2021-09-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

■ Du har aldrig tänkt tanken att SOA är inblandad?

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men, jag vill ändå få framfört vissa saker beträffande just detta.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD var St*fan Davidss*n:s lilla älskade Tokloggarinna och Yoda-beskyddare, den svarte sotarmästaren SOA-Boa, är Tokskurarinnan:s Pátrer, de tvenne stod Nattens Vite Riddare mycket nära då han sprang omkring på jordens yta, de älskade honom av hela sina hjärtan och de tvenne hade hatet riktat mot L*na Wesstr*m vilket säger en hel del om de två mycket märkliga, och säregna individerna.

■ Citat SOA-Boa: "Rätt skall vara Rätt" slut citat/

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Hoppas att hon är död, ja, Rätt skall vara Rätt.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-12, 12:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja eller lutar åt någon i en polisanställds närhet. Såklart är detta bara långsökta teorier men att något uppenbart inte stämmer med hur informationen färdats den eftermiddagen är solklart.

SOA har ju fått göra sig både det ena och andra ärendet både personligen och per telefon till polishuset efter SD:s framfart och HD:s förhör och uredningshäktning.
Han har m a o behövt kontakta polishuset i otaliga ärenden har man förstått.

Vid tiden för att domen skulle släppas hade SD:s jurister helt klart gjort det tydligt för SD att så snart en fällande dom meddelas så kommer polisen inom väldigt kort.

Det betyder att både SD och SOA som befann sig i stugan var medvetna om att faller domen skyldig så är polisen på vägz

Då beslutar SD att ta livet av sig.

Och SOA som tidigare kontaktat polisen i alla dessa ärenden vet då att polisen bör få informationen om att SD är död eftersom han är ”eftersökt”.

Dels för att meddela var SD befinner sig och då att han dessvärre är död.

Att det samtalet rings direkt in till polishuset dit informationen ändå ska är kanske i sig inte så konstigt.

Hur det sen hanterades av polisen och SOS hit och dit behöver jag inte orda om mer men om SOA ville förmedla informationen till polisen så var det nog inte fel att ringa rakt in i polishuset med dödsbesked och var SD befann sig.

Om det är SOA som har fått informationen, kan han ha varit väldigt tydlig med till både "källan" och till HD, att inget får på några villkor komma ut varifrån infon kommer. Dvs om källan är inom polisen,

När de väl förhörs så undanhåller de den infon och blir svävande och har olika uppgifter, lite väl vag med tanke på hur allvarligt det är för SD och hur konstigt det vore att Lena blivit mördad och hittad så nära sitt hem.

Samtidigt kan de kanske inte veta att den här infon blir allvarlig för SD (som plötsligt vet att det är Lena) och sedan för HD själv. Men då har de redan trasslat in sig i lögner, om det är så att det är SOA som är den som fått tll sig info.

Jag tänker också att om det nu är så som HD säger i förhör, att hon förstod i polishuset att det var på det viset att Lena hade hittats, varför frågar hon inte rent ut? Bandupptagningarna visar ingen läckt info, och enligt polisen som förhörde HD visste hon inte heller något förrän hon gick en trappa upp och då HD lämnat.

Det man kan undra över är väl varför HD inte säger något om det är en läcka när hon själv blir häktad 2019?
Även om det skulle vara så att läckan läckt ut mer än det här, och SOA inte vill åka dit på att ha ljugit och läckan riskerar sitt jobb, så borde HD ändå känna att hennes eget skinn just nu är viktigare?

Jag litar på EE (förhörsledaren som blir ensam med HD under förhöret 19 maj) och även JS verkar väl inte bara trovärdig, men som har en tidpunkt att hänga upp det hela på (kalaset). Tyvärr kan vi alla minnas fel, så man önskar ju att det hade funnits något som verifierade samtalet.

Att HD och SOA skulle dra den slutsatsen att det var Lena som hittades där den där dagen och tidpunkten när de åker förbi, det ser jag som uteslutet. Det finns ingen rim och reson att tro at Lena ska ligga där och inte heller att HD/SOA ska fatta att polisaktiviteten ska betyda att en kropp har hittats. det skulle ju kunna vara vad som helst, eftersom polisen har haft aktivitet i området redan tidigare. En mobil eller ett vapen är väl troligare.

Så skumt är det att HD/SOA varken verkar minnas eller kommer upp med en trovärdig historia.

Men nästan lika kontigt är det att HD, om det är en läcka via SOA, inte kläcker ur sig det när hon själv är häktad och verkar vara i upplösningstillstånd.

Om HD själv hade varit involverad i mordet på något som helst plan, vetat om att Lena är död, verkar det ju osannolikt att man skulle dra ögonen på sig, genom att tidigt nämna Lenas kropp, om det nu är en läcka eller ännu värre genom att dra slutsatser att det är Lena som har hittats när de åker förbi. D är det väl bättre att bara hålla tyst till JS.

