2021-09-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Fel!
Esbjörn har den objektiva varianten av lindrig kognitiv funktionsnedsättning

Ditt dravel om hypokondri och Münchhausens syndrom beträffande den subjektiva varianten är dessutom också fel, men meningslöst att utveckla eftersom det inte är den varianten Esbjörn lider av. Jag kan dock säga att hypokondri och Münchhausens syndrom har lika lite att göra med pseudodemens och fantomsmärtor, som de har att göra med subjektiv lindrig kognitiv funktionsnedsättning.

Summa summarum, du är inkompetent på dessa tillstånd och du är okunnig om Esbjörns diagnos, vilket inte hindrar dig från att glatt uppvisa din okunskap och inkompetens för öppen ridå.

Till skillnad från dig så har jag läst utredningarna om Esbjörns diagnoser, och vet vad jag talar om.

Att du inte vet vad du talar om visas tydligt av de olika uttrycken som du själv hittar på och den förvirrade begreppssammanblandningen som du står för.

Esbjörn är normalbegåvad och med endast en av sjukvården fastställd subjektiv närminnesproblematik.
Den senaste diagnosen har han själv köpt i ett enda syfte, vilket inte minst visas av utredarens senare tillägg där det för milda resultatet av utredningen försöker förvärras. Vilket gick rätt illa. Ingen seriös yrkesman kan ge Esbjörn den diagnos han, pedofilen och ni troll här i tråden är ute efter, inte ens den av doktoranden Barry köpta utredningen. Något som också fastställs av professorn i geriatrik.
2021-09-11, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Har du språksvårigheter som inte förstår skillnaden på hot och hat?

Hat framförs i vart och vartannat inlägg.

Upprepade hatiska inlägg och påstående leder ofta till angrepp av våldsamma virrhjärnor.

Man kan absolut fundera på vad uppiskat hat leder till. Det gäller även det uppiskade hatet som du och andra Ebbabister driver mot Esbjörn och alla som stöttar honom i föreliggande affärstvist.
2021-09-11, 13:33
Medlem
Citat:
Jag är intresserad av vad som hänt i föreliggande affär och vad de olika aktörerna gjort under denna tid. Inte vad Ebba gjorde innan den, inte heller vad Esbjörn gjorde innan den. Jag är heller särskilt intresserad av vad Ebbas juridiska stöd, vittnen, vänner eller släkt gjorde innan affärstvisten, inte heller Esbjörns juridiska stöd, vittnen, vänner och släkt.

Säg som det är, du är inte intresserad av att veta någonting. Du är bara intresserad av att trolla, ljuga och smutskasta.

Du undrar över vittnens trovärdighet. Esbjörn ska vittna. Undrar du inte över hans trovärdighet då? Påverkas inte hans trovärdighet av hans uppfattnings- och minnesförmåga? Är du då inte intresserad av hur han har presterat rent uppfattnings- och minnesmässigt i en mycket liknande situation under samma period som denna affären pågått?

Nej visst ja, du vill ju inte veta någonting som har med fakta att göra, eller som är till Esbjörns nackdel. Du vill bara trolla, ljuga och smutskasta.

Det går inte att blunda för fakta. Esbjörn gör gällande, i polisförhör, bara dagar innan han skrev avtalet med Ebba, att han har en extremt god syn och uppfattningsförmåga, samt att han har ett extremt gott minne. Samma sak bara några dagar före MUFen när han i domstol gör gällande samma sak. Han minns allt i detalj, han kunde avgöra, i farten, på bråkdelen av en sekund, när trafiken slog om. Han kunde, i stridens hetta, på cykeln han aldrig såg, se att det inte satt en framlampa. Han kommer därtill ihåg allt detta, in i minsta detalj, mer än ett år efter händelsen.
Men att han har skrivit på ett avtal om huset, det förstår han inte, det minns han inte, det har han ingen aning om, han minder bara att ångra att han gjorde det, trots att han varken visste eller mindes, att han gjort det.

Vilken minst normalbegåvad människa (alltså inte Krmkr, MarryBlunt eller DoraF) som helst ser genast den totala avsaknaden av trovärdighet hos detta vittne.
2021-09-11, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Till skillnad från dig så har jag läst utredningarna om Esbjörns diagnoser, och vet vad jag talar om.

Att du inte vet vad du talar om visas tydligt av de olika uttrycken som du själv hittar på och den förvirrade begreppssammanblandningen som du står för.

