2021-09-14, 13:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Lyssnade på Gör*n del 4 tror jag det var.
Han beskriver den tekniska undersökningen av trappuppgången, vatten utkastaren, spabadet, vattenspridaren och runtomkring.
Inga blodspår har hittills under den tekniska undersökningen.
Det här är för de som tror att han duschade av sig spåren på gräsmattan, tog på sig en badlakan och sprang till tvättmaskinen.
Det har han gjort utan att lämna efter sig några spår alls förutom en liten fläck på tvättmaskinen.
I helvete heller ! Detta kan ingen vettig människa tro på.

Jag vet inte om du fortfarande tror att LW gick ut och låste dörren efter sej kvällen/natten 14/5.
Hur tror du i så fall att det kommer sej att dörren stod på glänt på morgonen 15/5 när familjen kom för att fira AW? Tror du att UW och NW ljuger om det? Och i så fall varför?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-09-14 kl. 13:44.
Citera
2021-09-14, 13:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ska barnen få ca en miljon att dela på (i rena slantar) så är förutsättningen att huset säljs (kommer det ut på öppna marknaden misstänker jag att det blir betydligt mer).

Om HD tänkt sig att behålla huset (köpa det av barnen) betyder det att hon måste kunna ta över SD:s lån. Kanske pappa SOA går in här med slantarna?

Fortfarande verkar varken HD:s lgh eller huset ligga ute till försäljning (kollar bara på Hemnet), någon som sett om det hänt något i flyttningsväg?

Tillägg:

Vore jag HD skulle jag ta ett snack med barnen och föreslå att vi säljer både hus och lgh, flyttar till ett annat ställe och börjar om. Bort från alla grannar som vet allt om oss...

Ett PS också...

Kom på att vår lokaltidning NA brukar publicera alla försäljningar i länet, där med både säljare/köpare och pris. Jag ska hålla ögonen öppna vid nästa tillfälle NA kommer ut med det. Ds
Citat:
Vore jag HD skulle jag ta ett snack med barnen och föreslå att vi säljer både hus och lgh, flyttar till ett annat ställe och börjar om. Bort från alla grannar som vet allt om oss...
Redan 2018 istället för att skilja sig, vilja behålla huset och flytta 60 m från den hon inte vill se - istället för att hoppas försvinner för alltid och är död.

En mer normal nystart. Med ny burk och sex partner.
Då hade nog LW haft större förutsättningar att få leva också.
Citera
2021-09-14, 13:35
Medlem
Citat:
Han beskriver den tekniska undersökningen av trappuppgången, vatten utkastaren, spabadet, vattenspridaren och runtomkring.
Det här är för de som tror att han duschade av sig spåren på gräsmattan, tog på sig en badlakan och sprang till tvättmaskinen.
Det har han gjort utan att lämna efter sig några spår alls förutom en liten fläck på tvättmaskinen.
Dessutom upptäcktes inte den blodfläcken vid den första undersökningen med hund. Utan först senare efter storstädning. Mycket skumt anser jag. Kan man verkligen lita på att polisen inte har hjälpt bevisningen på traven
Citera
2021-09-14, 13:46
Medlem
Citat:

■ Om du tror att jag springer nån annans ärende då tror du fel. Same goes för resten.

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen utan till medlemmen @Betongbaletten, impertínus infántilus.

■ Medlemmen @Betongbaletten har lite svårt för att förstå vissa saker beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 inkluderat omständigheter samt personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära.

■ 1: ) Till exempel: Skillnaden mellan en privatperson och två privatpersoner, det vill säga, beträffande den upptäckten av den avlidna människokroppen som gjordes och ägde rum under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ 2: ) Att den avlidna människokroppen som upptäcktes bakom bullerplanket, var❗ vilandes på sin ena❗magsida, detta, trots ett så kallat högersidsläge.

■ Tillägg till ovan skrivet samt punkt (2), från allra första början hade den avlidna människokroppen hamnat helt på magen, därefter hade sedan en, eller två personer vänt på den avlidna människokroppen till ett vilande sidoläge vilket medlemmen @Betongbaletten impertínus infántilus, fullständigt ignorerat.

■ Beträffande Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s sjukanmälan, då gällande Måndagen den 14 Maj 2018, den tror sig medlemmen @Betongbaletten impertínus infántilus veta precis allt om.

■ Slutligen sagt, jag @JokerMannen tror inte att du springer någon annans ärende i detta fallet, och beträffande medlemmen @Betongbaletten, så kan denne få för sig precis vad som helst om sina medpostare.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-14, 13:46
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Kan inte du pröva att tvätta av blodstänk på en gräsmatta, låta det gå lika lång tid som tidsspannet mellan mord och undersökning, och sen återkomma med resultat av blodanalys?

