2021-09-14, 23:55
  #5605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adcal
Bara jag som har hört rykten inom det militära med pentylstubin?

Nej, det har pratats om i tråden också.
Citera
2021-09-15, 00:01
  #5606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Men vad spelar det för roll om anhöriga är övertygade eller inte? De har ingen information om varför utan enbart resultatet och polisens ord att gå på.

Nej, det kommer givetvis inte komma något mer. Låt tråden dö istället.
Det spelar stor roll och med respekt vad de anhöriga känner och kanske vet de något som vi inte vet. Du ber om att folk ska lömna tråden och det är helt ok om du själv vill ta det steget men låt oss andra få ta våra beslut själva
__________________
Senast redigerad av Anedin 2021-09-15 kl. 00:10.
Citera
2021-09-15, 00:09
  #5607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyresta2020
Nej, det har pratats om i tråden också.
Jag har också läst det på tråden. Men den pers som kallar sig One2Many är jag nästan helt säker på att han visste säkert vilket sprängömne det var för han hade kontakter som viskat det i örat på honom. Jag kan inget om sprängämnen men han nämde 2000 någonting? Kanske går det att kolla upp den mannens tidigare kommentsrer i tråden och läsa vad han skrev?
Citera
2021-09-15, 00:34
  #5608
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adcal
Bara jag som har hört rykten inom det militära med pentylstubin?
Jag har inte hört några rykten men pentylstubin är väl det mest troliga. Enkel att gömma och transportera utan större risker och samtidigt en säker död med rätt mängd. Skulle vara intressant att höra om det finns några rykten om försvarsmakten har någon pågående utredning om hur det är möjligt att plocka med sig pentylstubin. Ev. polisutredning om stöld är väl nerlagd då GM är död.
Citera
2021-09-15, 11:16
  #5609
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror du har blandat ihop begreppen lite av vad som skrivs. Ryggdunkare??? Var har du fått det ifrån? Att säga att någon är duktig i sitt yrke bedyder väl inte ryggdunkare och att personen skulle klara av att slå ner folk.
Blandar jag ihop begreppen? Kommer från personen som blir kränkt av jag kallar en speciallistofficer vid dess grad. Grattis!
Citat:
Ang medium snacket så var det inte något som egentligen var just en trovärdighet för att det var ett medium som uttalat sig om en annan teori än självmord som du bestämmt dig för.

Jag fattar inte vad du skriver, det var inte just en trovärdighet? Att ett medium drar en vals om något var en trovärdighet? Eller var det inte det? Varför skriver du det då? Snälla skriv så man begriper vad du vill ha sagt. Om du nu är svensk och har åldern inne för Flashback kan du ju i så fall försöka bevisa det och anstränga dig lite. Ibland blir man helt snurrig i huvudet av dina meningar.

Citat:
Det skulle kunna finnas en helt annan sanning än din sanning. Att diskutera/spekulera i vad som ev kan ha hänt förutom självmordsteorin är inget för din låsta hjärna. Det finns många fall som är jätteintressanta där det har visat sig vara något helt annat än vad polis först har trott.

Är min hjärna låst? Och det är inte din då? Om du har hängt med i trådarna så hade du sett att min hjärna de facto inte alls är låst. Jag har haft en övertygelse om att han antingen var bragd om livet eller råkat ut för en olycka. Och det har jag skrivit till dig också. Men eftersom du inte alls kan ta in vad andra säger bortsett från dina RYGGDUNKAR kompisar som tycker precis som dig, så kan man ju förstå att du låser dig fast och upprepar saker. Skillnaden mellan dig och mig är dock att jag gått på den faktiska bevisning och indicier som finns i fallet och byggt min uppfattning efter det. Det gör inte du, du går ju uppenbarligen bara på känsla. Vilket är ganska tydligt om man måste blanda in medium för att få till teorier.

Citat:
Du är inte speciellt pricksäker med dina spekulationer om människor. Jag är varken turk eller har något annat modersmål än svenska och jag tycker vi har många enormt bra poliser i vårt land..De flesta är Riktigt beundransvörda men sen finns det även de som är mindre bra och kommer aldrig bli något så smart som GW.

