Enkelt, dom ville fokusera på de byggnaderna där flest liv förlorades.
WTC 7 ("tredje tornet") hade inga rapporterade förluster av liv och därför var det inte av intresse för dokumentären.
Vad det gäller själva fallet... Jag tyckte själv att hela historien under och efter WTC attacken var helt full av hål. Det finns fortfarande gott om saker jag inte fått svar på.
Jag tror att det är lika mycket sanning som det är osanning i de officiella rapporterna om hur allting gick till.
Det var lika mycket insider som outsider, någon måste ha möjliggjort denna attacken från insidan på ett eller annat vis, medvetet eller omedvetet spelar ingen roll. Det fanns tecken på att det skulle ske men tillräckligt många höll tyst i en kultur av "sticker jag ut näsan får jag den avhuggen".
Men, WTC 7 var en tunn stålbur med tunga blyplattor inuti. Konstruerad efter en liknande princip som WTC 1 och 2 men med modernare tekniker och både billigare och med mindre marginaler.
WTC 7 var redan fallfärdig INNAN den blev skadad av bråte från WTC 1 och 2 och började brinna.
Alltså, ta ett fyrkantigt rutat nät och klipp ut sidor som efterliknar WTC 7's väggar.
Häng 47 stycken våningsplan av stålpinnar i sidorna, på dessa pinnar lägger du sedan tunna cementplattor.
Lägg där till en massa papper och träpinnar på varje vångingsplan.
Ta sedan en vinkelslip och skär ut en skåra på ena hörnet och sätt eld på hela konstruktionen.
VÄNTA.
Vad tror du kommer hända?
Metallen kommer expandera, cementplattorna kommer falla invärtes och sedan kommer nätet att följa med inåt och falla i sitt eget fotavtryck.
En byggnad behöver inte ens brinna för att falla på det viset, titta på denna videon:
https://www.youtube.com/watch?v=-5idPqAlLGU
WTC 7 var byggd på ett liknande vis, där varje våningsplan var upphängt på en stålbox konstruktion.
Om en våning kollapsar ovan så kollapsar alla som ett korthus.
Skillnaden var att den Amerikanska modellen med ett rutnät av stål på utsidan gjorde att man inte kunde se kollapsen från utsidan förens benen på stålburen vek sig som en krossad cola-burk och hela skiten kollapsade underifrån.
EDIT: Alltså, jag är fortfarande mycket skeptisk till hela den officiella 9/11 historien. Men WTC 7 har ALLTID varit den mest trovärdiga officiella historien. WTC 7 var ett billigt bygge med ett välkänt problematiskt byggnadssätt som fasats ut på senare tid.
Att hänga upp relativt tunna betongplattor på stålbalkar är INTE speciellt smart. När det börjar gå fel så går det fel FORT SOM SATAN.