2021-08-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishstrongman
Får man plats i bunkern om man säljer själen till farsan frimurarn då
Man får inte alltid det man önskar sig.

Jag tror att du hoppas på att få bekräftelse på mycket av det som snurrar runt som "sanningar" om frimureriet. Istället har Kuggarn svarat bra om hur det går till på riktigt inom frimureriet. Eftersom är så otroligt långt från alla stolliga teorier från "förståsigpåare" på YouTube som inte är frimurare, så är det kanske svårt att ta in och ur det perspektivet kan man förstå en barnslig respons på ett bra svar. Likväl fångar Kuggarn hur det verkligen är inom frimureriet.
Citera
2021-08-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
.
Vad ska ni göra? Lägga ut en ny artikel med Greta hur klimatet ändrats, pga magnetfält jorden kretsar i med solen?

Universums lag, magnetism den ni använder med kontrollerade sidor finns i alla storlekar, om ni vet ens om det eller ej får man inget svar på
Senast redigerad av Jewishstrongman 2021-08-27 kl. 22:28.
Citera
2021-08-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishstrongman
Du menar för ärlig?
Ja du är ärlig med dina fantasier, men eftersom du har NOLL insyn i Svenska Frimurarorden så kan man ju undra hur du överhuvudtaget orkar sitta och gissa, att du dessutom gissar fel men på någotvis inbillar dig själv om att du gissar rätt och att vi med insyn försöker hindra dig från att ”avslöja” ”sanningen” visar bara att något har gått sönder i den hjärna eller att du helt enkelt blev född sådan.
Citera
2021-09-08, 21:26
Medlem
När du säger självförverkligande vad menar du då? Munkar vill uppnå nirvana, att slippa återfödas och förenas med Gud. Självförverkligande är ett brett begrepp. Jag vill aldrig brusa upp oavsett vad som händer. Jag vill äga ..... innan jag dör. Jag vill bestiga Mount Everest innan jag dör. Självförverkligandet återfinns i alla grupper och privat. Vad skiljer frimurarnas självförverkligandet från munkens och bergsbestigarens som också självförverkligar sig själva, utan hemliga ritualer? Enligt dig.
Citera
2021-09-09, 09:03
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
När du säger självförverkligande vad menar du då? Munkar vill uppnå nirvana, att slippa återfödas och förenas med Gud. Självförverkligande är ett brett begrepp. Jag vill aldrig brusa upp oavsett vad som händer. Jag vill äga ..... innan jag dör. Jag vill bestiga Mount Everest innan jag dör. Självförverkligandet återfinns i alla grupper och privat. Vad skiljer frimurarnas självförverkligandet från munkens och bergsbestigarens som också självförverkligar sig själva, utan hemliga ritualer? Enligt dig.

Buddhismen vill skapa ett renat fält här på jorden. Återvända till verkligheten. Konvertera vardagens gråa lidande och naturens grymhet till en färgglad och ljus världskonstellation där alla lever enligt lagar som korresponderar med universums kreativa vilja. Leva i satori för evigt och aldrig dö igen. Hemliga ritualer är en stor del av det. I alla fall i den sortens buddhism jag tror på.

Frimurarna är satanistiska och vill ha en högteknologisk civilisation som bygger på fri energi och rymdkolonier. Ett intergalaktiskt samfund baserat på fri vilja och utveckling av självet. Gud och Buddha avskyr detta då det är ett omfamnande av Samsara och en revolt mot Gud.

Det första av dessa är upplyst och perfekt och det andra är demoniskt och bedrägligt. Det första har evigt liv grundat i visdom och det andra skapar ödeläggelse och kaos i och med materiell inkongruens. Buddhas rike har ingen miljöförstörelse men Lucifers rike har alltid hackkycklingar i form av förstörda ekosystem, klimatrubbningar och karmiska bakslag på grund av ständiga krig mot Gud.

Där i ligger grunden till vår konflikt.
Citera
2021-09-09, 11:13
Medlem
LedBellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Buddhismen vill skapa ett renat fält här på jorden. Återvända till verkligheten. Konvertera vardagens gråa lidande och naturens grymhet till en färgglad och ljus världskonstellation där alla lever enligt lagar som korresponderar med universums kreativa vilja. Leva i satori för evigt och aldrig dö igen. Hemliga ritualer är en stor del av det. I alla fall i den sortens buddhism jag tror på.

