2021-09-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är inte säkert att någon lurat ut henne. Hon kanske lämnat bostaden självmant för ett kort ärende.
Så länge mobilen inte är hittad då kan det handla om mobilrån som börjar bli vanlig i mindre städer som Örebro oxå.
Här i Stockholm är rätt så vanligt. Jag blev av mobilen när jag satt i min bil och pratade mitt på dan.
Det kan visst handla om mobilrån.
17 slag mot ansiktet är grymt men det kan hända om offret gör motstånd och gärningsmannen är påverkad.
Jag vill inte övertyga nån och speciellt inte till varje pris.
Jag ser att bevisningen i det här målet består av flera förvirrande historier utan sammanhang som kan knappast binda nån gärningsman till brottet.
Det som jag skriver är min objektiva uppfattning av målet.
Det kunde lika bra hamnat på åkl sidan och tyckt att åtalet och domen är rättfärdigad (som jag har gjort i andra trådar). Men just i det här fallet hittar jag knappt nån anledning att inte ogilla domen och bevisningen.
Något godtagbart motiv för SD att begå mordet har jag inte kunnat hitta i bevisningen heller.
De material som är presenterad som motiv (avundsjuka och separation) passar bäst om SD tagit livet av sin exfru HD.
Det ger ingen förklaring till varför SD skulle begått en sån gärning mot LW.

Den mest enkla förklaringen är att SD var besinningslöst besatt av LW inte sin fru HD. HD å sin sida var besinningslöst avundsjuk på LWs dragningskraft på SD. HD lyckades inte förmå SD att sluta träffa LW. Vände sitt upplevda tillkortakommande till ett starkt hat mot LW.

Här finns ingen random person alls, det har hela tiden handlat om ett triangeldrama.
Citera
2021-09-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Tack! Ägde SD inte en moped på dödsdagen
den HD gör allt i sin makt för lura barnen.

Inte nog med att Hanna är mörderska, Mytoman, Fejkar förlossningspsykos och som löken på laxen så är hon ta mej tusan en barn bedragerska också. Har jag glömt något? Jo hon mördade Stefan och lurade både polis och rättstekniker att det var ett självmord. Inte illa pinkat av en helt ostraffad kvinna.
Citera
2021-09-13, 23:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Inte nog med att Hanna är mörderska, Mytoman, Fejkar förlossningspsykos och som löken på laxen så är hon ta mej tusan en barn bedragerska också. Har jag glömt något? Jo hon mördade Stefan och lurade både polis och rättstekniker att det var ett självmord. Inte illa pinkat av en helt ostraffad kvinna.
Ja.

Dina egna ord om att hon är ett stolpskott med
sönderpillrad hjärna, falsk som en 300 kronors sedel och tillika chefssköka.

Samt att hon må brinna i helvetet.

" Precis alla levande varelser har mandat till att önska att JG må brinna i helvetet, vilken han kommer att göra också, och jag hoppas han tar med sej HD. "
Senast redigerad av develi 2021-09-13 kl. 23:43.
Citera
2021-09-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66

Nåja. Inte illa pinkat av en helt ostraffad man. Heller.

Att hon fejkat förlossningspsykos tror jag ingen påstått. Inte heller att hon mördat Stefan.

Däremot finns vissa oklarheter kvarstående kring mordet på LW, skilsmässan och vilken delaktighet hon hade i förloppet.

Det är väl snarast där diskussionen är.
Citera
2021-09-14, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Dela gärna om du hittar det!

Absolut!!
Citera
2021-09-14, 05:01
Medlem
develis avatar
Avspärrat, släppt, avspärrat. Släppt.
Hur vore det med avspärrning, husrannsakan och krimteknisk us istället för att dutta med beslag?
Det är lite tunnelseende över det hela.

Till exempel så hämtas 1 st t-shirt och 1 par shorts som "Kan antagas ha betydelse för utredningen av brott" 2018-06-12.

Dessa "doftar nytvättade" och "Lämnades över vid möte i huset på Betesvägen 14 B av MT' s hustru Hanna. Dessa byxor/shorts hade funnits med i gemensam packning vid tidigare USA-resa och ej förvarats i aktuellt hus."

Kan misstänkt mördare tänkas haft skor på sig vid mord 15 maj?
2018-07-06 är stora skohämtardagen.
17 par skor. 👍

Ang annat beslag.
LW noterar i almanackan när betänketiden är över. Loggar inte Nordsjön inför HD.

Har sex på hans kontor helgen innan mordet, döljer rendesvouz i Vivallaskogen som kunde varit det sista hon gjort redan då.

"Gjorde till dig och mig".. "om du törs smyga hit"... ❤️....

Hur utreddes det här? När skrevs det ut?
Eller passade det inte in på Enanderska "om det inte fungerar kan mannen döda kvinnan för att inte någon annan man ska ”få henne”?

2018-5000-BG 100191-28
Papper "Hindersprövning" ( 1 st) Låg på köksbord, bottenvåning.
Senast redigerad av develi 2021-09-14 kl. 05:09.
Citera
2021-09-14, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt bouppteckningen som har lagts upp så räcker pengarna både till skadeståndet och till HD:s revers.
Sedan blir det ungefär en miljon över till barnen att dela på, om jag minns rätt.
Bouppteckningen lades upp tidigare idag.