Nej men berätta vad det är för fel då? Om du nu har svenska som modersmål och åldern inne för Flashback kan du ju förklara varför du inte förstår enkla ord och meningar? Och varför du inte kan uttrycka dig. Om du sitter på någon utvecklingsstörning eller diagnoser kan du ju då säga det så kanske vi förstår och kan se mellan raderna där.

Citat:
Gå tillbaks och läs en del av dina kommentarer så kan du se hur dumt du uttrycker dig om både DA och hans familj och hur du har fastnat i DA. s yrkesroll /utbildningar.. Det verkar som det är det viktigaste för dig i det här fallet före det tragiska i själva hönddelsen och vad hände egentligen som ingen av oss vet och hur fruntansvärt tragiskt det här är för hans närmaste. Det är fler än jag som har frågor på saker som tydligen långt tidigare tagits upp.. här. Är det ett problem för dig så låt bli att läsa och låt andra få utrymme att svara om de vill.

Men se igen, Du förstår ju inte alls vad jag skriver? Du/Ni skriver felaktigheter, lögner och spottar ur er okunskap, faktafel och allt möjligt skit om en avliden kollega. Vad fan tror du själv att jag hakar upp mig på då? Sluta fantisera och dra med idiotgrejer då. Om inte jag och några till hade funnits här så hade DA gjort GU på K4, Flera utlandsmissioner, (vilket är en lögn som du bidragit direkt till) Han hade haft någon super hemlig befattning där han ska trycka på någon knapp när vi blir invaderade av ryssar. Han hade varit fallskärmsjägare och tydligen hade han automatiskt blivit någon slags expert på att slåss och kan omöjligt bli övermannad av förortsgangsters. Om du bara kunde stanna upp och lyssna till dom som vet vad dom pratar om hade det inte varit något problem. Men det går liksom inte in.
Citera
2021-09-15, 18:42
  #5610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Blandar jag ihop begreppen? Kommer från personen som blir kränkt av jag kallar en speciallistofficer vid dess grad. Grattis!

Jag fattar inte vad du skriver, det var inte just en trovärdighet? Att ett medium drar en vals om något var en trovärdighet? Eller var det inte det? Varför skriver du det då? Snälla skriv så man begriper vad du vill ha sagt. Om du nu är svensk och har åldern inne för Flashback kan du ju i så fall försöka bevisa det och anstränga dig lite. Ibland blir man helt snurrig i huvudet av dina meningar.



Är min hjärna låst? Och det är inte din då? Om du har hängt med i trådarna så hade du sett att min hjärna de facto inte alls är låst. Jag har haft en övertygelse om att han antingen var bragd om livet eller råkat ut för en olycka. Och det har jag skrivit till dig också. Men eftersom du inte alls kan ta in vad andra säger bortsett från dina RYGGDUNKAR kompisar som tycker precis som dig, så kan man ju förstå att du låser dig fast och upprepar saker. Skillnaden mellan dig och mig är dock att jag gått på den faktiska bevisning och indicier som finns i fallet och byggt min uppfattning efter det. Det gör inte du, du går ju uppenbarligen bara på känsla. Vilket är ganska tydligt om man måste blanda in medium för att få till teorier.



Nej men berätta vad det är för fel då? Om du nu har svenska som modersmål och åldern inne för Flashback kan du ju förklara varför du inte förstår enkla ord och meningar? Och varför du inte kan uttrycka dig. Om du sitter på någon utvecklingsstörning eller diagnoser kan du ju då säga det så kanske vi förstår och kan se mellan raderna där.



Men se igen, Du förstår ju inte alls vad jag skriver? Du/Ni skriver felaktigheter, lögner och spottar ur er okunskap, faktafel och allt möjligt skit om en avliden kollega. Vad fan tror du själv att jag hakar upp mig på då? Sluta fantisera och dra med idiotgrejer då. Om inte jag och några till hade funnits här så hade DA gjort GU på K4, Flera utlandsmissioner, (vilket är en lögn som du bidragit direkt till) Han hade haft någon super hemlig befattning där han ska trycka på någon knapp när vi blir invaderade av ryssar. Han hade varit fallskärmsjägare och tydligen hade han automatiskt blivit någon slags expert på att slåss och kan omöjligt bli övermannad av förortsgangsters. Om du bara kunde stanna upp och lyssna till dom som vet vad dom pratar om hade det inte varit något problem. Men det går liksom inte in.


