2021-09-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ebba Busch uppfattade Esbjörn som egen. Då ska hon ge fan i att ofreda honom. En person som är egen sköter sitt, på sitt sätt, och är någon man inte direkt kan bilda en uppfattning om, just för att de till sättet inte är som man är van vid att folk är. Att påstå att en människa är egen, är ingen komplimang, det är inte ens positivt.

Att ha kognitiva svårigheter, är att vara egen. Just för att en dessa svårigheter en person har, ser inte en främling. Man ser bara svårigheterna om man känner en person, eftersom man har tidigare beteende att jämföra med.

Ni vill inte att Esbjörn ska ha kognitiva svårigheter, trots sakkunnigutlåtande. Det vore ju för vidrigt att er hjältinna är i ond tro. Enklare då att hitta på diagnoser om allt möjligt som Esbjörn inte har.
Nej nej nej - du saknar totalt livserfarenhet.
Det är ingen diagnos att vara egen - det är en egenskap på gott och ont.
Att ha kognitiva svårigheter är att ha en diagnos. Det finns inget i det som gör en uppenbart egen.
2021-09-09, 19:35
Medlem
Madagascars avatar
Hmm... Är hon inte en belastning för partiet!? Varför avgår/petas hon inte som partiledare?
2021-09-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
De enda som här i tråden jämfört grovt förtal med mord och dråp, är du och några av dina aningslösa meningsfränder. Du har tom gett uttryck för att grovt förtal är värre. De tycker jag att du ska sluta med. Jämförelsen är på det hela taget barock. Inte riktigt lika barock som att stödja och lägga sig i knät på en en stark person som pissar på en svagare, men likväl barock.
Jag har aldrig jämfört grovt förtal med dråp och mord - däremot så insistera du på att det förstnämnda är betydligt grövre än de båda sista. jag begriper inte varför du påstår att jag gör det.
Tvärt om har jag ju tydligt berätta att jag anser dråp/mord vara bland det absolut grövsta brott man kan begå. Men du påstår ju hela tiden annorlunda. Vad vill du jag ska göra annat än att fråga varför du tycker så.
2021-09-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Neeee, Busch verkar vara typen som förstör sitt eget liv.

Nu ska vi se.

Partiledare för ett riksdagsparti sedan flera år
Vald till Årets Kvinna nr 2
Unikt högt förtroende hos folket för en småpartiledare
Drar in 140 papp i månaden enbart på lön
Har snart vunnit en stor och utdragen tvist i domstol

Neeeee, Massonite verkar vara typen som förstört sitt eget liv.
2021-09-09, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Men då kan journalisterna lyfta fram det som en separat grej, hyckleriet. Men om Ebba ska prata om partiets politik och kanalen bombar med andra bilder i bakgrunden så är det fel. Lika fel är det att alla inbjudna politiker inte blir behandlade på samma nivå. Vissa politiker kommer undan utan svåra frågor, fast de borde få det. Som sagt var, journalisterna borde vara våra ögon och öron och informera oss om vad som händer.
Jag citerade från regeringens egen information. Påstår du att de har fel?
https://www.regeringen.se/artiklar/2020/06/lattade-reserestriktioner-i-sommar/
Har du tagit avstånd från alla lögner och felaktiga påståenden som kommer från Binninge och Esbjörn?
De kanske inte begår övergrepp personligen, men säg den pedofil som inte tittar på barnporr? De låter bara någon annan vara förövare och så sitter de och frossar vid sin bildskärm. De göder en barnporrindustri och skapar offer, för gamla bilder och filmer duger inte hur länge som helst.

En pedofil som aldrig begår övergrepp, kommer klara sig undan dödsstraff, för de kommer aldrig synas. Men jag tänker på offren. Vet du vad ett sådant övergrepp gör med en person? Det livslånga lidandet. Don't do the crime, if you can't do the time, som de säger utomrikes.
Jag konstaterar att du verkar vara en vän av hyckleri, både när du bedömer denna historia som när du bedömer dig själv.
För övrigt släppte man inte på restriktionerna angående de som var 70 plus i juni 2020, vilket du kan se om du läser länken du postade.
2021-09-09, 20:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag konstaterar att du verkar vara en vän av hyckleri, både när du bedömer denna historia som när du bedömer dig själv.
För övrigt släppte man inte på restriktionerna angående de som var 70 plus i juni 2020, vilket du kan se om du läser länken du postade.