Esbjörn är normalbegåvad och med endast en av sjukvården fastställd subjektiv närminnesproblematik.
Den senaste diagnosen har han själv köpt i ett enda syfte, vilket inte minst visas av utredarens senare tillägg där det för milda resultatet av utredningen försöker förvärras. Vilket gick rätt illa. Ingen seriös yrkesman kan ge Esbjörn den diagnos han, pedofilen och ni troll här i tråden är ute efter, inte ens den av doktoranden Barry köpta utredningen. Något som också fastställs av professorn i geriatrik.

Du ljuger och fortsätter att sprida din inkompetens inför öppen ridå.
Esbjörn har diagnosen Lindrig kognitiv störning, objektiv (minnesstörning) ICD-10 diagnoskod F06.7, som tom stödjs av Ebbas expertvittne, något som han påtalade i sin bedömning av utredningen. Vilken diagnos som Esbjörn hade för elva år sedan är lika irrelevant som att han sannolikt inte hade någon av dessa diagnoser för 30 år sedan.
2021-09-11, 13:39
Bannlyst
Citat:

Det är en ren, skär och lättkontrollerad lögn. Esbjörn lider av lindrig kognitiv störning, objektiv (minnesstörning) ICD-10 diagnoskod F06.7.

Eftersom du upprepar lögnen även efter att du har blivit fångad med handen i syltburken och blivit tillrättavisad för det, har du tappat all trovärdighet. Du betyder att du i tillägg till att du är inkompetent och okunnig, dessutom är en ertappad lögnare och inget annat.

Det får du lära dig leva med.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-11 kl. 13:45.
2021-09-11, 13:44
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det är en ren, skär och lättkontrollerad lögn. Esbjörn lider av lindrig kognitiv störning, objektiv (minnesstörning) ICD-10 diagnoskod F06.7.

Eftersom du upprepar lögnen även efter att du har blivit fångad med handen i syltburken och blivit tillrättavisad för det, har du tappat all trovärdighet. Du är helt enkelt en ertappad lögnare och inget annat. Det får du lära dig leva med.

Minnesstörningen såg vi inte mycket av efter att Esbjörn hade mejat ner en stackars flicka.

Då var det inget fel på minnet. Då mindes han bättre än alla andra vittnen.
2021-09-11, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Minnesstörningen såg vi inte mycket av efter att Esbjörn hade mejat ner en stackars flicka.

Då var det inget fel på minnet. Då mindes han bättre än alla andra vittnen.
Esbjörn lider av lindrig kognitiv störning, objektiv (minnesstörning) ICD-10 diagnoskod F06.7.
Fundera på vad det kan ha inneburit för honom i sitt möte med Ebba, istället för att dra upp för denna affärstvist, irrelevanta saker.
2021-09-11, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag hållet verkligen med om att att det vore roligt om diskussionen här la lite fokus framåt. Det tror att Ebba inte räknade med att behöva styrka det hon säger och påstår. Hon är van vid att hennes ord bär stor trovärdighet och räknaren med det även här.

Men att jag har god koll håller jag inte riktigt med om. Jag har minne som en åderförkalkad guldfisk. Så även om jag läst de flest inlagor. Så har jag glömt det mesta.

Så jag tar de vittnena jag minns på rak arm.
•Mari-Linn Stenlund.
Ebbas väninna som medverkade vid kontraktsskrivningen. Jag tror hon ska styrka att allt gick rätt och riktigt. Det faktumet att hon jobbar som PR-konsult kan jag tycka är lite svårt, hon är så van att försöka påverka människor i sin yrkesroll att hon knappast tänker på om det görs.

Om jag var Esbjörns ombud hade jag velat fråga henne hur länge det hela tog. De gick in i huset för att skriva klockan 3, men hur dax skedde påskriften. Vidare skulle jag vilja fråga om de åt eller drack något tillsammans där i köket.
• Erik, mäklaren som daterar sin värdering två månader efter kontrakskrivningen.
Ebba har ju inte kunnat lämna in någon relevant värdering på huset. Så meningen med hans vittnesmål måste ju vara att han visst gjort en muntlig värdering till Ebba innan priset bestämdes. Om det funnits en relevant värdering så hade hans vittnesmål varit helt onödigt.

Som Esbjörns ombud hade jag frågat om han varit på plats vid huset. Om han oxå informerat Esbjörn om värderingen. Om han inte gjort det hade jag undrat om han anser sig brustet i mäklar etik.
•Polis som förhörde Esbjörn vid trafikbrottet.
Meningen är väll att hen ska vittna om att Esbjörn verkade vara vid sina sinnens fulla bruk vid polisförhöret. Men då hen som polis knappast har befogenhet att bedömas det tycker jag detta vittne är helt meningslöst.

