2021-09-06, 20:21
Medlem
IvanDF2s avatar
PECDAY

Jag summerar en rätt jädra bra dag: Perfekt kost, en halvmil i terrängspåret och sedan ett riktigt grymt bröstpass på gymet. Jag märker att den där Terminator-närvaron växer sig allt starkare. Än mer fokus och jävlaranamma och jag pressar mig förbi gamla gränser av trötthet. Körde i ett sådant tempo att jag svettades så jag fick torka av mig själv i ansiktet och i nacken lika ofta som jag fick torka och sprita bänkar och handtag efter varje övning.

Det blev 5 olika övningar och 16 set. Repsomfång 10-12 i uppvärmningsseten och 4-6 repetitioner i de avslutande arbetsseten.

Ett nytt mini-PP 2021 i pecdec: 45 kilo i de två sista seten. Tidigare, när jag var som starkast (nåja, jag är en rätt svag kille jämfört med många här inne) så körde jag fullt viktmagasin, dvs 60 kg. Förra gången jag körde bröst landade det på 40 kg som mest. I dag ökade jag med 5 kilo. Så nu ska jag ta 50, 55 och 60 kg de närmsta tre-fyra veckorna, tänker jag. Jag är inte viktkåt men progression är bra och roligt.

Satte precis Mast och EQ i vänster respektive höger lår. Nästa stick inkluderar även 1 ml testo undeca.

Ha en skön kväll! // Ivan
Citera
2021-09-08, 10:17
Medlem
IvanDF2s avatar
GÅRDAGEN

Jag hade planerat att köra en update men var helt slut. Så här kommer en i efterskott. Det blev både kardio (3 km löpning + 20 minuter promenad så snabbt jag kunde gå utan att börja jogga) och ett gympass. I matväg så färgades gårdagen av ägg och bacon. Först lunch med avokado, ägg och bacon. Sedan middag i form av en gigantisk sallad med två kycklingfiléer, grönkål, ruccola, tomat, sockerbönor, purjolök, fetaost och ett halv paket tärnad bacon, dressing på olivolja och pressad citron. Trots det var jag hungrig senare på kvällen och kokade tre ägg som jag åt med en kaviarmajonnäs. Jag märker av en väsentligt ökad hunger sedan oljorna kickade in. Hänger garanterat ihop med att jag också successivt har kunnat köra allt mer intensiva och utmattande gympass.

Apropå gymet så blev det rygg i går. Ett riktigt bra pass och jag har träningsvärk i dag. Tog några nya små PB:n (men äh, miniatyr-PB's och inget jag ens tar mig tid att skriva om ) och det blev 16 set på 32 minuter.

Nu är jag på väg mot gymet igen. Egentligen står ben på schemat men jag har en känning i vänster vad/knä som jag inte vill belasta med vikter. Får se vad det blir, tror minsann jag går på magkänslan jag får när jag kliver in i entrén

//Ivan
Citera
2021-09-08, 14:14
Medlem
IvanDF2s avatar
AXLAR

Det blidde axlar. Normalt kör jag inte axlar tredje dagen direkt efter bröst- resp. ryggpass. Men ibland blir det så. Nu kände jag mig helt fräsch i axlarna, annars hade jag valt någon annan muskelgrupp. Blev ett riktigt, riktigt bra pass. Det pågick lite längre än vanligt, exakt 40 minuter. Men jag körde pyramid följd av dropset på samtliga fyra övningar vilket tar lite mer tid i anspråk.

Bröstpress i maskin med fria vikter
Vände högst upp på pyramiden med en prydlig 4:a på 100 kilo. Sen plockade jag successivt av viktplattor tills jag darrade upp 40 kilo.

Kabeldrag bakom ryggen för utsida axlar
Samma här fast med något högre repsomfång (10-12) för att verkligen kraaaaama ut allt.

Militärpressar i smithen
Brukar ofta annars inleda med den här favoritövningen men nu kom den in först på tredje plats. Körde 6 strikta reps på 70 kg (som sagt, mer eller mindre slut i axlarna) i toppen och sedan började jag strippa stången på viktskivor. Gick så lågt som 20 kilo och högreppade tills jag inte hade något mer att ge.

Omvänd pecdec
Sista övningen. Återigen pyramid + dropset. Fast nu pratar vi bebisvikter. Men skit samma, jag kände hur de tog rätt och när jag knappt kunde rucka handtagen 5 cm bakåt så satte jag punkt för det här passet.

Nu har jag precis ätit en lättare sallad (ska springa om 1-2 timmar och då gillar jag inte att vara däst av en massa tung mat), i kväll blir det hamburgare och coleslaw och så en mer generell uppdatering om hur jag mår så här ett par veckor in i kuren.

