2021-09-09, 13:02
Medlem
LedBellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Visst.

<Diverse grejs...>

Mer? Listan kan göras lång men detta är några esoteriska mantran som alla troende får använda.

Hemliga mantran får du fråga någon annan om. För jag är bara en nybörjare.

Ok, tack, dom kände jag inte till, Shingon eller Newar?

Iallafall, att sabla ner på FM för att det är ett "hemligt" sällskap med okänd agenda, och hänge sig åt buddism är aningen kontraproduktivt. När du har kommit tillräckligt långt och får ditt hemliga mantra så följer det med andra "sanningar" som du inte ska berätta för accolyterna.
Samma sak med FM, skillnaden är att det handlar om kristendom istället för buddism.

Om du nån gång får tillfälle att studera frimureri, d.v.s. inte tro på allt dravel som står på internet så kommer du att se beröringspunkter som antagligen får dig att häpna.
Det är inte för inte som internationellt frimureri har många buddistiska medlemmar.
Citera
2021-09-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LedBelly
Om du nån gång får tillfälle att studera frimureri, d.v.s. inte tro på allt dravel som står på internet så kommer du att se beröringspunkter som antagligen får dig att häpna.
Det är inte för inte som internationellt frimureri har många buddistiska medlemmar.

This!
Citera
2021-09-09, 13:16
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedBelly
Ok, tack, dom kände jag inte till, Shingon eller Newar?

Iallafall, att sabla ner på FM för att det är ett "hemligt" sällskap med okänd agenda, och hänge sig åt buddism är aningen kontraproduktivt. När du har kommit tillräckligt långt och får ditt hemliga mantra så följer det med andra "sanningar" som du inte ska berätta för accolyterna.
Samma sak med FM, skillnaden är att det handlar om kristendom istället för buddism.

Det är ett tibetanskt och resten från forna Indien. Den enda kontakt jag haft med Newar är en flaska aila som jag köpte i Nepal när jag bodde där. Renaste spriten jag druckit. Smakade som att dricka bergsluft. Newari är inte bara fascinerade som etnisk vajrayana men kan även konsten att destillera sprit av världsklass.

Jag ser frimurarna som välmenande men förvirrade medmänniskor. Främst dyrkandet av Satan är något som många har något emot. Då vill jag inte skjuta under mattan att vissa buddhister åkallar djävulskungen i sjätte himlen för att utföra destruktiva handlingar på samma sätt som frimurare tar till sig den onde. Men destruktiva riter har aldrig fallit mig i smaken. Jag blev erbjuden såna tjänster en gång men tackade nej. En tibetan sa till mig att jag var som Milarepa. Jag har liksom sett meningslösheten i att förgöra mina fiender med svart magi. Den vita vägen är svårare för vissa men mer belönande i slutändan.

Kanske är det samma som att vara en ickeaffilierad högerhänt katolsk mystiker istället för att vara stormästare i någon orden. Jag vet inte. Det är inte min värld.
Citera
2021-09-09, 13:31
Medlem
LedBellys avatar
Citat:
....
Jag ser frimurarna som välmenande men förvirrade medmänniskor. Främst dyrkandet av Satan är något som många har något emot. Då vill jag inte skjuta under mattan att vissa buddhister åkallar djävulskungen i sjätte himlen för att utföra destruktiva handlingar på samma sätt som frimurare tar till sig den onde. Men destruktiva riter har aldrig fallit mig i smaken. Jag blev erbjuden såna tjänster en gång men tackade nej. En tibetan sa till mig att jag var som Milarepa. Jag har liksom sett meningslösheten i att förgöra mina fiender med svart magi. Den vita vägen är svårare för vissa men mer belönande i slutändan.

Kanske är det samma som att vara en ickeaffilierad högerhänt katolsk mystiker istället för att vara stormästare i någon orden. Jag vet inte. Det är inte min värld.

Men det då väl själva =#€(#(€!!
Släpp det där med dyrkandet av Satan. Det förekommer inte. Det är precis det jag menar med dravel hittat på internet. Du har läst nånting som verkar förfärligt, och blivit förd bakom ljuset (I dubbel bemärkelse)

Att en del buddhister gärna tar till mörka krafter är känt, att dom sedan gör bot och tycker att det inte är en big deal är värre än nånting du kan hitta inom andra religioner / teologiska rörelser. T.o.m. satanister och luciferaner är mer försiktiga.

