2021-09-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Ingen oseriös debattör nej. Dessa mentalt lönfeta skvallerkärringar är uppenbarligen inte kapabla att göra annat.

Snabbtittade lite på videon och det var en sympatisk intervju som gjordes. Men kanske missade jag något skandalöst felsteg då tar jag såklart omedelbart avstånd

Man får ge Dan och Magnus (och Björn) att de åtminstone inte är lönnfeta. Allt hänger ut.
Citera
2021-09-11, 19:02
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Man får ge Dan och Magnus (och Björn) att de åtminstone inte är lönnfeta. Allt hänger ut.
Du kan verkligen konsten att fokusera på det viktigaste.
Citera
2021-09-11, 19:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Inte ens 1000 lyssningar tre dagar efter sändning. Definitivt inte samma hype som under Motgift-tiden. Inte ens de boomer-medlemmar som är kvar verkar bry sig eller sprida budskapet.

Hade det varit en Ingrid och Conrad livesändning så hade det varit 10 000-15 000 visningar nu. Jag tror inte många tidigare lyssnare hänger kvar och följer dessa.

Ingrid och Conrad gjorde saker. De åkte runt i Sverige och bjöd in alla möjliga gäster. De skapade massa träffar osv. De spred glädje och hopp. De berättade även många privata saker och delade med sig om sin vardag osv. Jag förstår varför de var så populära. De var genuina.

Sedan kom fifflaren och förstörde allt.

Ingrid och Conrad hade nog varit störst idag i alternativ media om de hade fortsatt.
Citera
2021-09-11, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hade det varit en Ingrid och Conrad livesändning så hade det varit 10 000-15 000 visningar nu. Jag tror inte många tidigare lyssnare hänger kvar och följer dessa.

Ingrid och Conrad gjorde saker. De åkte runt i Sverige och bjöd in alla möjliga gäster. De skapade massa träffar osv. De spred glädje och hopp. De berättade även många privata saker och delade med sig om sin vardag osv. Jag förstår varför de var så populära. De var genuina.

Ingrid och Conrad hade nog varit störst idag i alternativ media om de hade fortsatt.
Ja, I&C blev lite för "star struck" av DfS, men Ingrids första avhopp blev lite av en spricka i fasaden. Deras obundenhet gjorde att de gick hem i alla läger. Ett av mina favoritavsnitt var långköraren när de lyckades få till intervjuer med Friberg, Martin Eriksson och DeGeer i ett och samma program. Det blev en sån enorm dynamik när tre intelligenta och vältaliga personer från tre olika håll fick chansen att interagera med varandra. Daniel var duktiig på att köra Joe Rogan-stuket och hålla långa intervjuer med intressanta personer och låta dem breda ut sig, istället för att babbla och ställa onödigt många frågor. Han var tyst större delen och ställde bara korta frågor för att hålla igång samtalet. Det är ett misstag många gör när de intervjuar, att de babblar på för mycker själva och bara låter inteevjuobjekter svara på direkta frågor, istället för att låta personen sväva ut och tänka högt.

När de sen blev insyltade i DfS, så blev det jobbigt att få till samma oberoende (eftersom de inte längre var oberoende), samt att DfS var ganska politiskt radikala jämfört med I&C som var ganska opolitiska.
Citera
2021-09-11, 20:20
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Det är högst relevant att ta upp varför medarbetare försvinner från radio svegot, plötsligt och utan förklaring.
Sålänge en förklaring uteblir kommer spekulationerna att fortgå.
Ta upp ett ämne från podden du vill diskutera så kanske det också kommer att ta upp plats i tråden.

Det är väl egentligen bara de Geers avsked som diskuterats och i viss mån förklarats. När övriga medarbetare försvunnit har det varit helt tyst och deras verk minneshålas i snabb takt då Dan ständigt byter format på hemsidan. Ingrid, Conrad, Ludvig, Klaus, Jonny osv.
Citera
2021-09-11, 21:54
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Andra möjligheter:

Han har läst för mycket i den här tråden och tagit det röda pillret.

Han tyckte det var jobbigt att vid 40+ sitta ensam i en stuga i en nedgången avfolkningsbyggd som stödhjul åt två tjocka losers, varav den ene inte ens besvärar sig med att bo i samma land, medan alla andra i hans ålder har 20 års arbetslivserfarenhet, fru och barn.

Edit:

För Hugin86:s del, så kan nämnas att Ludvig och Frida också verkar vara borta, så slipper du fråga om det nästa vår.

Ludvig och Frida har jag aldrig hör talas om. Lyssnade på svegot är de ´var nytt. Sen blev de flytt utomlands, och kom hem för några månader sen, värkar hänt mycket på den tiden
Citera
2021-09-11, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Ludvig och Frida har jag aldrig hör talas om. Lyssnade på svegot är de ´var nytt. Sen blev de flytt utomlands, och kom hem för några månader sen, värkar hänt mycket på den tiden
Ja, det hinner hända en del på tre år, ja...
Citera
2021-09-11, 22:22
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Det hade inte på något sätt varit positivt.
Att de blev populära var snarare det som var problemet.

