2021-09-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fmemploye
Det stämmer att de stått samlade intill ett lägenhetshus i Linero och vid parkeringsplatsen bredvid. Idag har jag dock inte sett till dem. De verkade komma på morgnarna och åka därifrån igen på kvällarna. Polisen var i princip ständigt närvarande, så vitt jag kunde se. Inga tält och ingen park.
Okay, tack - då är det en vag och otydlig formulering från Sydans sida.

Vet man något om etniciteten på de här familjerna?
Citera
2021-09-10, 13:03
Medlem
ThetingGoezWilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Okay, tack - då är det en vag och otydlig formulering från Sydans sida.

Vet man något om etniciteten på de här familjerna?

De ser inte ut som romer, troligtvis arab eller assyrier.
Citera
2021-09-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThetingGoezWild
De ser inte ut som romer, troligtvis arab eller assyrier.
Vilken överraskning!
Citera
2021-09-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThetingGoezWild
De brukar sticka när fastighetsskötarna kommer, vad jag har märkt, och kommer tillbaka senare under dagen. De lär troligtvis komma tillbaka under dagen. De står pretty much intill sina bilar.

Jag ser dem bara när jag går till/från bussen/ica så har helt missat att de brukar försvinna ibland!
Citera
2021-09-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Hannah hade ju dött av psykos om hon hade vistats i ett land som USA, Mexico, Brasillien där folk skjuts
på öppen gata framför 100-tals oskyldiga. Alltså några skott från en Glock, sen gå fram och sätta en till
i pannan framför folk som tittar. Sånt händer varje dag i Chicago minst 3-4 mord varje dag i en stad i USA. Tänk alla mega citys blir minst 70 pers på en endaste dag. Vi har knappt 70st på 3år. Sverige är lugnaste landet i världen trots alla skjutningar. Betyder att svenska folket kan sova lugnt, äta gott och umgås med nära och kära utan att drabbas. Sen varför bryr ni er om ett gäng från Rinkeby skjuter ner någon från ett gäng från tensta. Ni drabbas inte. Sen måste polisen oså få arbeta lite och röra på sig. Annars går våran 30-50% skatt för inget.
Varför vi bryr oss?? Finns mängder av anledningar, tex att vi inte vill ha ett samhälle där det skjuts dagligen eller där 50 talet främmande sparkar på vararndra på öppen gata. Samt att varje skjutning eller uppgörelse kostar oss skattebetalare mängder med miljoner som kunnat gå till vården eller fattigpensionärer istället mm mm
Citera
2021-09-10, 16:14
Medlem
Som tisigare nämnts så är det familjerna Z*in och G*ltekin. Z*in är väl araber och G*ltekin turkiska kurder. Z*in ska ha gett sig på G*ltekin. G*ltekin drog till restaurangen som Z*in står som ägare på och bråkade där.

Tror även Z*in äger snabbbutiken där det sprängdes förra året elöer så mitt i natten. Ligger nära botulfsplatsen.

Z*in är väl kppplade till Landskrona och i våras var där en skjutning. Frågan är om dessa två tidigare incidenter även är mellan samma klaner?
Citera
2021-09-10, 20:39
Medlem
Ni som kan detta
Tror ni det kan bli lagföranden ? ( som Polisen i kvällspressen är positiva om )
Inget brottsoffer lär anmäla eller medverka i utredningen
Ingen kommer att erkänna var på platsen eller medverka i utredningen
Ingen arresterad ..man kan lägga press på.
Vittnesuppgifter torde vara få och osäkra Vem kan identifiera vem om man inte känner igen vederbörande .. rätt många ligger lågt kan man tänka.
Den kända filmen är tagen på för långt håll misstänker jag.
Man kanske har lite bilar med register skyltar ..kanske lite Telefon master tömda
Räcker det ?? Känns inte så ..
" Stämmer herr Ordförande jag var där med kompisarna men har inte slagits kan man ju bli skadad herr Ordförande hemskt "
Citera
2021-09-11, 10:54
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Att polisen inte lyckats gripa någon ännu efter att minst 50 pers kaosat runt i en mindre svensk stad mitt på ljusan dan måste väl ändå ses som någon form av bottenrekord?
Citera
2021-09-11, 11:44
Medlem
Vid klanbråk måste polisen gå in med höjda batonger och slå sönder fanskapet. Det spelar ju ingen roll om det är libaneser eller kurder eller någon annan kombo som går lös.
Parallellsamhällen måste krossas innan det är försent och polisen förlorar våldsmonopolet.
Citera
2021-09-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Att polisen inte lyckats gripa någon ännu efter att minst 50 pers kaosat runt i en mindre svensk stad mitt på ljusan dan måste väl ändå ses som någon form av bottenrekord?

