2021-09-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Mitt fetade.
Min stora fråga är oxå om det förtärdes någon typ av alkohol.

Det är en fråga som vi nuddat vid flera gånger. Om det var alkohol med i bilden när Ebba knackade på dörren, och tjatade på Esbjörn att skriva under avtalet.

En annan sak jag funderar på är Facebook skriverierna, om de framfördes med en bag-in-the-box som sällskap. Det är så otroligt dumt att tro att facebookvänner och följare är riktiga vänner. Man måste vara väck för att tro det. Har Ebba sagt, att utfästelsen om att Esbjörn inte behöver sälja om han inte vill, var fyllesnack? Varför annars, står hon inte fast vid sitt ord?

En annan ak vi inget vet om, eller diskuterat. Hade de bestämt att mötas, eller vad det en spontant besök när Ebba kom hem till Esbjörn med avtalet? Stärkt av alkohol?
2021-09-09, 11:24
Bannlyst
Citat:
Vad vet du om Esbjörns ekonomi? Och på vilket sätt tänker du att det stärka förtroendet för Ebba att kräva högt skadestånd?
Haha, eller hur. Jag kan redan se rubrikerna, "Ebba skinnade funktionshindrad åldring in på bara benen".
Där hjälper inte hennes manipulativa och falska godhet, med sitt plötsliga stora intresse för och ekonomiska stöd till pedofilioffer.

Men återigen, halvtänkarna går säkert på konstgreppet. Somliga älskar att bli duperade under den stora ledaren.
2021-09-09, 11:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Vad vet du om Esbjörns ekonomi? Och på vilket sätt tänker du att det stärka förtroendet för Ebba att kräva högt skadestånd?

Jag vet vad han har i pension jag vet att han hade tre boende samt en sommarstuga och han hade flera garage och förråd, han tog ett lån på 600 k för tio år sen + hans skulder hos kronis. (numera betald)
Att han skulle vara välbärgad , ja,, men inte pengar i överflöd.
Hans egna ord är ju att pengarna lätt rinner iväg.

Det är hans egna val genom ombudet därav hans sits i dag

Vad står det att jag tänker på ett stärkande förtroende för EB??
Senast redigerad av braattha 2021-09-09 kl. 11:52.
2021-09-09, 11:56
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Varför citerar du mig när du mästrar, om saker jag aldrig påstått?.I citatet ovan?

I övrigt noterar jag, att du aldrig har något att komma med i sak. Det ör betryggande inför huvudförhandlingen.

Jag tror du har missförstått sakernas tillstånd. Mitt intresse kring rättsfallet sträcker sig till den här tråden på Flashback. Jag kommer inte vittna eller döma, inte heller sitta på åhörarbänken. Hade jag varit en av de som skulle göra så, hade jag inte hängt i den här tråden.

Varför du blev citerad när jag svarade Massonite vet jag inte. Lyckades väl trycka på plusknappen vid något tillfälle, eller så blev det något fel i maskineriet hos Flashback. Men jag tror du är läskunnig och såg att svaret var till Massonite. Annars kanske det är läge att läsa vad du svarar på i din tur?

Men det är intressant att du får det till att jag inte har något att komma med i sak. Jag har ju rätt i det här fallet. Bildupptagningar i en svensk rättssal är inte tillåtet*. Det är därför fotograferna står i korridorerna utanför och fotar in i rättssalen. Kalla det mästrande om du vill, men jag tänkte mer på Massonite så h*n inte blir besviken på att TV4 inte kommer sända rättegången på teve.

* Rättegångsbalken

Kap 5, 9 b § Vid rättens sammanträden är det förbjudet att med tekniskt hjälpmedel ta upp bild i eller in i rättssalen, om inte något annat följer av lag.

Kap 5, 9 c § Rättens ordförande får förbjuda ljudupptagning eller ljudöverföring som görs av någon annan än rätten under ett förhör, om det kan antas att upptagningen eller överföringen besvärar den som hörs i sådan grad att det påverkar utredningen negativt.