Men i vilket fall; svenska Fm är kristet, så till den grad att känner du inte bekväm med kristendomen så är de högre graderna tidsspillan. Internationellt FM pratar om tilltron till en högre makt, om det är Jahve, spagettimonstret eller t.o.m. Siddharta är egentligen egalt. Det handlar till syvende och sist om att göra rätt för att så småningom kunna lämna jordelivet med förvissningen om att man kanske, eventuellt har gjort skillnad till det bättre. Inte direkt sataniskt eller hur?

Som sagt, du har mycket att lära.
Citera
2021-09-12, 11:32
Medlem
Citat:
Buddhismen vill skapa ett renat fält här på jorden. Återvända till verkligheten. Konvertera vardagens gråa lidande och naturens grymhet till en färgglad och ljus världskonstellation där alla lever enligt lagar som korresponderar med universums kreativa vilja. Leva i satori för evigt och aldrig dö igen. Hemliga ritualer är en stor del av det. I alla fall i den sortens buddhism jag tror på.

Frimurarna är satanistiska och vill ha en högteknologisk civilisation som bygger på fri energi och rymdkolonier. Ett intergalaktiskt samfund baserat på fri vilja och utveckling av självet. Gud och Buddha avskyr detta då det är ett omfamnande av Samsara och en revolt mot Gud.

Det första av dessa är upplyst och perfekt och det andra är demoniskt och bedrägligt. Det första har evigt liv grundat i visdom och det andra skapar ödeläggelse och kaos i och med materiell inkongruens. Buddhas rike har ingen miljöförstörelse men Lucifers rike har alltid hackkycklingar i form av förstörda ekosystem, klimatrubbningar och karmiska bakslag på grund av ständiga krig mot Gud.

Där i ligger grunden till vår konflikt.
Paragraf 2 i Frimurarordens allmänna lagar lyder
” Orden vilar på kristen grund. Medlemskap förutsätter därför kristen tro.”
Citera
2021-09-12, 13:45
Medlem
Jag har sagt det förr och säger det igen.

Kungen är intvingad.

För många många år sedan så fanns det bara negrer och mörka , Den vita mannen är skapad utav negern. 666 som dom kallar för djävulen betyder 6 elektroner 6 protoner och 6 neutroner , nämligen det som bygger upp en negers atom.
Man har lurat folket med att det är den vita mannen som har slavar etc. Via historia.

Alla vita människor är slavar.

Frimurarna hjälper dessa negrer som styr världen även kallade reptiler osv.

Det frimurarna gör är att man med hjälp av elf signals som liknar kroppens egna signaler mixtrar om i bebisar på bb så att man lurar kroppen att där är 2 kroppar i samma kropp. Därav symbolen på ambulansen med 2 ormar runt ryggraden.

Det man sedan kan göra med dom celler som tror att dom tillhör en annan människa är att man kan läsa av via radar vad folk tänker samt skicka hologram i folks kroppar så att folk tror att dessa hologram är deras egna tankar. Man lurar kroppen att ryggmärgen är frontloben i pannan , vänster öga är solar plexus (därför folk skelar med vänsteröga ibland) syn nerven måste sättas ut spel. Mm mm..

Hela deras grej är att kyrkan styr dom i alla land (religionen)
Och kyrkans önskan är att man i framtiden ska kunna logga in via dator i alla människor realtid och följa med på vad du ser luktar tänker rör dig osv.

Man har sedan 350 år tillbaka skickat ut signaler som skapar rem-sömn hos folk. Ett slags ohörbart ljud som gör att folk inte kan somna 100 %. På natten jobbar din mage fast att den borde ha somnat. Det är här någon sker. På natten växer ditt nervsystem men om kroppen tror att där är 2 kroppar i din kropp så kan dom skapa nervbaner till ställen som sedan gå att läsa av via radar.
Detta är deras jobb. Det är därför du fryser i sängen på matte fast att rummet är varmt. Man drar ihop dina egna nerver. Det öe därför man har tinnitus , det är därför sjukdomar finns, kroppen kommer inte överrens.
Vete , olja och alkohol behövs för att deras maskin ska fungera , inte nödvänligsvis alla 3 ingredienser.

Ta kontakt om du är intresserad kan lägga hela sanningen till den som vill lyssna, har tröttnat pånatt lägga allt offentlogt på flashback då det vara försvinner.
Senast redigerad av Deeto 2021-09-12 kl. 13:52.
Citera
2021-09-14, 15:28
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeto

Kungen är intvingad.

För många många år sedan så fanns det bara negrer och mörka , Den vita mannen är skapad utav negern. 666 som dom kallar för djävulen betyder 6 elektroner 6 protoner och 6 neutroner , nämligen det som bygger upp en negers atom.
Man har lurat folket med att det är den vita mannen som har slavar etc. Via historia.

