2021-09-14, 09:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är inte min uppgift att beskriva hur det har gått till. Det är åkl uppgift.
Jag bara säger att det finns allternativ som skapar rimligt tvivel.

Men om du säger att det finns alternativ så skulle du ju kunna peka på ett - rimligt - sådant.
Citera
2021-09-14, 09:56
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Åklagaren har ju beskrivit hur det gått till. Och den beskrivningen har man kunnat understödja med fakta och bevis på sådant sätt att HR fann SD:s skuld vara bevisad bortom rimligt tvivel.

Du är uppenbart helt inriktad på att få SD och HD friskrivna från all skuld. Du tolkar allt till deras fördel, och drar tvärsäkra slutsatser utan att ens ha läst in dig på de mest rudimentära faktauppgifterna.

Om ditt mål är att så tvivel rörande SD:s/HD:s skuld skulle jag säga att du misslyckas helt. Åtminstone jag får känslan av att du springer någons ärenden, och det på ett väldigt banalt och inkompetent sätt.
Citera
2021-09-14, 10:16
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Åklagaren har ju beskrivit hur det gått till. Och den beskrivningen har man kunnat understödja med fakta och bevis på sådant sätt att HR fann SD:s skuld vara bevisad bortom rimligt tvivel.

Du är uppenbart helt inriktad på att få SD och HD friskrivna från all skuld. Du tolkar allt till deras fördel, och drar tvärsäkra slutsatser utan att ens ha läst in dig på de mest rudimentära faktauppgifterna.

Om ditt mål är att så tvivel rörande SD:s/HD:s skuld skulle jag säga att du misslyckas helt. Åtminstone jag får känslan av att du springer någons ärenden, och det på ett väldigt banalt och inkompetent sätt.
Verkligen noll finess faktiskt. Riktigt skrattretande.
Citera
2021-09-14, 11:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Avspärrat, släppt, avspärrat. Släppt.
Hur vore det med avspärrning, husrannsakan och krimteknisk us istället för att dutta med beslag?
Det är lite tunnelseende över det hela.

Till exempel så hämtas 1 st t-shirt och 1 par shorts som "Kan antagas ha betydelse för utredningen av brott" 2018-06-12.

Dessa "doftar nytvättade" och "Lämnades över vid möte i huset på Betesvägen 14 B av MT' s hustru Hanna. Dessa byxor/shorts hade funnits med i gemensam packning vid tidigare USA-resa och ej förvarats i aktuellt hus."

Kan misstänkt mördare tänkas haft skor på sig vid mord 15 maj?
2018-07-06 är stora skohämtardagen.
17 par skor. 👍

Ang annat beslag.
LW noterar i almanackan när betänketiden är över. Loggar inte Nordsjön inför HD.

Har sex på hans kontor helgen innan mordet, döljer rendesvouz i Vivallaskogen som kunde varit det sista hon gjort redan då.

"Gjorde till dig och mig".. "om du törs smyga hit"... ❤️....

Hur utreddes det här? När skrevs det ut?
Eller passade det inte in på Enanderska "om det inte fungerar kan mannen döda kvinnan för att inte någon annan man ska ”få henne”?

2018-5000-BG 100191-28
Papper "Hindersprövning" ( 1 st) Låg på köksbord, bottenvåning.

Så hon hade gjort en hjärtkaka och tänkt att SD skulle skriva på Hindersprövningen kvällen innan USA-resan? Hon var verkligen desperat. Livrädd för att SD och HD skulle återförenas under resan.
Citera
2021-09-14, 11:42
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så hon hade gjort en hjärtkaka och tänkt att SD skulle skriva på Hindersprövningen kvällen innan USA-resan? Hon var verkligen desperat. Livrädd för att SD och HD skulle återförenas under resan.

Ja, den tanken gillade hon nog inte.
Frågan är vad det var som gjorde SD så rädd och desperat att han slog ihjäl LW med (minst) 17 slag?
Citera
2021-09-14, 11:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Om det stämmer så är det enligt min uppfattning ett bevis på hur hjärntvättad, manipulerad och vilse LW var.