Nu blandar du ihop det igen, flera av dina beskyllningar är sagt av helt andra pers på tråden... Du är en dramaquin som inte kan ta in andras åsikter och beteer dig som en offerkofta. Du får ha din teori om sjäkvmord.. Kanske stämmer det, men ingen av oss vet så låt bara andra få ha sina egna spekulationer för allt vi vet och tror här är endast bara spekulationer
__________________
Senast redigerad av Anedin 2021-09-15 kl. 18:47.
Citera
2021-09-15, 19:32
  #5611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Blandar jag ihop begreppen? Kommer från personen som blir kränkt av jag kallar en speciallistofficer vid dess grad. Grattis!

Jag fattar inte vad du skriver, det var inte just en trovärdighet? Att ett medium drar en vals om något var en trovärdighet? Eller var det inte det? Varför skriver du det då? Snälla skriv så man begriper vad du vill ha sagt. Om du nu är svensk och har åldern inne för Flashback kan du ju i så fall försöka bevisa det och anstränga dig lite. Ibland blir man helt snurrig i huvudet av dina meningar.



Är min hjärna låst? Och det är inte din då? Om du har hängt med i trådarna så hade du sett att min hjärna de facto inte alls är låst. Jag har haft en övertygelse om att han antingen var bragd om livet eller råkat ut för en olycka. Och det har jag skrivit till dig också. Men eftersom du inte alls kan ta in vad andra säger bortsett från dina RYGGDUNKAR kompisar som tycker precis som dig, så kan man ju förstå att du låser dig fast och upprepar saker. Skillnaden mellan dig och mig är dock att jag gått på den faktiska bevisning och indicier som finns i fallet och byggt min uppfattning efter det. Det gör inte du, du går ju uppenbarligen bara på känsla. Vilket är ganska tydligt om man måste blanda in medium för att få till teorier.



Nej men berätta vad det är för fel då? Om du nu har svenska som modersmål och åldern inne för Flashback kan du ju förklara varför du inte förstår enkla ord och meningar? Och varför du inte kan uttrycka dig. Om du sitter på någon utvecklingsstörning eller diagnoser kan du ju då säga det så kanske vi förstår och kan se mellan raderna där.



Men se igen, Du förstår ju inte alls vad jag skriver? Du/Ni skriver felaktigheter, lögner och spottar ur er okunskap, faktafel och allt möjligt skit om en avliden kollega. Vad fan tror du själv att jag hakar upp mig på då? Sluta fantisera och dra med idiotgrejer då. Om inte jag och några till hade funnits här så hade DA gjort GU på K4, Flera utlandsmissioner, (vilket är en lögn som du bidragit direkt till) Han hade haft någon super hemlig befattning där han ska trycka på någon knapp när vi blir invaderade av ryssar. Han hade varit fallskärmsjägare och tydligen hade han automatiskt blivit någon slags expert på att slåss och kan omöjligt bli övermannad av förortsgangsters. Om du bara kunde stanna upp och lyssna till dom som vet vad dom pratar om hade det inte varit något problem. Men det går liksom inte in.
Jag tror inte du behöver lägga någon tid på Anedin. Hen är är inte intresserad av den fakta som finns utan är bara här för att provocera och få till någon slags egen "fiktiv sanning". Och sedan att hen totalt sågar Deniz mående ja det struntar hen totalt i.
Citera
2021-09-16, 10:15
  #5612
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nu blandar du ihop det igen, flera av dina beskyllningar är sagt av helt andra pers på tråden... Du är en dramaquin som inte kan ta in andras åsikter och beteer dig som en offerkofta. Du får ha din teori om sjäkvmord.. Kanske stämmer det, men ingen av oss vet så låt bara andra få ha sina egna spekulationer för allt vi vet och tror här är endast bara spekulationer
Drama vaddå? Nej, jag beskyller dig för det du har skrivit. Vill du att jag skall gå in i den andra tråden och copy past dina citat? Där du lyfter honom som en hemlig agent och skriver att han gjort flera utlandsmissioner? Är det någon här som är dramatisk är det ju du. Du blir kränkt och eld och lågor när man kallar honom vid sin grad. Du vet alltså inte vad en fanjunkare är. Ändå så skriver du om hans yrke men inte ens vet vad karln har för grad? Du blir butthurt och grinar så fort någon lyfter simpla faktum som att han faktiskt var en vanlig spec officer vid Kjs. Du blir kränkt av allting hela tiden och ser inte skillnad på fakta och personangrepp. Skriv rätt om honom och sluta fantisera så slipper du mig. Jag skiter fullständigt i dina teorier. Det jag går igång på är att du sprider myter, saltar och drar med rena lögner för att stärka dina teorier om mord. Vilket jag tycker är ett sjukt beteende och en fruktansvärd kränkning.
Citera
2021-09-16, 17:12
  #5613
Bannlyst
Är det främmande makt som brakt han livet?
Citera
2021-09-16, 17:33
  #5614
Medlem
Så svårt är det väl inte att gå tillbaka i tråden och snabbläsa lite.

