2021-09-11, 11:10
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Jag tror inte du tog tillräckligt med LSD för att expandera ditt medvetande så pass mycket att du förstår att stål-byggnader inte kan stå emot brand lika bra som betong-byggnader.
Det är helt enkelt bara grundläggande fysik. Ta en titt på ritningarna och se vad tornen var byggda av och jämför det med andra byggnader så som Empire state building.

Det räcker alltså med 500 grader för att få stål att tappa 80% av sin bärkapacitet. Lägg sedan ihop ett och ett och förstå att det var fullständigt begripligt och nog ganska säkert medräknat av terroristerna att tornen skulle rasa. Flygbränsle är alltså ett perfekt virke för att hålla en brand igång så länge som möjligt.

Ta några lappar till och försök expandera mer, du kommer klara det!

Men det förklarar dock inte varför tre byggnader faller i fritt fall i en konstant acceleration enligt gravitationslagen. Även om 20% tom 10% av bärkapaciteten över HELA byggnaden återstår, så är fritt fall omöjligt utan byggnaden måste enligt fysikens lagar falla oregelbundet ner. 20% bärkapaciteten innebär motstånd.
Senast redigerad av KTM_ 2021-09-11 kl. 11:12.
Citera
2021-09-11, 11:14
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Men det förklarar dock inte varför tre byggnader faller i fritt fall i en konstant acceleration enligt gravitationslagen. Även om 20% tom 10% av bärkapaciteten över HELA byggnaden återstår, så är fritt fall omöjligt utan byggnaden måste enligt fysikens lagar falla oregelbundet ner.

Fel igen kompis.

Bilda dig angående den fysik du refererar till. Man ser att du inte ens vet vad "gravitationslagen" är eller vad den betyder i det här fallet.

Nyttig information i komprimerat format finns att se här
https://www.youtube.com/watch?v=byUEdps7vX0

Jag tror på dig!
Citera
2021-09-11, 11:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalistKatten
Det är ju i princip klarlagt att 11e september-attackerna inte gick till som den "officiella versionen" vill visa.
Trodde att detta var allmän vetskap efter såhär lång tid?
Varför skulle det vara allmän kunskap? Varför skulle det läras ut i skolorna?
Var är den empiriska forskningen? Var kan man läsa mer om det här, som inte är stenhårt vinklat?

Och dessutom så var det ju fler än tre byggnader som rasade 11 september. Det var fan hela området - hela kvarteret blev ett svart hål från rasade byggnader.

Så jag förstår inte varför man skulle ta upp mer än de kända tornen, Pentagon osv.
Citera
2021-09-11, 11:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Varför skulle det vara allmän kunskap? Varför skulle det läras ut i skolorna?
Var är den empiriska forskningen? Var kan man läsa mer om det här, som inte är stenhårt vinklat?

Och dessutom så var det ju fler än tre byggnader som rasade 11 september. Det var fan hela området - hela kvarteret blev ett svart hål från rasade byggnader.

Så jag förstår inte varför man skulle ta upp mer än de kända tornen, Pentagon osv.

Därtill beskrivs dokumentären så här:
Med tidsexakta bilder och inspelningar av flygledarnas kommunikation redogör denna dokumentär för de första timmarna av onsdagsmorgonen den 11 september 2001.

WTC7 kollapsade dock långt efter tornen - sent på eftermiddagen efter att ha brunnit hela dagen…
Citera
2021-09-11, 11:30
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Det kan vara så att dom flesta med IQ 80 ändå vet att det var 20 år sedan idag och inte 19 år men jag kan ha fel.

Sen låter du precis som alla andra som läst tre rader av text men tröttnat och hakat på tåget för dom lättlurade. Sett 4 ihopklippta filmer och sedan utlyst sig som expert och sen har mage att kalla andra för IQ 80 när man själv nog inte ligger så mycket högre.

Det finns inget mer ni kan säga som inte redan sagts men om du vill testa så föreslår jag att du kommer med något som skulle vara intressant och som har lite mera innehåll än bara vanliga klyshor som får dig att verka dum.

Insåg du att allt inte stod rätt till samma dag som det hände? Det gjorde inte jag - därav 19 år.
Citera
2021-09-11, 11:30
Medlem
Citat:
Det är just precis sådana här inlägg som jag menar är efterblivet.
Jag menar, kom igen! Du vet verkligen ingenting Allt du "vet" om händelsen är rykten.
Du har aldrig någonsin studerat något ämnen som rör det här det syns väldigt tydligt.
Så, sluta gissa och sluta vara ett korkat får som fastnar i psykologiska fällor för ihärdiga nollor.

