2021-09-10, 23:38
Medlem
Missismys avatar
Jag har väntat på att det skulle dyka upp i tråden att F inte var den enda dom var ute efter. Enligt rykten så ska man ha varit ute efter en till person som också fanns på plats och när denne person inte ville kliva ur bilen så hämtade B****n F och sköt henne i ansiktet på nära håll framför personerna i bilen. Om det ryktet verkligen stämmer så gissar jag att personen som idag befinner sig på skyddad ort antingen är chauffören till denna bil eller personen man var ute efter. Jag kan inte röja källa på detta och vet heller inte hur trovärdigt det är, men det är vad jag har hört. Jag vet namnet på personen man var ute efter och vet också att denne florerat i flertalet incidenter av kriminella händelser. Jag blir lite tveksam att detta ska vara sant då det aldrig har andats om det i tråden. FUP får helt enkelt utvisa detta så vida ingen annan här har hört samma sak och kan berätta mer?
Citera
2021-09-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missismy
Jag har väntat på att det skulle dyka upp i tråden att F inte var den enda dom var ute efter. Enligt rykten så ska man ha varit ute efter en till person som också fanns på plats och när denne person inte ville kliva ur bilen så hämtade B****n F och sköt henne i ansiktet på nära håll framför personerna i bilen. Om det ryktet verkligen stämmer så gissar jag att personen som idag befinner sig på skyddad ort antingen är chauffören till denna bil eller personen man var ute efter. Jag kan inte röja källa på detta och vet heller inte hur trovärdigt det är, men det är vad jag har hört. Jag vet namnet på personen man var ute efter och vet också att denne florerat i flertalet incidenter av kriminella händelser. Jag blir lite tveksam att detta ska vara sant då det aldrig har andats om det i tråden. FUP får helt enkelt utvisa detta så vida ingen annan här har hört samma sak och kan berätta mer?

Intressant. Fast man får väl inte ut någon från en bil genom att skjuta dennes kompis. Då åker de väl garanterat därifrån.
Citera
2021-09-11, 00:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Intressant. Fast man får väl inte ut någon från en bil genom att skjuta dennes kompis. Då åker de väl garanterat därifrån.
Kanske tänkas att mgm i så fall hotar Frida med pistol mot huvudet, för då kommer hennes vän de ville ur bilen?
Citera
2021-09-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kanske tänkas att mgm i så fall hotar Frida med pistol mot huvudet, för då kommer hennes vän de ville ur bilen?

Jo, men det var ju inte så det beskrevs. Att vittnen sett 5 gärningsmän springa från platsen och sedan köra iväg talar ju också lite emot detta scenario.
Citera
2021-09-11, 01:17
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:

Något med det där stämmer inte, hade man vart ute efter en person som sitter i en bil rakt framför näsan på en hade man väl bara skjutit den personen direkt istället för att dra dit Frida för att locka ut personen ur bilen? Fattar inte?

Men okej, om vi leker med tanken...

Vem kan man använda Frida mot för att känslomässigt tvinga någon att lyda order? Det måste vara en person som bryr sig om Frida. Någon som gillar Frida.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag saknar henne. Hon var snäll och väldigt generös. Dålig självkänsla och blev jätteglad om man sa något snällt om henne.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Hon är min granne. Känner Frida väldigt bra. Jag kommer sakna henne.
Citera
2021-09-11, 01:27
Medlem
Gruppbostads avatar
Jag undrar om inte den här kvällen spårade ur långt tidigare? Alltså att dispyten eller bråket kan ha börjat dagen innan eller några timmar innan, och sen har man bestämt något slags möte på Notviken?

Menar inte att grunden till det som inträffade började så tätt inpå mordet, det handlar antagligen om grejer som hänt långt tidigare... men jag menar att det "hettade till" några timmar innan.

Det skulle förklara varför det var så jävla mycket folk där, enligt vittnena... bilar som flyr kors och tvärs, massa misstänkta personer som springer i panik från platsen.

Det var nog inte en avrättning, utan snarare någon typ av uppgörelse eller möte mellan många personer som gick överstyr?

En sak till jag funderar på... ordningsföljden av skotten. Var det fyra snabba, paus, och sen ett sista? På ett ungefär?

Kanske första salvorna sköts mot en bil som i samband med det flydde. Frida blev kvar och fick det sista skottet?
Citera
2021-09-11, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad

Det var nog inte en avrättning, utan snarare någon typ av uppgörelse eller möte mellan många personer som gick överstyr?