Man har pratat om pentyl, och några andra möjliga sprängämnen här.

Främmande Makt har diskuterats,
alla teorier ni kan tänka er.

Den originella tråden finns fortfarande.

Det var en person som sa pentyl M46, jag tror han skrev det innan nyheterna kom med DA:s död.
Shgr 2000 sa någon annan för inte länge sen.

Självmord kan man säkert säga.
Citera
2021-09-16, 20:17
  #5615
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengan.joh63
Är det främmande makt som brakt han livet?
Osannolikt och det finns väl inget som tyder på det. Men helt omöjligt hade det ju inte varit.
Fast då har dom ju gjort det på ett mycket konstigt och invecklat sätt kan man tycka.
Citera
2021-09-16, 23:59
  #5616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Blandar jag ihop begreppen? Kommer från personen som blir kränkt av jag kallar en speciallistofficer vid dess grad.

Men se igen, Du förstår ju inte alls vad jag skriver? Du/Ni skriver felaktigheter, lögner och spottar ur er okunskap, faktafel och allt möjligt skit om en avliden kollega. Vad fan tror du själv att jag hakar upp mig på då? Sluta fantisera och dra med idiotgrejer då. Om inte jag och några till hade funnits här så hade DA gjort GU på K4, Flera utlandsmissioner, (vilket är en lögn som du bidragit direkt till) Han hade haft någon super hemlig befattning där han ska trycka på någon knapp när vi blir invaderade av ryssar. Han hade varit fallskärmsjägare och tydligen hade han automatiskt blivit någon slags expert på att slåss och kan omöjligt bli övermannad av förortsgangsters. Om du bara kunde stanna upp och lyssna till dom som vet vad dom pratar om hade det inte varit något problem. Men det går liksom inte in.


Din inställning till DA framstår kluven om man läser dina inlägg mellan raderna. Varför? Tyvärr inte (bara) objektiv och saklig som du tror. Om någon försöker nämna DAs skicklighet som militär blir du plötsligt irriterad och åtar dig uppdraget att presentera hans meritförteckning. Det finns säkert några som jag som inte förstår vad förkortningarna innebär. Men jag förstår t.ex. att han hade fysisk och mental styrka och därför skicklig i sitt arbete.

Olyckligt också att du tror att DAs föräldrar har nämnt till en tidning att han var bland de tre viktigaste inom försvaret. Det var ett tag sedan som jag läste artikeln, den publicerades innan hans kvarlevor hittades i Tyresta. I artikeln nämndes det att DA var en av tre i sin befattning som hade strategiska uppgifter, föräldrarna hade inte närmare information eftersom DA inte brukade berätta om sitt arbete. Journalisten som skrev artikeln kan missförstått föräldrarna och skrivit sin egen tolkning av DAs arbete. Du verkar också vilja missförstå eftersom du felciterar det som har sagts.

Anhöriga och andra som kände DA beskriver honom bland annat som ödmjuk och omtänksam. Jag vill ställa en fråga till dig, blir glad om du kan eller vill svara. Är det en korrekt beskrivning av honom? Uppfattade du honom som pålitlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in