Citat:
Ursprungligen postat av
Stallbackshjonet
Den som i morse lyssnade till lokalpolis Joakim (är hygglig nog att inte skriva ut hans efternamn) i P1 om upploppen i Lund, fick sig ett ont skratt.
Han kunde eller ville inte säga någonting om klanernas övertagande av stadsdelen. Istället fick man höra inrepeterad byråkratsvenska (som Joakim var obekväm med) av god dag yxskaft-karaktär.
Mest skyllde han sin tunghäfta på utredningsskäl. Sanningen är att polisen står maktlös, har inte resurser och måste följa paragrafer för ingripanden (av de få poliser som fanns på plats).
Den skrämda lokalpolisen kunde inte ens lova lundaborna att den - efter militären i krig - enda myndigheten som äger lagligt våldskapital skulle ingripa kraftfullt nästa gång mot den importerade libanesiska kurdmaffian om anarkin upprepades på gator och torg.
------------------------------------------------------------------------------
Jag har inte hört programmet ..men har erfarenheter av Polisen i stan Den som åkt i 2 domstolar för Ziggislistan utan att ngn är sparkad.
Inte erfarenhet av just honom ..Vad man kan se eller riktigare inte se är en Svettpärla på pannan ( i TV ) över att han är ansatt pinsamt berörd av den misslyckade prestationen i termer av att hålla Ordningen i stan. Autistisk distansering minus dreglet droppande från Mungipan
" Titta inte på mig jag är inte inblandad " främmande för alla arbetsplatser jag varit på. Inget drag under galoscherna där inte.
Kombinerat med rövarhistorier tills dom får ihop en som kan stämma varpå JO reser hem eller var det till krogen
Googla gärna Skolbränder / Brunna Bilar / Burkpantning / Våldtäkter / Sprängningar / Döingar i källaren ./ Hatbrott / Rånvågen / Nersparkade Kroggäster på väg hem /
Vi snackar radikal Oduglighet
Det är ju inte bara Sveriges sämsta Polisstation utan sannolikt världens sämsta --ev världshistorians
Förlorar man i domstol är man en skurk och får man sparken i alla demokratier
I diktaturer förlorar inte Fascister / Svartskjortor i Domstol
Så mina damer och herrar detta är Världsunikt Så odugliga att klockorna stannar när går förbi.
Sedan då detta snacket om nya lagar ,Det har funnits lagar sedan Moses kom ner från berget
Har inte hjälpt så det är för mycket " Byråkrati " det skall vara mer " Boots on the Ground "
+ Batonger på Huvudet .. Avskedanden ..
I stället för gripanden kommer det ett nytt organisations Schema Har ngn dum jä..l anställt fel folk får man inom ramen för ledarskapet rätta upp det.
Håller inte
Nu får vi se om dom klarar detta .:Givetvis inte givet ovan men man kan ge dom Chansen pss som Tokhögern gör en internutredning av Sexbrottslingen i Malmö.Hoppar på att ngn tror på den
Tom Pravda TV och Sydsvenska Rövslickare Bladet Dumposten börjar cirkla runt sanningen likt katten runt den heta gröten
Med handen framför munnen mummlas det
" Jassåeee det är inga gripna i alla dessa många stora klanerna Huerrr kan det komma sig asssåee skall det vara så ?? "
Det skall finnas en ledning i Malmö samt en Åklagare som Sköter snacket som tar över om det är svår komplicerad Brottslighet vilket all brottslighet är med den Polisen -INTE ENS DET ..Dumme Joakim sitter villar bort sig så skrattsalvorna dånar ..
" Jag tar befälet " --hette det när jag gjorde rekryten Tanten tar ett par nervlugnande och går under Jorden Efterlyst i sin utevaro..
Som ngn sade detta klår ju alla Dokusåpor och Ståuppkomik skrattsalvorna dånar ..I synnerhet bland Buset ..Ringer frågar " Har ni haffat studentskan Vera med den slirande Cykeldynamon -- allvarligt detta "
https://www.expressen.se/kvallsposte...jagar-syndare/
Tradition
Cykelrazzian är en årlig tradition i Lund.
Varje år vid den här tiden görs en satsning på att få tag på de personer som inte satt upp lyse på sina cyklar.
Heter det Kling och Klang Komiskt är det i vart fall
Vi snackar radikal monumental Oduglighet
Så stendumma att dom inte ens fattar att dom gör ett dåligt jobb.