Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Om Esbjörn har blivit tagen av mörka krafter, betyder det att han är lättledd. Men han är inte påverkad av Ebba Busch!
Hur ska detta framföras i domstol?
Något som är väldigt svårt att förstå är för det mesta inte helt sant. De flesta tror inte heller på begreppet mörka krafter. Om Team Ebba skulle börja tala om det tror jag rätten skakar på huvudet.
TV4 har dragit igång sin partiledare utfrågning. I dag var det Ebbas tur. Första frågan var angående hur hennes förtalsdom påverkade förtroendet för henne. Bara att frågan ställs bevisar hur mycket den kommer att prägla hennes valrörelse. Hon sa själv att hon inte vill låta den ta fokus. Tillåt mig småle, det lär inte vara hon som bestämmer fokus.
Det roliga är att Ebba (KD) inte tycker att förtallagstiftningen ska ändras( förutom skärpas) och de tycker att sanningen kan vara förtal. Ebba försöker dock framhäva att hon gjorde det för att skydda små barn i sandlådor från att bli angripna av pedofiler. Tragiskt försvar. Vänta till hon blir pressad om rimligheten i att förtala ett juridisk ombud. Hon säger oxå att hon tror att människorna som känner till historian bakom förstår hennes försvar. Man ser KD:S mandat minska ju mer hon försvarar sig.
Pinsam inledning på valrörelsen och pinsamt att använda en logik som inte finns, exempel;
Ebba:
- Människor förstår varför jag förtalade motpartens juridiska ombud.
…. Nä…
Ebbaister:
- Esbjörn har blivet påverkad av mörka krafter och vill egentligen sälja trots att han säger att han inte vill.
… Nä…