Citat:
Ursprungligen postat av
Iris-T
Det kan vara så att dom flesta med IQ 80 ändå vet att det var 20 år sedan idag och inte 19 år men jag kan ha fel.
Sen låter du precis som alla andra som läst tre rader av text men tröttnat och hakat på tåget för dom lättlurade. Sett 4 ihopklippta filmer och sedan utlyst sig som expert och sen har mage att kalla andra för IQ 80 när man själv nog inte ligger så mycket högre.
Det finns inget mer ni kan säga som inte redan sagts men om du vill testa så föreslår jag att du kommer med något som skulle vara intressant och som har lite mera innehåll än bara vanliga klyshor som får dig att verka dum.
Det finns
enormt mycket material om denna händelse, och om du är genuint intresserad kan jag naturligtvis peka dig mot en del intressanta sammanställningar (det finns enormt mycket skräp också som vanligt). Jag betvivlar dock inte att du klarar av att ta del och finna information
om du vill det, men statistiken talar för att du endast kommer att söka information inom din bubbla, och ändå värdera andra källor som
falska. Det jag gjorde var att jag (precis som inom vilket researchprojekt som helst) tog del av all information jag kunde gräva fram och värderade varje del för sig (ibland mot varandra). Bland konspirationer är 9/11 lågt hängande frukt.
Ett sidospår, men jag har aldrig varit jätteintresserad av att grotta ner mig i detaljerna kring händelsen. Det stod klart rätt tidigt att det endast var en komponent av något större. Tyvärr har folk en tendens att fasta i detaljerna och inte se den stora bilden.
Jag tror heller inte att vi ska förvandla denna tråd till en
allmän konspirationstråd om 9/11 då det finns andra för det ändamålet.