2021-09-09, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Tror mer att du kör mer bag in box än Busch. Med tanke på all förtal du skrivit i tråden.

Och inte överraskad att du tycker det är bra att någon undviker kontakt för klara ut problem. Esbjörn är oskyldig för han vägra göra rätt för sig. Kanske därför hon börja dricka? Om man ska gå din teori. En äldre man utnyttja henne förtroende och vill bara hennes pengar, kanske mer om man ska tolka dina fantasier.
En äldre kvinnohatande man förstör livet för ensamstående mamma efter kört på en flicka. Är det så du tänker?

Det är synd om Esbjörn. Hade han fått bra hjälp från början och pratat med busch kanske allt varit över.
Neeee, Busch verkar vara typen som förstör sitt eget liv. Några minuter sedan började hon tala om sin start på karriären.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://sverigesradio.se/artikel/busch-pa-besok-har-mitt-politiska-engagemang-startade&ved=2ahUKEwiQjs_b_vHyAhUQSPEDHT6wDbEQ0PAD KAB6BAgIEAE&sqi=2&usg=AOvVaw3EZ-sNFMtZKJkE8SiHhRDJ
Senast redigerad av Massonite 2021-09-09 kl. 15:35.
2021-09-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Neeee, Busch verkar vara typen som förstör sitt eget liv. Några minuter sedan började hon tala om sin start på karriären.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://sverigesradio.se/artikel/busch-pa-besok-har-mitt-politiska-engagemang-startade&ved=2ahUKEwiQjs_b_vHyAhUQSPEDHT6wDbEQ0PAD KAB6BAgIEAE&sqi=2&usg=AOvVaw3EZ-sNFMtZKJkE8SiHhRDJ

Okej. Hon tala om sin start. Och?
2021-09-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Som vanligt är Vressosen inte läskunnig! Det står gåvobrev respektive testamente. Detta förstår alla att det är två olika papper. OBS respektive! Alla förstår utom Vressosen som inte är läskunnig.

Det är uppenbart att juridik, och att alltid har rätt är viktigt för dig. Arma stackare. När argumenten tryter avfärdar du mig med invektiv som sosse!!!

Jag tar inte alls illa upp. Jag lär mig mycket om vilka skitstövlar det finns därute som kallar sin skit för juridik.

Testamenten, och smutskastning har blivit Ebba Busch bevistema, om hur dessa giriga personer har tagit Esbjörns vilja ifrån henne, och påverkar honom för egna agendor. Hur det ska gå i tingsrätten när hon hörs om Esbjörns vilja, när hon har en villkorlig dom för grovt förtal, hängande över sig blir intressant.

De som blir mest glada om hon åker dit är alla oskyldiga djur hon tar ut sin frustation på.
2021-09-09, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Somliga människor som förstör sina egna liv, drar ibland med sig andra i fallet, varför de ofta avskys av många.
Genuint självdestruktiva människor som klarar av att hålla på jaggränserna, är det däremot lättare att bara tycka synd om och vilja hjälpa. Jag tror därför att Ebba kommer att bli ensammare med tiden. Men visst, mamma-vittnet kommer sannolikt finnas kvar. Värre är det då med andra som redan lämnat henne.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-09 kl. 16:57.
2021-09-09, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad synd att du aldrig hittar var du har läst saker. Tänk om du skulle låta bli att skriva sånt du inte kan verifiera, men det är klart, inläggen skulle bli både få och korta.
Hur skulle du vilja etikettera din fallenhet att begära saker av andra som du inte begär av dig själv?

MBs inlägg innehöll väldigt mycket som är verifierat, såsom Ebbas grova förtal, hennes lögner mm. Den uppgift som MB redogjorde för där hon var osäker på tillförlitligheten, redovisade hon ärligt om att så var fallet. Det är betydligt hederligare än när du spyr ur dig saker på löpande band om Esbjörn och hans närstående och beskriver dem som fakta.

Jag ska svara på hur andra etiketterar din fallenhet som jag lyfter i min fråga till dig inledningsvis - dubbelmoral. Det är för övrigt en egenskap som du delar med Ebba.
2021-09-09, 17:00
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ebbas var i TV4 nu på morgonen. Som en av start av valrörelsen intervjusvar Nyhetsmorgon alla partiledare. Ebbas fick välja tre ämnen som var viktigast för henne. Hon valde sjukvård(utsatte en åldring för Coronarisk), lag och ordning( förtalsdömd) och äldreomsorg( lurar en äldre på han hus).

