Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
De har anhållit flera ! Dansken som satt häktad ett tag . Det har aldrig framkommit att C skulle varit identifierad som mannen som körde en ljus bil där och då ? C har varit på förhör och där stack han inte ut och fick passerkort .. gå . Det är kalla fall som har på något vis hittat denna C och med tanke på att polisen ruskar på huvudet och även GW så har de tydligen grävt djupare i högarna och jämfört med gamla inrapporterade anmälningar om en man som betedd sig konstigt ? Polisen som höll i denna utredning bor ett stenkast från C och känner nog till honom ganska så väl ? För honom då och i dagsläget så tvivlar fd utredaren att Cr gärningsman . De avskrev honom ev på att han var alltid ute och körde runt , udda speciell men absolut inte någon som skulle kunna mörda . De har hänt i flera andra fall som tex Anders Eklund som var till 100% en tänkbar våldtäkts man , stämde 100 på profileringen ! Ändå Fast han fanns med över misstänkta i princip mitt framför näsan på polisen klarade han sig och dödade lilla Engla . Hade de gjort sitt jobb riktigt och rätt hade Engla levt idag 😕
C fanns där och blev förhörd men avskrevs och lagt i högen .. förhörd , avskriven
Kalla f har förmodligen. hittat saker som i tex slasken som de sett som intressant. Är även övertygad om att på 30 år har polisarbetet utvecklas enormt och det finns mycket mer nu att jobba med och till hjälp . Nu är det bara att hoppas att det är rätt man och mannen går att dömas och att Helenas anhöriga får veta vad som hände och var hon funnits i drygt 30 år .
Resonemanget om ett vittnesmål som identifierar CL som föraren av ”den vita bilen” var en spekulation med anledning av Pepparkakemannens inlägg, inget annat. Jag tror inte att ett sådant vittnesmål finns, och min poäng var att jag är övertygad om att det aldrig kommer att dyka upp heller, helt enkelt för att det gått 29 år!
Att man upp ögonen för CL kan vara följden av utmärkt polisarbete som till slut lett fram till rätt MGM. Men, och det är något som många i tråden inte vill se, det kan också vara en 4:e eller 5:e felaktig MGM. Tills vi får reda på att man har något handfast* förutom de indicier som nämnts så är mitt förslag att ha ett öppet sinne och det innefattar både möjligheten att CL är GM men att tillräcklig bevisning är omöjlig att få fram idag, liksom möjligheten att han inte är GM och att man tagit miste igen.
*) med detta avser jag någon form av teknisk bevisning, inte nödvändigtvis konklusiv (binder CL till mord på HA), utan kanske snarare innehav ett föremål som tillhört HA eller CLs DNA på HAs sko.