På 3 platser ..... !!! Stenkast från snuthäcken
Men bottenrekord är det inte .. Det finns större och mer systemhotande fel redan i Lund.
Ser lite mer dramatiskt ut när det är på Film
Men större svinerier finns i stan .Men medborgare hamnar i " Medieskuggan " om det är Stats TV och Sydsvenskan som sköter den kritiska Granskningen. " Självcensur " Kan det heta
Myten om att Polisen finns -- Urban vandringslegend som den om råttan i Pizzan spridd av dom själva.

Men antag att detta vore ett bottenrekord Vi spinner vidare på den
Då har ju denna demokratin " Våran " som aldrig kan förlora ... som alltid är starkare än gängen
satt sin bästa man på detta
Våran bäste man JK ---skall man skoja om det är hen väl ur spjället .. klarade villkorligt .... det spjället som fattas för
Klan kriminella

Där --> https://www.jk.se/tillsyn/
Tillsyn
Vad omfattar Justitiekanslerns tillsynsverksamhet?

Justitiekanslern har till uppgift att granska att de som utövar offentlig verksamhet efterlever lagar och andra författningar och att de även i övrigt fullgör sina uppgifter.

REPORTERNS
" Aehhh intrycket är att det går inget vidare för snuten Allmänintresset har du hört talas om
kanske hueer går det Punktmarkerar du ngn .. ?? ?????
När skall du hålla presskonferensen eller komma på Hasse Aros Program ..allmänheten kan få
chansen komma med uppgifter
Citera
2021-09-12, 00:39
Medlem
Drooids avatar
"Experter: Klaner förhandlar om fred i Lund"
Sydsvenskan (låst): https://www.sydsvenskan.se/2021-09-1...om-fred-i-lund
Citat:
Inget har hänt, ingen har sett något.
Polisens utredning efter måndagens sammandrabbningar i Lund möter motstånd, enligt källuppgifter till Sydsvenskan. Männen från de båda misstänkta släkterna uppges vara oförstående inför den påstådda klanfejd som nu är på alla andras läppar.
Den ende som polisen hade anhållen, en 22-åring, förnekade allt under förhören - och utredningen mot honom föll.
Citat:
Ex-polisen Dan Granvik är tveksam till om det kommer bli någon stor rättegång efter bråken i Lund. Han har ingen insyn i Lundapolisens arbete, men var spindeln i nätet under flera års insatser mot släktfejden i Malmö i mitten av 00-talet.
Citat:
Risken för mer våld är stor.
– Men man ska inte måla fan på väggen. De löser ofta konflikter själva också.
Två andra utomstående experter gör samma bedömning:
– Jag tror att deras familjeöverhuvuden sitter och medlar nu. Klarar de inte av det själva så kallar de in någon annan. Någon från samma grupp, som härstammar från samma område.
Citat:
[Per Brinkemo]
En förhandling kan snabbt vara över.
– Det kan gå på några dagar, så har man löst det. Bevisföring på det sättet vi känner till den är inte så viktig. Egentligen kanske man inte erkänner, utan man betalar för att få lugn och ro.
Ska man till varje pris undvika mer våld har detta parallella rättsystem en fördel.
– Det är snabbt och effektivt. Det är det som rättsstaten har att konkurrera mot.
Citat:
– Det häftar fast individer vid kollektivet. Fler måste vara med och betala. Det är så stora summor, så andra dras in och måste bidra, andra som kanske inte alls har med konflikten att göra eller som inte alls delar de här värderingarna. Men de känner sig ändå tvungna att bidra.
Citera
2021-09-12, 04:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
"Experter: Klaner förhandlar om fred i Lund"
Sydsvenskan (låst): https://www.sydsvenskan.se/2021-09-1...om-fred-i-lund
Precis så var det när vi slogs i sandlådan som liten.

Både jag och kompisarna har växt upp sedan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in