2021-09-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nåja. Inte illa pinkat av en helt ostraffad man. Heller.

Att hon fejkat förlossningspsykos tror jag ingen påstått. Inte heller att hon mördat Stefan.

Däremot finns vissa oklarheter kvarstående kring mordet på LW, skilsmässan och vilken delaktighet hon hade i förloppet.

Det är väl snarast där diskussionen är.

Det var ju det som flera hade som argument mot att SD skulle vara skyldig: att han var ostraffad. Nu vet vi ju att han inte är det längre. Återstår att HD kanske också visar sig vara mer skum än man anat. Så atte.
Citera
2021-09-14, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Mopeden borde ha funnits med i bouppteckningen efter SD. Den stod ju på honom. Frågan blir ju då om det kan finnas mer som inte tagits med. På tal om korrekthet, liksom.
Ja, den borde tagits med. Skrevs på henne samtidigt som bilen. 2021-07-01
Inköpt 2020-08-28 av Stefan, från en privatperson.
Modell Doohan DH-08-L13 från 2018
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-09-14 kl. 15:33.
Citera
2021-09-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är inte min uppgift att beskriva hur det har gått till. Det är åkl uppgift.
Jag bara säger att det finns allternativ som skapar rimligt tvivel.

Det är du som skapar de orimliga alternativen. Därför blir det som det blir. Du tror tex att LW skulle rusa ut utan vidare när hon hade så bråttom att fixa paketinslagningen (medan hon väntade på att SD skulle komma förbi?) och ordna inför lillgrabbens födelsedag?

Eller alla 17 slag som knappast behövdes för att få offret att sluta skrika. Nej, det där var ett kristallklart övervåld! SD vräkte ur sig all sin uppdämda ilska.
Citera
2021-09-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Dessutom upptäcktes inte den blodfläcken vid den första undersökningen med hund. Utan först senare efter storstädning. Mycket skumt anser jag. Kan man verkligen lita på att polisen inte har hjälpt bevisningen på traven

Hunden gjorde markering i källaren, har jag för mig, men exakt på vilka platser?
Tänker mig också en gömd, väl stängd, plastpåse med något blodigt i som slängs i tvättmaskinen vid ett något senare tillfälle.
Citera
2021-09-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Dessutom upptäcktes inte den blodfläcken vid den första undersökningen med hund. Utan först senare efter storstädning. Mycket skumt anser jag. Kan man verkligen lita på att polisen inte har hjälpt bevisningen på traven

SD hade väl inga ovänner hos polisen? Tvärtom, ser det ut som.
Hur skulle det ha gått till i praktiken att placera offrets blod där och varför i allsin dar?
Citera
2021-09-14, 15:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hur skulle det ha gått till i praktiken att placera offrets blod där och varför i allsin dar?

För att de bestämt sig för SD från dag 1 och behövde bevis mot honom.

Kanske var GM polis? Därför det inte finns några bevis på BP? Därför det tog så lång tid att hitta henne? Därför det begåtts så många fel i utredningen?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-09-14 kl. 15:54.
Citera
2021-09-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Nä, de kanske ville bättra på statistiken

SD var den enda intressanta, så var det.
Citera
2021-09-14, 15:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Nä, de kanske ville bättra på statistiken

SD var den enda intressanta, så var det.

Vi vet inte vad som raderades på natten. Hon kan ha haft ytterligare en affär. GM kan ha raderat alla spår av det.
Citera
2021-09-14, 16:02
Medlem
Citat:

Kanske var GM polis? Därför det inte finns några bevis på BP? Därför det tog så lång tid att hitta henne? Därför det begåtts så många fel i utredningen?

Inte helt omöjligt att SD skulle ha lättat sitt hjärta, diverse lögner och överdrifter då, för någon poliskompis. Har lite svårt att tro att han skulle blanda in någon mer pga att det blir större risk för läckage.
Citera
2021-09-14, 16:09
Medlem
Citat:
Vi vet inte vad som raderades på natten. Hon kan ha haft ytterligare en affär. GM kan ha raderat alla spår av det.

Borde ha funnits något spår av en okänd "affär". Lite för osannolikt. Tror faktiskt att hovrätten gjorde en korrekt bedömning.
Citera
2021-09-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har precis lyssnat på förhör med Kenneth N, kompis med SD, och han pratar om triggers. Det låter vettigt det han säger.

Jag tänker att SD kunde skaka av sej problem och elände, men det fanns tydligen gränser även för honom, han som i stort sätt aldrig kände av gränser, socialt, verbalt eller fysiskt.

Lyssnade på AB 370 där SD hotar Lena med DÖD flera gånger i samtalet (är från våren 2017) men hon säger bara att han ska sluta prata så. Uppenbart har hon inga tankar på att han verkligen kan komma att göra det IRL. Det är riktigt obehagligt och det är inte första gången han hotar henne (och till och med lilla AW) med döden. Jag ryser...

De båda var inne i en sjuklig och obeskrivlig besatthet som gick totalt överstyr och slutade med att SD mördade Lena.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-14 kl. 16:16.
Citera
2021-09-14, 16:14
Avslutad
Citat:
Vem mår som bäst i dagsläget?strålar som en sol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in