2021-09-14, 19:51
Medlem
adolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
tinder borde fan utrotas, hur många människor har inte blivit förstörda pga den....

Problemet är att nästa app står i tur för att ta över marknaden och ge kvinnorna taktpinnen vilket kommer sluta upp på samma sätt. Om samhället saknar strukturer för att handskas med problemet spelar det ingen roll vilken app man förbjuder. Redan idag rör de sig fritt mellan Tinder, Snap, Insta, FB, Tiktok osv det raggas fritt.
Citera
2021-09-14, 19:52
Medlem
adolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaRambo
Gjorde ett ordentligt försök med tinder/thaifriendly på Phuket. 311 likes, träffade 2%, låg med 87% qv dessa och av dem är väl 20-40% frumaterial. Så att det inte fungerar är ju bara bs.

Grattis du lyckades fixa ett par horer!
Citera
2021-09-14, 19:56
Medlem
adolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Jordan Peterson sa att problemet är att kvinnor har 300 schampo-sorter att välja på. Normalt är det fem. Det gör att de hela tiden stannar kvar i sökläge och tänker att de kan få lite bättre, lite rikare, lite mer, lite längre... Konstant.

Gubben har rätt i allt. Det ända sättet är att begränsa "schampot" med lagar och regler som säger att kvinnor endast får använda sig av max 5 shampoflaskor i sitt liv sen är hon bränd. Hora, lösaktig, slampa, HIV-luder kalla det vad man vill. Snarare är det tvärtom nu att kvinnor med hög bodycount är eftertraktade. Världen är upp och ner.
Citera
2021-09-14, 21:14
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Nu har jag svepat på 70 stycken kvinnor i min egen ålder (45-55) och konstaterar att jag trivs bäst ensam och vet med mig att ingen av dessa damer hade berikat mitt liv det minsta lilla.

Av 35 stycken yngre kvinnor i åldrarna 27-32 hittar man åtminstone 2 som man förstår hade varit trevliga att "sova över hos". Men det är ju allt.

Texter skiter jag i. Man går bara på bilderna.

Hur kan du vara så säker på det om du bara går på bilderna, ger du insidan en chans då?
Citera
2021-09-15, 01:10
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaRambo
Gjorde ett ordentligt försök med tinder/thaifriendly på Phuket. 311 likes, träffade 2%, låg med 87% qv dessa och av dem är väl 20-40% frumaterial. Så att det inte fungerar är ju bara bs.

Du trollar va?

Jag får knappt några likes i Sverige, byter jag till Thailand eller någonstans i Afrika så får jag 300+ likes på några dagar.
Svenska kvinnor gillar tydligen inte äventyrliga slim-fit män som kör en sportig cruiser. På Tinder iaf.
Är jag ute så glor de som att de aldrig har sett en man innan.
Citera
2021-09-15, 02:07
Medlem
fabulas avatar
Kan faktiskt bevisa att det går att träffa en BRA flickvän via Tinder, men helvete vad rädd man blir när jag kollar tillbaks på hur mycket jävla tid man la på skiten som kille.

Utan att överdriva uppskattar jag att jag totalt la över 2 000h på swipande, bild- och kontotrixande, boka dejter, få dejten avbokad 1h innan, tjockisar- psykopater el. kukhäxor, avverka diverse snedknull, styra middagar och aktiviteter, ghosta, bli ghostad, dåliga avslut osv. osv. Säg att ungefär 100h utöver de 2000h var välinvesterad och kul tid på Tinder, resten vill man helst bara glömma såhär i efterhand.

De krav som kvinnor ställer på en framtida partner idag är helt enkelt omatchat med utbudet och då blir allt skevt. Så är det bara och går inte att göra något åt. Det hela är bara ett stort jävla lotteri / numbers game där man är en liten liten bricka som far runt i ett system där någon vill tjäna pengar på din desperation i slutändan.

Visst, att aca sin profil med fina bilder och en gullig bio och annat uppenbart hjälper ju givetvis till, men är man "bara" är en stark 7a som jag, ja då har man en jävla massa jobb framför sig. Chansen är helt enkelt minimal att man ska pricka in en dejt med vettigt flickvänsmaterial som dels finner en själv attraktiv, dels inte låtit denna cirkus stiga henne åt huvudet än.

Med tanke på den otroligt dåliga matchnings- och svarsfrekvensen gick det så långt för mig att jag körde flera parallella konton samtidigt som jag systematiskt startade igång via android-emulatorer och lät dom gå om lott i olika ålders-spann.