Det frimurarna gör är att man med hjälp av elf signals som liknar kroppens egna signaler mixtrar om i bebisar på bb så att man lurar kroppen att där är 2 kroppar i samma kropp. Därav symbolen på ambulansen med 2 ormar runt ryggraden.

Det man sedan kan göra med dom celler som tror att dom tillhör en annan människa är att man kan läsa av via radar vad folk tänker samt skicka hologram i folks kroppar så att folk tror att dessa hologram är deras egna tankar. Man lurar kroppen att ryggmärgen är frontloben i pannan , vänster öga är solar plexus (därför folk skelar med vänsteröga ibland) syn nerven måste sättas ut spel. Mm mm..

Och kyrkans önskan är att man i framtiden ska kunna logga in via dator i alla människor realtid och följa med på vad du ser luktar tänker rör dig osv.

Man har sedan 350 år tillbaka skickat ut signaler som skapar rem-sömn hos folk. Ett slags ohörbart ljud som gör att folk inte kan somna 100 %. På natten jobbar din mage fast att den borde ha somnat. Det är här någon sker. På natten växer ditt nervsystem men om kroppen tror att där är 2 kroppar i din kropp så kan dom skapa nervbaner till ställen som sedan gå att läsa av via radar.
Detta är deras jobb. Det är därför du fryser i sängen på matte fast att rummet är varmt. Man drar ihop dina egna nerver. Det öe därför man har tinnitus , det är därför sjukdomar finns, kroppen kommer inte överrens.
Vete , olja och alkohol behövs för att deras maskin ska fungera , inte nödvänligsvis alla 3 ingredienser.

Ta kontakt om du är intresserad kan lägga hela sanningen till den som vill lyssna, har tröttnat pånatt lägga allt offentlogt på flashback då det vara försvinner.
Kungen är inte medlem. han har dock gått med på att agera i rollen som Ordens höge beskyddare. Det är snarast en symboliskt handling som grundar sig i att kungahuset tidigare var mycket engagerade i SFMO.

Resten av det du skriver är förvirrade påhitt som helt saknar grund i verkligheten. De flesta frimurarhus har knappt fungerande Wifi. Hur skulle vi kunna göra de där grejerna som du påstår. Du har inga bevis för det du säger utan fabulerar på ett psykotiskt vis.

Den atom du beskriver är ingen neger-atom utan en kolatom. Allt liv på jorden är kolbaserat.

Om du verkligen vill veta vad som försegår i en frimurarloge så kan du läsa mina inlägg i den här tråden.
Ta din medicin...
Citera
2021-09-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeto

Kungen är intvingad.

Helt ärligt och vänskapligt, du är behov av psykologisk hjälp.
Citera
2021-09-16, 15:51
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
När du säger självförverkligande vad menar du då? Munkar vill uppnå nirvana, att slippa återfödas och förenas med Gud. Självförverkligande är ett brett begrepp. Jag vill aldrig brusa upp oavsett vad som händer. Jag vill äga ..... innan jag dör. Jag vill bestiga Mount Everest innan jag dör. Självförverkligandet återfinns i alla grupper och privat. Vad skiljer frimurarnas självförverkligandet från munkens och bergsbestigarens som också självförverkligar sig själva, utan hemliga ritualer? Enligt dig.

Var denna fråga menad till mig? Ber om ursäkt om jag missat detta. Jag har inte skrivit självförverkligande någonstans. Självförverkligande är inget orden går ut på. I princip skulle ju premissen då vara att man i grunden skulle vara någon annan än den man är och man på olika sätt skulle kunna få fram sitt riktiga väsen. Tankegångar av den typen hör mer hemma i österländsk filosofi/religion.

Frimurarna håller inte på med självförverkligande utan med självförbättring. Detta grundas i att man accepterar vem man är, inklusive sina brister och att man försöker fördjupa sin självkännedom. Dessa insikter i kombination med den uppbyggliga moral som förmedlas i din egen religion (här i Sverige kör vi ju uteslutande på kristendom dock) hjälper dig att hitta en riktning för hur du kanske bör förändras. Typiskt sätt så handlar det om att befästa olika moraliska resonemang som du sedan försöker handla efter.

Exempel: Du kommer fram till att du ofta har svårt att diskutera med människor som inte kan lika mycket som du. Detta blir uppenbart då de inte kan hänvisa till konkreta källor utan bara verkar ha hittat grejer på Youtube. Du noterar att du ofta blir dryg, nedlåtande och ibland även direkt otrevlig i sådana diskussioner.

