2021-09-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Pröva se om du får ett svar.
Har inget twitterkonto. Men någon måste han tagit upp det med honom..
Citera
2021-09-11, 22:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Om du vet det och andra vet att hon var 17 så var det alltså mycket riktigt 6-7 år sedan.

Lex Cissi Wallin i långsinthet
Om det är så att det var henne han stötte på så skulle jag säga att det ställer honom i dålig dager, oavsett åldern.
Citera
2021-09-11, 22:56
Medlem
Baisers avatar
Jag ser just nu två kriser:

En personlig för HB som verkar om vad ryktet säger är sant verkar vara väldigt allvarlig.

Och sen en för moderaterna och dess krishantering, det här kan inte dra ut allt för länge, för om anklagelserna stämmer kommer det slå hårt tillbaka på M-ledningen.
Man kan anklagas att ha sett mellan fingrarna.

Dessutom kan bevis förstöras nu under helgen.

Sosse-spinn-doktorer kommer älska att använda den här krisen ända in till valdagen. Partiledningen MÅSTE riva av plåstret fort!
Senast redigerad av Baiser 2021-09-11 kl. 23:08.
Citera
2021-09-11, 22:57
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manorm
Det spekuleras om HB. Lägger ett vedträ på den elden.

Ett fem år gammalt klipp från podden Käbbel med Hanif Bali (född -87) och Ida Drougge (född -90). Där följande dialog utspelas:

Ida läser tittarfråga: – Har ni två haft sex?
Båda: – Nej.
Ida: Vi har känt varandra jättelänge. Hanif raggade på mig en gång.
Hanif: Ja, exakt. Du behöver inte säga hur gammal du var när jag gjorde det. Vi var yngre då!

https://www.youtube.com/watch?v=dYKRgPXhu2o

Det är ett oskyldigt, rofyllt och lite flörtigt utbyte mellan två vänner/kollegor. Men i en tråd som denna blir det dråpligt. Speciellt om man iakttar Hanifs minspel under interaktionen. Han vet att har förväntningar på sig som riksdagsman och att det inte är särskilt statsmannamässigt att ragga på minderåriga partikollegor, trots att han själv bara är ett par år äldre.

Om HB är trådens huvudman så handlar det sannolikt om ett liknande fall. Där han som ung gjort närmanden på en ännu lite yngre partikollega. Ganska oskyldigt men tillräckligt för att få igång drevet och skaka hans värld. Bettar ändå på att han går stärkt ur denna kris.

Vänligen,
Månorm

INTRESSANT!!! Detta ger lite perspektiv.
Citera
2021-09-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Nja, det kanske är så att moderaterna har tröttnat på sin populistiska vilde. De tycker nog det är pinsamt att Hanif drar igång insamlingar till gruppvåldtagna offer när partiet inte gör något. Jag tror nog att Hanif har mer stöd än vad m-politruker tror hos folk i allmänhet. Jag hann själv inte skicka pengar innan insamlingen avslutades till kvinnan.

Kan Stockholmsmoderaterna sänka honom nu och ersätta honom med någon ny Reinfeldt-fjant likt dvärgen Kristofersson blir de glada. Men de vinner inga val, inser de inte det?

Allvarligt talat, vad är detta för trams? OK, Hanif har sms:at med unga moderat-kvinnor. Än sen? De är över 15 år och "byxmyndiga". Om de senare vill släppa till "hallongrottan" är det något Hanif får lösa med sitt samvete och sin sambo. Vad han gör privat skiter jag i, även om jag själv inte skulle vilja ta i dessa moderata träskpaddor med en "ten feet pole". För fan, detta är inte KD!

Titta istället på vad Hanif gör. Han är en moderat som talar ur skägget så alla förstår. Han är en invandrare som har, tycker jag, en bra syn på hur invandrare skall anpassa sig till Sverige. Inte vi till invandrarna. Han har ett varmt hjärta för brottsoffer, vilket visats i hans samlingar till dem. Vad f-n har moderat-dvärgen Kristofersson gjort under tiden mer än leka skolmagister?

Hanif taktik att rida ut stormen kan diskuteras. Jag skulle råda honom att istället säga. "OK, jag sms:ade lite kvinnor. Än sen? Jag är en man och jag tycker det är roligt. Kvinnorna gillar också att reta mig. Min sambo tycker nog jag är dum, men hon vet att jag älskar henne!".

Hanif är en snackare, pratar pratar pratar. Han borde satsa på att bli opinionsbildare än att vara en riksdagman. Kanske vara kolumnist på Bulletin? Väl där, skiter jag fullständigt vad han gör.
Citera
2021-09-11, 23:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det är så att det var henne han stötte på så skulle jag säga att det ställer honom i dålig dager, oavsett åldern.

Finns absolut inget som talar för att de var hon. Vissa har påstått att personen nu är 23 år, inte 25 år.
Citera
2021-09-11, 23:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Finns absolut inget som talar för att de var hon. Vissa har påstått att personen nu är 23 år, inte 25 år.
Känns helt bisarrt att rota fram sån gammal skit, om det inte ens rör sig om något brottsligt.
Citera
2021-09-11, 23:07
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Men nationellt sett kan ju Hanifs röster faktiskt vara avgörande för om SD eller M blir störst, något som kan ha en väldigt stor betydelse sen när regeringen ska utses.

Svårt att se det, när allt kommer till kritan är vi ett land där laget i stort sett alltid går för individen.
Citera
2021-09-11, 23:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Men nationellt sett kan ju Hanifs röster faktiskt vara avgörande för om SD eller M blir störst, något som kan ha en väldigt stor betydelse sen när regeringen ska utses.
Det tror jag också. Det finns en hel del väljare som låtit sig luras att tro att M blivit vettiga. om HB försvinner så förlorar M de flesta av dessa röster.
Citera
2021-09-11, 23:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Jag ser just nu två kriser:

En personlig för HB som verkar om vad ryktet säger är sant verkar vara väldigt allvarlig.

Det tror jag mest är illvilliga rykten som sprids på Twitter och i den här tråden. HB har många fiender både inom och utom partiet.

Citat:
Och sen en för moderaterna och dess krishantering, det här kan inte dra ut allt för länge, för om anklagelserna stämmer kommer det slå hårt tillbaka på M-ledningen. Man kan anklagas att ha sett mellan fingrarna.

Dessutom kan bevis förstöras nu under helgen.

Vad menar du med det? Det handlar ju inte om någon brottsutredning där man kan göra husrannsakan och beslagta mobiler. De "bevis" som M har har de redan fått från dem som anmälde det inträffade. Återstår för M att utvärdera dessa och fråga ut de berörda.
Citera
2021-09-11, 23:31
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Jag vet 100% att det är HB det gäller.
Visst , men hur många gånger behöver du förklara detta för att känna du fått fram budskapet?
Citera
2021-09-11, 23:32
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det tror jag mest är illvilliga rykten som sprids på Twitter och i den här tråden. HB har många fiender både inom och utom partiet.

Vad menar du med det? Det handlar ju inte om någon brottsutredning där man kan göra husrannsakan och beslagta mobiler. De "bevis" som M har har de redan fått från dem som anmälde det inträffade. Återstår för M att utvärdera dessa och fråga ut de berörda.

Och du tror om det bara var bagateller som anklagelserna gällde att HB skulle vara tyst I tre, snart fyra dagar?

Det är helt klart av alla inblandade agerande att det här rör något allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in