2021-09-11, 08:44
Medlem
nordicwraths avatar
En sak som jag länge undrat (och inte riktigt fick svar på i nerflix dokumentären) är varför? Bakom varje konspirationsteori så finns det en grupp som går extremt långt för att gömma undan sin hemliga plan, för att detta skall vara mödan värt måste gruppen tjäna något på att sanningen hålls hemlig.

Vem tjänar på ”myten om att jorden är rund”?
Citera
2021-09-11, 09:22
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du missade att berätta vad det står i din källa.

Om några år finns inte länken längre, och då kan man inte förstå tråden.

En raket som ryssland skickat västerut

Det normala är att skicka österut för då vidmakthålls illusionen att jorden spinner

Hur som helst ibland bryter någon mot reglerna precis som folk ibland kör på fel sida av vägen
Citera
2021-09-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
En sak som jag länge undrat (och inte riktigt fick svar på i nerflix dokumentären) är varför? Bakom varje konspirationsteori så finns det en grupp som går extremt långt för att gömma undan sin hemliga plan, för att detta skall vara mödan värt måste gruppen tjäna något på att sanningen hålls hemlig.

Eric Dubay
Rob Skiba
Globebusters med Jeran Camponella i spissen
Mark Sargeant
Phuket Word
pluss mange andre som har skjønt at det fins folk som har behov for å føle seg spesielle og derfor støtter YT-kanalene deres og kjøper bøkene.
Citera
2021-09-11, 09:34
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Eric Dubay
Rob Skiba
Globebusters med Jeran Camponella i spissen
Mark Sargeant
Phuket Word
pluss mange andre som har skjønt at det fins folk som har behov for å føle seg spesielle og derfor støtter YT-kanalene deres og kjøper bøkene.

Det är sandkorn i öknen vs hur mkt nasa får för det motsatta
Citera
2021-09-11, 09:37
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath

Kolla Jtolan som exempel.. Han har inte SÅ
många följare att han skulle kunna betraktas som lönsam.. Jag menar hans flygningar med utrustning plus tid kan omöjligen vara i närheten vad några klick på YT drar in till kassan.

Här är det nog ett gediget sanningssökande som ligger bakom
Citera
2021-09-11, 09:47
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
många följare att han skulle kunna betraktas som lönsam.. Jag menar hans flygningar med utrustning plus tid kan omöjligen vara i närheten vad några klick på YT drar in till kassan.

Jag menar det bakvända, vad tjänar konspiratörerna (den dolda gruppen) på att hävda att jorden är rund?
Citera
2021-09-11, 09:56
Medlem
Citat:

Det normala är att skicka österut för då vidmakthålls illusionen att jorden spinner

Hur som helst ibland bryter någon mot reglerna precis som folk ibland kör på fel sida av vägen
Det er bare noen få dager siden du flyktet fra diskusjonen om avstandene sør for ekvator pluss den om Sydkorset, og på etablert FE-vis prøver du nå å skifte tema.

Synes du ikke det er litt tankevekkende at du ikke har gjort deg noen refleksjoner om avstander og solens gang sør for ekvator?
Citera
2021-09-11, 10:17
Medlem
Citat:

Sannhetssøkende?? Hadde Jtolan (og andre) vært interessert i sannheten hadde han tatt fly fra Santiago til Sydney, eller et cruise til Antarktis. I stedet tar han fly innad i USA for å ta opp uklare bilder ledsaget av tvilsomme påstander, og som dessuten blir debunked gang på gang.
Verken du eller han kan være interessert i sannheten, ellers hadde dere gjort grundigere undersøkelser i stedet for rømme med halen mellom bena hver gang det viser seg at virkeligheten ikke stemmer med det dere gjerne vil tro.
Citera
2021-09-11, 11:02
Medlem
Citat:
Jaha då har ryssland skjutit upp en "raket"

skulle jorden varit rund så finna endast en riktning och det är österut (för att få den i rätt bana)

nu gick den västerut och vi i svedala kunde bevittna denna omöjlighet på en rund jord
Nu ljuger du igen. Det är effektivast att gå österut, men det går att skjuta upp raker i omloppsbana i vilken riktning som helst.
Citera
2021-09-11, 11:43
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Är det något du själv hittat på? Eller bygger du det uttalandet på något?

Eller handlar det fortfarande om att du låtsas att du aldrig gått framåt på en buss som färdas i 90 km/timmen?

Och jag väntar på filmen om krympande sol. Uppenbarligen var även det en lögn.

Nu har du ignorerat dom alla flest frågor du får… varför??
Citera
2021-09-11, 11:47
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:

skulle jorden varit rund så finna endast en riktning och det är österut (för att få den i rätt bana)

nu gick den västerut och vi i svedala kunde bevittna denna omöjlighet på en rund jord

källa https://youtu.be/eEHsNsNcdyQ
Det där var beviset jag letat efter! Nu är jag övertygad. Jorden måste vara platt eftersom man inte kan flyga västerut på en rund jord. Logiken är glasklar. JAg förutsätter nu att samtliga med IQ mellan 70-85 nu blir plattjordare.
Citera
2021-09-11, 14:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

källa https://youtu.be/eEHsNsNcdyQ
Nej du kan skicka saker i omloppsbana åt vilket håll du vill. Däremot går det åt mera bränsle om man skickar upp raketer västerut eftersom den har rotationen mot sig vid start istället för med sig och därför skickar man oftast iväg dom österut men att det bara skulle finnas en riktning är falskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in