2021-09-10, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Då tycker jag att du plockar fram och citerar det.

Antagligen togs inlägget bort av moderator. Det var för jäkligt för normala läsare.
Citera
2021-09-10, 09:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Vattentornet kan ha varit centralt i konflikten mellan de båda kvinnorna. LW berättar i sin logg 2016 att hon haft kul med CO på platsen i olika sammanhang. Skrivningen är kanske oskyldig, lite beroende på vilken förståelse man har av bakgrunden.

LW har sedan refererat till att makarna ville ha en snygg fasad. Tornet omfattar fasadklättring och var ett omtalat mål för cachare, en logg kan också i vissa sammanhang ses som ett inlägg på sociala medier - särskilt när man bifogar så många bilder som LW gjorde i sin berättelse. LW's logg var kanske heller inte helt snygg när det gällde att nämna relationen till SD utanför geocaching. Tornet var också en betydande del av den första Touren vilket ytterligare kan förklara rivaliteten mellan kvinnorna.

Loggen från HD 2018 kan också ses som ett svar till LW att om CO vill ha kul på platsen (göra underhåll) så bör det vara med henne.

Det ser onekligen ut som ett slags återtagande av ett revir för HDs del, och jag håller med om att Lenas logg inte var så snygg.

Tornet har ett symbolvärde som kan möjligen kan ha använts för att blidka Lena 14 maj.
Citera
2021-09-10, 09:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du har då ingen förståelse.. att jag skrev "soctant" på det sättet, var för att med glimten i ögat belysa att det kanske är så att fel person har gjort fel saker, än en gång i rättshistorien..

Vem tog emot hovrättens meddelande av domen? Ingen aning. Den personen har inte trätt fram.

Var det här din stora upptäckt? Du skrev "jäv". På vilket sätt är det jäv?
Citera
2021-09-10, 09:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
gofile.io länken fungerar fortfarande.
Länk: https://gofile.io/d/hMbBls

Citat:
Ursprungligen postat av journsalisten
@piastrone du har inte möjlighet att lägga upp igen?? Är främst intresserad av ljudfilerna från rättegången och de ljud/filmer som ingick i fuppen!! =) Tack

I länken från SloppySeconds finns mycket smått och gott!
Citera
2021-09-10, 09:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Motivet: LW skulle lämna SD för gott. Men ingen annan skulle få henne. Klassiskt mordmotiv.

Det tror jag inte på. Beholder var en flirt, inget annat. Hon hade aldrig lämnat SD.
Citera
2021-09-10, 09:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nej, den frågan fick han inte.

Det är mysko. NW berättade om det i förhöret i TR. Han hade varit på förhör vid polisen då han upptäckte och meddelade det. Jag har inte sett någon uppgift om att någon gått vidare med detta.
Som jag minns det så hade det gått för lång tid för att Telia skulle kunna undersöka det ordentligt.
Citera
2021-09-10, 09:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det tror jag inte på. Beholder var en flirt, inget annat. Hon hade aldrig lämnat SD.

Hur vet du det?
Citera
2021-09-10, 09:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Som jag minns det så hade det gått för lång tid för att Telia skulle kunna undersöka det ordentligt.

I vanlig ordning då… 😒
Citera
2021-09-10, 09:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hur vet du det?

P.g.a. hennes historik. LÅ sa att LW provade med olika män men SD var alltid nummer 1. Fritt ur minnet. Hon var tillsammans med männen en tid men sedan ville hon att de bara skulle vara vänner. Listan kan göras lång.
Citera
2021-09-10, 09:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
P.g.a. hennes historik. LÅ sa att LW provade med olika män men SD var alltid nummer 1. Fritt ur minnet. Hon var tillsammans med männen en tid men sedan ville hon att de bara skulle vara vänner. Listan kan göras lång.

Hennes historik ändrades radikalt när hon blev ihjälslagen.
Citera
2021-09-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kunde "Telia - killen" förklara hur LWs förstörda mobil kunde skicka ett "läskvitto" till NWs mobil på det SMS som han skickade till LWs
mobil tidigt på Tisdag morgon?

Men han fick väl aldrig frågan antar jag.

Inte så inläst på detta. Är det ett vanligt SMS eller via nån app?

Telia sköter ju distributionen i nätet av vanliga SMS men styr inte hur mobilen hanterar SMS i meddelandeappen.

Whatsapp finns från 2016 för ”dator”. Skickas ett meddelande till en person så kan det alltså läsas både i mobilen och i datorn.
Så om ett meddelande ses som läst så kan det då bero på att någon loggat in och läst på morgonen. Nödvändigtvis då inte i en mobiltelefons whatsapp app.

Det är lite bakgrund men frågan här för att reda ut detta måste börja med i vilken app meddelandet skickades? Messenger, vanligt SMS, Whatsapposv?

Sen är det intressant om någon vet vilken mobilmodell NW hade då för att veta om han kan se i den lästa/olästa meddelanden i relation till den app/mobil(Samsung) som LW hade.

Så det här är egentligen inte ett case för Telia utan ska redas ut med utgångspunkt från vilken typ av meddelande som skickades och i vilken ”app”.

Som exempel så kan detta bero på inställningar då många vet att t.ex i chatappen(sms) i Android/Samsung så är det mottagaren som styr om sändaren kan se att meddelandet är läst eller ej.

I den här länken beskrivs det närmare inställningarna för SMS i iPhone eller Android samt Whatsapp.

https://www.lifewire.com/read-my-text-message-4148206

Det kan gå att reda ut vad NW menar men som sagt då behövs info om vilken app som använts och vilken mobil NW hade då till attbörja med.
Citera
2021-09-10, 10:22
Medlem
Citat:
Det är klart att du inte tror det eftersom det varken passar in i din mall om den du svartmålar eller för att inte tala om att hon själv skrev under sin dödsdom. Du måste nånstans begripa att om hon haft exakt likadan relation med nån annan än SD, så hade hon inte blivit dödad. Han var en psykopat. De flesta blir inte besatta och stalkar sina tjejer, vare sig de är i relation eller om de har paus, eller gjort slut. Det här var en sjuk relation - inte pga LW, utan pga mixen LW/SD. Många kvinnor har i utredningen berättat om hans kladdande på dom, tyckt han var obehaglig. Han själv tyckte han var guds gåva till kvinnorna. Men det var enbart hans egen narcissism som talade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in