Som Esbjörn ombud hade jag enbart frågat om hennes medicinska utbildning.
•Ebbas mamma
Jag tror syftet med henne är att hon ska stärka att Esbjörn var glad som en lärka efter att kontraktet skrivets. Jag vet inte hur det är vid tvister, men vid ett så nära familjeband hade hon vid ett brottsmål inte fått vittna under ed. Vilket gör hennes ord mindre värda rättsligt.

Jag kan mycket väl ha glömt något vittne. Men
Dessa är enligt mig en sorglig skara vittnen som knappast stärker något Ebba säger.

Bra genomgång av vittnena och lär som du skriver inte stärka Ebba på något sätt. Möjligen tvärtom.
Måste lägga till att hon tar dit morsan bär löjets skimmer över sig, något som alla med någon som helst kunskap om hur en rätt bedömer vittnen håller med om. Det är så svagt att det snarare smittar av sig sig och förklenar resten av vittnena innan de ens börjat vittna. Det vilar därför något desperat över att plocka in modern.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-11 kl. 14:07.
2021-09-11, 14:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du är precis lika okunnig och korkad som vanligt.

Ebba bor på den adressen.
Jaha där ser man så de har åter blivit ett par då. De är till att gratulera och barnen likaså som får ynnesten att ha mamma å pappa under samma tak igen precis som Gud har menat det när han instiftade äktenskapet. Ja då behöver ju inte Ebba Esbjörns hus längre och vi lär få se en förlikning istället för rättegång eller har de juridiska kostnaderna m.m. blivit så dyra vid det här laget så det egentligen är det rättegången handlar om? Fast det såklart Esbjörns lilla koja går säkert att göra sig en hacka på framöver.....
2021-09-11, 14:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Bra genomgång av vittnena och lär som du skriver inte stärka Ebba på något sätt. Möjligen tvärtom.
Måste lägga till att hon tar dit morsan bär löjets skimmer över sig, något som alla med någon som helst kunskap om hur en rätt bedömer vittnen håller med om. Det är så svagt att det snarare smittar av sig sig och förklenar resten av vittnena innan de ens börjat vittna. Det vilar därför något desperat över att plocka in modern.
Tack!

Jag håller helt med om mammans lämplighet som vittne. Pinsamt lågt. Det ska visst vittna någon expert på demens oxå. Som ska vittna utan att någonsin träffat Esbjörn.

Jag hittade föresten var jag läst att Esbjörn inte riktigt fattat att det var kontraktet han skrev på.
Citat:
Vad trodde Esbjörn att han skrev på då?
– Jag vet inte riktigt, han trodde att det var något preliminärt.
Hämtat ur denna artikel. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig
2021-09-11, 14:42
Bannlyst
Expressens Amanda Broberg beskriver hur hon ser på Ebbas sätt att hantera turerna i affärstvisten under denna rubrik: "Ebba Buschs försvar är ett kommunikativt haveri".

Här ett utdrag ur texten:
Busch hantering av situationen är inte bara djupt oseriös rent kommunikativt, den är också ett uttryck för exakt den attityd som vi vill stävja; nämligen att det i vissa enskilda fall skulle vara okej att begå brott, eller att vissa situationer står över lagen.

Om Busch nu ansåg sig vara så oskyldig skulle hon som verklighetens folk låtit saken prövas i domstol. Att drivkraften att inte också på pappret vara oskyldig utan kunna gå vidare för att man har viktigare saker för sig inger helt enkelt inte förtroende.

Det tyder på allt annat än ödmjukhet inför den lag och ordning om Busch går till val på att värna.
2021-09-11, 14:44
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Esbjörn lider av lindrig kognitiv störning, objektiv (minnesstörning) ICD-10 diagnoskod F06.7.
Fundera på vad det kan ha inneburit för honom i sitt möte med Ebba, istället för att dra upp för denna affärstvist, irrelevanta saker.

Esbjörn har perfekt minne både innan och efter att han har skrivit på kontraktet. Han har också ett utomordentligt detaljminne av när de träffades för att underteckna kontraktet.

Esbjörn har stenkoll på hur man lurar folk och slipper undan att betala, inte konstigt att han fick öknamnet ”springnotan” när han härjade som värst i Västerås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in