Och: kan du inte berätta när du hittar någon liten detalj som antyder att SD är skyldig istället?
Citera
2021-09-14, 13:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så hon hade gjort en hjärtkaka och tänkt att SD skulle skriva på Hindersprövningen kvällen innan USA-resan? Hon var verkligen desperat. Livrädd för att SD och HD skulle återförenas under resan.
Den som var desperado var SD som slog ihjäl henne.
En problemlösning som enbart en störd person skulle se som det ultimata. Eventuellt två.

Tror knappast LW var "livrädd" för nån återförening, snarare less på den hukande syltryggen som trånande efter drömkvinnan som i sin tur höll honom på halster to the bitter end. Varmt omhuldande men på en armslängds avstånd.

Fast de hade visst sex på hösten 2018 såg jag nyligen och JS säger 17 december att de är fortfarande intima.
Citera
2021-09-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om det stämmer så är det enligt min uppfattning ett bevis på hur hjärntvättad, manipulerad och vilse LW var.

SD verkar ha haft två förhållanden i hela sitt liv. Ingen kan visa på andra ”flickvänner” än HD och LW. Bara det tycker jag verkar ovanligt. Det berättar en hel del om hans attraktionskraft. Eller brist på.

Det tog tid för honom att komma under skinnet på LW. Hon spjärnade emot under lång tid, men till slut lyckades han knäcka koden och göra henne till ”narkoman”.

Hindersprövning och hjärtformad kaka, innan USA- resan, den kopplingen har jag aldrig tidigare greppat. Hm...mycket intressant. Det formuläret låg faktiskt hemma hos Lena, men fattade inte varför. Var det därför han tog ihjäl henne? Det sambandet och motivbilden har varken Å.H och T.J heller drivit, men nu blev SD fälld ändå.

S.D har av naturliga skäl haft svårt med flickväns- material, då han var en mycket avvikande person. Och Lena var känslomässigt vilse i pannkakan, inget tu tal om det. Jag skulle säga att de båda hade oturen att stöta ihop. Var och en med sina svagheter och begränsningar. Skulle säga att Lena och Stefan båda två fann varandras ömma och känsliga punkter. Där tryckte de sedan till, infektionen spred sig istället för att rengöras och läka ihop.

Fanns kanske ingen som kunde reta, trigga och provocera S.D som L.W, och ingen annan än S.D i L.W: s liv som var beredd att döda, för att dölja sin oärlighet.
Citera
2021-09-14, 14:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen utan till medlemmen @Betongbaletten, impertínus infántilus.

■ Medlemmen @Betongbaletten har lite svårt för att förstå vissa saker beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 inkluderat omständigheter samt personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära.

■ 1: ) Till exempel: Skillnaden mellan en privatperson och två privatpersoner, det vill säga, beträffande den upptäckten av den avlidna människokroppen som gjordes och ägde rum under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ 2a: ) Att den avlidna människokroppen som upptäcktes bakom bullerplanket, var❗ vilandes på sin ena❗magsida, detta, trots ett så kallat högersidsläge.

■ 2b: ) Tillägg till ovan skrivet samt punkt (2), från allra första början hade den avlidna människokroppen hamnat helt på magen, därefter hade sedan en, eller två personer vänt på den avlidna människokroppen till ett vilande sidoläge vilket medlemmen @Betongbaletten impertínus infántilus, fullständigt ignorerat.

■ 3: ) Beträffande Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s sjukanmälan, då gällande Måndagen den 14 Maj 2018, den tror sig medlemmen @Betongbaletten impertínus infántilus veta precis allt om.

■ 4: ) Slutligen sagt, jag @JokerMannen tror inte att du springer någon annans ärende i detta fallet, och beträffande medlemmen @Betongbaletten, så kan denne få för sig precis vad som helst om sina medpostare.

Mvh/JM.

Awww...nu är du sådär gullig igen. Skriver inlägg till mig, fast via Lars48.
Jag hoppas att du inte misstycker om jag tar mig friheten att replikera?

1: ) Jo, nog förstår jag skillnaden mellan en och två privatpersoner, liksom skillnaden mellan en och tre. Det är just det som gör att jag protesterar när du, i vanlig ordning osannfärdigt, påstår att det var två personer som hittade kroppen.
Vidare påstår du, enligt nedanstående, att upphittaren P*ntus H*nsson ljuger:

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Två stycken privatpersoner upptäckte under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 en avliden människokropp bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Till polisen vid klockan 14:33:27 då samtalet registrerades, var det en privatperson som sade sig ha gjort upptäckten.