//Ivan
Citera
2021-09-08, 20:31
Medlem
IvanDF2s avatar
GENERELL UPDATE

Ok, då fyrar vi av lite reflektioner om det allmänna välmåendet. Det är nu lite drygt fem veckor sedan första sticket med min mix av testo undeca, mast och EQ började kännas strax efter dag 20. Som det brukar göra. Men jag tycker att det har lagt sig lite nu. Eller så har jag vant mig vid en något högre puls. Jag kommer på mig själv att spänna käkarna hårt, hårt och kanske har jag fått något ökad behåring, framför allt på bröstet. Men, det kan lika gärna vara inbillning. Möjligtvis har jag lite mer stånd än vanligt. Fast det är svårt att värdera eftersom jag i vanliga fall går omkring konstant kåt och det räcker med att gå i lite lätt motvind för att ballen ska resa sig.

Den största effekten märker jag sedan en vecka av på gymet. Jag orkar mer och framför allt mäktar jag med de där sista extra repetitionerna som jag tidigare inte ens var i närheten av. Jag svettas också betydligt mer. För tio år sedan kallade jag det för Galenikaregnet. Efter apotekstestot Galenika som då fanns på marknaden. Eftersom det alltid såg ut som jag haft ett sådant där Kalle Anka-regnmoln precis ovanför huvudet. Golvmattan vid bänken eller maskinen jag använde mig av, var alltid täckt av (svett)droppar.

Märker att jag börjar få en del blickar. Inte för att jag på något vis är märkbart större (det är jag inte) men sannolikt för att jag ångar på i ett sammanbitet tempo som ingen annan ens är i närheten av. Inte på det gym som jag tränar på i alla fall.

I övrigt finns det inget att rapportera. Har ingen ökad tendens till aggression eller ens kort stubin. Det har jag aldrig märkt av. Jag varken sover sämre eller bättre. Något ökad aptit.

Mmm...när jag nu sitter och skriver detta har jag en fantastisk, underbar och helt ljuvlig träningsvärk i både bröst och rygg. Det om inte annat är ett bra tecken på att jag har tagit mina pass till en ny nivå. Jag har ändå förberett min kur genom att träna hårt hela våren och sommaren. I början fick jag så klart träningsvärk men efter ett par veckor och månader blir det allt mer sällsynt. Men nu när oljorna började ge effekt i systemet kunde jag passera mina gamla gränser och med träningsvärk som följd

//Ivan
Citera
2021-09-08, 21:11
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
I övrigt finns det inget att rapportera. Har ingen ökad tendens till aggression eller ens kort stubin. Det har jag aldrig märkt av. Jag varken sover sämre eller bättre. Något ökad aptit.

Intressant att du nämner ökad aptit, kan ju mycket väl vara EQn du börjar känna av. Hur känns det med uthålligheten när det kommer till löpningen? Har hört att det ska hjälpa till rätt mycket. Uthålligheten är väll främst anledningen till varför jag vill experimentera med EQ då jag springer mycket.

Keep up the good work!
Citera
2021-09-09, 17:08
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Intressant att du nämner ökad aptit, kan ju mycket väl vara EQn du börjar känna av. Hur känns det med uthålligheten när det kommer till löpningen? Har hört att det ska hjälpa till rätt mycket. Uthålligheten är väll främst anledningen till varför jag vill experimentera med EQ då jag springer mycket.

Keep up the good work!

Tjenare Torran!

Ja, det har du rätt i. Just EQ har jag aldrig tidigare kört så det är en ny bekantskap. Jag hade faktiskt förväntat mig lite bättre flås men jag har tvärtom haft en sån där "löparsvacka". Du vet, plötsligt går det sämre än vad det gjorde tidigare. Man fattar ingenting och det känns hopplöst men så från en dag till en annan sätter man ett nytt PB. Kort sagt: Jag tror bara befinner mig på en klassisk platå och utan EQ hade det sannolikt varit snäppet mer motigt.

Å anda sidan ligger jag för lågt på EQ för att riktigt kunna växla ut på fördelarna. Man bör ligga på minst 500 mg EW medan jag bara sätter 175 mg e5d. På ett sätt lite bortkastat men det är liksom min filosofi. Jag börjar smått och försiktigt och känner mig för. Gillar jag vad jag känner så "blir vi mera vänner"

Hur går din löpning? Tar du hänsyn till benpassen utifrån löpardagar osv?

//Ivan
Citera
2021-09-09, 22:25
Medlem
torrans avatar
Citat:

Hur går din löpning? Tar du hänsyn till benpassen utifrån löpardagar osv?