Frimurarna är satanistiska och vill ha en högteknologisk civilisation som bygger på fri energi och rymdkolonier. Ett intergalaktiskt samfund baserat på fri vilja och utveckling av självet. Gud och Buddha avskyr detta då det är ett omfamnande av Samsara och en revolt mot Gud.

Det första av dessa är upplyst och perfekt och det andra är demoniskt och bedrägligt. Det första har evigt liv grundat i visdom och det andra skapar ödeläggelse och kaos i och med materiell inkongruens. Buddhas rike har ingen miljöförstörelse men Lucifers rike har alltid hackkycklingar i form av förstörda ekosystem, klimatrubbningar och karmiska bakslag på grund av ständiga krig mot Gud.

Där i ligger grunden till vår konflikt.

Konflikten grundar sig snarare i att du har noll koll på Frimurarna, och gissar dig till vad dom pysslar med. Ett gott råd är att sluta läsa på konspirations-sidor och kanske närma dig Frimurarna med ett öppet sinne. Om du nu verkligen är buddhist så ska inte den biten vara så svår, men vem vet, du kanske tillhör den ultraortodoxa grenen?
Citera
2021-09-09, 11:24
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedBelly
Konflikten grundar sig snarare i att du har noll koll på Frimurarna, och gissar dig till vad dom pysslar med. Ett gott råd är att sluta läsa på konspirations-sidor och kanske närma dig Frimurarna med ett öppet sinne. Om du nu verkligen är buddhist så ska inte den biten vara så svår, men vem vet, du kanske tillhör den ultraortodoxa grenen?

De har försökt att närma sig mig för kontakt. Men jag tror inte på deras syn så jag avböjde artigt men bestämt. Vi önskar alla väl men vill inte samarbeta med frimurarna. Mina förfäder var med i en judisk sekt som hette frankisterna som leddes av en falsk messias och var tvungna att fly när hemliga sällskap blev förbjudna i Bayern. Jag vet nog hur bränd man kan bli på frimureri och liknande avarter.

Det finns dessutom legitima kanaler för upplysning så varför bry sig om frimurarna?

Jag är ultraortodox mahamudra. Upptagen i Buddhas familj genom den tibetanska traditionen. Jag tar avstånd från denna världsordningen och söker tillflykt i Buddha.

Jesus är också bra.
Citera
2021-09-09, 11:26
Medlem
lyxelitistens avatar
På tal om självutveckling och ego. Här är ett intressant och högst relevant citat från Chögyam Trungpa.

Citat:
Ego is able to convert everything to its own use, even spirituality. For example, if you have learned of a particularly beneficial meditation technique of spiritual practice, then ego’s attitude is, first to regard it as an object of fascination and, second to examine it. Finally, since ego is seeming solid and cannot really absorb anything, it can only mimic. Thus ego tries to examine and imitate the practice of meditation and the meditative way of life. When we have learned all the tricks and answers of the spiritual game, we automatically try to imitate spirituality, since real involvement would require the complete elimination of ego, and actually the last thing we want to do is to give up the ego completely. However, we cannot experience that which we are trying to imitate; we can only find some area within the bounds of ego that seems to be the same thing. Ego translates everything in terms of its own state of health, its own inherent qualities. It feels a sense of great accomplishment and excitement at have been able to create such a pattern. At last it has created a tangible accomplishment, a confirmation of its own individuality.

If we become successful at maintaining our self-consciousness through spiritual techniques, then genuine spiritual development is highly unlikely. Our mental habits become so strong as to be hard to penetrate. We may even go so far as to achieve the totally demonic state of complete “Egohood.”
Citera
2021-09-09, 11:35
Medlem
LedBellys avatar
Citat:
De har försökt att närma sig mig för kontakt. Men jag tror inte på deras syn så jag avböjde artigt men bestämt. Vi önskar alla väl men vill inte samarbeta med frimurarna. Mina förfäder var med i en judisk sekt som hette frankisterna som leddes av en falsk messias och var tvungna att fly när hemliga sällskap blev förbjudna i Bayern. Jag vet nog hur bränd man kan bli på frimureri och liknande avarter.