Första frågan var mycket riktigt av Jenny och Steffo angående hennes egna förtal. Innan frågan ställs säger Ebba lite nedlåtande du brinner av iver att ställa frågan. Precis som hon bestämmer det. När hon sedan svarar raljerar hon ut i en lång harang om att skydda våra barn från pedofiler. Sedan avslutar hon med att säga att den här frågan måste släppas ur fokus. Hon påstår oxå helt felaktigt att hon hade troligtvis vunnit om det prövats i en domstol. Hon är tydlig med att KD inte vill ändra förtalslagen, utan skärpa den. Hon är oxå tydlig med att sanningen kan vara förtal.

De bilder som rullar i bakgrunden i bakgrunden när Ebba talar om äldreomsorgen är en Esbjörn som kommer stöpplandes in i rättssalen. Det visas bilder på huset. Ebba själv, sitter och säger hur viktig älderomsorgen är och hur den ska prioriteras i kommuner. Det är konstigt att det inte smakar illa i munnen på henne, eller att ingen i partiet kan nå fram till henne i hur illa det hon säger rimmar.

Att hon sedan sitter och talar om en blivande M & KD regering med lämnar ut att SD skulle ingå oxå är pinsamt. Att hon med sina 22 ( troligen mindre i nästa val) mandat skulle få någon avgörande roll är knappast troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du påvisar hur ohederligt media vinklar fakta och vill styra hur folk ska tänka. Istället för att folk ska lyssna på vad Ebba säger, så ska vi få associationer till något helt annat. Du pratar om att det borde smaka illa i munnen på henne, när det inte rimmar, istället för att se hur illa det faktiskt är att media försöker uppfostra oss, istället för att förmedla fakta.

De kunde ha tagit upp husaffären separat, med rullande bilder på det. Det hade varit ett ärligt sätt att göra saker och ting på.

Hur en eventuell förtalsrättegång hade gått, får vi aldrig reda på. Rena fakta är att skadan som Binninge påstod sig ha lidit av hennes uttalande, förvärrade han i så fall själv, genom att skicka ut ett pressmeddelande så att precis alla skulle få veta vad han blivit dömd för. Inte heller har han någon inkomst han skattar för, så inte heller där blir han lidande av hennes uttalande. Han sitter i en organisation för folk som anser sig vara felaktigt dömda och tar profilerade fall här och där, så redan innan Ebbas uttalande var hans dom känd och spridd av honom själv.

Vad gäller risken Ebba utsatte Esbjörn för, så var nog Covid19-risken oerhört låg. Större risk att gubben trampade snett när han skulle upp för den trasiga trappen till sommarstugan, eller att han snubblade på sly och fick tillbringa resten av sitt liv i sängläge på långvården med ett brutet lårben som inte ville läka. Esbjörn är inte den som inte är ute i samhället på egen hand, så det där med att Ebba utsatt honom för ökad Covid-risk ger jag inte mycket för faktiskt.

Vad gäller frågan att skydda våra barn från pedofiler, så ser jag inte det som raljerande. Det är en verklighet. Pedofiler finns det för många av och de borde vara inlåsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tror du att din uppfattning om media vinklar något eller inte, har en koppling till vad du själv tycker i frågan? Vem är det som är ohederlig då, du eller media?

Oavsett vad jag har för uppfattning i frågan, så fråntar inte det faktum, att de faktiskt vinklade intervjun med Ebba.

För att göra överdrivna exempel:

Vid intervjun med Dadgostar så spelar man upp bilder med Stalin i bakgrunden, eller Bolund så spelar man upp scener med vindkraftsverksdödade rovfåglar, eller Lööf så drar man upp en radda med center-pedofiler, samtidigt som man pratar om något helt annat. Det är ohederlig journalistik.

Som jag sa ovan, så ser jag inga problem med att de tar upp husaffären och ställer Ebba mot väggen om de så anser att det är motiverat. Men man gör inte det som rullande bilder när hon pratar om generell sjukvård-, lag och ordning- och äldreomsorgspolitik.

Min uppfattning är att journalister inte ska vara aktivister. De ska vara våra ögon och öron och ge oss en objektiv rapport om vad som händer till oss andra. Sedan kan vi själva bilda oss en uppfattning vad vi vill tro och tycka. Jag tror att mänskligheten klarar av det.

Citat:
Varför tycker du att det är ok att bryta mot rådande restriktioner under brinnande pandemi? Inser du hur mycket lidande och död det hade gett upphov till om alla hade gjort det?