Trots jag genom detta fick upp inflödet av matchningar till en hyfsad nivå så kunde det gå flera veckor innan jag fick till en dejt med någon jag bedömde spela i samma liga som mig själv. Det sjuka i allt detta blev ju att det födde ett beteende att i ren tristess sätta upp oseriösa liggdejter med de matchningar jag bedömde såg tillräckligt bra ut men som jag dömde ut pga ålder, utbildningsnivå eller pga andra defekter.

För att knyta ihop säcken och förklara hur Tindersnurran fungerar ur en killes perspektiv:
De tjejer som du egentligen är intresserad av kommer du ha extremt svårt att få kontakt med. Detta eftersom dessa tjejer hellre lägger sin tid på att ligga med killar som enbart ligger med dom pga att de tjejer de i sin tur är intresserade av ligger med andra killar. Med andra ord, inte märkligt att tjejers upplevelse av Tinder är att de blir dissade av killar efter dejt IRL och att killar upplever att de blir det redan online på Tinder.
Citera
2021-09-15, 07:40
Medlem
HemmaRambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Du trollar va?

Jag får knappt några likes i Sverige, byter jag till Thailand eller någonstans i Afrika så får jag 300+ likes på några dagar.
Svenska kvinnor gillar tydligen inte äventyrliga slim-fit män som kör en sportig cruiser. På Tinder iaf.
Är jag ute så glor de som att de aldrig har sett en man innan.

Nej. Hade 4km gräns för att inte de skulle vara för långt bort och då blir det ju mindre. Sen bor det inte så mycket folk i Phuket.
Senast redigerad av HemmaRambo 2021-09-15 kl. 07:46.
Citera
2021-09-15, 09:15
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Kan faktiskt bevisa att det går att träffa en BRA flickvän via Tinder, men helvete vad rädd man blir när jag kollar tillbaks på hur mycket jävla tid man la på skiten som kille.

På två år träffade jag en normal - och givetvis snygg - person så kan också intyga att det går att hitta väl fungerande personer.
Till en groteskt hög tidskostnad. I alla fall om vi talar om unga vuxna.

Vettiga donnor under 25 är en kamp att hitta. Flesta vill ha bekräftelse.
25-30 börjar de mjukna något när de märker att de trots allt inte är Guds gåva till män.
30+ så har de blivit kvinnor som bejakar sin sexualitet.
Omkring 40 och barnlösa så är halva livet över och desperationen kickar in. Sistasorteringen är sällan att rekommendera.

Välkommen tillbaka! Roligt att se dig i tråden igen!
Senast redigerad av lakritc 2021-09-15 kl. 09:36.
Citera
2021-09-15, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Hur kan du vara så säker på det om du bara går på bilderna, ger du insidan en chans då?

Det ger man såklart inte. Men det är ju inte vad Tinder går ut på heller.
Citera
2021-09-15, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
För att knyta ihop säcken och förklara hur Tindersnurran fungerar ur en killes perspektiv:

De tjejer som du egentligen är intresserad av kommer du ha extremt svårt att få kontakt med.

Detta eftersom dessa tjejer hellre lägger sin tid på att ligga med killar som enbart ligger med dom pga att de tjejer de i sin tur är intresserade av ligger med andra killar.

Med andra ord, inte märkligt att tjejers upplevelse av Tinder är att de blir dissade av killar efter dejt IRL och att killar upplever att de blir det redan online på Tinder.

Det var lite snurrigt men jag fattar: man är på Tinder för att man som kille blivit dissad i verkligheten. Fast det är ju samma sak med fruntimren. Tinder är alla människors andrasortering.
Citera
2021-09-15, 09:56
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Det var lite snurrigt men jag fattar: man är på Tinder för att man som kille blivit dissad i verkligheten. Fast det är ju samma sak med fruntimren. Tinder är alla människors andrasortering.
Det finns idag få säkra, fysiska mötesplatser. Vi lever i ett otryggt samhälle så inte konstigt att människor samlas på Tinder.

Håller alltså inte med om att Tinder skulle vara en generell andrahandssortering.
Citera
2021-09-15, 10:14
Medlem
fabulas avatar
Citat:

Det var min högsta avsikt att göra just den meningen snurrig för att reflektera vilket irrationellt beteende Tinder skapat för kvinnor och män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in