Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Så varför använder du ordet restriktioner, när det handlar om rekommendationer? Varför hoppar du på mig när jag använder det rätta ordet? Är du så förtvivlat rädd för att ha fel ibland?
Jag vet inte i vilken grad Ebba följde rådande rekommendationer. Det har väl inte heller framkommit hur och var alla möten skedde? Satt de i knät på varandra inomhus i ett litet rum, eller satt de ute och hade de där två-tre meterna avstånd? Med tanke på sommaren och vädret så var det behagligt utomhusväder rätt ofta. Men bara för att de träffades ibland, så behöver det nödvändigtvis inte betyda att det var en förhöjd smittorisk. Men det handlar inte bara om Ebbas leverne. Även Esbjörn var ute bland folk och kunde dra på sig smitta den vägen. Han kanske inte såg det som en förhöjd smittorisk att träffa Ebba?
Varför FHM valde begreppet restriktioner får du ta med dem. Det jag och vi alla kan konstatera är att Ebba bröt mot dem, medan många i resten av Sverige inte ens kunde träffa sina vänner, syskon, föräldrar, mor- och farföräldrar då de valde att ta ansvar istället för att jaga åldringars hus.
Den som till synes är rädd för att ha fel, är den som stödjer det farliga beteendet.