2021-09-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det kanske han gjorde? Han ville inte ha något seriöst med LW. Han hade säkert hört LWs BS om HD och tyckte kanske synd om henne. Han kanske föredrog lugna HD framför den hysteriska, maniska LW? Kanske såg henne som en bättre plastmamma till sitt barn.

Nope. Beholder skulle tilllbringa en vecka i Norge tillsammans med LW. I ett gemensamt tält. Men Lena försvann och dök upp brutalt mördad.

Troligtvis anade Beholder att SD+ev HD kunde ha med det hela att göra.
Citera
2021-09-14, 20:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hade dottern mopedkörkort? Eller har hon nu?
Det slog mig nu att SD for runt på nån elmoped drygt en vecka innan självdöden, när han tog cachen "Kumla nästa."
Är det den som diskuteras?
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c2ee7c18-d123-4a2b-a669-ae999b7e2c82_l.jpg
Citera
2021-09-14, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det slog mig nu att SD for runt på nån elmoped drygt en vecka innan självdöden, när han tog cachen "Kumla nästa."
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c2ee7c18-d123-4a2b-a669-ae999b7e2c82_l.jpg
Ja, det är den moppen, som var Stefans. Han for runt mycket på den, inte sett att dottern eller pappsen nämt att det skulle varit Ts moped..
Citera
2021-09-14, 20:31
Medlem
Citat:

Inte omöjligt. Det fanns en uppgift om märket här i tråden nyligen. Ny leksak till sig själv troligast.
Citera
2021-09-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, det är den moppen, som var Stefans. Han for runt mycket på den, inte sett att dottern eller pappsen nämt att det skulle varit Ts moped..

Stefan som skällde ut barnen om de nallat ur hans godisgömma? Skulle dela med sig av sin nya leksak? Aldrig!
Citera
2021-09-14, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
...och då, när inkastet i tvättmaskinen sker, så råkar ett blodigt plagg som ska in i maskinen, göra en avstrykning på denna, som märkligt nog inte upptäcktes förrän lång tid efter mordet.
Viktigt att komma ihåg är att huset var avspärrat i omgångar.
Paret D åkte till Usa och vände, sen gömde dem sig i Folketorp, Lena hittas och allt blir som slarvsylta, varken hackat eller malet.
Det vi vet, tack vare krukväxtindianen, bla, samt andra grannar är att HD smög på tomten, någon var och såg till att gräset klipptes, trots avspärrningar? Eller struntade de i tomten?
Uruselt polisarbete.
Hade polisen kunnat göra vad de förväntades göra, hade historien inte behövt bli så smutsig, eller ens hänt. Lenas anmälan lades ner, två gånger anmälde hon. Ingen lyssnade.
Hur många kvinnor ska behöva dö?
När ska psykiatrin satsas på?
Ingen som ser elefanten i rummet?
Citera
2021-09-14, 20:44
Avslutad
Citat:
Ja, den borde tagits med. Skrevs på henne samtidigt som bilen. 2021-07-01
Inköpt 2020-08-28 av Stefan, från en privatperson.
Modell Doohan DH-08-L13 från 2018

Citat:
Inte omöjligt. Det fanns en uppgift om märket här i tråden nyligen. Ny leksak till sig själv troligast.
Steffes moppe, som inte fanns med vid boupptäckningen, jag menar, rätt ska vara rätt...
Häpp!
Citera
2021-09-14, 20:46
Medlem
Citat:
Viktigt att komma ihåg är att huset var avspärrat i omgångar.
Paret D åkte till Usa och vände, sen gömde dem sig i Folketorp, Lena hittas och allt blir som slarvsylta, varken hackat eller malet.
Det vi vet, tack vare krukväxtindianen, bla, samt andra grannar är att HD smög på tomten, någon var och såg till att gräset klipptes, trots avspärrningar? Eller struntade de i tomten?
Uruselt polisarbete.
Hade polisen kunnat göra vad de förväntades göra, hade historien inte behövt bli så smutsig, eller ens hänt. Lenas anmälan lades ner, två gånger anmälde hon. Ingen lyssnade.
Hur många kvinnor ska behöva dö?
När ska psykiatrin satsas på?
Ingen som ser elefanten i rummet?

Riksåklagaren granska LWs anmälningar och anmärkte på polisens hantering av dessa.
Det framgick i en artikel bl.a. i Expressen.
Citera
2021-09-14, 20:49
Medlem
Citat:
Steffes moppe, som inte fanns med vid boupptäckningen, jag menar, rätt ska vara rätt...
Häpp!

Japp! Kan den leva ett undanskymt liv på landet?
Citera
2021-09-14, 20:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Stefan som skällde ut barnen om de nallat ur hans godisgömma? Skulle dela med sig av sin nya leksak? Aldrig!
Gör som jag säger, inte som jag gör...

Nu kom det nåt mer ur minnesbanken.
SD och HD bråkar om barnens transportsätt i slutet på april.
Barnen ska åka cykel. Det är bara 1 km från stallet. Basta.
Innan han är klar har han nästintill dragit in klimatförändringar och att rädda världen.
Citera
2021-09-14, 20:51
Avslutad
Citat:
Riksåklagaren granska LWs anmälningar och anmärkte på polisens hantering av dessa.
Det framgick i en artikel bl.a. i Expressen.
Men jag antar som sagt var att det inte gjorts någon avvikelserapport, ingenting. Sätt sekretesstämel på skiten, det kommer glömmas bort..
ALDRIG!
Citera
2021-09-14, 20:55
Avslutad
Citat:
Gör som jag säger, inte som jag gör...

Nu kom det nåt mer ur minnesbanken.
SD och HD bråkar om barnens transportsätt i slutet på april.
Barnen ska åka cykel. Det är bara 1 km från stallet. Basta.
Innan han är klar har han nästintill dragit in klimatförändringar och att rädda världen.
Ja, just det, barnen bad om att få ta bussen och fick utskällning, de skulle ha sin motion.
Steffes vidriga upovisande av konstant snaskande på sockerstinna munkar, fika med slisk, men barnen får inte äta kakor vid kalasbjudning.. och strösslet, var nog inte första gången stasisteffe höll förhör. Stackars barn och HD, vilket jävla mähä, som tillät det hela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in