2021-09-08, 23:55
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Kan du lägga upp vilken av inlagorna till domstolen, som det framgår att det finns ett testamente mellan Esbjörn och Majkgård (Odalgårdens ägare och VD för byggbolaget Odalbygge i Uppsala)

Batikdamerna kommer i så fall att falla på eget grepp, eftersom testamentet torde ogillas på samma grund som de anför mot Ebbas talan. Han kan inte anses vara fullt kognitiv i ena fallet, men inte i det andra. Och enligt handlingarna de inlämnat till TR så anser de att hans ”oförstånd” varat i minst 10 år.

Men nu är det inte många dagar kvar innan Huvudförhandlingen startar - spännande!! Konsekvenserna för batikdamerna och deras offer Esbjörn kan bli oöverblickbara…
2021-09-09, 03:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Batikdamerna kommer i så fall att falla på eget grepp, eftersom testamentet torde ogillas på samma grund som de anför mot Ebbas talan. Han kan inte anses vara fullt kognitiv i ena fallet, men inte i det andra. Och enligt handlingarna de inlämnat till TR så anser de att hans ”oförstånd” varat i minst 10 år.

Men nu är det inte många dagar kvar innan Huvudförhandlingen startar - spännande!! Konsekvenserna för batikdamerna och deras offer Esbjörn kan bli oöverblickbara…
Tror du man kan hoppas på att huvudförhandlingen sänds live på TV 4 ? Jag skulle vilja se E*ba i ögonen.
Samtidigt skulle TV fyra få stor tittarsiffra.
2021-09-09, 06:07
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vill påstå att du har delvis rätt. Jag håller med om att civiliserade människor sköter tvister i domstol. Om Ebba Busch och hennes agerande är civiliserat är en annan sak, värd att diskutera.

Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tror du man kan hoppas på att huvudförhandlingen sänds live på TV 4 ? Jag skulle vilja se E*ba i ögonen.

Man får inte göra bildupptagning i en rättssal.
2021-09-09, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Man får inte göra bildupptagning i en rättssal.

Varför citerar du mig när du mästrar, om saker jag aldrig påstått?.I citatet ovan?

I övrigt noterar jag, att du aldrig har något att komma med i sak. Det ör betryggande inför huvudförhandlingen.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-09-09 kl. 08:05.
2021-09-09, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag väljer ut journalister som gräver efter sanningen som hjältar. Ditt andra stycke är ett exempel på den där halmgubben du ofta skriver om. Ditt trams om konspirationsteorier är bara något du drar till med eftersom du saknar sakliga argument.
Det här är ett bra exempel på när du inte ens förmår att förstå hur absurd du låter, givet att det är ett svar på mitt inlägg.

Om man bara väljer ut info som överensstämmer med vad man själv tycker och helt duckar/blundar för/konspirerar om info som inte stämmer överens om vad man tycker, är man per definition inte intresserad av sanningen utan har blivit en aktivist för sitt eget tyckande.

Då är det lätt att se de som håller med en som hjältar, medan övriga är "de onda". Ett i grunden mycket primitivt förhållningssätt som man inte sällan återfinner i religiösa sekter som kliar varandras arkaiska världsbild på ryggen, bland psykiatriska patienter och bland konspirationsteoretiker.

Vi har sett många exempel på det i den här tråden och det finns många exempel på det i andra trådar. Det är alltid lika andefattigt och icke-kreativt och förutsäger utfall lika bra som de som var övertygade om att Ebba skulle klara sig i den första rättegångsrundan,som denna fastighetsaffär bjöd på.

Men visst, de som använder sitt tyckande som måttstock på sanningen, anser ju att Ebba inte åkte dit, alternativt att hon i framtiden ska bli friad, så konspirationsteoretikern/sektmedlemmen gör mycket riktigt om verkligheten, alternativt menar att framtiden ska ge deras tyckande rätt. Ett enormt primitivt, anti-intellektuellt och anti-vetenskapligt sätt att närma sig sanningen på.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-09 kl. 08:38.
2021-09-09, 08:11
Medlem
MarryBlunts avatar
Ebbas var i TV4 nu på morgonen. Som en av start av valrörelsen intervjusvar Nyhetsmorgon alla partiledare. Ebbas fick välja tre ämnen som var viktigast för henne. Hon valde sjukvård(utsatte en åldring för Coronarisk), lag och ordning( förtalsdömd) och äldreomsorg( lurar en äldre på han hus).