Din religion innehåller moral som går ut på t ex. att man inte ska stirra sig blind på granet i någon annans öga utan att bry sig om bjälken i sitt eget, att ingen är fri från synd samt att man ska bemöta människor i sin omgivning såsom man själv önskade att andra bemötte en själv.

Det här reflekterar du över och relaterar till din egen tolkning av din religion. I logen kan du finna symboler du kan använda i ditt reflekterande om du vill.

Du inser att du genom ditt beteende uppför dig på ett sätt som strider mot din personliga övertygelse och har nu goda skäl för detta ställningstagande. Detta ställningstagande, och tankearbetet bakom gör det enklare för dig att faktiskt bromsa dig i framtida diskussioner. Åtminstone till en viss del. Du kommer i alla fall kunna konstatera i efterhand hur du borde ha bemött din meningsmotståndare ifall du ramlat in i gamla vanor. På't igen! Repeat!

Typ så går självförbättrandet till. Vi tror inte att vi är några andra än dem vi är. Vi tror dock att alla människor har brister och tillkortakommanden som man kan välja att försöka hantera genom att ta ett eget personligt ansvar. Vi tror också att ett självförbättringsarbete aldrig blir färdigt och att allt man åstadkommit tidigare även måste underhållas, precis som ett gammalt hus.
Citera
2021-09-22, 14:13
Medlem
DrLECTERs avatar
Så tar Illiuminaterna ännu ett steg att göra oss nationslösa.
Flaggdagar tas bort på de namnsdagar som kungafamiljen har.
I stället införs en ny flaggdag som inträffar var femte år isamband
med valdagen till EU parlamenet som är den 23 januari 2023 nästa gång.

Morgan Johanssons kommentar: En modern llösning på olika probelm.
Ursäkta men vilket problem.
Han som alla de andra är helt duperade av detta skulle gangna Sverige.
Om inte EU är den kommande världsregeringen så kommer den att följas
av någon annan.

Likaså Bilderbergarna där Carl Bildt som ende svensk är medlem i.
Runt detta bord sitter världens magnater och beslutar över huvudet på
oss vanliga medborgare.
Det hade varit bra att veta om någon av dessa sitter på två stolar inom BB resp. EU.

Kineserna gör allt de kan för att inte halka efter. Även om det blev lite väl poistivt
i tron på sig själv när ett helt skyskrapskomplex fick rivas för att de ekonmomiska
förutsättningarna inte fanns - Än.

Och stackars Putin som har världens största landyta att försöka behålla.
Det hade varit lättare om Putin var skelögd så hade han kunnat se solen gå ned i väst
samtidigt som den går upp i öst.
Citera
2021-09-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Så tar Illiuminaterna ännu ett steg att göra oss nationslösa.
Flaggdagar tas bort på de namnsdagar som kungafamiljen har.
I stället införs en ny flaggdag som inträffar var femte år isamband
med valdagen till EU parlamenet som är den 23 januari 2023 nästa gång.

Morgan Johanssons kommentar: En modern llösning på olika probelm.
Ursäkta men vilket problem.
Han som alla de andra är helt duperade av detta skulle gangna Sverige.
Om inte EU är den kommande världsregeringen så kommer den att följas
av någon annan.

Likaså Bilderbergarna där Carl Bildt som ende svensk är medlem i.
Runt detta bord sitter världens magnater och beslutar över huvudet på
oss vanliga medborgare.
Det hade varit bra att veta om någon av dessa sitter på två stolar inom BB resp. EU.

Kineserna gör allt de kan för att inte halka efter. Även om det blev lite väl poistivt
i tron på sig själv när ett helt skyskrapskomplex fick rivas för att de ekonmomiska
förutsättningarna inte fanns - Än.

Och stackars Putin som har världens största landyta att försöka behålla.
Det hade varit lättare om Putin var skelögd så hade han kunnat se solen gå ned i väst
samtidigt som den går upp i öst.
Tråden heter väl "vilka som är frimurare", är putin eller morgan johansson frimurare?
Citera
2021-09-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Var denna fråga menad till mig? Ber om ursäkt om jag missat detta. Jag har inte skrivit självförverkligande någonstans. Självförverkligande är inget orden går ut på. I princip skulle ju premissen då vara att man i grunden skulle vara någon annan än den man är och man på olika sätt skulle kunna få fram sitt riktiga väsen. Tankegångar av den typen hör mer hemma i österländsk filosofi/religion.