■ Den ena av de två personerna ville inte ha med saken att göra, detta av en mycket speciell anledning som från min sida är fullt förståelig, @Betongbaletten, jag kommer inte att namnge personen, ej heller någon bostadsadress, men, kanske att det snart kan vara dags att outa mig själv för trådens medlemmar i L*na Wesstr*m.

■ Dom var två personer ifrån den allra första början som tillsammans gjorde upptäckten.

Mvh/JM.

2a: ) ditt slinger undan ditt påstående om att "LW hittades liggandes på mage med ansiktet mot marken" är nästan lika underhållande som det är pinsamt. Hoppas du gör allvar av ditt löfte och ger en latinbestyckad beskrivning av hur "liggandes på sidan" och "liggandes på mage" de facto är samma sak. Snälla?

2b: ) Men, hmmm. Nu menar du att LW legat på mage och sedan vänts på sidan?
Varför skriver du i s f att "LW hittades liggandes på mage"? Och menar du att du var på plats och såg kroppen (omgiven av ett antal klädesplagg) innan mördaren/mördarna vänt kroppen till sidoläge?
Och, mest förvirrande av allt: är plötsligt inte "liggandes på sidan" och "liggandes på mage" samma sak?

3: ) Nja, jag påstår att jag, till skillnad från dig, hämtar mina uppgifter från fakta i FUP istället för att hitta på egna tramsuppgifter.
Men du kanske fortfarande vill hävda att HD sjukanmälde sig den 14e och sedan var hemma även den 15e?

4: ) Ja, det stämmer. T ex har jag "fått för mig" att du är en av dom största lögnspridarna i denna tråd, och att din och Lars48:s "utredning" är på ungefär samma nivå. Ni borde bli kollegor.

Mvh / BB
Senast redigerad av Betongbaletten 2021-09-14 kl. 14:24.
Citera
2021-09-14, 14:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hindersprövning och hjärtformad kaka, innan USA- resan, den kopplingen har jag aldrig tidigare greppat. Hm...mycket intressant. Det formuläret låg faktiskt hemma hos Lena, men fattade inte varför. Var det därför han tog ihjäl henne? Det sambandet och motivbilden har varken Å.H och T.J heller drivit, men nu blev SD fälld ändå.

S.D har av naturliga skäl haft svårt med flickväns- material, då han var en mycket avvikande person. Och Lena var känslomässigt vilse i pannkakan, inget tu tal om det. Jag skulle säga att de båda hade oturen att stöta ihop. Var och en med sina svagheter och begränsningar. Skulle säga att Lena och Stefan båda två fann varandras ömma och känsliga punkter. Där tryckte de sedan till, infektionen spred sig istället för att rengöras och läka ihop.

Fanns kanske ingen som kunde reta, trigga och provocera S.D som L.W, och ingen annan än S.D i L.W: s liv som var beredd att döda, för att dölja sin oärlighet.

Jag har precis lyssnat på förhör med Kenneth N, kompis med SD, och han pratar om triggers. Det låter vettigt det han säger.

Jag tänker att SD kunde skaka av sej problem och elände, men det fanns tydligen gränser även för honom, han som i stort sätt aldrig kände av gränser, socialt, verbalt eller fysiskt.
Citera
2021-09-14, 14:52
Avslutad
Citat:
Om du tror att jag springer nån annans ärende då tror du fel. Same goes för resten.
Men, läs igenom förundersökningen och lyssna på ljudfilerna.
Återkom sedan med dina teorier, det du sysslar med är redan utrett, till förbannelse.
Citera
2021-09-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu hade bla åklagaren jobbat med detta fall i 3 år. SD är fälld på en del bevis samt en väldig massa indicier. (Har du läst vad SD:s advokat rådde SD/HD när de frågade om det går att snabba på fallet, vilket svar advokaten gav till dessa vid frågan)?

Du har läst några förhör med HD och lite till... Du var inte ens helt säker på vad HD jobbar som. Du skriver dessutom att HD inte säger något till sin pappa med risk för att hans ålder gör att han kan få hjärtinfarkt. Samma gubbe som de skickade upp på taket och sotade skorstenen några veckor senare!

Läs på lite mer och få alla vinklar i fallet!

Ja, inte går det att hoppa in här och peta på lite detaljer och tro att det räcker. Vid det här laget kan de flesta den sammantagna historiken, även om man inte alltid kommer ihåg allt.
Citera
2021-09-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Tack! Ägde SD inte en moped på dödsdagen
den HD gör allt i sin makt för lura barnen.

Mopeden borde ha funnits med i bouppteckningen efter SD. Den stod ju på honom. Frågan blir ju då om det kan finnas mer som inte tagits med. På tal om korrekthet, liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in