Första frågan var mycket riktigt av Jenny och Steffo angående hennes egna förtal. Innan frågan ställs säger Ebba lite nedlåtande du brinner av iver att ställa frågan. Precis som hon bestämmer det. När hon sedan svarar raljerar hon ut i en lång harang om att skydda våra barn från pedofiler. Sedan avslutar hon med att säga att den här frågan måste släppas ur fokus. Hon påstår oxå helt felaktigt att hon hade troligtvis vunnit om det prövats i en domstol. Hon är tydlig med att KD inte vill ändra förtalslagen, utan skärpa den. Hon är oxå tydlig med att sanningen kan vara förtal.

De bilder som rullar i bakgrunden i bakgrunden när Ebba talar om äldreomsorgen är en Esbjörn som kommer stöpplandes in i rättssalen. Det visas bilder på huset. Ebba själv, sitter och säger hur viktig älderomsorgen är och hur den ska prioriteras i kommuner. Det är konstigt att det inte smakar illa i munnen på henne, eller att ingen i partiet kan nå fram till henne i hur illa det hon säger rimmar.

Att hon sedan sitter och talar om en blivande M & KD regering med lämnar ut att SD skulle ingå oxå är pinsamt. Att hon med sina 22 ( troligen mindre i nästa val) mandat skulle få någon avgörande roll är knappast troligt.
2021-09-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Tekniskt sett är det ingen som anlitat ombud åt någon annan, det är Esbjörn själv som anlitat pedofilen. Att det i praktiken är Esbjörns "närstående" som ordnat med allt är helt i sin ordning, så länge inte det är som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att hon utnyttjat den ställning hon själv givit sig förlett Esbjörn för egen vinning. Vilket jag tror är precis vad som skett. Men just att "anlita ombud åt någon annan", är inte vad det är tal om.

I min familj hjälper vi varandra när vi anlitar tjänster. Jag frågar också folk i grannskapet, om de vet om någon bra hantverkare. Att det ska vara förklenande säger mycket om de som framför det. Hur framför man det i bevistema?

Oavsett vem som skaffade fram Binninge har han lyckats bra med att få motparten ur balans, till den grad att det blev ett straffläggande för Ebba Busch. Det blev grovt förtal, böter 60.000, villkorligt 2 år. Inte illa pinkat, av Binninge. Det blev också en liten slant till brottsofferfonden.

Nu väntar skadeståndskrav mot Ebba Busch. Där hon måste betala pengar till den högaffel hon kallat för en spade. Inte intelligent, när man är en snåljåp som vill bo billigt, att lägga pengar på den skit som väller okontrollerat ur käften.

Om Binninge som du skriver var ute efter egen vinning, har han lyckats bra med att marknadsföra sig som en person som avslöjar sin motståndare, och låter henne veta kostnaden för den skit hon framför.

I domstol handlar det om bevis, bevisbörda och hur man framför sina bevis för att det ska bli styrkt. Nu är det otvistigt att Esbjörn, stackarn är lätt att vilseleda. Hans vilja är en vandringspokal. Nu återstår det bara att styrka att han inte var vilseledd, med just Ebba Busch.
2021-09-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, det är Ebbas planterade narrativ och den hanfull som slukat den med hull och hår.

Själv tar jag mig rätten att tänka själv.
Menar du att Ebba kapat alla facebookkontona i den tråden och skrivit alla inlägg själv…?
Har du sökt för det du uppenbart lider av?
2021-09-09, 09:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Direktsänt tror jag nog det blir.
Men direktrapportering från reportrar i en annan sal precis som vid MUF.
Det här är ingen amerikansk rättegång och inte tillåtet med kamerateam inne i rättssalen.
I rättssalen finns bara 3 domare, parter med ombud och alla vittnen + kontrollerade åskådare.
Skulle nog helst sett en direktupptagning från domstolens kamera, ev. bara ljudupptagningen.
För det som sades vid MUF försvann ganska kvickt från medias hemsidor.
Det gick ju inte an för media att skriva ut sanningen vad Esbjörn egentligen sa i domstolen.
Han svarade ju på domstolens direkta fråga:
Har Esbjörn Bolin av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat avtalet?
Esbjörn: JA
Ridån gick väl egentligen ner redan då med dunder och brak för denna cirkus (media stretar ännu emot)
2021-09-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror att hennes egna svar på de frågor hon kommer att få under hösten kommer att driva henne rätt in i ett brottsmål angående brott mot äldre. Och jag tycker det hon gjorde idag oxå var förtal. För en som inte vet var det lätt att tro att hon outat en pedofil som gick runt på lekplatser och antastar småbarn.