Det finns dessutom legitima kanaler för upplysning så varför bry sig om frimurarna?

Jag är ultraortodox mahamudra. Upptagen i Buddhas familj genom den tibetanska traditionen. Jag tar avstånd från denna världsordningen och söker tillflykt i Buddha.

Jesus är också bra.

Jamen, dåså, du kan alltså egentligen inte sabla ner på Frimurarna för att dom vill behålla sina hemligheter för sig själva, vayrayana är ju typ er motsvarighet till det hela... ingen större skillnad. Samma mål, olika tillvägagångssätt.
Citera
2021-09-09, 11:58
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Jamen, dåså, du kan alltså egentligen inte sabla ner på Frimurarna för att dom vill behålla sina hemligheter för sig själva, vayrayana är ju typ er motsvarighet till det hela... ingen större skillnad. Samma mål, olika tillvägagångssätt.

Jo, men frimureri är exoteriskt och därför inte intressant för mig. Vajrayana kräver exceptionell andlig förmåga medans frimureri är relativt lätt att komma in på bara man känner rätt person. Med det sagt så vill jag bara väl. Tror bara inte på den här världen.

Målet är att gå upp i det innehållslösa klara ljuset för att bli vajraguden Narayana, eller Adam Kadmon som frimurarna kallar det, och sedan direkt återvända till världen för att hjälpa andra att nå samma mål. Så det är lika. Dock är buddhismen renare enligt mig och får därför min eviga tillbedjan och trohet. Buddhismen är perfekt.

Vi har väl haft olika upplevelser på vissa punkter bara. Jag är fascinerad av Tibet och mahasiddhas från de fornindiska strömningarna. Andra är fascinerade av riddare och alkemister.

Här är en bra jämförelse mellan exoteriskt och esoteriskt: http://shingon.org/teachings/Shingon...-exoteric.html
Citera
2021-09-09, 12:14
Medlem
LedBellys avatar
Citat:
Jo, men frimureri är exoteriskt och därför inte intressant för mig. Vajrayana kräver exceptionell andlig förmåga medans frimureri är relativt lätt att komma in på bara man känner rätt person. Med det sagt så vill jag bara väl. Tror bara inte på den här världen.

Målet är att gå upp i det innehållslösa klara ljuset för att bli vajraguden Narayana, eller Adam Kadmon som frimurarna kallar det, och sedan direkt återvända till världen för att hjälpa andra att nå samma mål. Så det är lika. Dock är buddhismen renare enligt mig och får därför min eviga tillbedjan och trohet. Buddhismen är perfekt.

Vi har väl haft olika upplevelser på vissa punkter bara. Jag är fascinerad av Tibet och mahasiddhas från de fornindiska strömningarna. Andra är fascinerade av riddare och alkemister.

Här är en bra jämförelse mellan exoteriskt och esoteriskt: http://shingon.org/teachings/Shingon...-exoteric.html

fine, berätta dina mantran för oss då?
Citera
2021-09-09, 12:29
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
fine, berätta dina mantran för oss då?

Visst.

Om mani padme Hum.
Invokerar Avalokiteshvara bodhisattva.

Om ghechana Hum.
Bränner bort miljontals år av synd och negativ karma varje gång man reciterar det. Rekommenderas till porrsurfare och andra sexualsyndare. Använd det på bankomater och kortterminaler också. Speciellt om du blivit utestängd ur storbankernas näringskedja.

Tatyata om ale kali ale kali mutchite svaha.
Självförsvarsmantra som tar ner biffiga starka karlar på några sekunder. Kan vittna om att det funkar.

Tatyata om bekandze bekandze maha bekandze radza samundgate svaha.
Invokerar Medicinbuddha. Visualisera honom framför dig så lär du inte få Corona eller någon annan typ av sjukdom.

Mer? Listan kan göras lång men detta är några esoteriska mantran som alla troende får använda.

Hemliga mantran får du fråga någon annan om. För jag är bara en nybörjare.
Senast redigerad av lyxelitisten 2021-09-09 kl. 12:42. Anledning: Stavfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in