Vilka restriktioner bröt Ebba mot när hon träffade Esbjörn? I juni 2020 var rekommendationen: "därför är det viktigt att var och en fortsatt tar stort personligt ansvar och följer råden om försiktighet och social distansering". Dvs inget förbud mot att träffa andra människor. Vad jag kommer ihåg så var rekommendationen densamma under hela sommaren och ändrades först på hösten när smittspridningen tog fart igen.

Citat:
Varför ser du det inte som ett problem med folk som smutskastar och förtalar andra för att skapa missaktning och misskreditering för dem? Varför stödjer du ett sådant beteende genom att inte tydligt ta avstånd till det?

Jag ser det som ett problem med folk som smutskastar och förtalar andra. Men jag är samtidigt ett fan av konsekvenser. Att ger man sig in i leken, får man leken tåla och då Ebba gav igen så började Binninge böla och springa till mamma och skvallra.

Tyckte jag det var dumt av Ebba att skriva det hon gjorde? Ja, jag tyckte inte hon skulle ha sänkt sig till Binninges nivå. Men jag förstår att hon tröttnade. Redan i första artikeln om affären, så börjar skitkastandet och lögnerna. Ebba har bjudit 2,5 miljoner och har betalat 750' för lite och hela affären har Ebba pushat fram på ett ohederligt sätt. Sedan har skitkastandet fortsatt, för att ta ära och heder av Ebba i offentligheten, utan att faktiskt lägga någon bevisbar fakta bakom påståendena i många fall.

Rätt hanterat av Ebba, vore att ha anmält Binninge för förtal. Det hade varit intressant.

Citat:
Varför ska pedofiler vara inlåsta och vad har diskussionen om pedofiler för bäring i den här tråden?

Fråga MarryBlunt om pedofilerna. Det var hon som tog upp dom i något jag tyckte var ett felaktigt ljus. Jag tycker att pedofiler borde släpas ut på bakgården och få en kula i huvudet, tillsammans med våldtäktsmän. Jag när ett oresonligt hat där och kan erbjuda mig att vara den som trycker på avtryckaren om andra tycker det är jobbigt. Men nu är samhället lite mer civiliserat och det är svårt att få resning om man är felaktigt dömd, så förmodligen är livstids inlåsning en bättre väg att gå.

Jag förstår inte varför du tycker att pedofiler ska vara ute och springa i samhället och vara en risk för alla barn?
2021-09-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
I den sista sammanställningen (aktbilaga 103) står det så här:

Ovanstående går inte ihop med att Ebba uppfattade Esbjörn som "egen". Antingen uppfattade hon Esbjörn som fullt normalfungerande på alla sätt och vis eller så gjorde hon det inte.

Att hon benämner honom som "egen" visar att hon uppfattade att det var något avvikande med Esbjörn, men eftersom Ebba saknar sakkunskap inom området kunde hon inte säga mer exakt vad det kunde tänkas röra sig om. Jag tror att Ebba insåg omgående att Esbjörn var sårbar och ett "lätt byte. Sedan började nysta och på ett nästan intuitivt plan "diagnostisera" honom.

Människor som Ebba brukar vara skickliga på att läsa av andra människor och hitta deras svagheter. Det är deras sätt att göra sig gällande och få det de vill ha. Ebba märkte säkert rätt snart att Esbjörn inte hängde med när de "förhandlade om köpekontraktet" som det så fint uttrycks. Hon märkte att han inte alltid mindes, förstod eller hade reda på sig så som man förväntar sig av en äldre frisk person. Han hade inte koll på vad fastigheten var värd eller att området var på väg att detaljplaneras. Kort sagt, hon insåg snart att det skulle gå att "lura av" Esbjörn hans ärvda sommarnöje och att han skulle inte ha något att sätta emot.

Jag tror att om Ebba skulle läsa Barrys neuropsykologiska utlåtande och få alla krångliga facktermer förklarade för sig så skulle hon nicka instämmande för sig själv och konstatera att det är just så hon också uppfattat Esbjörn. Hon förstod att Esbjörn har en kognitivfunktionsnedsättning, men det kan hon inte tillstå och det är därför hon uttrycker sig så motsägelsefullt om Esbjörn. Det är samma slags motsägelsefullhet som kommer igen när hon berättar om hur människorna runt Esbjörn påverkar honom så att han inte ska sälja till henne. Det är som att hon inte vill inse att om genom att säga så visar hon att hon både insett Esbjörns kognitiva funktionsnedsättning och sett hur det går att påverka honom i den riktning man vill om man bara pressar honom.
Att hon uppfattade honom som egen betyder inget annat än det. Det betyder absolut inte dement, mongo, rättsoförmögen, dum i huvudet eller något annat som har med kognition att göra. Den som hävdar dylikt är en sopa på språk och högst trolig dum i huvudet.