SD verkar ha haft två förhållanden i hela sitt liv. Ingen kan visa på andra ”flickvänner” än HD och LW. Bara det tycker jag verkar ovanligt. Det berättar en hel del om hans attraktionskraft. Eller brist på.

Det tog tid för honom att komma under skinnet på LW. Hon spjärnade emot under lång tid, men till slut lyckades han knäcka koden och göra henne till ”narkoman”.
Citera
2021-09-14, 12:37
Medlem
Citat:

Har du följt fallet från början? Åkl har utrett alla möjliga alternativ och det finns en fällande HR-dom. Vill du ifrågasätta domen är inte fb rätt forum.

Dina inlägg kan uppfattas (åtminstone av mig) som trådslöjor för att förhindra vidare gräv om främst tre utmärkande personer som verkar ha skyddat mördaren.
Citera
2021-09-14, 12:40
Medlem
Citat:

■ Jag bara säger att det finns allternativ som skapar rimligt tvivel.

■ Kammaråklagaren Å*a H*ding, hon gjorde ett mäkta suveränt utredningsarbete när det gällde mordet på L*na Wesstr*m 2018, hon gav sig inte en millimeter.

■ Hon lät aldrig❗den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n få slinka igenom nätet, hon gav honom aldrig❗den minsta lilla chans till att kunna trolla bort omständigheterna.

■ Synd bara att Kammaråklagaren Å*a H*ding lät den Yodánska Golvbrunns-skurarinnan HD få smita ut bakvägen och därtill sedan stänga igen dörren efter sig, men❗den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD kanske så småningom fastnar i nätet, vem vet ? bara framtiden kan utvisa.

■ Beträffande den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n, så vill jag få tillagt: Kammaråklagaren Å*a H*ding:s utredningsarbeten var mäkta imponerande, hon rodde båten i land trots att det drog ut på tiden rejält, Nattens Vite Riddare St*fan Davidss*n hade inte en enda chans till att kunna frigöra sig trots att han försökte med hela sin kraft.

■ Inte heller hjälpte det med försvarsadvokaten Ing*ar Back*an, hans försvarsteknik jämnades med marken.

■ Inte heller hjälpte det St*fan Davidss*n med en Yodansk Golvbrunns-Drottning i spetsen som skulle fungera som en Yoda-beskyddare.

■ Inte ens den store och mäktige Páter SOA kunde få sin älskade låtsas son Yoda på fria fötter, trots hans tappra försök till att bortförklara saker och ting med hjälp av till exempel orden:
"Alla kan ju begå ett misstag"

■ Pátrer SOA kanske menade, att om man misshandlar en person med hjäp av ett tillhygge och person därtill råkar att avlida, så kan det ju, ha rört sig om ett misstag, det vill säga, citat SOA: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/

■ Pátrer SOA kanske menade, att om man misshandlar en person som man enbart vill läxa upp lite grann, och om denna personen sedan råkar att avlida, så skedde det ju sålunda av ett misstag, det vill säga, citat SOA: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Om det nu var sålunda att gärningspersonen endast ville läxa upp L*na Wesstr*m lite grann bakom bullerplanket och inte❗ville döda henne, så var det ju sålunda ett misstag, att hon slutligen avled bakom bullerplanket.

■ Enligt Páter SOA, begår man ett misstag, så skall man inte straffas för det begångna misstaget efter som det inte var menat.

■ St*fan Davidss*n skulle ha sagt: L*na Wesstr*m var dum och elak mot mig och H*nna och jag ville bara läxa upp henne lite grann men, jag menade absolut inte att döda L*na Wesstr*m, nej, det var ett misstag som skedde.

■ Enligt Páter SOA, "Alla kan ju begå ett misstag" och misstag skall inte straffas med fängelse, misstag förlåter man, "Rätt skall vara Rätt" sa Páter SOA.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD samt den store mäktige Páter SOA, de tvenne är mycket märkliga och säregna individer, storstädningen under Fredagen den 25 Maj 2018, mycket märklig storstädning av St*fan Davidss*n hus vid Bet*svägen 14 Bertil.

