2020-12-21, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Jag tror knappast Frändelöv lämnar på eget initiativ utan fått mer eller mindre klart besked att det blivit trångt kring soppskålen. Det som tidigare var rangordningen Dan-Magnus-Daniel har numera blivit Dan-Magnus-Björn-Ludvig-Daniel och då varken medlemsantal eller sidoinkomster ökat nämnvärt blir det en självklarhet att det är dags att se sig om efter nya möjligheter.
Det kom ju helt klart väldigt lägligt efter att Björn kom till byn i alla fall. När jag tänker tillbaka, så tror jag inte att Daniel har fått någon riktig uppskattning eller något uppmärksammande av övriga gänget alls.
Citera
2020-12-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Resorna var kända, men kanon kring dem var en annan. Då var det att hon åkte ner för att det var vackert väder, men efter att frågan har blivit lyft, så handlar det snarare om att det där gamla russinet är nere och leker av sig med marockanska toy boys.

Redan på I&C-tiden hade ju Ingrid en del kontroversiella vänner. Vi minns väl alla våldtäktsdömde Billy Butt som fick rentvå sig i Sommar med Ingrid och Conrad och den här snubben som satt på ett halvårs fängelse efter att fullt påklädd i en annan del i rummet hade sett en kvinna och det tolkades som våldtäkt. Det fallet blev aldrig helt utrett.

Marockanska toy boys är ju en mer eller mindre kvalificerad Flashback-spekulation. Conrad drog antingen inte samma slutsats, eller så hade han inget problem med det.
Citera
2020-12-21, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 100procentNordisk
Marockanska toy boys är ju en mer eller mindre kvalificerad Flashback-spekulation. Conrad drog antingen inte samma slutsats, eller så hade han inget problem med det.
Ptja, argumentet att det skulle vara det enda landet med bra väder som man besöker fyra gånger om året, tillsammans med faktumet att hon under flera år var gift med en marockan gör att man lätt börjar dra slutsatser.
Citera
2020-12-21, 17:38
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ptja, argumentet att det skulle vara det enda landet med bra väder som man besöker fyra gånger om året, tillsammans med faktumet att hon under flera år var gift med en marockan gör att man lätt börjar dra slutsatser.
Två gånger om året minns jag att hon sagt en gång. Men kan ju varit att hon underdrev den gången och säger lite olika olika gånger. Hurusom, så är det minst sagt suspekt ja varför man är så fixerad på ett enskilt land att semestra i. När jag hörde henne motivera det handlade det typ om att det är varmt och god mat. Som om det inte finns värme och god mat på andra ställen än Marocko runt Medelhavet.
Citera
2020-12-21, 17:38
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Det kom ju helt klart väldigt lägligt efter att Björn kom till byn i alla fall. När jag tänker tillbaka, så tror jag inte att Daniel har fått någon riktig uppskattning eller något uppmärksammande av övriga gänget alls.
Har Björn flyttat till Älgarås?
Citera
2020-12-21, 17:45
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Dan och Magnus har nämligen ett mycket begränsat kontaktnätverk, och med Conrads avhopp så kommer det bli ännu mindre. Conrad däremot har varit rätt bra på nätverkandet, men tyvärr har han inte så bra omdöme. När han började nätverka med ledande figurer inom NMR så tappade han kontakten med väldigt många. Och när han blev en del av domänbedragarens verksamhet så försvann kontakten med NMR också.

Jag spår att föreningen kommer tappa många medlemmar samtidigt som kostnadsmassan fortsätter att öka, i takt med det kommer föreningen mer och mer övergå till en säljsekt. Första steget blir att skicka ut en massa spam i form av tiggar-mail till den stora databas av e-postadresser som man ändå har. Därefter kanske det blir telemarketing till alla gamla avhoppade medlemmar eller kunder man har haft.

Kontakterna består huvudsakligen av Dans wienerschnitzel-kompisar runt om i Europa. Några feta gubbar som träffar varandra på konferenser och är ledare för diverse mikropartier. Det är meningen att DFS medlemmar ska bli väldigt imponerade när dessa gubbar gästspelar i radio Svegot eller flygs in till Älgarås på grillfesterna.

När motgiftarna slog sig samman med Ingrid och Conrad och körde lite Kiwi på festerna var det ett ärligt försök att locka fler människor. Nu verkar det istället mest bli NSF eller SvP 2.0 med Barny som klinkar lite tysk nazirock på gitarren.
Citera
2020-12-21, 18:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Jag tror knappast Frändelöv lämnar på eget initiativ utan fått mer eller mindre klart besked att det blivit trångt kring soppskålen. Det som tidigare var rangordningen Dan-Magnus-Daniel har numera blivit Dan-Magnus-Björn-Ludvig-Daniel och då varken medlemsantal eller sidoinkomster ökat nämnvärt blir det en självklarhet att det är dags att se sig om efter nya möjligheter.
De drar väl in några millar om året? Känns inte som att det borde vara omöjligt för fyra parasiter att leva på det.
Citera
2020-12-21, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har Björn flyttat till Älgarås?
Jajamensan!
Citera
2020-12-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Kontakterna består huvudsakligen av Dans wienerschnitzel-kompisar runt om i Europa. Några feta gubbar som träffar varandra på konferenser och är ledare för diverse mikropartier. Det är meningen att DFS medlemmar ska bli väldigt imponerade när dessa gubbar gästspelar i radio Svegot eller flygs in till Älgarås på grillfesterna.

När motgiftarna slog sig samman med Ingrid och Conrad och körde lite Kiwi på festerna var det ett ärligt försök att locka fler människor. Nu verkar det istället mest bli NSF eller SvP 2.0 med Barny som klinkar lite tysk nazirock på gitarren.

Jag tror mer att det är wienerschnitzel-kompisarna som ska bli imponerade av den ståtliga lokalen i Älgarås när personerna i nätverket kring Europa Terra Nostra träffas där.

Såg förresten att husfonden har satt sprätt på 2,5 miljoner nu. Knapp en halv miljon på inköp av fastigheten och 2 miljoner på diverse annat. Verkar inte som att man har gjort någon som helst kalkyl eller ens har en budget att hålla sig till. Hur dyrt kommer huset att bli till slut?
Citera
2020-12-21, 19:31
Medlem
Citat:
Jag tror mer att det är wienerschnitzel-kompisarna som ska bli imponerade av den ståtliga lokalen i Älgarås när personerna i nätverket kring Europa Terra Nostra träffas där.

Såg förresten att husfonden har satt sprätt på 2,5 miljoner nu. Knapp en halv miljon på inköp av fastigheten och 2 miljoner på diverse annat. Verkar inte som att man har gjort någon som helst kalkyl eller ens har en budget att hålla sig till. Hur dyrt kommer huset att bli till slut?

Ja, det är sanslöst. Hur mycket i värde har fastigheten ökat av dessa renoveringar som hittills kostat 2 miljoner?
Citera
2020-12-21, 22:59
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Citat:
De köpte ju en korvrullningsmaskin så Magnus kan äta 8-10 nygrillade bratwurst till frukost. Kanske korvrullningsmaskiner är dyra...?
Citera
2020-12-21, 23:50
Bannlyst
Citat:

Ja, det är minst sagt imponerande. Framförallt med tanke på hur lite som de faktiskt har åstadkommit med två miljoner. Det var ju inte Winchester Mansion som Söderman visade upp på treårskalaset, utan en rätt slätstruken kontorsbyggnad. Plöj ner fem miljoner till, så kanske vi får en Svenskarnas pool att plaska runt i på vardagar mellan 13 och 15:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in