2021-09-12, 10:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Kan vi snälla bara acceptera att det är HB det handlar om och gå vidare? 90% av tråden är ”det är HB”
Wow. Kolla på alla de här bevisen.

~ i t ' s _ n o t h i n g ~
Citera
2021-09-12, 10:25
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Jamenjaaaaaa okej då kan vi fortsätta leken ”jo det är det visst det nej det är det inte alls det” i 130 sidor till så kanske han twittrar nånting till slut.
Citera
2021-09-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Om det nu visar sig vara HB så sitter väl alla PK-maffia människor och tokrunkar i kors just nu. Nu blev ni äntligen av med den invandrings kritiska husblatten som har orsakat så mycket problem för er. Nu är bara alla onda människor kritvita Svennar.
Men, HB har väl aldrig i grund och botten varit "invandringskritisk". Han är ju M:s person som tillåts vara kontroversiell i syfte att bibehålla M:are som vill lämna partiet till SD. HB medger ju själv att allt bara handlar om att reta upp vänstern i syfte att främja M:s agenda. För 6 år sedan gav han ju själv uttryck för stöd till syrier OCH afghaner. Något han övergav när han lärde sig "trollandet" på sociala medier och SD:s komet i opinionssiffrorna.
Senast redigerad av Abetterworld 2021-09-12 kl. 10:41.
Citera
2021-09-12, 10:31
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:

Bevisen är bättre än när slumpmässig flashbackare hoppar in i en tråd om ett brott och skriver att det var en blatte.

Det är svårt att inte se att indicierna pekar på Hanif Bali men inte förrän vi vet mer kan vi säga klart. Hur många andra relativt unga moderater i riksdagen är hetero förresten? Det är ytterligare en ledtråd till att det handlar om Bali.
Citera
2021-09-12, 10:35
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Men, HB har väl aldrig i grund och botten varit "invandringskritisk" i grund och botten. Han är ju M:s person som tillåts vara kontroversiell i syfte att bibehålla M:are som vill lämna partiet till SD. HB medger ju själv att allt bara handlar om att reta upp vänstern i syfte att främja M:s agenda. För 6 år sedan gav han ju själv uttryck för stöd till syrier OCH afghaner. Något han övergav när han lärde sig "trollandet" på sociala medier och SD:s komet i opinionssiffrorna.

Nej han är starkt invandringskritiskt, han är hatad av PK-maffian för detta och folk vill få bort honom från allt som har med politik att göra.
Det enda som säger nånting annat är att han är med i Moderaterna.

Men hur som, grattis till alla PK-människor om det visar sig vara HB. Då blev vi av med den enda husblatten med invandringskritiska åsikter, nu är det bara pursvennar kvar. Då kan ni nog säkra en valseger 2022 där Sossarna och MP fortsätter ha makten och förstöra landet. Grattis.
Senast redigerad av fittslem 2021-09-12 kl. 10:38.
Citera
2021-09-12, 10:35
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Vad vet vi egentligen om händelsen? Är det en eller flera tjejer? Har vi några citat på vad som skickats till tjejen/tjejerna? Tycker att det är lite för tyst i media
Citera
2021-09-12, 10:47
Medlem
Hm...
Flashback brukar leverera men i det här fallet är det ovanligt magert.

Om det skulle vara HB tänker jag att det skulle läckts direkt utav pressen, ingen hatar HB så som vänstermedia och skadeglädjen samt viljan att oskadliggöra "Husblatten" torde vara extremt hög, vilket i min vy talar emot att det skulle vara just HB.

Tystnaden ifrån HB på Twitter antyder dock motsatsen, HB har haft tysta perioder förr men sammanträffandet just här är oroande.

Orsaken till att namn inte läckts om det är HB som utreds skulle kunna vara att indicierna är så svaga att man inte vågar sig på ett karaktärsmord av rädsla för de repressalier det skulle innebära om bevisen inte håller, alternativt att man redan vet att det är bs.

Jag gillar HB och om det skulle visa sig vara han så får man titta på vad exakt han skulle ha gjort, just nu vet vi ingenting om vad anklagelserna handlar om i detalj.

HB gjorde väl en podd för några dagar sen om jag inte tar fel, så tystnaden på twitter kan bero på andra saker.

Märkligt med avsaknaden av info här på FB dock...
Citera
2021-09-12, 10:50
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultram4
Hm...
Flashback brukar leverera men i det här fallet är det ovanligt magert.

Om det skulle vara HB tänker jag att det skulle läckts direkt utav pressen, ingen hatar HB så som vänstermedia och skadeglädjen samt viljan att oskadliggöra "Husblatten" torde vara extremt hög, vilket i min vy talar emot att det skulle vara just HB.

Tystnaden ifrån HB på Twitter antyder dock motsatsen, HB har haft tysta perioder förr men sammanträffandet just här är oroande.

Orsaken till att namn inte läckts om det är HB som utreds skulle kunna vara att indicierna är så svaga att man inte vågar sig på ett karaktärsmord av rädsla för de repressalier det skulle innebära om bevisen inte håller, alternativt att man redan vet att det är bs.

Jag gillar HB och om det skulle visa sig vara han så får man titta på vad exakt han skulle ha gjort, just nu vet vi ingenting om vad anklagelserna handlar om i detalj.

HB gjorde väl en podd för några dagar sen om jag inte tar fel, så tystnaden på twitter kan bero på andra saker.

Märkligt med avsaknaden av info här på FB dock...
HB gör ett poddavsnitt i veckan och var även med i en annan podd. 17 september så bör nästa avsnitt av hans egen podd släppas men vid det laget lär vi ju ändå veta mer.
Citera
2021-09-12, 10:56
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleon
Vattentäta bevis? Helt galet? Det här är Flashback, sänk förväntningarna för i helvete

Sånt här som fått flashback att gå ner sig under åren.

Nu kan man smutskasta någon genom att "jag hörde någon säga något om någon och då måste det stämma".
Förut la folk iallafall upp bevis som styrkte deras teser.
Citera
2021-09-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Sånt här som fått flashback att gå ner sig under åren.

Nu kan man smutskasta någon genom att "jag hörde någon säga något om någon och då måste det stämma".
Förut la folk iallafall upp bevis som styrkte deras teser.

Exakt. Flashback har verkligen enbart blivit ett spekulationsforum helt utan fakta och äkta information.
Över 1500 inlägg.
Och absolut INGET har framkommit i sakfrågan
Citera
2021-09-12, 11:01
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
HB gör ett poddavsnitt i veckan och var även med i en annan podd. 17 september så bör nästa avsnitt av hans egen podd släppas men vid det laget lär vi ju ändå veta mer.
Kan ju dock finnas förinspelade poddavsnitt, en intervju t ex.

Sannolikt handlar detta om Hanif. Finns det sanning i påståendet har jag svårt att de det djupt omoraliska, men jag tappar givetvis respekt för någon som handlar på impuls på det sättet. Omdömeslöst är ordet.
Citera
2021-09-12, 11:02
Medlem
konstits avatar
Citat:
Personen i DETTA fall ska ha varit 17 år när vaddetnuvar hände, 23 år idag.

Så jag tror du är helt fel ute

Vilken podd skulle det handla om ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in