Löpningen adderar jag ovanpå gymmet. Kör gym 6 dagar i veckan, så det brukar bli att jag springer mån/ons/fre på morgonen innan jobb. Jag satsar inte längre på att pusha tider, vilket jag gjorde för något år sedan utan jag ligger sällan över zon 2-3. Belastningen när man ligger i lägre zoner är betydligt mindre än när man ligger i högre zoner. Jag känner knappt av en mil i terräng och är fräsch i benen redan till eftermiddagen om jag käkar rätt under dagen. Därför fungerar kombon mellan gym och löpning galant för min del. Men, när jag väl ska göra ett försök att sätta ett nytt PB på t.ex en mil eller ett halvmara så undviker jag köra ben dagen innan eller senare på eftermiddagen/kvällen. Detta sker dock ganska sällan då jag har en gammal knäskada jag inte vill utmana.

Min personliga åsikt är att de som tar anabola borde ge sig ut en eller två gånger i veckan och köra en lugn halvtimme löpning. Hjärtat tar en del stryk av det vi håller på med och lite konditionsträning hjälper mycket har studier visat.

Aja, lycka till ute i spåret
Citera
2021-09-10, 21:20
Medlem
Mycket intressant läsning!

Är helt färsk inom steroider och har följt en del rapporter men din var helt klart den mest underhållande och informativa jag kommit över hittills.
Har ännu inte börjat kura då jag inte känner mig redo och har heller inte hittat någon, vad jag finner en vettig försäljare.

Vad jag är mest orolig för är min puls som kan ligga allt från 75-95 av att enbart sitta och glo flashback men när jag lägger mig i soffan framför film kan den gå ner till 65 medans den skjuter till typ 175-185 när jag löper.. Whaaaat?

Din vilopuls, vad ligger den på nu när du känner att det har hoppat igång?

Matiq
Citera
2021-09-10, 21:29
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
AXLAR

I dag stod axlar på schemat. Har som alltid ett visst fokus på baksida axlar. Men innan jag går vidare så vill jag bara flika in att jag kör en muskelgrupp i taget. Varje dag. Jag har inga inplanerade vilodagar. Känner jag mig sliten vilar jag. Ordningen är inte heller superstrikt. Om den tänkta muskelgruppen fortfarande inte känns fräsch, hoppar jag vidare till en annan muskel. I början körde jag den lite mer traditionella upplägg som tex Bröst, axlar och triceps följt av rygg och sedan ben på den tredje dagen. Sedan en dags vila osv.

Men efter flera års experimenterande på gymet så kom jag till insikten - i alla fall för mig - att Less is More. Mina träningspass snittar sedan länge i princip alltid 34-36 minuter. Utan att jag klockar mig själv. Jag går in på gymet, jag är totalt osocialt. Jag gör det jag ska; strikt och effektivt och sedan, sedan är jag klar och går hem. Då är jag också totalt slutkörd och jag har maximerat mitt totala fokus. Alla set och reps efter dryga halvtimmen skulle ändå bara bli halvdana.

Med det sagt är jag sugen på att testa att köra två träningspass per dag. Om inte annat för att ge mina armar fokus. För biceps är den enda muskelgrupp som jag inte får kontakt med. Tro mig; jag har testat alla övningar och knep som finns. Så nu funderar jag på att köra tex bröst på morgonen och sedan ett pass dedikerat enbart för triceps på eftermiddagen/kvällen. Liksom rygg dag 2 följt av biceps några timmar senare. Alternativt att köra antagonister och lägga in ben/vader mellan de två överkroppspassen. Vi får se. Om jag testar så kommer jag skriva om det.

Dagens axelpass landade på 18 set (på 36 minuter) varav de fyra första var uppvärmning:

Omvänd pecdec för baksida axlar: 4 set i pyramid
Axelpressar i maskin: 3 relativt "mjuka" set a'la Dorian. 10-12, 8-10 och sedan så pass tungt att jag med nöd och näppe kunde pressa iväg 6 repitioner i sista setet.
Liggande, omvända kryssdrag för baksida axel: 3 set med lite högre reps: 20, 15 & 12
Axelpressmaskin med fria vikter: 12, 8 & 6 reps
Omvänd pecdec, tungt: Dropset i 3 set.

I normala fall brukar jag alltid köra en kabelövning för utsida axel. Men jag drog på mig en sträckning i ryggen i går eftermiddag så det var inte läge i dag, tyvärr. En annan favorit är militärpressar i smithen. Jag jagar aldrig PB eller maxvikter. För mig är det ett idiotsäkert sätt att skada mig. Så jag är 0% viktkåt och alla andra får gärna vara starkare än jag. Så länge mina muskelfiberar trasas sönder optimalt så har jag uppnått vad jag eftersträvar. Men för att nämna något i styrkeväg så körde jag just militärpressar på 110 kg med när jag tränade som mest. Ska upp dit igen men det lär ta sin lilla tid.

