Citat:
Ursprungligen postat av
Pepparkakemannen
Bra! då undrar ju jag varför du hänger här?
Hur vet du att jag inte är ett vittne till den vita bilen, men inte får/bör gå ut med det?
Din arroganta inställning är verklighetsfrånvänd. Finns det ingen annan värld än din egen? Hur kan du tro det du själv säger? Du kan ju rimligen inte veta vad som hände där o då i Mariestad? Jag var på förhör, hörde och minns frågorna. Polisen samlade mycket information om precis ALLA bilar där o då. Nog för att Kling o Klang jobbade men där fanns många andra också. Det blev några pärmar. Med rätt datorer och algoritmer så blir det en mycket klar bild över vad som faktiskt hände. Bättre än vad en (din) hjärna klarar av.
Edit: Stavfel
Verklighetsfrånvänd?
Låt oss ta ditt hypotetiska vittnesmål: om du idag, eller för all del någon gång sedan 2017 då Pilot var MGM, kontaktar polisen och berättar att du kan identifiera den vita bilen på gångvägen, vad vore det värt?
Svar: ingenting. Din trovärdighet skulle vara noll eftersom du suttit på detta sedam 1992 utan att säga någonting. Finns ingen TR/HR som skulle fälla CL eller någon annan för att du plötsligt dykt upp med ett reg.nr. För du menar väl inte att ditt hypotetiska vittnesmål som pekar ut CLs bil var känt för polisen när de anhöll en annan MGM, Pilot?!
Om det är ”arrogant” att se på en polisutredning med öppna ögon, så OK. Guilty as charged. Man varför retar du upp dig på mig när jag bara påtalar det uppenbara: det saknas stark bevisning mot CL, han blev inte häktad, det är svårt att se vad som skulle kunna bli fällande bevisning om man inte hittar kroppen, han kommer antagligen aldrig att bli åtalad.
Men innan du skriver en till argt inlägg, berätta hur du ser på bevisningen och vad du menar att man skulle kunna tänkas ha och senare hitta mot CL?