2021-09-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag tänker att oavsett svar, hypotes eller spekulation kommer du inte att godkänna den eftersom att du med 100% säkerhet vet att SE är oskyldig. Vad är vitsen med att lägga fram något när du redan bestämt dig för att det är fel?

När hypotes ifråga motsägs av faktamaterial,vittnesuppgifter för hypotesen helt centrala delar,samt fastslagna omständigheter i övrigt så har jag svårt för att tro på hypotesen ifråga,det är riktigt uppfattat,ja.

Hypotes SE är speciell eftersom PUs avslutande presskonferens blev som den blev,så speciellt i detta fallet så förbehåller jag mig rätten att peka på dess uppenbara svagheter.

Jag tycker att det är ärligt,rätt och riktigt.
Senast redigerad av Lookalike 2021-09-14 kl. 18:22.
Citera
2021-09-14, 18:23
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jepp,sväng höger utanför dörren närmast förutsätter förkunskap.
Jag kan notera att inte ens de mest inbitna SE fansen i form av TP samt KP längre verkar tro att SE har varit en eventuell Grandman.Jag vet inte om någon annan i tråden som tror det heller.
Eftersom SE då saknar all förkunskap om att LOP skall komma vandrandes Sveavägen söderut så är det orimligt att ens anta att han svänger höger när han stiger ut på gatan enligt ditt resonemang.

TP,KP samt andra är svaret skyldigt här..men svara lär de inte göra.

Nja, gällande TP och närmaste skaran så upplever jag att Grand fortfarande är kvar men att han/SE gav upp försöket att mörda där och "upptagandet" av Palme vid typ Sari kom av en slump. (Det är lätt att efterkonstruera)
Och det mest spännande är att det nu övergått i en konspiration.
(FB) Skandiamannen
Citera
2021-09-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nja, gällande TP och närmaste skaran så upplever jag att Grand fortfarande är kvar men att han/SE gav upp försöket att mörda där och "upptagandet" av Palme vid typ Sari kom av en slump. (Det är lätt att efterkonstruera)
(FB) Skandiamannen

Fast konspiration,stay behind och annat i sammanhanget trams,trodde väl TP initialt på för att sedan överge den tankegången då den blev för spekulativ till och med för TP?
Citera
2021-09-14, 18:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Menar du att Engström inte kan vara GM för att han inte hatade Palme tillräckligt ?

Nä det vet jag inte om jag säger, men jag tycker att något större Palmehat knappast är klarlagt hos SE.
Citera
2021-09-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ja, detta är TP's version enligt en post på Facebook.
"SE, som var "ute och druckit middag igen" upptäckter OP av en slump utanför
Grand vid 21-tiden och går tillbaka till Skandia och fixar vapen som levereras 22.35.
Åter vid Grand efter väljer SE att inte skjuta utan han återvänder till Skandia och
stämplar ut senast 23.19.30 och går norrut mot nattbussen 691 i korsningen mellan
Sveavägen och Odengatan. Någonstans mellan "norra reklampelaren" och före Sari
upptäcker SE OP igen av en slump och vänder om efter dem och de tre passerar
Skandia strax efter 23.22.00. När gränden dyker upp uppenbarar sig en flyktväg och
SE skjuter i affekt båda två."

Slump men ändå planerat och en konspiration, således.

Besparar mina kommentarer kring detta.

Har jag missat.
Herregud.
Citera
2021-09-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nä det vet jag inte om jag säger, men jag tycker att något större Palmehat knappast är klarlagt hos SE.

Det ÄR inte klarlagt enligt allt tillgängligt material plus TPs envetna och trägna försök att etablera sådant sedan år 2007.
De uppgifter som finns är att SE ogillade Palme och Socialdemokraternas politik,vilket knappast ter sig förvånande då SE gjorde tid som Moderat i Täby.
Han ogillade inte att Palme blev mördad,men han var alltför harig till personlighet för att kunna utföra ett dåd som detta enligt den person som torde känna honom bäst..hans mångåriga hustru.
Citera
2021-09-14, 18:38
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Fast konspiration,stay behind och annat i sammanhanget trams,trodde väl TP initialt på för att sedan överge den tankegången då den blev för spekulativ till och med för TP?