Daniel var ideologiskt tom, när de inledde bekantskapen med DFS berättade han att han verkligen hoppades att det här samhället med olika folkslag skulle hålla, han ville att invandrarna skulle stanna kvar. Ingrid och hennes kompis Maria var likadana.

Frändelöv var mest en för radio passande röst. Om han utvecklade några mer förnuftiga ståndpunkter under tiden med DFS vet jag inte, men mycket talar för att det inte finns så mycket egen glöd.
Det krävs rätt umgängeskrets för att lyfta upp en sådan karaktär, vilkens engagemang sjunker tillbaka när han eller hon inte har mer övertygade personer runtomkring.

Ingrid och Maria fortsatte omfamna integration under tiden med DFS, och det med Dans och Magnus tillåtelse. Efter att de gick sin väg har de fortsatt rikta allmänhetens blickar mot muslimer istället för makten.

Att sådana lirare blir de mest omtyckta kan bero på att deras budskap i grund och botten liknar det hos det redan befintliga samhället, alltså något som inte blir för "farligt" att sympatisera med och som är lätt att haka på.
Citera
2021-09-11, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Det hade inte på något sätt varit positivt.
Att de blev populära var snarare det som var problemet.

Daniel var ideologiskt tom, när de inledde bekantskapen med DFS berättade han att han verkligen hoppades att det här samhället med olika folkslag skulle hålla, han ville att invandrarna skulle stanna kvar. Ingrid och hennes kompis Maria var likadana.

Frändelöv var mest en för radio passande röst. Om han utvecklade några mer förnuftiga ståndpunkter under tiden med DFS vet jag inte, men mycket talar för att det inte finns så mycket egen glöd.
Det krävs rätt umgängeskrets för att lyfta upp en sådan karaktär, vilkens engagemang sjunker tillbaka när han eller hon inte har mer övertygade personer runtomkring.

Ingrid och Maria fortsatte omfamna integration under tiden med DFS, och det med Dans och Magnus tillåtelse. Efter att de gick sin väg har de fortsatt rikta allmänhetens blickar mot muslimer istället för makten.

Att sådana lirare blir de mest omtyckta kan bero på att deras budskap i grund och botten liknar det hos det redan befintliga samhället, alltså något som inte blir för "farligt" att sympatisera med och som är lätt att haka på.
Och vilken efterfrågan menar du finns på ytterligare en gaphals som skriker om judar och negrer och som ingen vill lyssna på?

Jag säger inte att Daniel var perfekt ideologiskt, men vi har haft personer som har skrikit att det är judarnas fel sen Åbergs dagar och det går inte fram. Det är mentala dvärgar som tror att man lyckas med något den vägen. Nordfront är besatta av det och Svegot tangerar gränsen. Resultatet: ett litet antal mongon lyssnar och får spasmer i högerarmen och resten stänger av.

I&C öppnade upp för nya möjligheter med bildade och kreativa människor från framförallt den libertarianska rörelsen och kunde göra gemensam sak. De enda Nordfront får in som gäster är stråltanter och el-allergiker eller Dans tjocka polare från Spanien.

På rekordtid gick en okänd nobody som Daniel till att bli en av de mest populära poddprofilerna i Sverige med ett intressant budskap, medan Svegot och Nordfront stod och stampade med samma klick som de fem föregående åren.
Citera
2021-09-11, 23:00
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Och vilken efterfrågan menar du finns på ytterligare en gaphals som skriker om judar och negrer och som ingen vill lyssna på?

Jag säger inte att Daniel var perfekt ideologiskt, men vi har haft personer som har skrikit att det är judarnas fel sen Åbergs dagar och det går inte fram. Det är mentala dvärgar som tror att man lyckas med något den vägen. Nordfront är besatta av det och Svegot tangerar gränsen. Resultatet: ett litet antal mongon lyssnar och får spasmer i högerarmen och resten stänger av.

I&C öppnade upp för nya möjligheter med bildade och kreativa människor från framförallt den libertarianska rörelsen och kunde göra gemensam sak. De enda Nordfront får in som gäster är stråltanter och el-allergiker eller Dans tjocka polare från Spanien.

På rekordtid gick en okänd nobody som Daniel till att bli en av de mest populära poddprofilerna i Sverige med ett intressant budskap, medan Svegot och Nordfront stod och stampade med samma klick som de fem föregående åren.

Som sagt, det är en del av problemet att en sådan person med sina ointressanta budskap blir en av de mest populära profilerna.
Citera
2021-09-11, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Som sagt, det är en del av problemet att en sådan person med sina ointressanta budskap blir en av de mest populära profilerna.
Som sagt, han gjorde mer för den nationella sfären på en handfull år, än de "riktiga" nationella har gjort på 20 år.
Citera
2021-09-11, 23:12
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Som sagt, han gjorde mer för den nationella sfären på en handfull år, än de "riktiga" nationella har gjort på 20 år.

Nej, det har han inte, men du har ett stort behov av att harva här på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in