GENERELL UPDATE
Ok, då fyrar vi av lite reflektioner om det allmänna välmåendet. Det är nu lite drygt fem veckor sedan första sticket med min mix av testo undeca, mast och EQ började kännas strax efter dag 20. Som det brukar göra. Men jag tycker att det har lagt sig lite nu. Eller så har jag vant mig vid en något högre puls. Jag kommer på mig själv att spänna käkarna hårt, hårt och kanske har jag fått något ökad behåring, framför allt på bröstet. Men, det kan lika gärna vara inbillning. Möjligtvis har jag lite mer stånd än vanligt. Fast det är svårt att värdera eftersom jag i vanliga fall går omkring konstant kåt och det räcker med att gå i lite lätt motvind för att ballen ska resa sig.
Den största effekten märker jag sedan en vecka av på gymet. Jag orkar mer och framför allt mäktar jag med de där sista extra repetitionerna som jag tidigare inte ens var i närheten av. Jag svettas också betydligt mer. För tio år sedan kallade jag det för Galenikaregnet. Efter apotekstestot Galenika som då fanns på marknaden. Eftersom det alltid såg ut som jag haft ett sådant där Kalle Anka-regnmoln precis ovanför huvudet. Golvmattan vid bänken eller maskinen jag använde mig av, var alltid täckt av (svett)droppar.
Märker att jag börjar få en del blickar. Inte för att jag på något vis är märkbart större (det är jag inte) men sannolikt för att jag ångar på i ett sammanbitet tempo som ingen annan ens är i närheten av. Inte på det gym som jag tränar på i alla fall.
I övrigt finns det inget att rapportera. Har ingen ökad tendens till aggression eller ens kort stubin. Det har jag aldrig märkt av. Jag varken sover sämre eller bättre. Något ökad aptit.
Mmm...när jag nu sitter och skriver detta har jag en fantastisk, underbar och helt ljuvlig träningsvärk i både bröst och rygg. Det om inte annat är ett bra tecken på att jag har tagit mina pass till en ny nivå. Jag har ändå förberett min kur genom att träna hårt hela våren och sommaren. I början fick jag så klart träningsvärk men efter ett par veckor och månader blir det allt mer sällsynt. Men nu när oljorna började ge effekt i systemet kunde jag passera mina gamla gränser och med träningsvärk som följd
//Ivan