Kap 5, 9 d § Elektronisk utrustning som åhörare har med sig i rättssalen och som kan störa ordningen eller användas för att ta upp bild ska vara avstängd och undanstoppad. Om det finns skäl för det får rättens ordförande besluta om undantag.
2021-09-09, 12:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ebbas var i TV4 nu på morgonen. Som en av start av valrörelsen intervjusvar Nyhetsmorgon alla partiledare. Ebbas fick välja tre ämnen som var viktigast för henne. Hon valde sjukvård(utsatte en åldring för Coronarisk), lag och ordning( förtalsdömd) och äldreomsorg( lurar en äldre på han hus).

Första frågan var mycket riktigt av Jenny och Steffo angående hennes egna förtal. Innan frågan ställs säger Ebba lite nedlåtande du brinner av iver att ställa frågan. Precis som hon bestämmer det. När hon sedan svarar raljerar hon ut i en lång harang om att skydda våra barn från pedofiler. Sedan avslutar hon med att säga att den här frågan måste släppas ur fokus. Hon påstår oxå helt felaktigt att hon hade troligtvis vunnit om det prövats i en domstol. Hon är tydlig med att KD inte vill ändra förtalslagen, utan skärpa den. Hon är oxå tydlig med att sanningen kan vara förtal.

De bilder som rullar i bakgrunden i bakgrunden när Ebba talar om äldreomsorgen är en Esbjörn som kommer stöpplandes in i rättssalen. Det visas bilder på huset. Ebba själv, sitter och säger hur viktig älderomsorgen är och hur den ska prioriteras i kommuner. Det är konstigt att det inte smakar illa i munnen på henne, eller att ingen i partiet kan nå fram till henne i hur illa det hon säger rimmar.

Att hon sedan sitter och talar om en blivande M & KD regering med lämnar ut att SD skulle ingå oxå är pinsamt. Att hon med sina 22 ( troligen mindre i nästa val) mandat skulle få någon avgörande roll är knappast troligt.

Du påvisar hur ohederligt media vinklar fakta och vill styra hur folk ska tänka. Istället för att folk ska lyssna på vad Ebba säger, så ska vi få associationer till något helt annat. Du pratar om att det borde smaka illa i munnen på henne, när det inte rimmar, istället för att se hur illa det faktiskt är att media försöker uppfostra oss, istället för att förmedla fakta.

De kunde ha tagit upp husaffären separat, med rullande bilder på det. Det hade varit ett ärligt sätt att göra saker och ting på.

Hur en eventuell förtalsrättegång hade gått, får vi aldrig reda på. Rena fakta är att skadan som Binninge påstod sig ha lidit av hennes uttalande, förvärrade han i så fall själv, genom att skicka ut ett pressmeddelande så att precis alla skulle få veta vad han blivit dömd för. Inte heller har han någon inkomst han skattar för, så inte heller där blir han lidande av hennes uttalande. Han sitter i en organisation för folk som anser sig vara felaktigt dömda och tar profilerade fall här och där, så redan innan Ebbas uttalande var hans dom känd och spridd av honom själv.

Vad gäller risken Ebba utsatte Esbjörn för, så var nog Covid19-risken oerhört låg. Större risk att gubben trampade snett när han skulle upp för den trasiga trappen till sommarstugan, eller att han snubblade på sly och fick tillbringa resten av sitt liv i sängläge på långvården med ett brutet lårben som inte ville läka. Esbjörn är inte den som inte är ute i samhället på egen hand, så det där med att Ebba utsatt honom för ökad Covid-risk ger jag inte mycket för faktiskt.

Vad gäller frågan att skydda våra barn från pedofiler, så ser jag inte det som raljerande. Det är en verklighet. Pedofiler finns det för många av och de borde vara inlåsta.
2021-09-09, 12:17
Medlem
fnirps avatar
Citat:
I min familj hjälper vi varandra när vi anlitar tjänster. Jag frågar också folk i grannskapet, om de vet om någon bra hantverkare. Att det ska vara förklenande säger mycket om de som framför det. Hur framför man det i bevistema?

Oavsett vem som skaffade fram Binninge har han lyckats bra med att få motparten ur balans, till den grad att det blev ett straffläggande för Ebba Busch. Det blev grovt förtal, böter 60.000, villkorligt 2 år. Inte illa pinkat, av Binninge. Det blev också en liten slant till brottsofferfonden.

Nu väntar skadeståndskrav mot Ebba Busch. Där hon måste betala pengar till den högaffel hon kallat för en spade. Inte intelligent, när man är en snåljåp som vill bo billigt, att lägga pengar på den skit som väller okontrollerat ur käften.

