2021-09-12, 11:03
Medlem
Grontarskonts avatar
Om de nu inte är HB varför dementerar han det inte då det nu håller på att bli en fastlagd " sanning"

Är bara till 99 % säker att det är HB. Skulle det finnas några spelbara odds skulle de nog ligga på typ 1,01 eller nått sånt!
Citera
2021-09-12, 11:04
Medlem
Att Hanif inte twittrat ser som mest som ett svagt indicium. Med tanke på hur mycket folk gottar sig i ryktet att det skulle vara Hanif så kan det mycket väl vara så att han är tyst bara för att låta folk spy ur sig så mycket glåpord och rykten som helst. Om det sedan kommer fram att det handlat om någon annan så kan han skriva ett inlägg om hur blodtörstiga och galna folk är tillsammans med en stor samling skärmdumpar på anklagelser. Om det inte är han har han inte bråttom att säga det. Sanningen kommer ut snart ändå,
Citera
2021-09-12, 11:06
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Nej, nej, Hanif Bali kommer snart twittra något i stil med "Haha, gick ni på den lätta? Jag var bara på kryssning med min flickvän!" Hatvänstern kommer se så dumma ut att de lämnar internet helt, medan sverigedemo... eh, moderaterna ökar till 55% i nästa opinionsundersökning. Hanif väljs till statsminister i ett extrainsatt val nästa vecka och fortsätter med sina episka ägningar av vänstern från Rosenbad.

Snälla, säg att det kommer vara så... Snälla...

Nja din önskning kommer med största sannolikhet inte att slå in. Skulle HB åka på en kryssning utan att twittta? Min bild är att han twittrar samtidigt som han ligger med sin för närvarande flickvän eller fd flickvän!
Citera
2021-09-12, 11:07
Medlem
Baisers avatar
Fun fact

Arnstad som ofta fått utstå HBs pikar, twittrar triumferande om HB twitter paus.

Citat:

Henrik Arnstad

@arnstad

·

2h

För ett år sedan mobiliserade han sina fans angående att jag rakar mig. Men nu är Hanif Bali tyst på twitter. För tillfället.

Senast redigerad av Baiser 2021-09-12 kl. 11:16.
Citera
2021-09-12, 11:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vilken podd skulle det handla om ?
Podd? Jag vet inget om någon podd. Läs tråden.
Allt är bara skvaller än så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Om de nu inte är HB varför dementerar han det inte då det nu håller på att bli en fastlagd "sanning"?
Om Grontarskont blir utsatt för en förtalskampanj, karaktärsmord mer eller mindre, är det då Grontarskonts ansvar att dementera uppgifterna?
NÄ! Just det.

Får Grontarskont själv bestämma hur h*n vill förhålla sig till uppgifterna?
JA, just det.

Har skvallret blivit "sanning"? När? Hur? Var är de överväldigande bevisen?
Citera
2021-09-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Sluta gissa som många andra ickejuroster
Åklagare Ridefixer på twitter:
”Det är även min uppfattning att om någon över 15 år frivilligt skickar bilder är det svårt att övertyga rätten att det skadar vederbörandes hälsa/utveckling, likaså om den sexuella poseringen är lite oklar.

Vanligtvis är detta ett brott som främst berör de under 15 år.”

Läs alla (idiotiska) frågor och hans svar för alla övriga undantag och varianter.

Gulligast är tanten som tror att samtyckeslagen är tillämplig så att 17 åringen omedelbart kan ångra att hon skickat bilden och att mottagaren blir retroaktiv brottsling när 17 åringen ångrar sig

Wow, det är alltså tillåtet att inneha barnporr så länge det bara är en liten knullfilm som ”skickats frivilligt” av en minderårig för att en anonym twitteranvändare ”tror” att det är så?
Citera
2021-09-12, 11:23
Medlem
mjohan84s avatar
” HÖGERN Moderaternas riksdagsledamot Hanif Bali är känd för sin starka närvaro på sociala medier. Men de senaste tre dygnen har Hanif Bali inte skrivit så mycket som en rad på Twitter, Facebook och Instagram. Nu undrar många av hans 164 000 följare var riksdagsmannen har tagit vägen.”
Citera
2021-09-12, 11:25
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Lika troligt att Jan Emanuel skulle bli stadsminister.

Förstår inte ens vilka som hänger på twitter förutom folk som älskar politik?
Vad är en stadsminister? 🤔
Citera
2021-09-12, 11:25
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultram4
Hm...
Flashback brukar leverera men i det här fallet är det ovanligt magert.

Om det skulle vara HB tänker jag att det skulle läckts direkt utav pressen, ingen hatar HB så som vänstermedia och skadeglädjen samt viljan att oskadliggöra "Husblatten" torde vara extremt hög, vilket i min vy talar emot att det skulle vara just HB.

Tystnaden ifrån HB på Twitter antyder dock motsatsen, HB har haft tysta perioder förr men sammanträffandet just här är oroande.

Orsaken till att namn inte läckts om det är HB som utreds skulle kunna vara att indicierna är så svaga att man inte vågar sig på ett karaktärsmord av rädsla för de repressalier det skulle innebära om bevisen inte håller, alternativt att man redan vet att det är bs.

Jag gillar HB och om det skulle visa sig vara han så får man titta på vad exakt han skulle ha gjort, just nu vet vi ingenting om vad anklagelserna handlar om i detalj.

HB gjorde väl en podd för några dagar sen om jag inte tar fel, så tystnaden på twitter kan bero på andra saker.

Märkligt med avsaknaden av info här på FB dock...

Man kan ju tycka att PK etablissemanget hade gottat sig i om det var Hanif och outat hnm på direkten som de normalt brukar göra mot sina antagonister.

Jag känner inga andra moderata riksdagsledamöter men får jag gissa som, trådsanningen här på flashback så skulle jag säga T Billström. Han ser sliskig ut.
Så...
Citera
2021-09-12, 11:26
Medlem
Lustigt med alla fans av Hanif som på allvar tror att han skulle låta sitt varumärke ta den här mängden skada om det inte var han som avsågs. Ni kan väl inte på allvar tro att han är omedveten om drevet mot honom på sociala medier?
Citera
2021-09-12, 11:28
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Vad är en stadsminister? 🤔
Typ som borgmästare fast med FI medlemskap?
Citera
2021-09-12, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliasAndersson
Att Hanif inte twittrat ser som mest som ett svagt indicium. Med tanke på hur mycket folk gottar sig i ryktet att det skulle vara Hanif så kan det mycket väl vara så att han är tyst bara för att låta folk spy ur sig så mycket glåpord och rykten som helst. Om det sedan kommer fram att det handlat om någon annan så kan han skriva ett inlägg om hur blodtörstiga och galna folk är tillsammans med en stor samling skärmdumpar på anklagelser. Om det inte är han har han inte bråttom att säga det. Sanningen kommer ut snart ändå,

Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Lustigt med alla fans av Hanif som på allvar tror att han skulle låta sitt varumärke ta den här mängden skada om det inte var han som avsågs. Ni kan väl inte på allvar tro att han är omedveten om drevet mot honom på sociala medier?

Det skulle ju vara lite kul om HB just nu medvetet sitter och samlar på sig skärmdumpar av allt som skrivs om honom just nu. Så att ha en dag kan gå ut och förneka tillsammans med en trave skärmdumpar och vinna förstapriset i kränkthetsbingo. Mest kränkt vinner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in