2021-09-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tack! Lite jobbig kille. Säkert finns en del diagnoser med i bilden.

Har han inga bekräftade diagnoser? Känns som om halva Järvafältet sitter på alla former av diagnoser.
Citera
2021-09-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lansansfinest
S*leh Larsson är 19år, det är Fr*da’s syrianska pojkvän. *a, *i
Han fixade 18-20åriga tjejer som han låtsades ha ett förhållande med, (medan HAN och F var ihop) detta så att Fr*da och S*leh skulle kunna lura tjejerna till att ta lån, ta ut nyaste iPhones (där de sedan skrev kontrakt på att F betalat för dem så när polisanmälan gjordes kunde inte hon åka dit på det), även fick tjejerna beställa mat cigg snus från Willys på avbetalning för ca,25000kr var.
F och S*leh lurade flertal unga tjejer från bl.à Älvsbyn, detta var tjejer som var i behov av bekräftelse som då F och S*leh manipulerade tillsammans.
S*leh misshandlade F rejält en gång, han har sedan hotat hans andra flickvänner med machete, varit till deras föräldrar, slagit dem osv osv. F och S*leh har sedan även hotat folk med en replikapistol för att få pengar.
Den här killen är ju riktigt intressant, var är han nu? Han fick även två killar utvisad pga ”mordförsök” mot honom, han har ju gjort samma mot dom, men när man har krokodiltårar kanske POLISEN lyssnar. Uppenbarligen
Dom ska väl utvisas när de avtjänat sina straff om det är det som hände i Boden du tänker på. Eller har han gjort det flera gånger?
Citera
2021-09-13, 13:19
Medlem
Jaha. Å nu fick vi en syrier oxå. Fattas bara en ryss å en afghan, så är kartan komplett.
Citera
2021-09-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Jaha. Å nu fick vi en syrier oxå. Fattas bara en ryss å en afghan, så är kartan komplett.

😂 T den halvjudinnan som är ukrainska kan väl få ses som halvryss då!
Citera
2021-09-13, 14:53
Medlem
Missismys avatar
Det var Sa*eh jag skrev om i mitt tidigare inlägg. Dom sköt F framför ögonen på honom och efter det har han gått under jorden.
Han fanns på plats under mordet.
Citera
2021-09-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missismy
Det var Sa*eh jag skrev om i mitt tidigare inlägg. Dom sköt F framför ögonen på honom och efter det har han gått under jorden.

Varför sköt de inte Sa*leh direkt på plats - om det var honom de var ute efter?
Citera
2021-09-13, 15:17
Medlem
Citat:

Tack för att du äntligen berättar. Varför ville de åt Saleh?
Citera
2021-09-13, 15:46
Medlem
Citat:

Det går sakta men säkert framåt i tråden.
S*leh är 19 år, snart 20. Han är ”försvunnen” nu. Och han var enligt utsaga i tråden med på platsen.
Då är det väl ganska sannolikt att den 5:e personen är identifierad och att det är denne som sitter i skydd.
Och det är en person som stod FL nära och som skulle bli utsatt för stor psykisk press om FL blev skjuten.

Då är frågan: På vilket sätt stod S*leh i skuld till gänget eller ”ärver” FL:s skuld?
Genom den gängse ”somaliska rättvisan”, att kan inte den berörde betala så får någon i familjen/nära vän göra det?

Stämmer detta så har vi hittat den 5:e personen som några av oss saknade. 😊
Och polisen behöver inte leta mer eftersom de redan har honom.

Alldeles enastående bra jobbat i tråden, i så fall.
Ken D, Refraktor mfl, synpunkter?
Citera
2021-09-13, 15:55
Medlem
Missismys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Varför sköt de inte Sa*leh direkt på plats - om det var honom de var ute efter?

Det vet jag inte.
Citera
2021-09-13, 16:57
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lansansfinest
S*leh Larsson är 19år, det är Fr*da’s syrianska pojkvän. *a, *i
Han fixade 18-20åriga tjejer som han låtsades ha ett förhållande med, (medan HAN och F var ihop) detta så att Fr*da och S*leh skulle kunna lura tjejerna till att ta lån, ta ut nyaste iPhones (där de sedan skrev kontrakt på att F betalat för dem så när polisanmälan gjordes kunde inte hon åka dit på det), även fick tjejerna beställa mat cigg snus från Willys på avbetalning för ca,25000kr var.
F och S*leh lurade flertal unga tjejer från bl.à Älvsbyn, detta var tjejer som var i behov av bekräftelse som då F och S*leh manipulerade tillsammans.
S*leh misshandlade F rejält en gång, han har sedan hotat hans andra flickvänner med machete, varit till deras föräldrar, slagit dem osv osv. F och S*leh har sedan även hotat folk med en replikapistol för att få pengar.
Den här killen är ju riktigt intressant, var är han nu? Han fick även två killar utvisad pga ”mordförsök” mot honom, han har ju gjort samma mot dom, men när man har krokodiltårar kanske POLISEN lyssnar. Uppenbarligen

Here we go again...

Citat:
Jag har väntat på att det skulle dyka upp i tråden att F inte var den enda dom var ute efter. Enligt rykten så ska man ha varit ute efter en till person som också fanns på plats och när denne person inte ville kliva ur bilen så hämtade B****n F och sköt henne i ansiktet på nära håll framför personerna i bilen. Om det ryktet verkligen stämmer så gissar jag att personen som idag befinner sig på skyddad ort antingen är chauffören till denna bil eller personen man var ute efter. Jag kan inte röja källa på detta och vet heller inte hur trovärdigt det är, men det är vad jag har hört. Jag vet namnet på personen man var ute efter och vet också att denne florerat i flertalet incidenter av kriminella händelser. Jag blir lite tveksam att detta ska vara sant då det aldrig har andats om det i tråden. FUP får helt enkelt utvisa detta så vida ingen annan här har hört samma sak och kan berätta mer?

Citat:

Nu börjar det likna något.

Citat:

Antar att denna Saleh hade många fiender om det ovan stämmer. Kanske blåste han och Frida fel person tillsist.

Intervju med Saleh: https://kuriren.nu/nyheter/migrationsverket-utreder-barnaktenskapsbrott-efter-23-ar-nm4561770.aspx
Senast redigerad av Gruppbostad 2021-09-13 kl. 17:10.
Citera
2021-09-13, 17:19
Medlem
FL har tidigare sagts ha ett förhållande med N*now. Och nu info om ett förhållande med S*leh. Kan någon klargöra när i tid bytet skett?
Eller var det menage-a-troi?

Det påverkar ju vem stod FL närmast vid tiden för mordet.
Citera
2021-09-13, 17:43
Medlem
Citat:
Det vet jag inte.

Du sa att hon blev skjuten för att de ville få ut Sa*leh ur bilen. Det stämmer inte med vittnesuppgifterna som sett 5-6 personer springa från stranden. Hon blev väl f.ö. skjuten på stranden oxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in