Det har varit min tanke från början. FL sköts nog av misstag, och mycket talar för att det var två sammanslutningar av personer på platsen.
Citera
2021-09-11, 01:54
Medlem
Citat:

Ja den femte personen skulle kunna vara den som sitter i skydd.
Det borde vara en person som stått Fr*da nära och då skall betala tillbaka om inte Fr*da kan det. Genom mordet sätter man press på denne. Vem är då det?

Men det har tidigare i tråden (Intenog?) spekulerats i att S*mon låtit Fr*da förvara gods. Det borde då rimligen vara S*mon som står i tur till skuld efter Fr*da. Vem skulle det annars vara?
Intenogs Dann* Kosk*la?
Men han äldre än 20 år.

Den som sitter i skydd kan också vara någon helt annan som visste om vad som skulle hända men inte var med på platsen. Den där flickvännen som var släkt med någon av somalierna och som inte ville åka med? Var det Dann*s? Om det är hon i skydd, kan det då, om det finns en femte, vara Dann* själv som var med på platsen? Dann* stod ju i skuld till Nin*w. Det var ett bråk om pengar på någon bar.
Citera
2021-09-11, 03:19
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den enda som verkar ha hört talas om denne Danne är du. Finns 2 personer med detta namn skrivna i Sverige. Bägge bor med mamma och pappa. Den ene i en svindyr villa i Sollentuna och den andra i Huddinge. Om han har sitt territorium i Luleå hade massor folk känt till honom. Och pojkvän med somalisk tjej. Du trollar.

Nej Danne finns. På hans sista instagrambild för 13 veckor sedan befann han sig i Luleå:

https://www.instagram.com/p/CP24lssnfxJ/

Det borde även vara han som är skriven i Sollentuna eftersom han enligt intenog tillhör något slags Sollentunanätverk.

Kanske han som betalat den där villan? Kanske är en slug jävel, som flyger under radarn.
Citera
2021-09-11, 10:15
Medlem
Om andra är intresserade finns några av de första domarna mot Bahnan Yusuf nedan. Han dömdes redan som 16-åring till ungdomsvård för rån, övergrepp i rättssak och ringa narkotikabrott. Han var vid det tillfället redan omhändertagen enligt LVU och placerad på ett HVB-hem (Tiangården). Bland annat var han försvunnen under nio dygn och föräldrarna uttryckte till myndigheter att de inte kunna hantera honom i hemmamiljön.

Efter domen och fortsatt placering på ett hem försökte Bahnan rymma, vilket han även gjort vid tidigare tillfällen, men misshandlade då en behandlingsassistent med flera slag och sparkar vid rymningsförsöket.

Uppsala tingsrätt:

Västmanlands tingsrätt:
Citera
2021-09-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Nej Danne finns. På hans sista instagrambild för 13 veckor sedan befann han sig i Luleå:

https://www.instagram.com/p/CP24lssnfxJ/

Det borde även vara han som är skriven i Sollentuna eftersom han enligt intenog tillhör något slags Sollentunanätverk.

Kanske han som betalat den där villan? Kanske är en slug jävel, som flyger under radarn.

Jodå han var i Luleå. Vilket inte överraskar med tanke på INs modus. Däremot finns inga kopplingar till BO eller någon av de häktade vare sig på fejjan eller på IG. Eller något som tyder på att han hör till något nätverk i Sollentuna eller har med det här brottet att göra. Ungefär så och så får vi se.
Citera
2021-09-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Om andra är intresserade finns några av de första domarna mot Bahnan Yusuf nedan. Han dömdes redan som 16-åring till ungdomsvård för rån, övergrepp i rättssak och ringa narkotikabrott. Han var vid det tillfället redan omhändertagen enligt LVU och placerad på ett HVB-hem (Tiangården). Bland annat var han försvunnen under nio dygn och föräldrarna uttryckte till myndigheter att de inte kunna hantera honom i hemmamiljön.

Efter domen och fortsatt placering på ett hem försökte Bahnan rymma, vilket han även gjort vid tidigare tillfällen, men misshandlade då en behandlingsassistent med flera slag och sparkar vid rymningsförsöket.

Uppsala tingsrätt:

Västmanlands tingsrätt:

Tack! Lite jobbig kille. Säkert finns en del diagnoser med i bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in