Hade hon däremot sagt ELJEST hade jag varit mer benägen att hålla med. För även om Eljest är synonymt med egen så har det ordet på senare tid fått en viss glidning åt att även betyda "lite bakom flötet". Däremot har Egen aldrig någonsin haft den tendens.
Senast redigerad av martinator 2021-09-09 kl. 17:09.
2021-09-09, 17:20
Medlem
Citat:
Oavsett vad jag har för uppfattning i frågan, så fråntar inte det faktum, att de faktiskt vinklade intervjun med Ebba.
Vinklade, det var faktiskt Ebba Busch själv som började raljera för att lägga ut rökridåer när hon fick en rak fråga, istället för att svara ärligt. Det var klantigt av mig att uttrycka mig så i de sammanhanget. Det hade räckt, då hade det inslaget varit över på 30 sekunder.

Citat:

Vid intervjun med Dadgostar så spelar man upp bilder med Stalin i bakgrunden, eller Bolund så spelar man upp scener med vindkraftsverksdödade rovfåglar, eller Lööf så drar man upp en radda med center-pedofiler, samtidigt som man pratar om något helt annat. Det är ohederlig journalistik.
Varför väljer media alltid bilder på Löfven när han lufsar fram och ser allmänt ledsen ut samtidigt som Tuffe Uffe alltid har bilder med ett brett flin, armarna i luften som en riktig vinnare?! Har aldrig läst att du rasat över det?

Citat:
Som jag sa ovan, så ser jag inga problem med att de tar upp husaffären och ställer Ebba mot väggen om de så anser att det är motiverat. Men man gör inte det som rullande bilder när hon pratar om generell sjukvård-, lag och ordning- och äldreomsorgspolitik.

Min uppfattning är att journalister inte ska vara aktivister. De ska vara våra ögon och öron och ge oss en objektiv rapport om vad som händer till oss andra. Sedan kan vi själva bilda oss en uppfattning vad vi vill tro och tycka. Jag tror att mänskligheten klarar av det.
Till saken hör att media generellt varit jävligt snälla mot Ebba Busch och låtit henne styra samtalet väldigt långtgående, mycket längre än någon annan politiker, det blev inget mediadrev mot henne. Det om något är anmärkningsvärt sett till att hon är en grov brottsling och unik i sin situation som partiledare och dömd kriminell.

Citat:
Vilka restriktioner bröt Ebba mot när hon träffade Esbjörn? I juni 2020 var rekommendationen: "därför är det viktigt att var och en fortsatt tar stort personligt ansvar och följer råden om försiktighet och social distansering". Dvs inget förbud mot att träffa andra människor. Vad jag kommer ihåg så var rekommendationen densamma under hela sommaren och ändrades först på hösten när smittspridningen tog fart igen.
Ebba Busch hycklade gigantiskt när hon sprang på fester och kramades och satt i trånga rum samtidigt som hon anklagade sina meningsmotståndare för överlagt mord!

Citat:
Jag ser det som ett problem med folk som smutskastar och förtalar andra. Men jag är samtidigt ett fan av konsekvenser. Att ger man sig in i leken, får man leken tåla och då Ebba gav igen så började Binninge böla och springa till mamma och skvallra.
Ska inte Ebba Busch tåla lite kritik och skit också?

Citat:
Tyckte jag det var dumt av Ebba att skriva det hon gjorde? Ja, jag tyckte inte hon skulle ha sänkt sig till Binninges nivå. Men jag förstår att hon tröttnade. Redan i första artikeln om affären, så börjar skitkastandet och lögnerna. Ebba har bjudit 2,5 miljoner och har betalat 750' för lite och hela affären har Ebba pushat fram på ett ohederligt sätt. Sedan har skitkastandet fortsatt, för att ta ära och heder av Ebba i offentligheten, utan att faktiskt lägga någon bevisbar fakta bakom påståendena i många fall.
Hon talar ju inte själv sanning! Det är enda anledningen till att hon sjönk till ombudets nivå.