Bra. Då är vi fler personer än mig, som uppfattat det Ebba Busch sa som fortsatt brottslighet där hennes namnteckning på ett strafföreläggande betyder ingeting för henne.

Ebba Busch ser bara mål. Olika hinder som skall övervinnas. Hon gör det hon behöver göra, för stunden. Hon lovar det hon behöver lova, för stunden. Men sen är det glömt när målet är uppnått. Vi har för många politiker som henne, och vi har lärt oss som medborgare att så är det. Vi väljer en slags politik, och får en annan, men livet går vidare.

Nu vet vi att det slags agerade, med övertygande ord är en del av Ebba Buch personlighet som genomsyrar hennes hela liv och leverne. Ebba Busch, är en målinriktad politiker som klampar på också i privatlivet. Det utmärkande med Ebba Busch är hon känner igen skam, ånger, eller ansvar att dölja sina dåliga egenskaper för att skydda KD.

Skriverierna på Facebook, visar på hur bräcklig den psykologiska grund Ebba Busch har för sin aggressiva ock säkra framtoning. Hon borde uppsöka en terapeut, som hjälper henne genom vargtimmarna.

Det som fick mig att le, är när en obildad nolla som Ebba Busch namedroppar Margret Thatcher.
2021-09-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det här är ett bra exempel på när du inte ens förmår att förstå hur absurd du låter, givet att det är ett svar på mitt inlägg.

Om man bara väljer ut info som överensstämmer med vad man själv tycker och helt duckar/blundar för/konspirerar om info som inte stämmer överens om vad man tycker, är man per definition inte intresserad av sanningen utan har blivit en aktivist för sitt eget tyckande.

Då är det lätt att se de som håller med en som hjältar, medan övriga är "de onda". Ett i grunden mycket primitivt förhållningssätt som man inte sällan återfinner i religiösa sekter som kliar varandras arkaiska världsbild på ryggen, bland psykiatriska patienter och bland konspirationsteoretiker.

Vi har sett många exempel på det i den här tråden och det finns många exempel på det i andra trådar. Det är alltid lika andefattigt och icke-kreativt och förutsäger utfall lika bra som de som var övertygade om att Ebba skulle klara sig i den första rättegångsrundan,som denna fastighetsaffär bjöd på.

Men visst, de som använder sitt tyckande som måttstock på sanningen, anser ju att Ebba inte åkte dit, alternativt att hon i framtiden ska bli friad, så konspirationsteoretikern/sektmedlemmen gör mycket riktigt om verkligheten, alternativt menar att framtiden ska ge deras tyckande rätt. Ett enormt primitivt, anti-intellektuellt och anti-vetenskapligt sätt att närma sig sanningen på.
Då vet jag vad du tycker, och att du i brist på belägg för ditt tyckande försöker styrka det med personangrepp på alla som inte delar din åsikt.
2021-09-09, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Menar du att Ebba kapat alla facebookkontona i den tråden och skrivit alla inlägg själv…?
Har du sökt för det du uppenbart lider av?
Du behöver lära dig att hålla mer än en tanke i huvudet samtidigt, alternativt sluta att upprepa dina argumentationsfel.

Bara för att man försökte hjälpa Esbjörn att jämna ut oddsen mot hans mäktiga motståndare genom att låta andra få veta hur illa Ebba betett sig mot honom genom att utöva sin yttrandefrihet, betyder inte det att de gjorde det mot hans intressen och vilja.

Du har inte klarat av att skilja på dessa två, eftersom du slukat Ebbas planterade narrativ - med hull och hår. Trots att man fått dig att spy upp det och syna vad du faktiskt slukat, väljer du att återigen sörpla i dig dina egna spyor. Jag tror inte vi har en diagnos på ett sådant beteende, men att det är osjälvsständigt, obegåvat och ganska äckligt kan vi konstatera.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-09 kl. 10:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in