Citat:
Återkommer för jag erinrade mig att SD även nämner x 2 att HD blir uppringd, nåt om en ev mellanled och pratar även om hennes mor som kan ha sagt det till honom. Ja det är ju ett scenario.
”Polis” berättar för SOA > HD.
HD/SOA berättar för SD.
SD berättar för J*ni att ”polisen sa”. Vill skryta lite med tidig vetskap.
Shit shit shit har du berättat för J*ni det var ju hemligt var vi fick reda på det menar HD/SOA.
Ingen fara vi säger vidare bara att du nog uppfattade det under förhöret. Jaha var det nån som lämnade rummet ja men då så.
Så kan snacket ha gått.
Och som jag upprepat några gånger: NÅGON måste ha meddelat dem för hur vet de annars att hon är hittad.
Skulle vara HD:s sjätte sinne under förhör då men det ger man inte mycket för.
Och inte betraktan av polisbil på väg från förhör heller.
Så inte omöjligt någon ”polis” har pratat nära SOA:s (och HD:s) krets så det nått deras öron.
Allt beror lite på hur man tolkar det där vad ”polisen sa” men ja det behöver inte betyda att ”polisen sa” något inne i förhörsrummet. Kan ha skett på parkering innan HD kom ute eller liknande.
”Polis” berättar för SOA > HD.
HD/SOA berättar för SD.
SD berättar för J*ni att ”polisen sa”. Vill skryta lite med tidig vetskap.
Shit shit shit har du berättat för J*ni det var ju hemligt var vi fick reda på det menar HD/SOA.
Ingen fara vi säger vidare bara att du nog uppfattade det under förhöret. Jaha var det nån som lämnade rummet ja men då så.
Så kan snacket ha gått.
Och som jag upprepat några gånger: NÅGON måste ha meddelat dem för hur vet de annars att hon är hittad.
Skulle vara HD:s sjätte sinne under förhör då men det ger man inte mycket för.
Och inte betraktan av polisbil på väg från förhör heller.
Så inte omöjligt någon ”polis” har pratat nära SOA:s (och HD:s) krets så det nått deras öron.
Allt beror lite på hur man tolkar det där vad ”polisen sa” men ja det behöver inte betyda att ”polisen sa” något inne i förhörsrummet. Kan ha skett på parkering innan HD kom ute eller liknande.
MT: Jag är tämligen säker på att ingen av oss lämnade sommarstugan någonting första dagarna förrän vi liksom hade ärende in vi hade varit vakna i fyra dygn så vi .. vi sov .. typ drack kaffe .. eh .. ja nej men det där känns bekant.. Hanna blir uppringd och då fick hon det.hon hade fått reda på att det var Lena.
FL 1: Så det var Hanna som berätta det för dig?
MT: Det borde det absolut ha varit. Ah.
FLI: Det borde det ha varit.
MT: Mm ..
FL2: Vad berätta hon då?
MT: Jag minns inte jag tror att hon berätta att hon skulle in på förhör men .. nej jag minns
inte så mycket.
FL 1: När hon säger det är ni tillsammans då?
MT: Vet inte .. det kan ha varit nån familjemedlem emellan.. (ohörbart)
FL 1: Förlåt, nu förstod inte jag?
MT: Det kan ha varit (harklar sig) det är inte helt säkert att det är hon som har sagt det direkt men hon kan ha sagt det till sin mamma som har sagt det till mig eller så det.. jag
minns det inte, jag minns bara att jag fick reda på .. Hanna skulle in på förh ...
FL I: Och vad är det du fick veta då egentligen?
MT: Att Hanna skulle på förhör.
FLJ: Ah?
MT: Och att hon hade fått reda på på telefon att det var Lena man hade hittat.
FL 1 : Att det var Lena man hade hittat.det var så ..
MT: Mm.
FL 1: Det .. så var informationen?
MT: Mm."