Citat:
Rätt hanterat av Ebba, vore att ha anmält Binninge för förtal. Det hade varit intressant.
Absolut, nu är det dock hon som är grovt kriminell förövare och ombudet som är offret.
2021-09-09, 17:30
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Istället för att bara lyssna på vad Ebba säger??? Precis som hennes ord nu mera skulle ha någon form av trovärdighet.

Så får man naturligtvis tycka. Men så fort någon talar om för dig vad du ska tycka, är det fel. Ännu mer fel är det om de inte ens försöker tala om för dig vad du ska tycka, utan försöker påverka dig via ditt omedvetna att tycka. Att visa andra bilder i bakgrunden är försök till påverkan.

Citat:
Om folk bara lyssnade på vad Ebba sa, puff heller, var ger henne rätt att diktera vilka frågor journalister får ställa? Och vad ger henne rätt att vara oemotsagd?

Klart journalisterna får ställa vilka frågor som helst (inom anständighetens gränser naturligtvis). Men det vore klädsamt om alla politiker blev bemötta med samma attityd och tuffhet. Så är inte fallet idag.

Citat:
Fakta är ju till syvende och sist att Ebba valt att förtala motpartens ombud i en pågående tvist. Fattar du inte hur oerhört allvarligt det är? I klass med ryska maffian faktiskt.

Att jämföra Ebba med ryska maffian? Tänkte du på det faktumet att någon rysk maffia inte finns eller vad är du ute efter? Att Ebbas val att tala om en sanning för alla sina läsare, är jämförbart med organiserat mord, kidnappningar, utpressning, tortyr, misshandel och så vidare?

Om man ska titta på hot mot den svenska rättvisan, så ligger hennes förtal långt nere på listan. Skulle vilja påstå att Binninges spring till media med osanningar, ligger högre upp. Att utpressa någon till att backa, är inte rättvisa.

Citat:
Vad vet du om Johanns lidande? Hans dom var inte nämnd under de senaste 7 åren. Vad har RO med saken att göra? Jag hade ingen aning om att de existerade innan det här. Bara för att en uppgift är möjlig att googla fram betyder det inte att det inte är förtal.

Jag vet noll om Johanns lidande. Men om man beter sig illa, så får man räkna med att det kommer en tillbaka-kaka. Karma helt enkelt. Det finns alltid någon som är större, starkare, smartare, rikare osv.
2021-09-09, 17:30
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att det är rimligt att politiker granskas och att det lyfts när deras privata leverne går stick i stäv med deras politiska gärning. Att kalla detta för aktivism är rent nys. Det handlar om att syna hyckleri. Att du silar mygg och sväljer kameler när politiker granskas är väldigt uppenbart för de flests utom dig själv. Du borde lära dig att se dig själv i spegeln lite mer. Det hade gjort dig mer objektiv och mer mottaglig för verkligheten.
Citat:
Hela förra sommaren fanns särskilda restriktioner för 70+, eftersom strategin var att dessa skulle skyddas. De skulle hållas isolerade i så hög grad som möjligt, tom från sina närmaste anhöriga.
Detta har jag redan förklarat för dig, varför jag finner det märkligt att du fortsätter att hävda dina felaktigheter.
Citat:
Du låter ungefär som när Irans regering ombeds att kommentera jihadister eller när extremvänstern yttrar sig om våldet i orten, "Det är ju inte bra men förståeligt." Det enda rätta är naturligtvis att villkorslöst ta avstånd från det.
Citat:
Fråga MarryBlunt om pedofilerna. Det var hon som tog upp dom i något jag tyckte var ett felaktigt ljus. Jag tycker att pedofiler borde släpas ut på bakgården och få en kula i huvudet, tillsammans med våldtäktsmän. Jag när ett oresonligt hat där och kan erbjuda mig att vara den som trycker på avtryckaren om andra tycker det är jobbigt. Men nu är samhället lite mer civiliserat och det är svårt att få resning om man är felaktigt dömd, så förmodligen är livstids inlåsning en bättre väg att gå.
Jag förstår inte varför du tycker att pedofiler ska vara ute och springa i samhället och vara en risk för alla barn?

Nej, jag tycker inte vi ska inte vi ska införa dödsstraff på pedofiler. De allra flesta pedofiler begår aldrig några övergrepp på barn, utan det krävs att de utöver sin sexuella störning dessutom är våldtäktsmän vilket mycket få av dem är. Att döda någon för en störning som hen tar ansvar för är i mitt tycke mer stört än en ansvarsfull pedofil.

