2021-09-10, 21:18
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Du kan inte jämföra en fällande dom mot lösa anklagelser som inte lett någon vart. Ohlys "framfart" har inte varit känd för någon och det är tveksamt om den ens existerat. En kvinna berättar 2017 att hon blivit sexuellt antastad av Ohly någon gång under 1980-talet. Vad ska partiet göra med en sådan anklagelse?

Jo jag kan göra det. Jag klarar det.

Självklart finns det substans i att hävda att en fällande dom väger tyngre än mer eller mindre lösa anklagelser - i regel. Men det finns även undantagssituationer.

Du skulle säkert tycka att det skulle vara mera graverande om tex journalisten Joakim Lamotte anklagades för att ha klappat en kvinna på rumpan än att journalisten Fredrik Önnevall har en dom på sig för människosmuggling.

När det gäller förtalsdomar mot personer som tex Ebba Busch, så kan jag tycka att hon blev provocerad då det fd ombudet deltog i en Facebookgrupp som mer eller mindre hotade henne med skandalisering ifall hon inte dansade efter deras pipa. Hon kan alltså haft visst fog för sitt agerande. Men självklart är det klumpigt av henne att åka dit på detta. Hon bör som partiledare vara försiktigt med hur hon skriver på internet.

När det gäller Ohlys tafsande så har han väl också medgivit att han ägnade sig åt otillbörligheter? För ett parti och en partiledare med en så pass hög svansföring i kvinnosaksfrågor är ju detta väldigt betungande. Det är liksom som att jämföra att Åkesson skulle ha åkt dit för att gömma muslimska migranter med utvisningsbeslut.
2021-09-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Försök inte. Bland annat har du beskrivit sexualbrottsoffret på ett sätt som gör henne lätt identifierbar. Antar att du inte heller bad henne om lov. Inte konstigt att du stöttar Ebba. Era moraliska kompasser verkar vara lika trasiga.
Det går inte att identifiera henne genom det jag skrivit. Du ljuger värre än Esbjörn Bolin och Johann Binninge tillsammans.
2021-09-10, 23:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det är smått otroligt att hon får sitta kvar som partiledare trots att hon dömts för grovt förtal. Inte ens Sverigedemokraterna hade låtit Jimmie Åkesson få sitta kvar om han hade dömts för ett så allvarligt brott. Dessutom är hon så jävla dum att hon mer eller mindre upprepar förtalet i livesänd tv genom att uppmana folk att skänka pengar till organisationer som jobbar mot pedofili. Man får psykopatvibbar av henne.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, det är märkligt. Det hade varit en sak om KD och Ebba Busch ansåg att lagen har fel eller tolkas fel och att man borde ha rätt att sanningsenligt peka ut Binninge som klandervärd, men det gör varken KD eller Busch vad jag förstår. De borde iofs göra det då lagen och tolkningen är fel, men det är ju då inte vad saken gäller.

Så vad vi har då är en partiledare som medvetet bryter mot en lag hon tydligen inte menar borde ändras och sådana kan man som medborgare inte ha något som helst förtroende för. Märkligt att KD och dess väljare (?) har det.
Jag är övertygad om att det är så här det står till hos KD-toppen >> (FB) Ebba Busch Thor, partiledare för KD
2021-09-10, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det går inte att identifiera henne genom det jag skrivit. Du ljuger värre än Esbjörn Bolin och Johann Binninge tillsammans.
Jo, det går det. Snälla tvinga mig inte att citera dig.
2021-09-10, 23:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har för mig att hon snackat om mörka krafter som hade Esbjörn i sitt våld och det kan väl inte ha varit några andra än de som bl.a. du varit mer preciserande om - ja gubbens närmaste alltså.

Undrar förresten om Ebba slantat upp skadeståndet än, eller tänker hon sig komma undan från att göra rätt för sig? Ja är hon så korkad så hon även i det fallet tar intryck från er kjortelhängare här i tråden så Du snackade om en symbolisk summa på högst ett par tusen - vad grundar du det antagandet på?

Citat:
Vad du har för dig är inte särskilt intressant, en länk eller ett citat som går att verifiera brukar vara en godkänd källa.
Jodå, det sändes i TV!
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
2021-09-11, 00:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Bad Ebba sexualbrottsoffret om lov, att utnyttja hens trauma för att Ebba skulle vinna fördelar på det i en affärstvist?
Bad Ebba denna om lov, att hens fall skulle spridas till allmänheten?

