Citat:
Ursprungligen postat av
okok1
Hade det varit en Ingrid och Conrad livesändning så hade det varit 10 000-15 000 visningar nu. Jag tror inte många tidigare lyssnare hänger kvar och följer dessa.
Ingrid och Conrad gjorde saker. De åkte runt i Sverige och bjöd in alla möjliga gäster. De skapade massa träffar osv. De spred glädje och hopp. De berättade även många privata saker och delade med sig om sin vardag osv. Jag förstår varför de var så populära. De var genuina.
Sedan kom fifflaren och förstörde allt.
Ingrid och Conrad hade nog varit störst idag i alternativ media om de hade fortsatt.
Det hade inte på något sätt varit positivt.
Att de blev populära var snarare det som var problemet.
Daniel var ideologiskt tom, när de inledde bekantskapen med DFS berättade han att han verkligen hoppades att det här samhället med olika folkslag skulle hålla, han ville att invandrarna skulle stanna kvar. Ingrid och hennes kompis Maria var likadana.
Frändelöv var mest en för radio passande röst. Om han utvecklade några mer förnuftiga ståndpunkter under tiden med DFS vet jag inte, men mycket talar för att det inte finns så mycket egen glöd.
Det krävs rätt umgängeskrets för att lyfta upp en sådan karaktär, vilkens engagemang sjunker tillbaka när han eller hon inte har mer övertygade personer runtomkring.
Ingrid och Maria fortsatte omfamna integration under tiden med DFS, och det med Dans och Magnus tillåtelse. Efter att de gick sin väg har de fortsatt rikta allmänhetens blickar mot muslimer istället för makten.
Att sådana lirare blir de mest omtyckta kan bero på att deras budskap i grund och botten liknar det hos det redan befintliga samhället, alltså något som inte blir för "farligt" att sympatisera med och som är lätt att haka på.