Allt ovan är redan sagt i tråden, så inget nytt egentligen.
Mer än att jag nu tänker att om HD förstod vad som hade hänt i förhörsrummet, borde hon väl frågat. Det skulle ju i princip kunna handla om vilket ärende som helst.

Mest lutar jag åt läcka, och då kanske en läcka som läckt mer än det här, vilket kan ha förvårat utredningen allvarligt.

HD har ju visat dig vara en hårdknäckt person, håller tyst och ljuger. Hon har ju 2019 redan ljugit så mycket, så kanske det här var ytterligare ett bevis på att hon kan vara lojal?

Riktigt svårt att förstå det här och känna att man har en teori som håller i alla ändar.
Citera
2021-09-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Hoppar in här med en passus:
Detta med skorstenen har jag skrivit en del inlägg om tidigare. Skorstensstocken som en rätt finurlig plats att gömma ett mordvapen på, men tankarna kring detta har bleknat med tiden. Själv skulle jag nog ha bankat ner detta i skogen någonstans.

■ St*fan Davidss*n:s skorsten lämnar jag för tillfället åt sidan, men på tal om den slingrande ormen SOA-Boa, så finns en fråga till dig nedan sett.

■ Hon skall bara ge fáan i att trasa sönder min dotters äktenskap.

■ Frågan till @Zilvereko enligt ovan skrivet: Kan det finnas en möjlighet i din tankevärld att SOA-Boa en gång i tiden skulle ha uttryckt sig så till någon som han kände väl ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-12, 12:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"SD är inte så central som han tror"...

Så chockad han måste ha blivit när han fick till sig FUP och läsa hur hans "fruar" gått bakom hans rygg!

Hade gärna lagt en månads pension för att se honom läsa den i cellen!

Inte blev han väl gladare av att vi här i tråden lyckades skramla ihop så pass mycket slantar (och att det fanns folk som orkade med bilresor, scannande mm) och få den publicerad i tråden. Vilket nederlag för SD även där!

Ja, herregud vad han ska ha lidit av att läsa det här.

Minns en skribents ("med insyn) ord om att jaså, ni har hittat HÅ också, vilket fick mig att tänka att SD säkert hade läst det också. Det måste ha blivit en chock för honom.

jag kan faktiskt tänka mig att genom att FUP blev tillgänglig i tråden och alla kunde läsa det här, så blev han känsla av nederlag än värre. Från att ha varit mannen med "två fruar", blev han mannen som blev bedragen av två fruar.
Citera
2021-09-12, 12:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, herregud vad han ska ha lidit av att läsa det här.

Minns en skribents ("med insyn) ord om att jaså, ni har hittat HÅ också, vilket fick mig att tänka att SD säkert hade läst det också. Det måste ha blivit en chock för honom.

jag kan faktiskt tänka mig att genom att FUP blev tillgänglig i tråden och alla kunde läsa det här, så blev han känsla av nederlag än värre. Från att ha varit mannen med "två fruar", blev han mannen som blev bedragen av två fruar.

Jag har länge haft en känsla av att SD:s ”brist på svartsjuka” och hans pushande, framför allt när det gällde HD och Sill*en, berodde på att han inte ville framstå som just den bedragne. Då spelar han hellre med i spelet och låtsas som om han hela tiden har varit fullt medveten om vad som försiggick, och inte bara det, utan att han var en del i det.
Jag tror att för en person som SD, som jag ”känner” honom, var det viktigare att inte framstå som lurad och bedragen än att de facto vara det.
Citera
2021-09-12, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har länge haft en känsla av att SD:s ”brist på svartsjuka” och hans pushande, framför allt när det gällde HD och Sill*en, berodde på att han inte ville framstå som just den bedragne. Då spelar han hellre med i spelet och låtsas som om han hela tiden har varit fullt medveten om vad som försiggick, och inte bara det, utan att han var en del i det.
Jag tror att för en person som SD, som jag ”känner” honom, var det viktigare att inte framstå som lurad och bedragen än att de facto vara det.

Ja, där har du en poäng!
Nu vet jag inte vilket som var värst för honom, men absolut att din tanke att SD låtsas pusha både Lena och HD att ha andra relationer kan ha att göra med att han inte vill se ut som en loser.

Han vill framstå som en hyvens man, inte svartsjuk och tvärtom hjälper dom tillrätta i livet.
Citera
2021-09-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men detta med allt blod efter sex konstaterades ju vara lögn. Det sa även övriga ex till Lena. Ingen av dem hade upptäckt något dylikt.
Om Lena hade blött så mycket och så ofta som SD/HD påstod; då hade hon drabbats av allvarlig blodbrist och tvingats få blodtransfusioner.