Ska barnen få ca en miljon att dela på (i rena slantar) så är förutsättningen att huset säljs (kommer det ut på öppna marknaden misstänker jag att det blir betydligt mer).

Om HD tänkt sig att behålla huset (köpa det av barnen) betyder det att hon måste kunna ta över SD:s lån. Kanske pappa SOA går in här med slantarna?

Fortfarande verkar varken HD:s lgh eller huset ligga ute till försäljning (kollar bara på Hemnet), någon som sett om det hänt något i flyttningsväg?

Tillägg:

Vore jag HD skulle jag ta ett snack med barnen och föreslå att vi säljer både hus och lgh, flyttar till ett annat ställe och börjar om. Bort från alla grannar som vet allt om oss...

Ett PS också...

Kom på att vår lokaltidning NA brukar publicera alla försäljningar i länet, där med både säljare/köpare och pris. Jag ska hålla ögonen öppna vid nästa tillfälle NA kommer ut med det. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-09-14 kl. 07:38.
Citera
2021-09-14, 09:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av journsalisten
Absolut!!
Aftonbladet krim spelade upp några fraser i sin pod, hör med dem, eftersom de har hela.
Citera
2021-09-14, 09:04
Avslutad
[quote=develi|77246771]Avspärrat, släppt, avspärrat. Släppt.
Hur vore det med avspärrning, husrannsakan och krimteknisk us istället för att dutta med beslag?
Det är lite tunnelseende över det hela.

Till exempel så hämtas 1 st t-shirt och 1 par shorts som "Kan antagas ha betydelse för utredningen av brott" 2018-06-12.

Dessa "doftar nytvättade" och "Lämnades över vid möte i huset på Betesvägen 14 B av MT' s hustru Hanna. Dessa byxor/shorts hade funnits med i gemensam packning vid tidigare USA-resa och ej förvarats i aktuellt hus."

Kan misstänkt mördare tänkas haft skor på sig vid mord 15 maj?
2018-07-06 är stora skohämtardagen.
17 par skor. 👍

Ang annat beslag.
LW noterar i almanackan när betänketiden är över. Loggar inte Nordsjön inför HD.

Har sex på hans kontor helgen innan mordet, döljer rendesvouz i Vivallaskogen som kunde varit det sista hon gjort redan då.

"Gjorde till dig och mig".. "om du törs smyga hit"... ❤️....

Hur utreddes det här? När skrevs det ut?
Eller passade det inte in på Enanderska "om det inte fungerar kan mannen döda kvinnan för att inte någon annan man ska ”få henne”?

2018-5000-BG 100191-28
Papper "Hindersprövning" ( 1 st) Låg på köksbord, bottenvåning.[/QUOTE]

Frågan är, var det ifyllt? När var det utsrivet? Ansågs inte vara av vikt där och då, men med facit i hand måste väl utredarna förstått hur infekterat det var mellan Stefan och hans kvinnor?
Citera
2021-09-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så LW går ut mitt under paketinslagning, lämnar ytterdörren öppen den sena kvällen med AW sovandes på övervåningen, för ett kort ärende, till BP då eller? Där random råkade befinna sej? Utan att lämna spår?
Är det din teori?
Det är inte min uppgift att beskriva hur det har gått till. Det är åkl uppgift.
Jag bara säger att det finns allternativ som skapar rimligt tvivel.
Citera
2021-09-14, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Jag ser en "random" rånare som helt uteslutet! Ingen rånare slår brutalt hjäl Lena med minst 17 slag mot ansikte och huvud för en mobiltelefon. Det ursinniga våldet tyder till 99,9 % på att det är högst personligt, och att det det är någon som hon känner väl. När det är ett sånt enormt och brutalt våld som sker i affekt, vilket det är fråga om här, finns det liksom ingen anledning för en utomstående att fortsätta slå, det hade gott och väl räckt med 1-3 slag så hade hon nockat. Ett förslag till dig är att gå och lyssna på en rättegång, t.e.x ett indiciemål.
Du är inte objektiv. En random GM kan begå ännu grymmare brott än det här.
Citera
2021-09-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är inte min uppgift att beskriva hur det har gått till. Det är åkl uppgift.
Jag bara säger att det finns allternativ som skapar rimligt tvivel.

Nu hade bla åklagaren jobbat med detta fall i 3 år. SD är fälld på en del bevis samt en väldig massa indicier. (Har du läst vad SD:s advokat rådde SD/HD när de frågade om det går att snabba på fallet, vilket svar advokaten gav till dessa vid frågan)?

Du har läst några förhör med HD och lite till... Du var inte ens helt säker på vad HD jobbar som. Du skriver dessutom att HD inte säger något till sin pappa med risk för att hans ålder gör att han kan få hjärtinfarkt. Samma gubbe som de skickade upp på taket och sotade skorstenen några veckor senare!

Läs på lite mer och få alla vinklar i fallet!
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-09-14 kl. 09:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in