående vad eller hur dom ska rapportera om något, låta bli eller hur det ska vinklas. Dom granskar definitivt inte makten längre, det borde vara helt uppenbart för alla.
Samtidigt är det illa om det tex skulle finnas ett klimathot på riktigt och människor skiter fullständigt i att lyssna och agera eftersom förtroendet är helt borta.
Men det är varken mitt eller ditt eller någon annans fel att lögner och desinformation pumpas ut. Dom som är ansvariga är ansvarigi och endast dom.
Jag hade definitivt brytt mig om och ändrat livsvanor om jag litade på MSM. Nu är det mer en teater som jag tittar på mest i underhållningssyfte.
Min verklighet är mina vänner, familj och husdjur. Vad tv och tidningar vill att jag ska tro eller tänka om verkligheten är helt ointressant.