Om Binninge som du skriver var ute efter egen vinning, har han lyckats bra med att marknadsföra sig som en person som avslöjar sin motståndare, och låter henne veta kostnaden för den skit hon framför.

I domstol handlar det om bevis, bevisbörda och hur man framför sina bevis för att det ska bli styrkt. Nu är det otvistigt att Esbjörn, stackarn är lätt att vilseleda. Hans vilja är en vandringspokal. Nu återstår det bara att styrka att han inte var vilseledd, med just Ebba Busch.

Han kanske fick Ebba ur balans ett tag, men hur har han förbättrat situationen för Esbjörn? Ökat hans vinstchanser? Minskat den ekonomiska risken och de ekonomiska utgifterna?

Ebba har sagt att Binninge är en dömd brottsling och det är i allra högsta grad sant, så om Binninge är en högaffel, har hon kallat en högaffel för just en högaffel.

Om Esbjörn är så lätt att vilseleda, att Ebba kunde köpa fastigheten tack vare det, hur ser du på alla fullmakter som Esbjörn skrivit på efter det? Antingen är han tillräckligt skärpt, eller så är han inte det och då är fullmakterna lika ogiltiga som avtalet med Ebba. Och om han inte är tillräckligt skärpt, varför har det inte upptäckts av Barry, sjukvården eller de anhöriga innan denna affär?
2021-09-09, 12:26
Medlem
Citat:
Det är en fråga som vi nuddat vid flera gånger. Om det var alkohol med i bilden när Ebba knackade på dörren, och tjatade på Esbjörn att skriva under avtalet.

En annan sak jag funderar på är Facebook skriverierna, om de framfördes med en bag-in-the-box som sällskap. Det är så otroligt dumt att tro att facebookvänner och följare är riktiga vänner. Man måste vara väck för att tro det. Har Ebba sagt, att utfästelsen om att Esbjörn inte behöver sälja om han inte vill, var fyllesnack? Varför annars, står hon inte fast vid sitt ord?

En annan ak vi inget vet om, eller diskuterat. Hade de bestämt att mötas, eller vad det en spontant besök när Ebba kom hem till Esbjörn med avtalet? Stärkt av alkohol?
Ebba bjöd ju Esbjörn på förgiftad ärtsoppa i samband med kontraktsskrivningen. Det är ju en gammal tradition vi har i landet…
Era fantasier blir för övrigt mer och mer bisarra. Alkohol, kandelabrar, smäktande serenader, negligéer, månsken och så vidare.
Det är ju rätt uppenbart att ingen av er någonsin varit i närheten av att köpa en bostad - oavsett hur mycket du försöker säga att du gjort det. Dina fantasier om hur du tror det går till avslöjar dig.
2021-09-09, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ebba bjöd ju Esbjörn på förgiftad ärtsoppa i samband med kontraktsskrivningen. Det är ju en gammal tradition vi har i landet…
Era fantasier blir för övrigt mer och mer bisarra. Alkohol, kandelabrar, smäktande serenader, negligéer, månsken och så vidare.
Det är ju rätt uppenbart att ingen av er någonsin varit i närheten av att köpa en bostad - oavsett hur mycket du försöker säga att du gjort det. Dina fantasier om hur du tror det går till avslöjar dig.
Tror du E*ba har snort in sig i ett hörn, hon verkar ju glad och positiv .
Varför slänger det inte ut henne ur partiet ? menar de att det inte är så farligt att finnas med i brottsregistret ?

Vet du - jag tror att hon inte får störas innan huvudförhandlingen. Hon har ju visat att hon vill störa E*sbjörn och det flera gånger. likt en stalker.
2021-09-09, 12:54
Medlem
Nakedcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Kommer inte ihåg exakt vilken, men det är någon av de senare, från under sommaren tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det avslöjades i tråden här att kopplingen till pedofilen går via Monika Pernrot Lullmaa som är kompis med Majkgård som är Esbjörns "närstående", Lullmaa är också kompis med pedofilen då de bägge sitter i styrelsen i den suspekta rättssäkerhetsorganisationen. Det är utan tvekan Majkgård som ligger bakom allting i Esbjörns "ånger" och "försvar". Det var också hon som var på banken och försökte återbetala handpenningen. Det är hon som syns i periferin i Expressens artiklar och video-intervjuer, och det är också hon som har incitamentet att stoppa affären, då hon lär vara testamentstagaren av huset. Det har framgått av inlagor till domstolen att det finns ett testamente.
Jag har letat igenom inlagorna efter något som tyder på att det finns ett testamente mellan Esbjörn och Majkgård.

