2021-09-11, 22:29
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Medborgerlig samling kanske skulle kunna ta emot honom.
Det är klart de skulle.
De skulle nog även ge honom en Volkswagen Golf som är nedklassad till EPA som tack för att de får någon publicitet alls.

Gillar Hanif och hans podd men jag och även många andra lyssnare skulle aldrig i helvete rösta på det parti han företräde.
Att många följer Hanif på twitter betyder inte att de är moderater.
Citera
2021-09-11, 22:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Vad finns det för belägg för att det överhuvudtaget är Hanif Bali? En paus på twitter?
Citera
2021-09-11, 22:32
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Har alltid tänkt att Hanif är för "smart" för att åka dit på något sånt här, oklart iof när detta har skett men med tanke på hans hårda ton kring Virtanen o Soran så vore det allmänt konstigt om han själv haft skelett i garderoben medan han sagt vad han sagt.

Nu är det ju såklart inte säkert att det är han så man ska akta sig för att gå händelserna i förväg, kan ju lika gärna vara någon man inte hört namnet på förr.

Jag säger inte att det är HF men många klandervärda människor har en tendens att överkompensera. Detta är inte en jämförelse med vad som beskrivits än så länge men ta kapten klänning som ett extremt exempel.
Citera
2021-09-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Det är klart de skulle.
De skulle nog även ge honom en Volkswagen Golf som är nedklassad till EPA som tack för att de får någon publicitet alls.

Gillar Hanif och hans podd men jag och även många andra lyssnare skulle aldrig i helvete rösta på det parti han företräde.
Att många följer Hanif på twitter betyder inte att de är moderater.
Har någon frågat hans GodTon-parhäst Per Lingren på twitter om det inträffade?
Citera
2021-09-11, 22:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Verkligheten har kommit ifatt Hanif.
Och vad baserar du detta på?
Citera
2021-09-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag säger inte att det är HF men många klandervärda människor har en tendens att överkompensera. Detta är inte en jämförelse med vad som beskrivits än så länge men ta kapten klänning som ett extremt exempel.

Förstår vad du syftar på, fullt möjligt såklart men har en känsla att något inte stämmer, Hanif är nyligen förlovad, skaffat hus, har en stor följarskara, det går liksom inte ihop att han samtidigt raggar på småtjejer när han dessutom vet att media är ute efter honom
Citera
2021-09-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Exakt

Därför är han rökt politiskt
Och ju längre tid det är tyst..ju värre blir det.
Går aldrig att tiga ihjäl detta.
Citera
2021-09-11, 22:38
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Förstår vad du syftar på, fullt möjligt såklart men har en känsla att något inte stämmer, Hanif är nyligen förlovad, skaffat hus, har en stor följarskara, det går liksom inte ihop att han samtidigt raggar på småtjejer när han dessutom vet att media är ute efter honom

Om historien lärt oss något är att människor gör korkade saker när de är kåta.
Citera
2021-09-11, 22:40
Medlem
Citat:
Har någon frågat hans GodTon-parhäst Per Lingren på twitter om det inträffade?

Pröva se om du får ett svar.
Citera
2021-09-11, 22:41
Medlem
Manorms avatar
Det spekuleras om HB. Lägger ett vedträ på den elden.

Ett fem år gammalt klipp från podden Käbbel med Hanif Bali (född -87) och Ida Drougge (född -90). Där följande dialog utspelas:

Ida läser tittarfråga: – Har ni två haft sex?
Båda: – Nej.
Ida: Vi har känt varandra jättelänge. Hanif raggade på mig en gång.
Hanif: Ja, exakt. Du behöver inte säga hur gammal du var när jag gjorde det. Vi var yngre då!

https://www.youtube.com/watch?v=dYKRgPXhu2o

Det är ett oskyldigt, rofyllt och lite flörtigt utbyte mellan två vänner/kollegor. Men i en tråd som denna blir det dråpligt. Speciellt om man iakttar Hanifs minspel under interaktionen. Han vet att har förväntningar på sig som riksdagsman och att det inte är särskilt statsmannamässigt att ragga på minderåriga partikollegor, trots att han själv bara är ett par år äldre.

Om HB är trådens huvudman så handlar det sannolikt om ett liknande fall. Där han som ung gjort närmanden på en ännu lite yngre partikollega. Ganska oskyldigt men tillräckligt för att få igång drevet och skaka hans värld. Bettar ändå på att han går stärkt ur denna kris.

Vänligen,
Månorm
Citera
2021-09-11, 22:45
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Verkligheten har kommit ifatt Hanif.

Nja, det kanske är så att moderaterna har tröttnat på sin populistiska vilde. De tycker nog det är pinsamt att Hanif drar igång insamlingar till gruppvåldtagna offer när partiet inte gör något. Jag tror nog att Hanif har mer stöd än vad m-politruker tror hos folk i allmänhet. Jag hann själv inte skicka pengar innan insamlingen avslutades till kvinnan.

Kan Stockholmsmoderaterna sänka honom nu och ersätta honom med någon ny Reinfeldt-fjant likt dvärgen Kristofersson blir de glada. Men de vinner inga val, inser de inte det?

Allvarligt talat, vad är detta för trams? OK, Hanif har sms:at med unga moderat-kvinnor. Än sen? De är över 15 år och "byxmyndiga". Om de senare vill släppa till "hallongrottan" är det något Hanif får lösa med sitt samvete och sin sambo. Vad han gör privat skiter jag i, även om jag själv inte skulle vilja ta i dessa moderata träskpaddor med en "ten feet pole". För fan, detta är inte KD!

Titta istället på vad Hanif gör. Han är en moderat som talar ur skägget så alla förstår. Han är en invandrare som har, tycker jag, en bra syn på hur invandrare skall anpassa sig till Sverige. Inte vi till invandrarna. Han har ett varmt hjärta för brottsoffer, vilket visats i hans samlingar till dem. Vad f-n har moderat-dvärgen Kristofersson gjort under tiden mer än leka skolmagister?

Hanif taktik att rida ut stormen kan diskuteras. Jag skulle råda honom att istället säga. "OK, jag sms:ade lite kvinnor. Än sen? Jag är en man och jag tycker det är roligt. Kvinnorna gillar också att reta mig. Min sambo tycker nog jag är dum, men hon vet att jag älskar henne!".
Citera
2021-09-11, 22:52
Medlem
Baisers avatar
Jag vet 100% att det är HB det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in