Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Nu kan jag ha fel men jag har uppfattat att hon sköts en bit upp från stranden.
Nu är jag inte från Luleå och har noll koll på Notviken, men enligt tråden och vittnen så tog sig MGM efter skotten till fots förbi något/några hus upp till en plats där de hade bilarna som de sedan lämnade platsen ifrån.
Om mordet skedde exakt på stranden eller nära stranden är mindre väsentligt med hänsyn till den uppgift jag kommenterade. Nämligen att dörren plockats loss för att det skulle kunna finnas kulor i den.
Enligt som jag förstått går det inte skjuta mot de parkerade bilarna från/nära stranden. Och vem skulle stått kvar på stranden och skjutit mot bilarna? Och blir det inte för långt uppehåll i tid mellan skotten om så var fallet?
Eller har någon skjutit ett skott i ena bilen uppe vid parkeringen? Var de ovänner, och därför sprang i två olika grupper från platsen?
Ni som bor där uppe vet bättre om det är möjligt att skjuta mot bilarna bakom husen från strandområdet.
Oavsett, så kanske jag felaktigt betraktat dem som ett gäng som gjort det här gemensamt. Det kanske inte är så enkelt?
Sedan S*leh kom in bilden blev det lite mer komplicerat.