Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det är en fråga som vi nuddat vid flera gånger. Om det var alkohol med i bilden när Ebba knackade på dörren, och tjatade på Esbjörn att skriva under avtalet.
En annan sak jag funderar på är Facebook skriverierna, om de framfördes med en bag-in-the-box som sällskap. Det är så otroligt dumt att tro att facebookvänner och följare är riktiga vänner. Man måste vara väck för att tro det. Har Ebba sagt, att utfästelsen om att Esbjörn inte behöver sälja om han inte vill, var fyllesnack? Varför annars, står hon inte fast vid sitt ord?
En annan ak vi inget vet om, eller diskuterat. Hade de bestämt att mötas, eller vad det en spontant besök när Ebba kom hem till Esbjörn med avtalet? Stärkt av alkohol?
Det är inte alls omöjligt att vin hjälp till att skriva inläggen. Dock har det sagts av Ebba att flera personer läste innan hon postade. Om hon gjort pisterna från sin egna privata Facebook, vore det där med vänner ännu relevantare. Men nu gjorde hon inläggen från KD-partiledare sidan. Vilket skapar ännu mera frågetecken. Varför hänger hon ut privatpersoner i sin roll som partiledare?
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Du påvisar hur ohederligt media vinklar fakta och vill styra hur folk ska tänka. Istället för att folk ska lyssna på vad Ebba säger, så ska vi få associationer till något helt annat. Du pratar om att det borde smaka illa i munnen på henne, när det inte rimmar, istället för att se hur illa det faktiskt är att media försöker uppfostra oss, istället för att förmedla fakta.
De kunde ha tagit upp husaffären separat, med rullande bilder på det. Det hade varit ett ärligt sätt att göra saker och ting på.
Hur en eventuell förtalsrättegång hade gått, får vi aldrig reda på. Rena fakta är att skadan som Binninge påstod sig ha lidit av hennes uttalande, förvärrade han i så fall själv, genom att skicka ut ett pressmeddelande så att precis alla skulle få veta vad han blivit dömd för. Inte heller har han någon inkomst han skattar för, så inte heller där blir han lidande av hennes uttalande. Han sitter i en organisation för folk som anser sig vara felaktigt dömda och tar profilerade fall här och där, så redan innan Ebbas uttalande var hans dom känd och spridd av honom själv.
Vad gäller risken Ebba utsatte Esbjörn för, så var nog Covid19-risken oerhört låg. Större risk att gubben trampade snett när han skulle upp för den trasiga trappen till sommarstugan, eller att han snubblade på sly och fick tillbringa resten av sitt liv i sängläge på långvården med ett brutet lårben som inte ville läka. Esbjörn är inte den som inte är ute i samhället på egen hand, så det där med att Ebba utsatt honom för ökad Covid-risk ger jag inte mycket för faktiskt.
Vad gäller frågan att skydda våra barn från pedofiler, så ser jag inte det som raljerande. Det är en verklighet. Pedofiler finns det för många av och de borde vara inlåsta.
Istället för att bara lyssna på vad Ebba säger??? Precis som hennes ord nu mera skulle ha någon form av trovärdighet.
Bara i den meningen ljuger hon som en häst travar. Att först försöka förringa frågan genom att behandla Esbjörn som ett barn. ”Du brinner av iver att ställa den frågan”. Att sedan påstå att många insatta tycker som henne, och att ansluta med att framställa det som om hon räddat barn på lekplatser från pedofiler.
Om folk bara lyssnade på vad Ebba sa, puff heller, var ger henne rätt att diktera vilka frågor journalister får ställa? Och vad ger henne rätt att vara oemotsagd?
Fakta är ju till syvende och sist att Ebba valt att förtala motpartens ombud i en pågående tvist. Fattar du inte hur oerhört allvarligt det är? I klass med ryska maffian faktiskt.
Vad vet du om Johanns lidande? Hans dom var inte nämnd under de senaste 7 åren. Vad har RO med saken att göra? Jag hade ingen aning om att de existerade innan det här. Bara för att en uppgift är möjlig att googla fram betyder det inte att det inte är förtal.
Det är inte som att jag förutspråkar att utsätta våra barn för pedofiler. Men Ebba skyddade inga barn genom sitt förtal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nakedcat
Jag har letat igenom inlagorna efter något som tyder på att det finns ett testamente mellan Esbjörn och Majkgård.
Hittar absolut ingenting.
Kan du minnas fel?
Man ska inte lägga stor vikt vid vad Störstbästvackrast säger, hen är lite som Ebba, säger vad som helst i hopp om att vinna en argumentation.
Självklart finns det inget testamente om att Majken ska ärva. Det hade kommit fram. Dessutom om hon är hälften så slug och beräknande som påstås här. Hade hon haft vett nog att teckna testamentet på ett sådant sätt att det höll. Då hade Ebba varit chanslös.
Vad jag däremot har för mig är att Majken utbrast:
-Men det ska ju Matz ärva!
När hon fick vetskap om affären. Tyvärr kan jag inte hitta var jag läst det.