Hittar absolut ingenting.

Kan du minnas fel?
2021-09-09, 13:19
Medlem
Citat:

Anklagar du Esbjörn var full under den dagen de skrev kontraktet? Eller han var full de gånger han träffa henne?

Svårt att stå för sin ord när ena parten inte vill förhandla och görs sig okontaktbar. Kanske du antyder på Esbjörn var så full han missa samtalen?
2021-09-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
I den sista sammanställningen (aktbilaga 103) står det så här:

Ovanstående går inte ihop med att Ebba uppfattade Esbjörn som "egen". Antingen uppfattade hon Esbjörn som fullt normalfungerande på alla sätt och vis eller så gjorde hon det inte.

Att hon benämner honom som "egen" visar att hon uppfattade att det var något avvikande med Esbjörn, men eftersom Ebba saknar sakkunskap inom området kunde hon inte säga mer exakt vad det kunde tänkas röra sig om. Jag tror att Ebba insåg omgående att Esbjörn var sårbar och ett "lätt byte. Sedan började nysta och på ett nästan intuitivt plan "diagnostisera" honom.

Människor som Ebba brukar vara skickliga på att läsa av andra människor och hitta deras svagheter. Det är deras sätt att göra sig gällande och få det de vill ha. Ebba märkte säkert rätt snart att Esbjörn inte hängde med när de "förhandlade om köpekontraktet" som det så fint uttrycks. Hon märkte att han inte alltid mindes, förstod eller hade reda på sig så som man förväntar sig av en äldre frisk person. Han hade inte koll på vad fastigheten var värd eller att området var på väg att detaljplaneras. Kort sagt, hon insåg snart att det skulle gå att "lura av" Esbjörn hans ärvda sommarnöje och att han skulle inte ha något att sätta emot.

Jag tror att om Ebba skulle läsa Barrys neuropsykologiska utlåtande och få alla krångliga facktermer förklarade för sig så skulle hon nicka instämmande för sig själv och konstatera att det är just så hon också uppfattat Esbjörn. Hon förstod att Esbjörn har en kognitivfunktionsnedsättning, men det kan hon inte tillstå och det är därför hon uttrycker sig så motsägelsefullt om Esbjörn. Det är samma slags motsägelsefullhet som kommer igen när hon berättar om hur människorna runt Esbjörn påverkar honom så att han inte ska sälja till henne. Det är som att hon inte vill inse att om genom att säga så visar hon att hon både insett Esbjörns kognitiva funktionsnedsättning och sett hur det går att påverka honom i den riktning man vill om man bara pressar honom.
Väl talat!
Närmare sanningen går det nog inte komma. Tom, så klokt och välskrivet att inlägget skulle publiceras i nationell media.
Nu låtsas den lilla elaka på (Tv-4 morgon) att hon är en vanlig människa och döljer att hon har som hobbies är att minipulera av åldringar deras arv i sin grandiosa strävan efter framgångsteologisk fulländning.
Media är alldeles för mesiga för att rycka av Ebba den hycklande masken men det kommer bli ändring på..
Senast redigerad av 90510 2021-09-09 kl. 14:37.
2021-09-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Anklagar du Esbjörn var full under den dagen de skrev kontraktet? Eller han var full de gånger han träffa henne?

Svårt att stå för sin ord när ena parten inte vill förhandla och görs sig okontaktbar. Kanske du antyder på Esbjörn var så full han missa samtalen?

Jag skrev inget om att Esbjörn var full. Det jag antyder att den ensamstående morsan, bostadslösa och självömkande Ebba Busch sitter med en-bag-in-the-box, när hon framför sina funderingar på Facebook.

Ömsom aggressiv och förtalande, ömsom sentimental till den grad att hon omdömeslöst framför förtal om Binninge, och utfäster att Esbjörn inte behöver sälja...

Folk som Ebba Busch, en stalker ska man hålla sig undan. Det kommer inget gott från kontakter med henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in