Men jag inser att det är populärt att tävla i vem som kan jävlas mest med denna grupp. Jag är dessutom övertygad om att denna tävling inte leder till färre övergrepp, utan bara handlar om enskilda primitiva personers behov av att känna sig goda och duktiga. Det finns istället studier som pekar på det motsatta, att ett uppiskat hat mot pedofiler leder till fler övergrepp för att dessa till slut skiter i vilket om de ändå bara hatas av andra, alternativt för att de inte söker vård för att hantera sina impulser i rädsla av att bli uthängda. Konsekvensen blir alltså att tävlingen gör att fler barn utsätts, något du bör fundera på om du värnar om barn.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-09 kl. 17:42.
2021-09-09, 17:46
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag tycker att det är rimligt att politiker granskas och att det lyfts när deras privata leverne går stick i stäv med deras politiska gärning. Att kalla detta för aktivism är rent nys. Det handlar om att syna hyckleri.

Men då kan journalisterna lyfta fram det som en separat grej, hyckleriet. Men om Ebba ska prata om partiets politik och kanalen bombar med andra bilder i bakgrunden så är det fel. Lika fel är det att alla inbjudna politiker inte blir behandlade på samma nivå. Vissa politiker kommer undan utan svåra frågor, fast de borde få det. Som sagt var, journalisterna borde vara våra ögon och öron och informera oss om vad som händer.

Citat:
Hela förra sommaren fanns särskilda restriktioner för 70+, eftersom strategin var att dessa skulle skyddas. De skulle hållas isolerade i så hög grad som möjligt, tom från sina närmaste anhöriga.
Detta har jag redan förklarat för dig, varför jag finner det märkligt att du fortsätter att hävda dina felaktigheter.

Jag citerade från regeringens egen information. Påstår du att de har fel?
https://www.regeringen.se/artiklar/2020/06/lattade-reserestriktioner-i-sommar/

Citat:
Du låter ungefär som när Irans regering ombeds att kommentera jihadister eller när extremvänstern yttrar sig om våldet i orten, "Det är ju inte bra men förståeligt." Det enda rätta är naturligtvis att villkorslöst ta avstånd från det.

Har du tagit avstånd från alla lögner och felaktiga påståenden som kommer från Binninge och Esbjörn?

Citat:
Nej, jag tycker inte vi ska inte vi ska införa dödsstraff på pedofiler. De allra flesta pedofiler begår aldrig några övergrepp på barn, utan det krävs att de utöver sin sexuella störning dessutom är våldtäktsmän vilket mycket få av dem är. Att döda någon för en störning som hen tar ansvar för är i mitt tycke mer stört än en ansvarsfull pedofil.

De kanske inte begår övergrepp personligen, men säg den pedofil som inte tittar på barnporr? De låter bara någon annan vara förövare och så sitter de och frossar vid sin bildskärm. De göder en barnporrindustri och skapar offer, för gamla bilder och filmer duger inte hur länge som helst.

En pedofil som aldrig begår övergrepp, kommer klara sig undan dödsstraff, för de kommer aldrig synas. Men jag tänker på offren. Vet du vad ett sådant övergrepp gör med en person? Det livslånga lidandet. Don't do the crime, if you can't do the time, som de säger utomrikes.
2021-09-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Att hon uppfattade honom som egen betyder inget annat än det. Det betyder absolut inte dement, mongo, rättsoförmögen, dum i huvudet eller något annat som har med kognition att göra. Den som hävdar dylikt är en sopa på språk och högst trolig dum i huvudet.

Hade hon däremot sagt ELJEST hade jag varit mer benägen att hålla med. För även om Eljest är synonymt med egen så har det ordet på senare tid fått en viss glidning åt att även betyda "lite bakom flötet". Däremot har Egen aldrig någonsin haft den tendens.

Ebba Busch uppfattade Esbjörn som egen. Då ska hon ge fan i att ofreda honom. En person som är egen sköter sitt, på sitt sätt, och är någon man inte direkt kan bilda en uppfattning om, just för att de till sättet inte är som man är van vid att folk är. Att påstå att en människa är egen, är ingen komplimang, det är inte ens positivt.

Att ha kognitiva svårigheter, är att vara egen. Just för att en dessa svårigheter en person har, ser inte en främling. Man ser bara svårigheterna om man känner en person, eftersom man har tidigare beteende att jämföra med.

Ni vill inte att Esbjörn ska ha kognitiva svårigheter, trots sakkunnigutlåtande. Det vore ju för vidrigt att er hjältinna är i ond tro. Enklare då att hitta på diagnoser om allt möjligt som Esbjörn inte har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in