Nu längtar jag efter att oljorna kickar in. Med riktigt bra prepp har jag historiskt märkt av dem runt dag 20. Så i månadsskiftet aug/sep så bör jag kunna lägga in nästa växel och verkligen ÖSA.

//Ivan

Säg att du gjorde militärpressarna i smithmaskin och inte med fria vikter. Aldrig att du fixade det med fria vikter..
Citera
2021-09-11, 08:45
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Säg att du gjorde militärpressarna i smithmaskin och inte med fria vikter. Aldrig att du fixade det med fria vikter..

Har jag påstått det?
Citera
2021-09-11, 08:48
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Löpningen adderar jag ovanpå gymmet. Kör gym 6 dagar i veckan, så det brukar bli att jag springer mån/ons/fre på morgonen innan jobb. Jag satsar inte längre på att pusha tider, vilket jag gjorde för något år sedan utan jag ligger sällan över zon 2-3. Belastningen när man ligger i lägre zoner är betydligt mindre än när man ligger i högre zoner. Jag känner knappt av en mil i terräng och är fräsch i benen redan till eftermiddagen om jag käkar rätt under dagen. Därför fungerar kombon mellan gym och löpning galant för min del. Men, när jag väl ska göra ett försök att sätta ett nytt PB på t.ex en mil eller ett halvmara så undviker jag köra ben dagen innan eller senare på eftermiddagen/kvällen. Detta sker dock ganska sällan då jag har en gammal knäskada jag inte vill utmana.

Min personliga åsikt är att de som tar anabola borde ge sig ut en eller två gånger i veckan och köra en lugn halvtimme löpning. Hjärtat tar en del stryk av det vi håller på med och lite konditionsträning hjälper mycket har studier visat.

Aja, lycka till ute i spåret

Ok, du ligger ljusår före mig i löpspåret. Intressant läsning, tack! Nu ligger jag på en helt annan, lägre nivå än du men för mig fungerar också kombinationen bra. Jag har en kompis som har preppat i flera år utan att kliva av. Under överseende av en kunnig profil i den svenska BB-branschen. Han springer en hel del av just den anledningen men också för att det är positivt mot blodfetter. Sen är det faktiskt rätt skönt att kunna gå uppför en lång trappa eller brant backe utan att flåsa som en kolpatient.

//Ivan
Citera
2021-09-11, 08:57
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matiq
Mycket intressant läsning!

Är helt färsk inom steroider och har följt en del rapporter men din var helt klart den mest underhållande och informativa jag kommit över hittills.
Har ännu inte börjat kura då jag inte känner mig redo och har heller inte hittat någon, vad jag finner en vettig försäljare.

Vad jag är mest orolig för är min puls som kan ligga allt från 75-95 av att enbart sitta och glo flashback men när jag lägger mig i soffan framför film kan den gå ner till 65 medans den skjuter till typ 175-185 när jag löper.. Whaaaat?

Din vilopuls, vad ligger den på nu när du känner att det har hoppat igång?

Matiq

Tack för det Matiq, kul att höra!

Jag tror att du får ut ännu mer av mina första rapport då jag precis som du var helt färsk på anabola:

(FB) +40 år och hoppar på testotåget 4 life!

Där skriver jag från dag ett och framåt och med snudd på dagliga uppdateringar i snudd på ett år. Klokt av dig att inte stressa fram det här beslutet. Ta dig tid att läsa på och ställa frågor, även de dumma. Historiskt har sånt bemöts en smula...mindre bra, här inne på F161. Jag resonerar tvärtom. För mig var det värt otroligt mycket att jag hade möjligheten att ta hjälp av de som kunde och kan mer än jag. Innan jag startade rapporten som jag länkade till här ovan, läste jag på om ass i närmare ett års tid. Vad det gäller bra säljare/shoppar kan jag tipsa om Kaptenen.biz. Otroligt proffsiga och jag tycker deras produkter är bra.

Tror din puls är högst normal. Om du springer på som satan så har man runt 180 i maxpuls beroende på ålder. Jag tror jag hade ca 68-70 i vilopuls när jag låg i soffan och glodde på Nexflix men om jag gick till köket för att hämta ett glas Pepsi Max så stack den garanterat iväg en smula. Men du, fråga Torran här ovan i ett tidigare inlägg. Jag får för mig att han kan en hel del om puls. Har förresten inte tagit min vilopuls sedan jag klev på. Bra att du påminde mig! Ska försöka komma ihåg att göra det i kväll.
Senast redigerad av IvanDF2 2021-09-11 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in