■ Just under den Fredagen, den 25 Maj 2018, tokskurades St*fan Davidss*n:s golvbrunn, detta skedde under tiden som en toksotning pågick för fullt av St*fan Davidss*n:s skorsten, det städades och fejades som aldrig förr, skorstensfejaren Páter SOA var riktigt i tagen den dagen när han toksotade sin älskade låtsas son St*fan Davidss*n:s skorsten.

■ Vad har @48:an Lars att säga om det ovan skrivna ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-14 kl. 12:45.
Citera
2021-09-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten

Om du tror att jag springer nån annans ärende då tror du fel. Same goes för resten.
Citera
2021-09-14, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

■ främst tre utmärkande personer som verkar ha skyddat mördaren.

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag vill ställa en fråga till dig.

■ 1: ) Först i ledet står den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD som enligt mig varit en Yoda-beskyddare och betydligt mer därtill.

■ 2: ) Som person nummer två i beskyddarledet kommer den store och mäktige Páter SOA, skorstensfejaren som har förkärlek till orden citat: "Alla kan ju begå ett misstag" tillika sagt citat: "Rätt skall vara Rätt" ... slut citat/

■ 3: ) Den tredje personen i detta beskyddarled är enligt mig den personen som en gång i tiden fotograferade sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterade bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n, det vill säga JG.

■ Tillägg till ovan skrivet gällande punkt (3), även om medlemmen @Betongbaletten tycker att St*fan Davidss*n:s kamrat JG:s beteende var fullständigt normalt, så tycker åtminstone jag helt tvärt emot.

■ Frågan till @Ulanna: Enligt ovan skrivna så undrar jag, tänker du och jag på samma personer i detta fallet ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-14, 13:22
Medlem
Lyssnade på Gör*n del 4 tror jag det var.
Han beskriver den tekniska undersökningen av trappuppgången, vatten utkastaren, spabadet, vattenspridaren och runtomkring.
Inga blodspår har hittills under den tekniska undersökningen.
Det här är för de som tror att han duschade av sig spåren på gräsmattan, tog på sig en badlakan och sprang till tvättmaskinen.
Det har han gjort utan att lämna efter sig några spår alls förutom en liten fläck på tvättmaskinen.
I helvete heller ! Detta kan ingen vettig människa tro på.
Citera
2021-09-14, 13:29
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag vill ställa en fråga till dig.

■ 1: ) Först i ledet står den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD som enligt mig varit en Yoda-beskyddare och betydligt mer därtill.

■ 2: ) Som person nummer två i beskyddarledet kommer den store och mäktige Páter SOA, skorstensfejaren som har förkärlek till orden citat: "Alla kan ju begå ett misstag" tillika sagt citat: "Rätt skall vara Rätt" ... slut citat/

■ 3: ) Den tredje personen i detta beskyddarled är enligt mig den personen som en gång i tiden fotograferade sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterade bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n, det vill säga JG.

■ Tillägg till ovan skrivet gällande punkt (3), även om medlemmen @Betongbaletten tycker att St*fan Davidss*n:s kamrat JG:s beteende var fullständigt normalt, så tycker åtminstone jag helt tvärt emot.

■ Frågan till @Ulanna: Enligt ovan skrivna så undrar jag, tänker du och jag på samma personer i detta fallet ?

Mvh/JM.

Gulligt att du tänker på mig så mycket att jag ideligen återkommer i dina inlägg. ❤

Med det sagt vill jag påminna dig om att ditt påstående om att JG "fotograferade sina egna exkrementer" fortfarande är osannfärdigt.

Jag förstår dock att du trots detta faktum kommer att fortsätta upprepa detta påstående. Du gillar ju att sprida lögner i tråden, såsom att det låg klädesplagg på mordplatsen, att LW:s telefon är upphittad, eller att HD sjukanmälde sig på morddagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in