Jag börjar tveka på att han släppt detta utan tror han är tillbaka.
Men det är min spekulation. Vi får väl se.

Läs ditt scenario plus mina två alternativ varav ett med Grand så märker man hur mycket slump och tur som måste till. (FB) Skandiamannen

Tänk dig då ett ytterligare där SE istället får lite hjälp? Då slipper man förklara saker med tur och slump.
Nu är det väl mer kring vapnet och vapenleveransen konspirationen handlar om i TP's fall, men den förutsätter att SE redan då under kvällen vet att Palme är på stan, (där av Grand).
Eller så växer konspirationen till att någon har koll på Palme ...
Vi får se som sagt.
Citera
2021-09-14, 18:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Kan notera att i en annan tråd har det pratats om skattesatsen på travvinster och om det kan ha spätt på hatet mot högskattesamhället och därmed statsministern. Det görs utan att någon ropar om sektbeteende, idioti,lågbegåvning, spekulationer osv. Ingen ifrågasätter relevansen. I mina ögon en märklig skillnad. Borde kunna fungera även här.

Jag tror du inser skillnaden. De som skriver om detta i CA-tråden gräver i det själva. De som tror att SE är skyldig citerar TP. Att denna tråd har mindre kvalitativt gräv beror inte på att skribenter i denna tråd är nedtryckta.

Det är flera från SEkten som försökt negga i CA-tråden, men de lyckas inte.

Kom med låt nytt då, gräv lite. Vad är det ni inte får säga? Senaste fantastiprodukten från Filterpodden?
Citera
2021-09-14, 18:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linisgirl
ja det räcker som motiv. Och du som jämt tjatar om stöd i materialet du spekulerar om att CA sköt sönder TVn för att han flippa att palme var i bild, själv säger han att det var av misstag och ingen har kunnat motbevisa det, finns heller inget som tyder på att CA hade starkare motiv än SE men det är klart fantisera funkar ju bra när det passar din agenda dock inte med SE för han vill du ska vara oskyldig du är dubbelmoralens mästare och försvarar en mördare, skäms!

Jag vet inte vad ditt inlägg har att göra med samtalet med HO...

Fast han har väl ändå medgett att Palme var i bild, om jag inte minns fel.

Trodde du var ny i tråden. Skumt.
Citera
2021-09-14, 18:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
(FB) Skandiamannen

Mm, han ger upp, men utan anledning sätter reumatikern av i minst dubbel hastighet jämfört med LOP i lågskor och snö/is in bakvägen Skandia för att omedelbart stämpla ut och möta Palme och inse att han nog vill skjuta ändå.

Detta vill man tro för att man inte får ihop Grandmannen med SE på något annat sätt. Grandmannen som har blå jacka! Så ologiskt. Och varför håller TP kvar vid detta? Jo för att han har Mårten med i boken. Han kunde inte bortse från Mårten. Hur många har Mårten "pekat" ut personer som han tycker liknar GM en aning? 10-12? Integritet är inte ett ord man förknippar med TP.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-09-14 kl. 19:01.
Citera
2021-09-14, 19:05
Medlem
Citat:
När hypotes ifråga motsägs av faktamaterial,vittnesuppgifter för hypotesen helt centrala delar,samt fastslagna omständigheter i övrigt så har jag svårt för att tro på hypotesen ifråga,det är riktigt uppfattat,ja.

Hypotes SE är speciell eftersom PUs avslutande presskonferens blev som den blev,så speciellt i detta fallet så förbehåller jag mig rätten att peka på dess uppenbara svagheter.

Jag tycker att det är ärligt,rätt och riktigt.

Hur kommer du runt att LJ bestämt säger att det inte är CP som springer förbi honom? Om din kandidat är så lik CP borde detta vittnesmål avskriva honom. Ärligt, rätt och riktigt?
Citera
2021-09-14, 19:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Med andra ord, SE är omöjlig som gärningsman? Varför då diskutera?

"När hypotes motsägs av faktamaterial"

Det gör även din kandidat. Huvudvittnet pekar ut en annan man. Det kommer du runt med att säga att de är lika varandra.

Att CA och CP är lika har stöd i materialet eftersom CA kallas dubbelgångare av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in