Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
USA-resan och SDs tveksamhet att åka dit eller inte, kan även bero på att han då inte har kontrollen på vad som händer hemmavid.
Absolut, till och med övertygad att så är fallet.
Han har helt tappat kontrollen pga resan.
Jag undrar dock om HD är väldigt medveten om just detta.
▪️Resan var mycket viktig för HD.
▪️Det var viktigt att det var just SD som skulle med.
▪️Resan gör SD mer stressad relaterat till LW.
LW vet om resan med giga sen länge.
6 maj uttalar LW ord som hon inte förstår hur farliga de är inför en extra stressad SD.
LW:
"Ha så kul i USA när ni börjar om"
(..)
"Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"
"Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"
Samma dag börjar han sin freakshow och projicerar på barnen - och som övergår i hans "otroliga felsteg", att HD vill fuska på LWs wig och SD vill inte åka till USA.
Att "avsluta allt" innebär per automatik (i SDs fyrkantiga värld) att hon avslöjar allt sex och det är just USA-resan som nämns av LW som en slags hot spot.
Han kan mycket väl ha försökt tona ner resan av given anledning:
SD: Därför jag hade sagt till henne att den var inte aktuell. För jag ville själv berätta för
Hanna nu äh efter separationen att jag och Lena fortsätter och ha kontakt. Och Lena har sagt att "åker du till USA, då berättar jag för, för Hanna."
SD har kört sitt paranoida hyschande hela 2018, krävt dolda loggar (som Nordsjön) och LW kör sitt race.
HD i sin tur pushar honom att åka till USA och förutsätter att de ska planera inför USA 8 maj.
Han vill inte åka.
SD krånglar ända fram till fre natt 11-12 maj då han försöker locka iväg LW vid midnatt.
Direkt efteråt skickar han till HD om problem med esta och önskar henne trevlig resa.
SD gör sin bikt inför HD på planet om att han och LW haft fortsatt kontakt.
Han vill lätta sitt hjärta just när LW "försvunnit".
Det ska bli så bra nu.
HD råkar bara ha glömt berätta för SD att hon redan vet om fortsatt kontakt efter skilsmässan.
HDs väninna CH:
"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen.
Hanna visste dock inte om det var för geocaching eller sex, hon ville inte veta."