Se filmen istället och lär dig något och gå vidare i livet med tanken om att göra det till det bättre.

ok din jävla slasktratt.

försök smälta stål med en brand.
du kanske lyckas kröka en balk om du utsätter den för en kraftig eld under relativt lång tid. men att få den att falla ihop på sig själv i fritt fall hastighet mot det största motståndet kommer du aldrig lyckas med.

lycka till på södertörn.
Citera
2021-09-11, 11:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
ok din jävla slasktratt.

du kanske lyckas kröka en balk om du utsätter den för en kraftig eld under relativt lång tid. men att få den att falla ihop på sig själv i fritt fall hastighet mot det största motståndet kommer du aldrig lyckas med.

lycka till på södertörn.
Nu har dock ingen påstått att något stål smälte i WTC (ja, utom konspirationsteoretikerna/trutherrörelsen som flitigt använt det som halmdocka).
Citera
2021-09-11, 11:36
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
ok din jävla slasktratt.

lycka till på södertörn.

Halmgubbar och trollspråk.. wow!
Och du svarar nästan på din egen fråga om du inte ser det

Tänk samma fast man lyckas kröka flera balkar och sen kanske = blir att byggnaden rasar. Ingen har någonsin påstått att man smält något stål. Det du ser som ser ut som smält stål är smält aluminium från flygplanen, gipsväggarna och resten av annan metall som har lägre smältpunkt än stål.
Man behöver inte ha studerat på södertörn för att fatta att det finns en del skit i byggnader som WTC.
Citera
2021-09-11, 11:41
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Det kan vara så att dom flesta med IQ 80 ändå vet att det var 20 år sedan idag och inte 19 år men jag kan ha fel.

Sen låter du precis som alla andra som läst tre rader av text men tröttnat och hakat på tåget för dom lättlurade. Sett 4 ihopklippta filmer och sedan utlyst sig som expert och sen har mage att kalla andra för IQ 80 när man själv nog inte ligger så mycket högre.

Det finns inget mer ni kan säga som inte redan sagts men om du vill testa så föreslår jag att du kommer med något som skulle vara intressant och som har lite mera innehåll än bara vanliga klyshor som får dig att verka dum.

Det finns enormt mycket material om denna händelse, och om du är genuint intresserad kan jag naturligtvis peka dig mot en del intressanta sammanställningar (det finns enormt mycket skräp också som vanligt). Jag betvivlar dock inte att du klarar av att ta del och finna information om du vill det, men statistiken talar för att du endast kommer att söka information inom din bubbla, och ändå värdera andra källor som falska. Det jag gjorde var att jag (precis som inom vilket researchprojekt som helst) tog del av all information jag kunde gräva fram och värderade varje del för sig (ibland mot varandra). Bland konspirationer är 9/11 lågt hängande frukt.

Ett sidospår, men jag har aldrig varit jätteintresserad av att grotta ner mig i detaljerna kring händelsen. Det stod klart rätt tidigt att det endast var en komponent av något större. Tyvärr har folk en tendens att fasta i detaljerna och inte se den stora bilden.
Jag tror heller inte att vi ska förvandla denna tråd till en allmän konspirationstråd om 9/11 då det finns andra för det ändamålet.
Citera
2021-09-11, 11:46
Medlem
Citat:
Fel igen kompis.

Bilda dig angående den fysik du refererar till. Man ser att du inte ens vet vad "gravitationslagen" är eller vad den betyder i det här fallet.

Nyttig information i komprimerat format finns att se här
https://www.youtube.com/watch?v=byUEdps7vX0

Jag tror på dig!

"Youtube-videos är inte en pålitlig källa."

..Kompis
Citera
2021-09-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Absolut - det är en fakefilm gjord för att driva med konspirationsteorierna runt 9/11. I den oklippta versionen finns även ett ufo som flyger förbi.. här kan du se hela filmen och få förklaringen av han som gjort den:

https://www.youtube.com/watch?v=k8VAsoVuShM

Men..men. är då detta också en fejkfilm men ett vittne på plats inne i byggnad 7. Insatsledare Barry Jennings som hörde flertalet explosioner på plats 😀 10 min in i videon https://www.bitchute.com/video/0YhJcl0PO3U/
Citera
2021-09-11, 12:03
Medlem
Helt otroligt att med alla dessa foliehattar.
Ja det fanns ett torn (Wtc7) som också brann upp. Bara för att svt sänder en dokumentär om wtc1 och wtc2 så förnekar dom ju inte att även Wtc7 brann upp.
Foliehattar alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in