Citat:
Hon är anonym, sekretess på hennes namn i domen till skillnad mot Johann Binninges. Han är namngiven helt i enlighet med gällande grundlag. Men Ebba Busch var snäll och kallade honom endast för ombudet. Binninge däremot har spridit fallet väldigt mycket genom sitt engagemang i sexualbrottsorganisationen tillsammans med Billy Butt och Pernroth Lüllmaa.
Det är ju inte det Krmkr påpekar. Flickan har ju inte förtalats av Ebba men gjorts påmind om det hela och många runt henne känner till omständigheterna. Just att JB förnekar brottsanklagelserna och anser sig oskyldigt dömd ger ju också extra bränsle till hennes falnande inre eldsvåda som så klart blossat upp och det oavsett om han är oskyldig eller ej.

Ebba har rivit upp ett sår hos henne. Det står utom allt tvivel...men men Ebba tänker bara på sin egen vinning och skiter fullständigt vad eller vem hon kör över och vilket lidande hon orsakar.
2021-09-11, 04:13
Medlem
Citat:
Det är ju inte det Krmkr påpekar. Flickan har ju inte förtalats av Ebba men gjorts påmind om det hela och många runt henne känner till omständigheterna. Just att JB förnekar brottsanklagelserna och anser sig oskyldigt dömd ger ju också extra bränsle till hennes falnande inre eldsvåda som så klart blossat upp och det oavsett om han är oskyldig eller ej.

Ebba har rivit upp ett sår hos henne. Det står utom allt tvivel...men men Ebba tänker bara på sin egen vinning och skiter fullständigt vad eller vem hon kör över och vilket lidande hon orsakar.

Du är en väldigt ohederlig hycklare.

(FB) Vem är Johann Binninge?
2021-09-11, 09:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Citat:
Du är en väldigt ohederlig hycklare.

(FB) Vem är Johann Binninge?
Inte alls och det sa jag också i mitt inlägg ovan. Det är Ebba som rivit upp ett sår hos flickan oavsett om hon falskt angivit JB eller inte och glöm inte Johann i detta med hela hans familj och speciellt nuvarande sambo.

Ebba är en marodör som har svårt med empatin och konsekvenstänk. Det är hon som inte bara initierat och orsakar traumat för Esbjörn och hans släkt o vänner utan även för Johanns släkt o vänner o samma sak för flickan och hennes släkt o vänner och säkerligen också ett trauma för Ebba med släkt o vänner och partikamrater o hela den politiska oppositionen och detta försvarar du som en ettrig grävling som vägrar släppa taget. Det kommer bara å bli värre å ALLA ser...!!!
2021-09-11, 14:04
Medlem
Citat:
Inte alls och det sa jag också i mitt inlägg ovan. Det är Ebba som rivit upp ett sår hos flickan oavsett om hon falskt angivit JB eller inte och glöm inte Johann i detta med hela hans familj och speciellt nuvarande sambo.

Ebba är en marodör som har svårt med empatin och konsekvenstänk. Det är hon som inte bara initierat och orsakar traumat för Esbjörn och hans släkt o vänner utan även för Johanns släkt o vänner o samma sak för flickan och hennes släkt o vänner och säkerligen också ett trauma för Ebba med släkt o vänner och partikamrater o hela den politiska oppositionen och detta försvarar du som en ettrig grävling som vägrar släppa taget. Det kommer bara å bli värre å ALLA ser...!!!

Får hoppas att ombudet kan erkänna för sig själv det hemska brott han gjorde och betala skadeståndet till offret han förstört livet för.
Då kanske läkande kan börja för hans familj och vänner.
2021-09-11, 17:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Att man inte skall tala om sexualförbrytare och inte hålla dem moraliskt ansvariga i samhället av hänsyn till deras offer är inte vettigt. Det innebär lika mycket att läcka locket på och upprätthålla en tystnadskultur och i förlängningen en skamkultur där också offret har något att skämmas för, vilket offret inte har. Och det tjänar förstås förövarens intressen och hjälper till att göra övergrepp möjliga i den sexbrottsskugga man då skapar.

Så att Ebba Busch i den meningen skulle ha något att skämmas för om hon antyder något om den person hon anses ha "förtalat" är som bäst en mycket tveksam ståndpunkt.
2021-09-11, 18:25
Medlem
Citat:
Jodå, det sändes i TV!
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Din källa är Spakur?
2021-09-11, 21:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Din källa är Spakur?
Jag nöjde mig med detta så länge då jag förstod att du skulle försöka sprattla lite till i erat egna garn ja ditt och Q6 m.fl.

Jag citerar vad Q6 lägger till Spakurs inlägg om de mörka krafterna som Ebba yrade om inför alla TV4:ans TV-tittare:
Det är uppenbart att det är tre personer som har gaddat ihop sig.

Majkgård, mäklarhustrun Lullmaa och Binninge är verkligen mörka krafter.
Ja hade det varit ett påhitt av Spakur tror du inte att Q6 då hade krävt källa på det kanske?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in