Vad gäller 70-plussare i juni, så hade de inga restriktioner. De hade bara rekommendationer. De enda gamlingar som var "oåtkomliga" var de som bodde på ålderdomshem (eller vad det numera heter) och var inlagda på sjukhus. 70-plussare på en generell nivå har aldrig haft restriktioner vad jag vet, men du är mer än välkommen att motbevisa mig.
2021-09-09, 20:20
Bannlyst
Citat:
Vad gäller 70-plussare i juni, så hade de inga restriktioner. De hade bara rekommendationer. De enda gamlingar som var "oåtkomliga" var de som bodde på ålderdomshem (eller vad det numera heter) och var inlagda på sjukhus. 70-plussare på en generell nivå har aldrig haft restriktioner vad jag vet, men du är mer än välkommen att motbevisa mig.
Alla privatpersoners restriktioner var rekommendationer i juni 2020. Rekommendationer för att rädda liv, något som Ebba ansåg sig ha rätt att stå över när hon besökte Esbjörn med barn och vänner för att hon åtrådde hans hus.
2021-09-09, 20:30
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Alla privatpersoners restriktioner var rekommendationer i juni 2020. Rekommendationer för att rädda liv, något som Ebba ansåg sig ha rätt att stå över när hon besökte Esbjörn med barn och vänner för att hon åtrådde hans hus.

Äh jo du vet väl att det var Esbjörn som besökte Ebba inte tvärtom?
Vad vi vet har Ebba aldrig besökt Esbjörn på kursgården heller.
Hon har däremot sökt honom där efter att han inte dök upp på banken.
2021-09-09, 20:33
Medlem
Citat:
Sen skulle det inte varit så värst illa om Ebba Busch inte visat så dåligt omdöme så att hon gått och kallat regeringens hantering av coronan för att medvetet avrätta gamlingar.

Sen går hon och blir ertappad med ett väldigt ogenomtänkt och pinsamt agerande där hon gjorde allt utom att själv följa de restriktioner som fanns inklusive att hon med berått mod försökte att avliva Esbjörn.
2021-09-09, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Äh jo du vet väl att det var Esbjörn som besökte Ebba inte tvärtom?
Vad vi vet har Ebba aldrig besökt Esbjörn på kursgården heller.
Hon har däremot sökt honom där efter att han inte dök upp på banken.
Och du vet väl redan att Ebba träffade Esbjörn flera gånger och drog med sig både barn och vänner till honom. Vi ska vara glada att vi haft mer ansvarsfulla människor än Ebba under pandemin. Dödstalen hade varit högre om alla likt Ebba med berått mod så flagrant brutit mot restriktionerna.
2021-09-09, 20:41
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Hela förra sommaren fanns särskilda restriktioner för 70+, eftersom strategin var att dessa skulle skyddas. De skulle hållas isolerade i så hög grad som möjligt, tom från sina närmaste anhöriga.
Detta har jag redan förklarat för dig, varför jag finner det märkligt att du fortsätter att hävda dina felaktigheter.

Citat:

Citat:

Citat:

Så varför använder du ordet restriktioner, när det handlar om rekommendationer? Varför hoppar du på mig när jag använder det rätta ordet? Är du så förtvivlat rädd för att ha fel ibland?

Jag vet inte i vilken grad Ebba följde rådande rekommendationer. Det har väl inte heller framkommit hur och var alla möten skedde? Satt de i knät på varandra inomhus i ett litet rum, eller satt de ute och hade de där två-tre meterna avstånd? Med tanke på sommaren och vädret så var det behagligt utomhusväder rätt ofta. Men bara för att de träffades ibland, så behöver det nödvändigtvis inte betyda att det var en förhöjd smittorisk. Men det handlar inte bara om Ebbas leverne. Även Esbjörn var ute bland folk och kunde dra på sig smitta den vägen. Han kanske inte såg det som en förhöjd smittorisk att träffa Ebba?
2021-09-09, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Sen skulle det inte varit så värst illa om Ebba Busch inte visat så dåligt omdöme så att hon gått och kallat regeringens hantering av coronan för att medvetet avrätta gamlingar.

Sen går hon och blir ertappad med ett väldigt ogenomtänkt och pinsamt agerande där hon gjorde allt utom att själv följa de restriktioner som fanns inklusive att hon med berått mod försökte att avliva Esbjörn.
Ja, även där avslöjade hon vilken veritabel hycklare hon är. Föga förvånande stöttas även detta av hennes fanbase, istället för att erkänna att det var uselt skött.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in