Blodsnacket handlade hellt enkelt om att det var bättre att förekomma än att förekommas, utifall att det skulle finnas något blod någonstans i huset som hade undgått SD. Inte minst blodet på tvättmaskinen, där blodet var en sk avstrykning(enl. krimtekn.). Antagligen när något blodigt plagg skulle kastas in i maskinen och av misstag avsveptes på luckan.

HDs väninna TB berättade i förhör att HD verkade obekväm med att nämna blodet, som att hon hade blivit ombedd att sprida lögnen.
HD har vittnat under ed. Det finns ingen anledning att nedvärdera hennes vittnesmål jämfört med alla andra 59 vittnesmål som rätten har tagit del av.
Det är en underlig inställning att tro att alla andra vittnen pratar sanning och den enda som ljuger är HD !
Ett vittnesmål har exakt samma värde som alls andra.
Det är åkl uppgift att övertyga rätten om att den misstänkte har begått brottet.
Jag håller på lyssna på bevisningen och hittills ser ut som en total förvirring.
Vi får väl se hur slutpläderingarna ser ut.
Citera
2021-09-12, 13:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, där har du en poäng!
Nu vet jag inte vilket som var värst för honom, men absolut att din tanke att SD låtsas pusha både Lena och HD att ha andra relationer kan ha att göra med att han inte vill se ut som en loser.

Han vill framstå som en hyvens man, inte svartsjuk och tvärtom hjälper dom tillrätta i livet.

Ja, det kan vara hans skruvade sätt att rädda ansiktet.
Citera
2021-09-12, 13:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
HD har vittnat under ed. Det finns ingen anledning att nedvärdera hennes vittnesmål jämfört med alla andra 59 vittnesmål som rätten har tagit del av.
Det är en underlig inställning att tro att alla andra vittnen pratar sanning och den enda som ljuger är HD !
Det är åkl uppgift att övertyga rätten om att den misstänkte har begått brottet.
Jag håller på lyssna på bevisningen och hittills ser ut som en total förvirring.

Som jag har förstått det så vittnade HD inte under ed.
Citera
2021-09-12, 13:16
Avslutad
Citat:
Är du medveten om att det är avslutat?
HD och SOA vittnade inte under ed, pga relationen till Stefan
Citera
2021-09-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Varför skulle LW berätta om blodigt sex? Du får fortsätta och läsa i förhören så ser du att det inte stämmer.
Det var bara SD som försökte få till att det var på det viset. Det började redan klämdagen den 11/5 på hans jobb (vi vet inte ens om LW var upp på hans kontor den dagen)... när hela hans krage var blodig, trots det åkte han till Gustavsvik. Kanske hade SD bestämt sig för att mordet skulle ske den kvällen/natten men det kom något emellan... telefonsamtal som LW hade, Mållgans som störde på något vis (helt normalt folk som var ute och rörde sig vid tiden).

Du kanske ska lyssna på fler än ett förhör med HD, när hon väljer att inte svara...

SD har under åren lurat/ljugit så mycket för dessa kvinnor under årens lopp! Synd att dessa gick på det och inte började prata med varandra i stället!

HD:s ord (som du så riktigt skriver, känner honom bäst): Vad har han (SD) nu gjort?
Den frågan om varför LW berättat om sexlivet har HD ingen bra förklaring till, inte jag heller.
Förmodligen för att övertyga HD om att de har haft en passionerad relation. Man kan bara spekulera om det.
Man måste ställa frågan om att varför HD vill inte hämnas på SD när hon har fått chansen?!
Det skulle varit mer logiskt om HD vittnade emot SD och kallade honom manipulerande och psykopat som andra sagt till rätten.
Om hans ex fru har förtroende för honom trots att hon har blivit bedragen då måste det finnas väldigt många goda sidor hos honom som andra inte har sett.
Jag tycker att ex familjen har bäst kännedom om SD. Det framgår inte av deras vittnesmål att SD är kapabel av att begå ett sånt grovt brott.
Citera
2021-09-12, 13:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Den frågan om varför LW berättat om sexlivet har HD ingen bra förklaring till, inte jag heller.
Förmodligen för att övertyga HD om att de har haft en passionerad relation. Man kan bara spekulera om det.
Man måste ställa frågan om att varför HD vill inte hämnas på SD när hon har fått chansen?!
Det skulle varit mer logiskt om HD vittnade emot SD och kallade honom manipulerande och psykopat som andra sagt till rätten.
Om hans ex fru har förtroende för honom trots att hon har blivit bedragen då måste det finnas väldigt många goda sidor hos honom som andra inte har sett.
Jag tycker att ex familjen har bäst kännedom om SD. Det framgår inte av deras vittnesmål att SD är kapabel av att begå ett sånt grovt brott.
Tror inte SD gillat om HD sålt ut honom?
SD hade kunnat börja glappa?
Fattar de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in