Frimurarna håller inte på med självförverkligande utan med självförbättring. Detta grundas i att man accepterar vem man är, inklusive sina brister och att man försöker fördjupa sin självkännedom. Dessa insikter i kombination med den uppbyggliga moral som förmedlas i din egen religion (här i Sverige kör vi ju uteslutande på kristendom dock) hjälper dig att hitta en riktning för hur du kanske bör förändras. Typiskt sätt så handlar det om att befästa olika moraliska resonemang som du sedan försöker handla efter.

Exempel: Du kommer fram till att du ofta har svårt att diskutera med människor som inte kan lika mycket som du. Detta blir uppenbart då de inte kan hänvisa till konkreta källor utan bara verkar ha hittat grejer på Youtube. Du noterar att du ofta blir dryg, nedlåtande och ibland även direkt otrevlig i sådana diskussioner.

Din religion innehåller moral som går ut på t ex. att man inte ska stirra sig blind på granet i någon annans öga utan att bry sig om bjälken i sitt eget, att ingen är fri från synd samt att man ska bemöta människor i sin omgivning såsom man själv önskade att andra bemötte en själv.

Det här reflekterar du över och relaterar till din egen tolkning av din religion. I logen kan du finna symboler du kan använda i ditt reflekterande om du vill.

Du inser att du genom ditt beteende uppför dig på ett sätt som strider mot din personliga övertygelse och har nu goda skäl för detta ställningstagande. Detta ställningstagande, och tankearbetet bakom gör det enklare för dig att faktiskt bromsa dig i framtida diskussioner. Åtminstone till en viss del. Du kommer i alla fall kunna konstatera i efterhand hur du borde ha bemött din meningsmotståndare ifall du ramlat in i gamla vanor. På't igen! Repeat!

Typ så går självförbättrandet till. Vi tror inte att vi är några andra än dem vi är. Vi tror dock att alla människor har brister och tillkortakommanden som man kan välja att försöka hantera genom att ta ett eget personligt ansvar. Vi tror också att ett självförbättringsarbete aldrig blir färdigt och att allt man åstadkommit tidigare även måste underhållas, precis som ett gammalt hus.

Ingen går med i en sekt. Svaret på varför man missar chansen att lämna går att finna i den enorma kärlek man just fått uppleva, gemensamt för alla från partner, föreninger, politik och sekter är det alla beskriver är att de aldrig haft så roligt, att de hade en väldigt strak känsla av att de fick vara med om något stort och viktigt. Kärleksbombning, love and error som är en oerhört effektiv metod för att göra människor osäkra och bundna, och i förlängningen till lydiga följare. Vi är helt enkelt skapade för att ingå i gemenskaper, och när hjärnan är i spinn vill vi ha mer av det goda, vi älskar känslan av att ha kommit "hem".
Man vill vara med i arbetet, man vill ingå. Det är också här som de grundläggnade reglerna för gruppen etableras. Man lär sig förstå vad ledaren behöver för att känna sig uppskattad, vad man bör och inte bör göra föra tt få vara med i värmen och framförallt lär man sig att inte svika.
De nya medlemmarna/partnern får information om människor som gjort ledaren/partnern eller gruppen illa, tidigare partner och avhoppare som svikit och nu bara snackar skit och är ute efter att skada.
Det väcker en stark övertygelse att aldrig bli den som sviker. Det är i denna starka känsla av kärlek, utvaldhet och närhet till ledaren och gruppen medlemmen befinner sig när det man kan kalla för korrigeringsfasen börjar. Det hårda är till en början inbäddat i kärlek och omsorg. Man tar tacksamt emot korrigeringen, för man vill bli en bättre människa, dessutom upplever man att kritiken kommer från en kärleksfull källa. Det sker en gradvis upptrappning, en långsam förskjutning över tid, där korrigeringarna blir allt grövre och allt svårare för medlemmar att förstå. Om man bara jobbar hårdare, om man bara lyssnar mer noga, om man bara ändrar sig, kommer det första paradisiska tillståndet under kärleksbombningen tillbaka. Att lämna det man älskat så mycket men som nu kritiserar eller börjar bete sig kontrollerande kommer kännas svårare än att gå sin väg. När man ber om ursäkt, när man bättrar sig kommer kärleken tillfälligt tillbaka för att ersättas av hårdhet igen.
Mission completed för den eller de som ville ha dig i fällan.
Så trådstartens fråga vem eller vilka kändisar är FM, är viktig? Därför att följd frågan blir, vilka är i behov av lydiga slavar? En icke sekt /ärlig person är transparent i allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in